Anonym bruker Skrevet 6. august 2022 #176 Skrevet 6. august 2022 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Nei? Vi importerer jo allerede arbeidskraft. Anonymkode: da068...b64 Og du tror at denne arbeidskraften vil flytte til Norge og aldri reise hjem til familie og venner? 🤣🤣🤣 I tillegg kommer språkopplæring som vi nordmenn slipper. Anonymkode: 1823a...5bd
Anonym bruker Skrevet 6. august 2022 #177 Skrevet 6. august 2022 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Tror du Norge skjelver når du truer med å flytte? Anonymkode: 2ff7c...8f5 Hvis for mye kvalifisert arbeidskraft flytter på grunn av for kald klima og familieforhold, vil vi ha større manko på slik arbeidskraft enn vi har i dag. Jeg jobber sammen med ei som lider av leddsmerter. Hvis hun ikke fikk dratt et par ganger til varmere strøk, ville hun ha flyttet. Dette er et menneske med unik kunnskap og lang erfaring innenfor feltet, men ca. 20 år igjen i arbeidslivet. Anonymkode: 1823a...5bd
Anonym bruker Skrevet 6. august 2022 #178 Skrevet 6. august 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvis for mye kvalifisert arbeidskraft flytter på grunn av for kald klima og familieforhold, vil vi ha større manko på slik arbeidskraft enn vi har i dag. Jeg jobber sammen med ei som lider av leddsmerter. Hvis hun ikke fikk dratt et par ganger til varmere strøk, ville hun ha flyttet. Dette er et menneske med unik kunnskap og lang erfaring innenfor feltet, men ca. 20 år igjen i arbeidslivet. Anonymkode: 1823a...5bd Ingen er uerstattelig Anonymkode: 2ff7c...8f5
Anonym bruker Skrevet 6. august 2022 #179 Skrevet 6. august 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Og du tror at denne arbeidskraften vil flytte til Norge og aldri reise hjem til familie og venner? 🤣🤣🤣 I tillegg kommer språkopplæring som vi nordmenn slipper. Anonymkode: 1823a...5bd Vet du hva? Når temperaturen sør i Europa stiger og vi får stadig tettere hetebølger, tror jeg det blir svært attraktivt å flytte til Norge. Enten man får lov til å ta med familien eller ikke. Anonymkode: 719f1...dc9
Anonym bruker Skrevet 6. august 2022 #180 Skrevet 6. august 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Helt feil. Du vil ikke merke noe. Det er i land som Kina man må sette inn støtet. Anonymkode: 8cd92...7c1 Nei, det er jeg ikke enig i. Land med nedadgående befolkning, som Kina og Norge, må begrense forbruket. Nordmenn forurenser like mye pr capita som kinesere. Du som person må begrense ditt forbruk innenfor bærekraftig, det må også en fra Kina. Ikke dere må, men vi slipper. Alle må. Anonymkode: 92be8...3fb
Anonym bruker Skrevet 6. august 2022 #181 Skrevet 6. august 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Vet du hva? Når temperaturen sør i Europa stiger og vi får stadig tettere hetebølger, tror jeg det blir svært attraktivt å flytte til Norge. Enten man får lov til å ta med familien eller ikke. Anonymkode: 719f1...dc9 Det tror jeg også, problemet blir nok mer å begrense enn tilgangen på folk. Anonymkode: 92be8...3fb
Anonym bruker Skrevet 6. august 2022 #182 Skrevet 6. august 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Ingen er uerstattelig Anonymkode: 2ff7c...8f5 Selvfølgelig. Men å utdanne nye fagpersoner tar tid. Anonymkode: 1823a...5bd
Anonym bruker Skrevet 6. august 2022 #183 Skrevet 6. august 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Selvfølgelig. Men å utdanne nye fagpersoner tar tid. Anonymkode: 1823a...5bd Det er tid vi er villig til å bruke. Så kan dere som vil reise bli en belastning mindre. Men hvordan skal du får besøkt familien din i Sverige om du bor i sør-Europa og ikke kan fly for å besøke dem? Anonymkode: 2ff7c...8f5
Anonym bruker Skrevet 6. august 2022 #184 Skrevet 6. august 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er tid vi er villig til å bruke. Så kan dere som vil reise bli en belastning mindre. Men hvordan skal du får besøkt familien din i Sverige om du bor i sør-Europa og ikke kan fly for å besøke dem? Anonymkode: 2ff7c...8f5 Jeg hadde flyttet på grunn av familien, et par kollegaer og naboen hadde flyttet på grunn av været. Jeg lider ikke av leddsmerter. Anonymkode: 1823a...5bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå