Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #1 Skrevet 3. august 2022 Hva de selv ønsker ? La oss si penger de får i lommepenger, jul, bursdag og penger de jobber for ? Anonymkode: 997a8...bf2
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #2 Skrevet 3. august 2022 Er det ikke nok nå? Hvor mange variasjoner over samme tema trenge vi? Anonymkode: 91431...133
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #4 Skrevet 3. august 2022 Ja, det gjør de. Anonymkode: 8e778...5a0
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #6 Skrevet 3. august 2022 Nei..Sønnen min på 10 år vil kjøpe noe innpå ett spill som koster 5000 kr,det er helt uaktuelt! Det er jo som å kaste pengene i søppelet. Han får heller ikke bruke flere tusen på roblux som han garantert hadde gjort om han fikk lov. Anonymkode: fc418...2e7
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #7 Skrevet 3. august 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Hva de selv ønsker ? La oss si penger de får i lommepenger, jul, bursdag og penger de jobber for ? Anonymkode: 997a8...bf2 Ja, ungene vokser på å øve seg på å styre penger uten at velmenende curling-foreldre skal rydde bort alt potensial for feilvalg. Anonymkode: 1aead...bcd
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #8 Skrevet 3. august 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Nei..Sønnen min på 10 år vil kjøpe noe innpå ett spill som koster 5000 kr,det er helt uaktuelt! Det er jo som å kaste pengene i søppelet. Han får heller ikke bruke flere tusen på roblux som han garantert hadde gjort om han fikk lov. Anonymkode: fc418...2e7 Hvilken tiåring disponerer 5000 kroner? Anonymkode: 1aead...bcd
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #9 Skrevet 3. august 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Hvilken tiåring disponerer 5000 kroner? Anonymkode: 1aead...bcd Det er ikke særlig vanskelig å komme opp i 5000 kr når han tjener litt på jobber,bursdagspenger,selger noe osv. Anonymkode: fc418...2e7
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #10 Skrevet 3. august 2022 Ja og nei. Sønnen min får lov. Han har spart penger han har fått til jul og bursdag i alle år. Har kjøpt seg PlayStation og tv og har nå spart 8000 til å kjøpe stasjonær pc. Datteren min bruker penger på klær hun bruker et par ganger, energidrikk og godteri. Anonymkode: 2fda7...af9
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #11 Skrevet 3. august 2022 Ja, men det er litt men. Minste spilte mye før så hun kjøpte litt ting der. Hun fant selv ut at hun kunne jobbe utover det hun pleide og kjøpe seg gavekort på 150kr hun kunne bruke innimellom. Det syns jeg var en grei løsning, for jeg vet om jeg hadde nektet helt så kunne hun ha funnet på å sløst enormt. Jeg vet jeg ikke skjønner hvorfor de skal kjøpe ting på spill, men jeg vet også at det var mye mine foreldre ikke skjønte alt jeg gjorde når jeg var i den aldern heller så finne en løsning som passer er tingen syns jeg. Løsningen fungerte helt supert for henne, ukelønn, gaver osv brukte hun ikke til slikt men hun jobbet for oss og besteforeldre og sparte disse pengene på egen sparebøsse. Ungene har kjøpt mange dyre ting, jeg må si de har vært veldig flinke. Vi har hatt noen prater om ulike ting de ønsker seg, men jeg mener også at når de først skal bruke mye penger på noe så er det lurt å kjøpe noe skikkelig og ikke noe halv greit. Eller om det er andre alternativer som er billigere enn det de plutselig ønsker seg. De får bestemme hva de vil bruke pengene på, men noen samtaler om ditten og datten syns jeg det bør være for at ungene får tenke seg litt om. Anonymkode: 207d8...919
("ᴥ")trollmor.og.♪♫♫trollunge Skrevet 3. august 2022 #12 Skrevet 3. august 2022 Selvfølgelig! Synes ikke de sløser på veldig heller. Deres brukskontoer øker jevnt og trutt👍
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #13 Skrevet 3. august 2022 Ja, det får de stort sett. Mine barn får ikke bruke el-sparkesykkel. Så om de ville spare til det, hadde de fått nei. Anonymkode: adc2d...bec
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #14 Skrevet 3. august 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Ja, det får de stort sett. Mine barn får ikke bruke el-sparkesykkel. Så om de ville spare til det, hadde de fått nei. Anonymkode: adc2d...bec Samme her. Men utenom ting jeg og faren mener er farlig eller skadelig for ham, eller ting vi ikke har plass til (som f.eks. billiardbord 😛), så får han bruke pengene sine som han vil. Om vi synes det er ufornuftig bruk av penger er ikke så viktig, men det hender jeg advarer ham hvis jeg tenker at en ting bare kommer til å være gøy i 5 minutter. Vil han likevel kjøpe det så får han gjøre det. Og har jeg rett så lærer han forhåpentligvis noe. Anonymkode: d54ee...202
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #15 Skrevet 3. august 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Samme her. Men utenom ting jeg og faren mener er farlig eller skadelig for ham, eller ting vi ikke har plass til (som f.eks. billiardbord 😛), så får han bruke pengene sine som han vil. Om vi synes det er ufornuftig bruk av penger er ikke så viktig, men det hender jeg advarer ham hvis jeg tenker at en ting bare kommer til å være gøy i 5 minutter. Vil han likevel kjøpe det så får han gjøre det. Og har jeg rett så lærer han forhåpentligvis noe. Anonymkode: d54ee...202 I utgangspunktet ja, men ikke ulovligheter selvsagt. For ca 10 år siden, da min eldste var barn, fikk han gå alene på marknad alene. Han hadde fått penger, og beskjed om at det var det han fikk den dagen. Han kunne bruke de som de ville, men han fikk ikke kjøpe våpenlignende leker, det kom jeg til å ta fra han umiddelbart (fordi han brukte de til å slå med, spesielt lillesøster). Det gikk ikke så lange tiden før han kom tilbake med et sverd, som han hadde brukt mesteparten av pengene sine på. Jeg tok det fra han som jeg hadde sagt. Han tok det veldig pent faktisk. Anonymkode: d609f...d67
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå