Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #76 Skrevet 5. august 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Tror dere oppriktig at hvis vi slutter å besøke familie i utlandet så reddes verden? Det er rimelig grandiost å tro at vi har så mye påvirkningskraft på Jorda. Temperaturen på planeten har steget og sunket i alle år så lenge planeten har eksistert. Jeg anbefaler alle å se One Strange Rock med Will Smith på National Geographic, den setter ting i perspektiv. Anonymkode: 8cd92...7c1 Det redder den kanskje ikke, men tror du ikke at det kanskje hjelper litt? Anonymkode: 2ff7c...8f5
Gjest NotNaomi Skrevet 5. august 2022 #77 Skrevet 5. august 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hvordan blir 0-3 år gamle barn kjent med noen via skjerm? Anonymkode: 1823a...5bd Ved å se dem og snakke med dem? Akkurat som ved fysisk kontakt.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #78 Skrevet 5. august 2022 NotNaomi skrev (Akkurat nå): Nei, det er ikke det viktigste i det hele tatt. Mange klarer seg like godt med kjernefamilien. Du vet at du en gang var en del av dine foreldres kjernefamilie? Hadde du følt at det var greit hvis din 16 år gamle datter flyttet for å studere og kun hadde kontakt med deg via telefon og brev? Anonymkode: 1823a...5bd
Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #79 Skrevet 5. august 2022 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Hvordan gir du noen en klem via dette snakkeredskapet? Anonymkode: 1823a...5bd Hvis løe bare hadde vært som deg. Da hadde planeten vært død allerede…. Anonymkode: 2ff7c...8f5
Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #80 Skrevet 5. august 2022 NotNaomi skrev (Akkurat nå): Ved å se dem og snakke med dem? Akkurat som ved fysisk kontakt. Du forstår ikke at barn er taktile og trenger mer enn en død ting som snakker til dem? Anonymkode: 1823a...5bd
Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #81 Skrevet 5. august 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hvis løe bare hadde vært som deg. Da hadde planeten vært død allerede…. Anonymkode: 2ff7c...8f5 Har du sluttet å besøke din familie? Hvis ikke, er vi like skyldige. Anonymkode: 1823a...5bd
Gjest NotNaomi Skrevet 5. august 2022 #82 Skrevet 5. august 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Du vet at du en gang var en del av dine foreldres kjernefamilie? Hadde du følt at det var greit hvis din 16 år gamle datter flyttet for å studere og kun hadde kontakt med deg via telefon og brev? Anonymkode: 1823a...5bd Som sagt så er det ikke enten eller. Alle kan møtes, men det kan ikke være hver ferie. Det går bra.
Gjest NotNaomi Skrevet 5. august 2022 #83 Skrevet 5. august 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Du forstår ikke at barn er taktile og trenger mer enn en død ting som snakker til dem? Anonymkode: 1823a...5bd Jeg sa at vi får være uenige. Det er ikke noe å krangle på.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #84 Skrevet 5. august 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Har du sluttet å besøke din familie? Hvis ikke, er vi like skyldige. Anonymkode: 1823a...5bd Min familie, med unntak av en, bor i gangavstand fra meg. Hender jeg slipper en fis på veien, men ellers så forurenser jeg lite når jeg besøker dem. Når jeg møter datteren min, så tar vi tog. Ikke så mye utslipp. Jeg har ikke reist med fly siden 1997. Da fløy jeg fra Fornebu til Molde. Den eneste flyturen jeg har tatt noen gang. Jeg kjører dieselbil til og fra jobb fordi det ikke går kollektiv fra meg og dit. 20 min med kjøring hver vei. Hadde jeg hatt råd til el-bil, så hadde jeg byttet. Jeg gjør så godt jeg kan, og jeg forsøker å levere en planet som ikke er herpet til neste generasjon. Vi stiller ikke likt, og er ikke like skyldige om du flyr tur/retur familie 4-5 ganger i året. Anonymkode: 2ff7c...8f5
Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #85 Skrevet 5. august 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Min familie, med unntak av en, bor i gangavstand fra meg. Hender jeg slipper en fis på veien, men ellers så forurenser jeg lite når jeg besøker dem. Når jeg møter datteren min, så tar vi tog. Ikke så mye utslipp. Jeg har ikke reist med fly siden 1997. Da fløy jeg fra Fornebu til Molde. Den eneste flyturen jeg har tatt noen gang. Jeg kjører dieselbil til og fra jobb fordi det ikke går kollektiv fra meg og dit. 20 min med kjøring hver vei. Hadde jeg hatt råd til el-bil, så hadde jeg byttet. Jeg gjør så godt jeg kan, og jeg forsøker å levere en planet som ikke er herpet til neste generasjon. Vi stiller ikke likt, og er ikke like skyldige om du flyr tur/retur familie 4-5 ganger i året. Anonymkode: 2ff7c...8f5 Og familien til mannen din bor i samme boligfelt, sikkert. Om noen generasjoner blir det innavl. At du ikke har råd til elbil, er forresten bare en unnskyldning. Du får tjene mer penger, kjøpe bruktbil eller selge noe du ikke trenger. Anonymkode: 1823a...5bd
Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #86 Skrevet 5. august 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Min familie, med unntak av en, bor i gangavstand fra meg. Hender jeg slipper en fis på veien, men ellers så forurenser jeg lite når jeg besøker dem. Når jeg møter datteren min, så tar vi tog. Ikke så mye utslipp. Jeg har ikke reist med fly siden 1997. Da fløy jeg fra Fornebu til Molde. Den eneste flyturen jeg har tatt noen gang. Jeg kjører dieselbil til og fra jobb fordi det ikke går kollektiv fra meg og dit. 20 min med kjøring hver vei. Hadde jeg hatt råd til el-bil, så hadde jeg byttet. Jeg gjør så godt jeg kan, og jeg forsøker å levere en planet som ikke er herpet til neste generasjon. Vi stiller ikke likt, og er ikke like skyldige om du flyr tur/retur familie 4-5 ganger i året. Anonymkode: 2ff7c...8f5 Hvor skrev jeg forresten at jeg fløy? Anonymkode: 1823a...5bd
Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #87 Skrevet 5. august 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Og familien til mannen din bor i samme boligfelt, sikkert. Om noen generasjoner blir det innavl. At du ikke har råd til elbil, er forresten bare en unnskyldning. Du får tjene mer penger, kjøpe bruktbil eller selge noe du ikke trenger. Anonymkode: 1823a...5bd Ta det med ro, det blir ikke så mange flere generasjoner så ingen grunn til å bekymre seg for innavl. Anonymkode: 719f1...dc9
Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #88 Skrevet 5. august 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ta det med ro, det blir ikke så mange flere generasjoner så ingen grunn til å bekymre seg for innavl. Anonymkode: 719f1...dc9 Hvor bor familien til mannen din, og hvor skrev jeg at jeg fløy? Anonymkode: 1823a...5bd
Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #89 Skrevet 5. august 2022 NotNaomi skrev (20 minutter siden): De trenger det jo ikke, men det er fint om de kan møtes nå og da. Det går helt fint å bli kjent via skjerm og noe som heter sneglepost også 🙂 det er liksom ikke enten/eller? Hvordan tror du denne snegleposten kommer seg rundt i verden? Anonymkode: 8cd92...7c1
Gjest NotNaomi Skrevet 5. august 2022 #90 Skrevet 5. august 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hvordan tror du denne snegleposten kommer seg rundt i verden? Anonymkode: 8cd92...7c1 Hva mener du nå?
Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #91 Skrevet 5. august 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Og familien til mannen din bor i samme boligfelt, sikkert. Om noen generasjoner blir det innavl. At du ikke har råd til elbil, er forresten bare en unnskyldning. Du får tjene mer penger, kjøpe bruktbil eller selge noe du ikke trenger. Anonymkode: 1823a...5bd Jeg har ingen mann. Men å gå til han tar 30-45 min. På den måten får vi jo bukt med fedmeproblemene også. Så har vi jo fått el-sykler og el-sparkesykkel. De kan man reise ganske langt med. Men helt ærlig. Må man bo i samme boligfelt for at du skal orke å gå altså? Er du så lat? Ang bil, så svarer jeg ikke på det. Det er bare tåpelig. Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Hvor skrev jeg forresten at jeg fløy? Anonymkode: 1823a...5bd den kommentaren jeg skrev og som du svarte på handlet om å fly 4-5 ganger per år for å besøke familie i utlandet. Det er det som er utgangspunktet mitt, og når du diskuterer videre med meg på det, så antar jeg at du flyr. Anonymkode: 2ff7c...8f5
Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #92 Skrevet 5. august 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg har ingen mann. Men å gå til han tar 30-45 min. På den måten får vi jo bukt med fedmeproblemene også. Så har vi jo fått el-sykler og el-sparkesykkel. De kan man reise ganske langt med. Men helt ærlig. Må man bo i samme boligfelt for at du skal orke å gå altså? Er du så lat? Ang bil, så svarer jeg ikke på det. Det er bare tåpelig. den kommentaren jeg skrev og som du svarte på handlet om å fly 4-5 ganger per år for å besøke familie i utlandet. Det er det som er utgangspunktet mitt, og når du diskuterer videre med meg på det, så antar jeg at du flyr. Anonymkode: 2ff7c...8f5 Du må slutte å anta. Og så må du bli enig med deg selv. Først har du ingen mann, så tar det 30 minutter å gå til ham. Ham hvem? Anonymkode: 1823a...5bd
Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #93 Skrevet 5. august 2022 NotNaomi skrev (4 minutter siden): Hva mener du nå? Med fly! Anonymkode: 8cd92...7c1
Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #94 Skrevet 5. august 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Med fly! Anonymkode: 8cd92...7c1 Eller lastebiler som forurenser. Anonymkode: 1823a...5bd
Gjest NotNaomi Skrevet 5. august 2022 #95 Skrevet 5. august 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Med fly! Anonymkode: 8cd92...7c1 Da får vi holde oss til skjerm 🙂
Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #96 Skrevet 5. august 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Du må slutte å anta. Og så må du bli enig med deg selv. Først har du ingen mann, så tar det 30 minutter å gå til ham. Ham hvem? Anonymkode: 1823a...5bd Han-barnas far. Hvis jeg skriver noe om å fly 4-5 ganger i året og du snakker videre om at det må man bare gjøre, så antar jeg selvsagt det. Hvis ikke må du opplyse om at du endrer premissene for det vi diskuterer. Hvordan kommer du deg til familien din i utlandet da? Eller de som bor langt unna? Åpenbart lenger unna enn samme boligfelt, for det er da man, i følge deg, ikke lenger kan gå Anonymkode: 2ff7c...8f5
Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #97 Skrevet 5. august 2022 NotNaomi skrev (8 minutter siden): Da får vi holde oss til skjerm 🙂 Er det så lurt? Skjerm forurenser det og. https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/frykter-datasenter-stopper-gront-skifte-1.15665993 Anonymkode: 8cd92...7c1
Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #98 Skrevet 5. august 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Han-barnas far. Hvis jeg skriver noe om å fly 4-5 ganger i året og du snakker videre om at det må man bare gjøre, så antar jeg selvsagt det. Hvis ikke må du opplyse om at du endrer premissene for det vi diskuterer. Hvordan kommer du deg til familien din i utlandet da? Eller de som bor langt unna? Åpenbart lenger unna enn samme boligfelt, for det er da man, i følge deg, ikke lenger kan gå Anonymkode: 2ff7c...8f5 Jeg kjører. Anonymkode: 1823a...5bd
Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #99 Skrevet 5. august 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Er det så lurt? Skjerm forurenser det og. https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/frykter-datasenter-stopper-gront-skifte-1.15665993 Anonymkode: 8cd92...7c1 Nettopp. Hvordan transporterer vi deler til disse skjermene? Med brevduer? Anonymkode: 1823a...5bd
Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #100 Skrevet 5. august 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Er det så lurt? Skjerm forurenser det og. https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/frykter-datasenter-stopper-gront-skifte-1.15665993 Anonymkode: 8cd92...7c1 Det er Google, ikke FaceTime eller telefon. Liten forskjell. Å ta en samtale på en time 3-4 ganger per uke i privat hjem kan ikke sammenlignes med 2000 mål med dag senter for Google. De har heller ikke noe med videochat å gjøre eller med telefonsystemer Anonymkode: 2ff7c...8f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå