Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #51 Skrevet 5. august 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Du er relativt trangsynt? Anonymkode: 2ff7c...8f5 Det er jo slik det var tidligere. Var man født på bygda med lite folk, måtte man enten forlate familien for godt og søke lykken et annet sted, forbli singel eller gifte seg med det som var på bostedet. Anonymkode: 1823a...5bd
Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #52 Skrevet 5. august 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det er jo slik det var tidligere. Var man født på bygda med lite folk, måtte man enten forlate familien for godt og søke lykken et annet sted, forbli singel eller gifte seg med det som var på bostedet. Anonymkode: 1823a...5bd Eller man forelsket seg i en som bodde samme sted? Når verden er mindre, så blir tankegangen det også. Og hvis du må rise helvetes langt fra bygda di for å finne lykke, så er det noe annet som er problemet enn bygda Anonymkode: 2ff7c...8f5
Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #53 Skrevet 5. august 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Eller man forelsket seg i en som bodde samme sted? Når verden er mindre, så blir tankegangen det også. Og hvis du må rise helvetes langt fra bygda di for å finne lykke, så er det noe annet som er problemet enn bygda Anonymkode: 2ff7c...8f5 Seriøst? Så hvis det blir født 14 menn og 10 kvinner innenfor akseptabelt aldersspenn, er det de 4 kvinnene som selv er problemet hvis de ikke finner seg menn fra samme bygda? Nå er det slik at vi som er menneskelige ikke forelsker oss med fornuften. Det er følelser, det å være seksuelt kompatible og mange andre ting. Anonymkode: 1823a...5bd
Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #54 Skrevet 5. august 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Seriøst? Så hvis det blir født 14 menn og 10 kvinner innenfor akseptabelt aldersspenn, er det de 4 kvinnene som selv er problemet hvis de ikke finner seg menn fra samme bygda? Nå er det slik at vi som er menneskelige ikke forelsker oss med fornuften. Det er følelser, det å være seksuelt kompatible og mange andre ting. Anonymkode: 1823a...5bd Nei. Hvis du må reise HELVETES LANGT fra bygda for å finne lykke skrev jeg Anonymkode: 2ff7c...8f5
Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #55 Skrevet 5. august 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Nei. Hvis du må reise HELVETES LANGT fra bygda for å finne lykke skrev jeg Anonymkode: 2ff7c...8f5 Et annet problem er jobb. NAV krever i dag at man flytter på seg for å ta seg arbeid hvis det ikke finnes arbeid der man bor. Så enten må man sulte i hjel, eller flytte og jobbe. Anonymkode: 1823a...5bd
Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #56 Skrevet 5. august 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Et annet problem er jobb. NAV krever i dag at man flytter på seg for å ta seg arbeid hvis det ikke finnes arbeid der man bor. Så enten må man sulte i hjel, eller flytte og jobbe. Anonymkode: 1823a...5bd Hvis det blir begrensede reisemuligheter, tror du ikke det forandrer seg også? Trodd det sa seg selv. De kan ikke be deg flytte fra Finnmark til Tromsø om det ikke finnes noen måte å reise dit på… Anonymkode: 2ff7c...8f5
Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #57 Skrevet 5. august 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvis det blir begrensede reisemuligheter, tror du ikke det forandrer seg også? Trodd det sa seg selv. De kan ikke be deg flytte fra Finnmark til Tromsø om det ikke finnes noen måte å reise dit på… Anonymkode: 2ff7c...8f5 Joda, man kan alltids reise med hest og kjerre, reinsdyr eller med hundespann på vinteren. Problemet blir da at du mister kontakten med familien din. Anonymkode: 1823a...5bd
Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #58 Skrevet 5. august 2022 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Joda, man kan alltids reise med hest og kjerre, reinsdyr eller med hundespann på vinteren. Problemet blir da at du mister kontakten med familien din. Anonymkode: 1823a...5bd Du kan ikke tenke deg noen andre måter å snakke med dem på annet enn face to face? Ikke noe som ringer en bjelle? Et snakkeredskap Anonymkode: 2ff7c...8f5
Gjest NotNaomi Skrevet 5. august 2022 #59 Skrevet 5. august 2022 (endret) Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Joda, man kan alltids reise med hest og kjerre, reinsdyr eller med hundespann på vinteren. Problemet blir da at du mister kontakten med familien din. Anonymkode: 1823a...5bd Du mister ikke kontakten med familien din. Bortsett fra noen få så bor hele familien min i et annet land. Vi snakker veldig ofte sammen. Så bruker vi å feire annenhver jul sammen og de kommer hit med båter og bil ca hvert tredje år.Det går nok helt fint å minimere den fysiske kontakten uten at dere mister så mye. Hver tredje år på sommeren altså. Endret 5. august 2022 av NotNaomi
Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #60 Skrevet 5. august 2022 Tror dere oppriktig at hvis vi slutter å besøke familie i utlandet så reddes verden? Det er rimelig grandiost å tro at vi har så mye påvirkningskraft på Jorda. Temperaturen på planeten har steget og sunket i alle år så lenge planeten har eksistert. Jeg anbefaler alle å se One Strange Rock med Will Smith på National Geographic, den setter ting i perspektiv. Anonymkode: 8cd92...7c1
Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #61 Skrevet 5. august 2022 NotNaomi skrev (1 minutt siden): Du mister ikke kontakten med familien din. Bortsett fra noen få så bor hele familien min i et annet land. Vi snakker veldig ofte sammen. Så bruker vi å feire annenhver jul sammen og de kommer hit med båter og bil ca hvert tredje år.Det går nok helt fint å minimere den fysiske kontakten uten at dere mister så mye. Tenker at folk bør få opprettholde fysisk kontakt med familie uten å få dårlig samvittighet og tenker at de fleste kommer til å fortsette samværet på samme måte som nå. Heldigvis . Anonymkode: 4a172...a53
Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #62 Skrevet 5. august 2022 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Du kan ikke tenke deg noen andre måter å snakke med dem på annet enn face to face? Ikke noe som ringer en bjelle? Et snakkeredskap Anonymkode: 2ff7c...8f5 Hvordan gir du noen en klem via dette snakkeredskapet? Anonymkode: 1823a...5bd
Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #63 Skrevet 5. august 2022 NotNaomi skrev (6 minutter siden): Du mister ikke kontakten med familien din. Bortsett fra noen få så bor hele familien min i et annet land. Vi snakker veldig ofte sammen. Så bruker vi å feire annenhver jul sammen og de kommer hit med båter og bil ca hvert tredje år.Det går nok helt fint å minimere den fysiske kontakten uten at dere mister så mye. Hver tredje år på sommeren altså. Men nå er det noen av oss som er tettere knyttet til familien enn deg og ønsker fysisk kontakt. Små barn har svært lite utbytte av telefonsamtaler og skjerm. De er taktile og trenger fysisk kontakt med for eksempel besteforeldre. Anonymkode: 1823a...5bd
Gjest NotNaomi Skrevet 5. august 2022 #64 Skrevet 5. august 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Men nå er det noen av oss som er tettere knyttet til familien enn deg og ønsker fysisk kontakt. Små barn har svært lite utbytte av telefonsamtaler og skjerm. De er taktile og trenger fysisk kontakt med for eksempel besteforeldre. Anonymkode: 1823a...5bd Da får vi være uenige.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #65 Skrevet 5. august 2022 NotNaomi skrev (Akkurat nå): Da får vi være uenige. Du mener at små barn ikke trenger fysisk kontakt med besteforeldre? Anonymkode: 1823a...5bd
Gjest NotNaomi Skrevet 5. august 2022 #66 Skrevet 5. august 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Tenker at folk bør få opprettholde fysisk kontakt med familie uten å få dårlig samvittighet og tenker at de fleste kommer til å fortsette samværet på samme måte som nå. Heldigvis . Anonymkode: 4a172...a53 Ja, men hvorfor har du ikke dårlig samvittighet med tanke på verden som du er med på å overlate til barna dine??
Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #67 Skrevet 5. august 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Du mener at små barn ikke trenger fysisk kontakt med besteforeldre? Anonymkode: 1823a...5bd I klimaets navn? Anonymkode: 4a172...a53
Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #68 Skrevet 5. august 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er en krise. Da vil man enten være nødt til å være singel hele livet eller gifte seg med noen man ikke elsker eller ikke passer sammen. Anonymkode: 1823a...5bd Jaja, det er bra at du ikke overdriver i hvert fall 😅 Anonymkode: 46aa1...745
Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #69 Skrevet 5. august 2022 NotNaomi skrev (Akkurat nå): Ja, men hvorfor har du ikke dårlig samvittighet med tanke på verden som du er med på å overlate til barna dine?? Fordi jeg gidder ikke gå rundt med dårlig samvittighet fordi jeg vil omgås min nærmeste familie. Jeg unner både mine barn og min familie å tilbringe tid sammen. Anonymkode: 4a172...a53
Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #70 Skrevet 5. august 2022 NotNaomi skrev (1 minutt siden): Ja, men hvorfor har du ikke dårlig samvittighet med tanke på verden som du er med på å overlate til barna dine?? Fordi familie er det viktigste som finnes for enkeltmennesket. Jeg har ofte kjent på ensomhet når alle andre feirer høytider med familien, og jeg sitter der alene eller med mannen og barna. Det gjør noe med mennesket når det mister sine røtter. Anonymkode: 1823a...5bd
Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #71 Skrevet 5. august 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jaja, det er bra at du ikke overdriver i hvert fall 😅 Anonymkode: 46aa1...745 Les gjerne historie. Anonymkode: 1823a...5bd
Gjest NotNaomi Skrevet 5. august 2022 #72 Skrevet 5. august 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Du mener at små barn ikke trenger fysisk kontakt med besteforeldre? Anonymkode: 1823a...5bd De trenger det jo ikke, men det er fint om de kan møtes nå og da. Det går helt fint å bli kjent via skjerm og noe som heter sneglepost også 🙂 det er liksom ikke enten/eller?
Gjest NotNaomi Skrevet 5. august 2022 #73 Skrevet 5. august 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Fordi jeg gidder ikke gå rundt med dårlig samvittighet fordi jeg vil omgås min nærmeste familie. Jeg unner både mine barn og min familie å tilbringe tid sammen. Anonymkode: 4a172...a53 Nei, du gidder ikke. Greit det.
Gjest NotNaomi Skrevet 5. august 2022 #74 Skrevet 5. august 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Fordi familie er det viktigste som finnes for enkeltmennesket. Jeg har ofte kjent på ensomhet når alle andre feirer høytider med familien, og jeg sitter der alene eller med mannen og barna. Det gjør noe med mennesket når det mister sine røtter. Anonymkode: 1823a...5bd Nei, det er ikke det viktigste i det hele tatt. Mange klarer seg like godt med kjernefamilien.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #75 Skrevet 5. august 2022 NotNaomi skrev (1 minutt siden): De trenger det jo ikke, men det er fint om de kan møtes nå og da. Det går helt fint å bli kjent via skjerm og noe som heter sneglepost også 🙂 det er liksom ikke enten/eller? Hvordan blir 0-3 år gamle barn kjent med noen via skjerm? Anonymkode: 1823a...5bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå