Gå til innhold

Når barn søkker opp lærer i sosiale medier!


Ulv90

Anbefalte innlegg

Her om dagen kom mine barn seg inn på google. På google søkte de opp ansatte på skolen hvor de går. Opp i søke fikk de opp instagram kontoer til noen av de ansatte på skolen. Enkelte av de ansatte hadde lagt ut bilder hvor de tydelig var full og drakk. 

 

Det jeg lurte på hva tenker dere om voksne som jobber med barn? Er det greit at de legger ut bilder som tydelig sier «se på meg jeg drikker og er full» på på åpne profiler barna kan søke opp?

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I noen yrker bør man jo helt klart tenke på hvem som ser hva. Jeg syns ikke at det er greit at lærere er synlig fulle på åpne profiler. Det er fordi de er forbilder og rollemodeller barn har. Men dette gjelder vel ikke så mange lærere vil jeg anta. Min venninne endret på sin profil da hun tok jobb som lærer, og hun er neppe den eneste som tenker over sånt. 

Anonymkode: ff612...3cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er voksne mennesker med privatliv. De er ikke lærere hele døgnet. Tviler sterkt på «se på meg, jeg drikker og er full». Hvordan kan barn tolke det?

Synes det høres mer sært ut at det er foreldre som søker opp ansatte og går inn på bildene deres. Slutt med det, HI.

Anonymkode: 10b17...2bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...