Gå til innhold

Uvaksinerte som innrømmer at de ble dårlige av Korona?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke sett eller hørt om noen uvaksinerte som innrømmer at de ble veldig syke av Korona. Det er veldig morsomt, for om det var slik at de vaksinerte fikk sterkere symptomer så hadde jo det kommet frem. Men neida, om de i det hele tatt ble smittet så var det mer som en mild vårbris å regne - bare litt snufs, faktisk 😂

Anonymkode: 9462d...6d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har ikke sett eller hørt om noen uvaksinerte som innrømmer at de ble veldig syke av Korona. Det er veldig morsomt, for om det var slik at de vaksinerte fikk sterkere symptomer så hadde jo det kommet frem. Men neida, om de i det hele tatt ble smittet så var det mer som en mild vårbris å regne - bare litt snufs, faktisk 😂

Anonymkode: 9462d...6d9

Ja, det var det faktisk. Gjør det vondt å innrømme at du tok feil?

Anonymkode: 827bf...6ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike innlegg som du skriver her, HI, det begynner å bli rimelig patetisk!

Jeg er uvaksinert, ble syk som en heftig influensa (men har vært dårligere med vanlig influensa et par ganger). Jeg har i tillegg et immunforsvar som sliter.

Jeg kjenner ei uvaksinert som ble veldig dårlig av covid, men hun fikk det også helt i starten etter at det var kommet til landet. Hun ble likevel ikke så dårlig at hun måtte på sykehus.

De andre jeg kjenner som er uvaksinerte har hatt variable symptomer, alt fra knapt noen, bare testet fordi de var nærkontakt og fikk positiv test, til litt forkjølelse til heftig influensa. Og det er omtrent akkurat på samme måten som det har vært for de vaksinerte jeg kjenner som også har vært smittet av covid. I vår har det vært mange som har vært fullvaksinerte (tre vaksiner) som har ligget rett ut med influensa og feber 1-2 uker - men også mange som har fått det helt lett eller uten symptomer.

Vet ikke hva du egentlig ønsker å formidle, HI, men patetisk å forsøke å sette vaksinerte og uvaksinerte opp mot hverandre fremdeles! Det som har vært med covid-19, om vi ser det på individnivå, så var det ingen som på forhånd kunne være sikre på hva som var riktig for den enkelte, å ta eller ikke ta vaksinen. Selv fikk jeg helt motstridende signaler fra leger, at jeg måtte ta og at jeg absolutt ikke burde ta (pga. min helsesituasjon). Men jeg var også forberedt på det, så jeg måtte bare ta et valg som jeg følte var riktig for min kropp etter at jeg hadde lest meg opp og fulgt utviklingen av viruset tett fra første stund. Og så har jeg hele veien fulgt alle smittevernregler samt tatt noe hensyn utover det, siden man tidlig forstod at heller ikke vaksinene stoppet smitte eller de nye mutasjonene av viruset.

Jeg kjenner dessuten flere, både vaksinerte og uvaksinerte, som omtrent har vasset i smitte, sovet i samme seng som veldig dårlig ektefelle ++ og som likevel ikke har testet positivt for covid. Så på individnivå var det umulig å vite hvordan kroppen ville reagere på viruset. Ser man på befolkningen, da er det helt andre vurderinger man tar. Det burde egentlig de fleste ha fått med seg nå...

Anonymkode: e73fe...e6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som ble lagt inn på sykehus før vaksinene kom var jo både dårlige og uvaksinerte. Sier seg selv at man ikke bare får det som en sommerbris når man er uvaksinert. 

Anonymkode: d2e7a...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Alle som ble lagt inn på sykehus før vaksinene kom var jo både dårlige og uvaksinerte. Sier seg selv at man ikke bare får det som en sommerbris når man er uvaksinert. 

Anonymkode: d2e7a...c4c

Er det ikke logisk at alle som var lagt inn, var uvaksinerte før vaksinen ble oppfunnet? Nå er størsteparten av de innlagte vaksinert.

Anonymkode: ab129...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er fem i husstanden. 2 er vaksinert.

Begge vaksinerte ble kjempesyk! Sønnen er syk enda 6 mnd etter. Jeg går på medisiner som gir meg dårlig immunforsvar. Har 3 forskjellige sykdommer. Det eneste jeg merka av korona var en positiv test. En med litt hodepine og den siste kun positiv test!

Jeg ble proppa full av teorier hver eneste gang jeg var på sykehus, om at jeg kom til å bli kjempesyk hvis jeg ikke tok vaksinen. Jeg måtte til slutt be de holde munn for det er min kropp! Etter gjennomgått sykdom så ble de sjokkert over null symptomer 😂😂😂 Jeg koser meg hver gang jeg får lov til å si det til helsepersonell! 

 

Sønnen er nå ung voksen og har ALDRI i hele sitt liv vært dårlig. Kun snørrete første året i b.hagen. Jeg kjenner jeg er jævlig bitter på presset i skolen!!!!!! 

Anonymkode: 54704...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (På 3.8.2022 den 12.14):

Sønnen er nå ung voksen og har ALDRI i hele sitt liv vært dårlig. Kun snørrete første året i b.hagen. Jeg kjenner jeg er jævlig bitter på presset i skolen!!!!!! 

Personer som aldri er syke bygger ikke opp et naturlig forsvar, så ingen grunn til å være bitter. Kanskje han hadde vært enda sykere hvis han ikke hadde vært vaksinert.

Anonymkode: c50c2...43d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Personer som aldri er syke bygger ikke opp et naturlig forsvar, så ingen grunn til å være bitter. Kanskje han hadde vært enda sykere hvis han ikke hadde vært vaksinert.

Anonymkode: c50c2...43d

Selvsagt er det vaksinen sin skyld! Herregud, du er hjernevaska!

Anonymkode: 54704...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ER vaksinert, men ble skikkelig dårlig! Kjenner forøvrig noen uvaksinerte, som også ble veldig dårlig!! Dog fikk nok de Delta, mens jeg fikk omikron.

Anonymkode: a18ab...168

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Selvsagt er det vaksinen sin skyld! Herregud, du er hjernevaska!

Anonymkode: 54704...bcb

Selvsagt........🙄 Enkelte av dere er så dumme at jeg tror nesten du troller.

Anonymkode: c50c2...43d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Jeg ER vaksinert, men ble skikkelig dårlig! Kjenner forøvrig noen uvaksinerte, som også ble veldig dårlig!! Dog fikk nok de Delta, mens jeg fikk omikron.

Anonymkode: a18ab...168

Det har vært mange som har blitt liggende lenge med feber av omikron siste par-tre månedene, også personer som har vært vaksinert både to og tre ganger.

Virker for tiden ganske tilfeldig hvem som blir dårlig.

Kjenner også to som har blitt utsatt for ganske mye smitte, ene vaksinert og andre ikke. Ingen av dem er blitt smittet, de har testet seg hyppig når det har vært smitte i hus og når de har vært nærkontakter, men de har gått klar hver eneste gang. Merkelig det der. Nå har de visst begynt å forske på akkurat det også, det at noen synes å bare ikke bli smittet.

Anonymkode: e73fe...e6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Selvsagt........🙄 Enkelte av dere er så dumme at jeg tror nesten du troller.

Anonymkode: c50c2...43d

🤦‍♀️

Anonymkode: 54704...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gledelig innrømmet det hvis det var tilfelle. Er uvaksinert, har hatt korona to ganger, ble ikke syk noen av gangene. 

Anonymkode: f041d...cba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner i hvert fall en som ble skikkelig dårlig, han sier det selv. 11 dager med svært høy feber og gikk ned over 8 kg. Han går i kategorien ellers sjelden syk. 
 

Det som er kjipt for alle, vaksinert eller ei, er jo nettopp det at hverken vaksine eller tidligere infeksjon gir noe særlig beskyttelse mot ny smitte. Heldigvis mot alvorlig sykdom. Så nå må vi bare leve med dette og de som er utsatt bør nok vurdere å friske opp med jevne mellomrom, slik som ved influensa. I og med viruset muterer. 

Anonymkode: 04436...17a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...