Anonym bruker Skrevet 4. august 2022 #26 Skrevet 4. august 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Jo, han vil at vi skal spise frokost sammen🤷 Anonymkode: f5685...df5 Han vil at egne barn skal gå sulten sånn at han kan sove lenge? Alvorlig talt menneske. Drit i hva han mener, eller skill deg fra ham. Betyr ikke ungene sitt behov for mat mer for deg en en mann sin mening? Anonymkode: 0c8d4...d57
☆☆☆ Skrevet 4. august 2022 #27 Skrevet 4. august 2022 Uten planer og forpliktingar kan ein sove så lenge ein vil, har ein planer rller forpliktingar må alle over 12 år greie å finne ut sjølv kor lenge ein kan tillate seg å sove og stå opp på eiga hand. Å vere mamma til vaksen partner er uhaldbart.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2022 #28 Skrevet 4. august 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg orker ikke ligge lenger enn jeg gjør, men er jo kjipt at vi aldri får begynt dagen før 13. Vi liker jo å spise frokost sammen alle når vi førstes kan. Han jobber turnus så han er jo sjelden tilstede i hverdagen. Enten er han jo borte på kveldene når han jobber sent, eller legger seg 2130 om han skal opp på tidligvakt. Han jobber også helger og røddager. Så unga og jeg er jo mye alene. Hadde jo håpet litt at han ville prioritere tid med oss når han hadde muligheten. Men han ser det jo ikke slik. For ham er det mulighet til å sove lenge og sene netter med tv og øl som trekker. Føler jeg er sammen med en egoistisk 17åring. Anonymkode: f5685...df5 Helt håpløst å ikke gå startet dagen før ut på ettermiddagen! Dere går jo glipp av hele dagen hvis han sover så lenge. Kl 13 er man jo godt igang med feks å være på stranden. Hadde blitt gal…. Anonymkode: 6455a...c57
Anonym bruker Skrevet 4. august 2022 #29 Skrevet 4. august 2022 Hadde tålt sovingen, men ikke årsaken til den. For å sitte å drikke alene ut over natten hver natt? Uaktuelt. Han henter seg jo ikke inn ved å holde på sånn, og så lenge det går ut over familien at han er ego hadde jeg ikke giddet. Anonymkode: 8101f...61e
Anonym bruker Skrevet 4. august 2022 #30 Skrevet 4. august 2022 Du må stå opp for barna dine! Du kan ikke på alvor mene at du ikke lar dem spise frokost på flere timer, fordi far er syk i hodet og vil at de venter? Det er jo omtrent mishandling. Uakseptabelt! Anonymkode: 912d4...53b
Anonym bruker Skrevet 4. august 2022 #31 Skrevet 4. august 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg mener at mannens behov for å slappe av og hente seg inn i ferien faktisk er viktigere enn ditt ønske om koselig familiefrokost. Småbarnsforeldre blir ofte slitne på grunn av alle pliktene de har, så i ferien bør de samle kreftene og sove ut så lenge det ikke går på bekostning av partneren. Jeg er også oppgitt over A-mennesker som absolutt vil få alle andre opp før fuglene fiser. Vil du ha en sur gubbe hele dagen? Kjør på. Anonymkode: 218ec...1f9 Er man del av en familie kan man ikke bare tenke på seg selv. Anonymkode: b6fce...f0b
Anonym bruker Skrevet 4. august 2022 #32 Skrevet 4. august 2022 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Du må stå opp for barna dine! Du kan ikke på alvor mene at du ikke lar dem spise frokost på flere timer, fordi far er syk i hodet og vil at de venter? Det er jo omtrent mishandling. Uakseptabelt! Anonymkode: 912d4...53b Joda, de finner seg jo noe mat å spise når de blir sultne. Men vi setter oss ikke til frokostbordet liksom og spiser skikkelig før han er med. Anonymkode: f5685...df5
Anonym bruker Skrevet 4. august 2022 #33 Skrevet 4. august 2022 Alle dere som mener at han må få hente seg inn. Hvorfor er det bare han som skal det? All den tid han ikke er der så faller jo alt på meg. Han gjør nada i ferier, alt må jeg ordne, for han "har ikke tid". Han har jo tid, han bare bruker den på sine behov. Hadde han sagt at han ikke fikk gjort det, eller valgte det bort pga noe så greit nok. Men tid har han jo. Anonymkode: f5685...df5
Anonym bruker Skrevet 4. august 2022 #34 Skrevet 4. august 2022 Helt greit å sove lenge en gang i blant, men veldig hyggelig å gjøre ting sammen i feriene også. Så kommer det an på alder på barna og om de trenger tilsyn, stor forskjell på om de er 4 eller 14. Viktig å avklare begges forventninger. Jeg er A-menneske og liker ikke å gå å vente på at andre skal våkne. Da er det lurt å ha en avtale om at man ikke skal gjøre noe sammen den dagen, eventuelt ikke før på kvelden. Så blir alle fornøyde. Anonymkode: b6fce...f0b
Anonym bruker Skrevet 4. august 2022 #35 Skrevet 4. august 2022 Ingen voksne på min ferie sover etter åtte. Da hadde jeg heller dratt på ferie alene. Anonymkode: 60794...c89
