Gå til innhold

Dere med ungdomsskole + barn som spiller håndball

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye betaler dere i lisens årlig? Synes det øker så mye fra år til år, men er kanskje håndballforbundet som setter prisen for lisens?

Anonymkode: e0ec4...7d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Hvor mye betaler dere i lisens årlig? Synes det øker så mye fra år til år, men er kanskje håndballforbundet som setter prisen for lisens?

Fikk akkurat regning på dette og det koster 1120kr her. 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Fikk akkurat regning på dette og det koster 1120kr her. 

Jeg fikk også på 1120. I fjor var den på 850, så grei økning 

Skrevet

Lisensen er styrt fra Håndballforundet, og har ingenting med lokal klubb å gjøre. Prisen på lisens avhenger av spillerens alder OG hvilket forsikringsnivå man velger. Her kom det faktura på kr 1500,-. 

Til lokal klubb betales det medlemskontingent og treningsavgift. Der husker jeg ikke summene nå, men det er noen kroner, ja. 

Anonymkode: b222b...4f2

Skrevet
Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Lisensen er styrt fra Håndballforundet, og har ingenting med lokal klubb å gjøre. Prisen på lisens avhenger av spillerens alder OG hvilket forsikringsnivå man velger. Her kom det faktura på kr 1500,-. 

Til lokal klubb betales det medlemskontingent og treningsavgift. Der husker jeg ikke summene nå, men det er noen kroner, ja. 

Anonymkode: b222b...4f2

Men ved medlemskontingenten er de forsikret, så hvorfor ha to forsikringer? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Men ved medlemskontingenten er de forsikret, så hvorfor ha to forsikringer? 

Du må ikke være dobbeltforsikret. Man kan velge enkleste lisens

Anonymkode: 1d9f1...501

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Du må ikke være dobbeltforsikret. Man kan velge enkleste lisens

Frem til barna er 13 år, så betaler man ikke lisens. Man betaler et medlemskap til klubben som også er forsikring. Er ikke dette betalt, så får ikke barna spille kamp eller delta på treninger fordi de da ikke er forsikret. Etter de er 13, eller det året de fyller 13, så må de ha lisens som forsikrer de på kamper og treninger. Altså er de da dobbelt forsikret. En forsikring via medlemskontigent (ille treningsavgift) og en via lisens. Det er jo ikke nødvendig?

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Jeg vet dette, men barna er forsikret via klubben i tillegg 

Fram til 13 år er de forsikret gjennom klubb. Etter dette lå de løse lisens med forsikring. Du velger selv forsinringsnivå

Skrevet
Kamomille skrev (Akkurat nå):

Fram til 13 år er de forsikret gjennom klubb. Etter dette lå de løse lisens med forsikring. Du velger selv forsinringsnivå

Jeg betaler og får fortsatt faktura fra klubben. Derfor er barnet mitt dobbelt forsikret. Det må jo da være en feil

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Frem til barna er 13 år, så betaler man ikke lisens. Man betaler et medlemskap til klubben som også er forsikring. Er ikke dette betalt, så får ikke barna spille kamp eller delta på treninger fordi de da ikke er forsikret. Etter de er 13, eller det året de fyller 13, så må de ha lisens som forsikrer de på kamper og treninger. Altså er de da dobbelt forsikret. En forsikring via medlemskontigent (ille treningsavgift) og en via lisens. Det er jo ikke nødvendig?

Nei, etter 13 år er de ikke lenger forsikret gjennom medlemskontingenten. Da opphører barneidrettsforsikringen. 

Skrevet
Kamomille skrev (4 minutter siden):

Nei, etter 13 år er de ikke lenger forsikret gjennom medlemskontingenten. Da opphører barneidrettsforsikringen. 

Den har ikke opphørt her. Det er bo derfor jeg ikke forstår hvorfor jeg må betale forsikring dobbelt

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Den har ikke opphørt her. Det er bo derfor jeg ikke forstår hvorfor jeg må betale forsikring dobbelt

Dette finner jeg på vår klubb; 

Nye medlemmer som begynner etter 1.1.2022 betaler halv treningsavgift for resten av sesongen, men hele medlemskontingenten (kr 100,-),

Kontingenten og treningsavgiften skal bidra til å dekke utgiftene klubben har ved påmelding av lag i seriespill, dommere, trenere og turneringer, mm. For spillere som er yngre enn 13 år dekker kontingenten også spillerforsikring. For spillere som er 13 år eller eldre er det håndballisensen som dekker spillerforsikring (se nedenfor).

Anonymkode: 2500d...6c3

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Med da er barnet under 12 år og du trenger ikke løse lisens. 

Skrevet

Alle spillere og dommere som deltar i organisert håndballaktivitet skal løse lisens fra og med det kalenderåret de fyller 13 år. Ledere som føres på kamprapporten i NHFs kamptilbud plikter også å løse lisens. Med NHFs kamptilbud menes Eliteserien, 1. og 2. divisjon (også kalt nivå 1-3), NM Senior, NM Junior, NM Beachhåndball, LERØYserien 18 og Bringserien 16 (det betales ikke lisens for ledere til de to sistnevnte før laget er kvalifisert). 

Alle barn under 13 år som er medlem av lag tilsluttet Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité (NIF), eller som deltar i organisert aktivitet i klubbens/lagets regi er forsikret gjennom Gjensidige barneidrettsforsikring.

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Med da er barnet under 12 år og du trenger ikke løse lisens. 

Hun er 14 år. Så her tenker jeg at de 400 jeg betaler årlig skulle opphørt 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hun er 14 år. Så her tenker jeg at de 400 jeg betaler årlig skulle opphørt 

Det er kontigenten til klubben. Frem til de er 13 dekker den forsikring . Det gjør den ikke nå

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg fikk også på 1120. I fjor var den på 850, så grei økning 

I året?

Anonymkode: 063f1...afa

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Det er kontigenten til klubben. Frem til de er 13 dekker den forsikring . Det gjør den ikke nå

Jo det gjør den. Det er jo derfor jeg lurer på hvorfor jeg skal betale dobbelt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

I året?

Anonymkode: 063f1...afa

Ja, per år. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jo det gjør den. Det er jo derfor jeg lurer på hvorfor jeg skal betale dobbelt. 

Nei det gjør den ikke. Frem til de er 13 er de forsikret via kontigenten . Fra og med 13 er de forsikret via lisens. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Nei det gjør den ikke. Frem til de er 13 er de forsikret via kontigenten . Fra og med 13 er de forsikret via lisens. 

Ja. Jeg kan ikke lese, så det som står på fakturaen er bare tull. Der står det avgift-forsikring i klubb. Altså fakturerer klubben lenger enn de skal. Skjønner ikke at du diskuterer på hva jeg får av fakturaer. Her har klubben gjort en feil. Hvorfor krangler du på det?

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ja. Jeg kan ikke lese, så det som står på fakturaen er bare tull. Der står det avgift-forsikring i klubb. Altså fakturerer klubben lenger enn de skal. Skjønner ikke at du diskuterer på hva jeg får av fakturaer. Her har klubben gjort en feil. Hvorfor krangler du på det?

Da får du rett og slett ta det opp med klubben. Du må uansett betale kontigent OG lisens. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Da får du rett og slett ta det opp med klubben. Du må uansett betale kontigent OG lisens. 

Selvsagt har jeg tatt det opp. Jeg må nok betale treningsavgift og lisens. Kontigenten går kun til forsikring her, så gjelder ikke den, så forsvinner den

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...