☆☆☆ Skrevet 4. august 2022 #36 Skrevet 4. august 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Ingen voksne på min ferie sover etter åtte. Da hadde jeg heller dratt på ferie alene. Anonymkode: 60794...c89 Du skulle fått feriert utan meg! Åtte er jo kjempestrengt! Eg våknar stort sett mellom åtte og ni når eg ikkje har vekkerklokke på, eg vil ikkje bli utsatt for slike tidsfristar i ferien.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2022 #37 Skrevet 4. august 2022 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Joda, de finner seg jo noe mat å spise når de blir sultne. Men vi setter oss ikke til frokostbordet liksom og spiser skikkelig før han er med. Anonymkode: f5685...df5 Men da kan ikke barna gjøre noe før kl 13 da mener du? Fordi da skal de spise frokost med faren sin som har drukket øl frem til kl 04 og siden sovet 8-9 timer etter det. Dette høres jo helt vanvittig ut. Anonymkode: 6455a...c57
Anonym bruker Skrevet 4. august 2022 #38 Skrevet 4. august 2022 ☆☆☆ skrev (Akkurat nå): Du skulle fått feriert utan meg! Åtte er jo kjempestrengt! Eg våknar stort sett mellom åtte og ni når eg ikkje har vekkerklokke på, eg vil ikkje bli utsatt for slike tidsfristar i ferien. Men dette er deskriptiv. Ikke normativt. Vi voksne er oppe før åtte - fordi vi liker det og liker å komme i gang med dagen. Det er ikke strengt. Anonymkode: 60794...c89
Anonym bruker Skrevet 4. august 2022 #39 Skrevet 4. august 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Men dette er deskriptiv. Ikke normativt. Vi voksne er oppe før åtte - fordi vi liker det og liker å komme i gang med dagen. Det er ikke strengt. Anonymkode: 60794...c89 Hehe nei er langt i fra sånn alle voksne er! Det som var så deilig når vi var på ferie var at alle tre sov til klokken 10! For oss er ferie å kunne sove lengre om morgenen. Vi var to voksne og ett barn på 11 år. Anonymkode: b26bb...ad1
Anonym bruker Skrevet 4. august 2022 #40 Skrevet 4. august 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Hehe nei er langt i fra sånn alle voksne er! Det som var så deilig når vi var på ferie var at alle tre sov til klokken 10! For oss er ferie å kunne sove lengre om morgenen. Vi var to voksne og ett barn på 11 år. Anonymkode: b26bb...ad1 Har du lesevansker? Anonymkode: 60794...c89
Anonym bruker Skrevet 4. august 2022 #41 Skrevet 4. august 2022 Jeg og barna hadde vært ut av huset før kl 10 på morgenen. Og frokost.. det får han spise alene. Ingen mann bestemmer at jeg ikke kan gjøre noe med mine barn før han våkner. Og det er kun hans egen skyld da han legger seg altfor sent. Anonymkode: 69dc5...421
Anonym bruker Skrevet 4. august 2022 #42 Skrevet 4. august 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Jeg mener at mannens behov for å slappe av og hente seg inn i ferien faktisk er viktigere enn ditt ønske om koselig familiefrokost. Småbarnsforeldre blir ofte slitne på grunn av alle pliktene de har, så i ferien bør de samle kreftene og sove ut så lenge det ikke går på bekostning av partneren. Jeg er også oppgitt over A-mennesker som absolutt vil få alle andre opp før fuglene fiser. Vil du ha en sur gubbe hele dagen? Kjør på. Anonymkode: 218ec...1f9 Ja, det heldige er jo at småbarnsMØDRE aldri har egne behov, f eks for å ha ferie; slappe av, sove ut, ha familietid, leve i et voksent forhold; eller kort sagt, for å være et individ. Det passer jo hånd i hanske med at småbarnsFEDRE er slitne etter sine plikter (noe mødre ikke blir), for da er ferien en super tid for å hvile ut mens mødrene overtar pliktene. Anonymkode: a4ca5...a9c
Anonym bruker Skrevet 4. august 2022 #43 Skrevet 4. august 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Jo, han vil at vi skal spise frokost sammen🤷 Anonymkode: f5685...df5 Da må han jo være oppe når den frokosten serveres, da. Anonymkode: a4ca5...a9c
Anonym bruker Skrevet 4. august 2022 #44 Skrevet 4. august 2022 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Har du lesevansker? Anonymkode: 60794...c89 Er du som burde ta på brillene. Anonymkode: b26bb...ad1
☆☆☆ Skrevet 4. august 2022 #45 Skrevet 4. august 2022 Anonym bruker skrev (54 minutter siden): Men dette er deskriptiv. Ikke normativt. Vi voksne er oppe før åtte - fordi vi liker det og liker å komme i gang med dagen. Det er ikke strengt. Anonymkode: 60794...c89 Det framstod normativt i innlegget. Men for all del, ferie kan nytast på to måtar. Enten ved å akseptere at ein har ulike ønsker i ferien eller ved å feriere med nokon som ønsker det samme. Begge deler funkar. Det er når ønskene sprikar og forventninga er å lime seg til kvarandre at ferie blir eit mareritt.
topaz Skrevet 4. august 2022 #46 Skrevet 4. august 2022 Høres skikkelig irriterende ut, HI. Jeg hadde rett og slett bare sagt at klokka ti så er det frokost. De som vil kan spise. Etter frokosten drar familien på aktivitet x. De som vil kan være med. Jeg hadde ikke giddet å sose rundt for å vente på en fyr som skal sove ut hver dag. Han må gjerne komme etter og bli med på hva enn jeg og ungene finner på, men alle kan ikke sitte å vente fordi han skal sove som en tenåring. I sommer har jeg og mannen sovet lenge (9-10) annenhver dag. Mannen hadde fint kunnet sove til 11 hvis han hadde mulighet, men vi vet begge at for at dagen skal bli bra for hele familien, så bør vi ha kommet oss ut på aktiviteten vi planlegger før 11-12. Akkurat nå må ting være på barnas premisser fordi de ennå er relativt små.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2022 #47 Skrevet 4. august 2022 Han kan uansett ikke sitte å drikke til langt på morran, sove ut så lenge han orker og i tillegg forvente felles frokost. Sånn funker det ikke. Jeg legger meg rundt midnatt og sover til både 11 og 12 om så er, men jeg trenger det for å hente meg inn. Hadde ikke forventa at noen venta på meg, hadde heller blitt overlykkelig dersom de faktisk dro ut av huset uten meg og fant på noe Anonymkode: 619a1...b20
Anonym bruker Skrevet 4. august 2022 #48 Skrevet 4. august 2022 topaz skrev (2 minutter siden): Høres skikkelig irriterende ut, HI. Jeg hadde rett og slett bare sagt at klokka ti så er det frokost. De som vil kan spise. Etter frokosten drar familien på aktivitet x. De som vil kan være med. Jeg hadde ikke giddet å sose rundt for å vente på en fyr som skal sove ut hver dag. Han må gjerne komme etter og bli med på hva enn jeg og ungene finner på, men alle kan ikke sitte å vente fordi han skal sove som en tenåring. I sommer har jeg og mannen sovet lenge (9-10) annenhver dag. Mannen hadde fint kunnet sove til 11 hvis han hadde mulighet, men vi vet begge at for at dagen skal bli bra for hele familien, så bør vi ha kommet oss ut på aktiviteten vi planlegger før 11-12. Akkurat nå må ting være på barnas premisser fordi de ennå er relativt små. Takk for godt råd. Skal gjøre sånn, si at i morgen er frokost da og vi gjør det og det etter det så får han heller velge å bli hjemme. Anonymkode: f5685...df5
Anonym bruker Skrevet 4. august 2022 #49 Skrevet 4. august 2022 ☆☆☆ skrev (17 minutter siden): Det framstod normativt i innlegget. Men for all del, ferie kan nytast på to måtar. Enten ved å akseptere at ein har ulike ønsker i ferien eller ved å feriere med nokon som ønsker det samme. Begge deler funkar. Det er når ønskene sprikar og forventninga er å lime seg til kvarandre at ferie blir eit mareritt. Det er vi enige om. Jeg hadde forøvrig aldri limt livet mitt til folk som ikke står opp. Anonymkode: 60794...c89
Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #50 Skrevet 5. august 2022 Hvordan ble frokosten i dag, hi? Anonymkode: f77f6...e96
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå