Gå til innhold

Når sluttet sønnen din å vokse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gutt er nå straks 18. Han har vokst mye de siste årene, nå ser det ut til å bremset opp. Men han er fortsatt "barnslig" rund i ansiktet og har ingen skjeggvekst. Så jeg lurer på om han kommer til å vokse enda et par centimeter.

Hvordan var det med sin sønn (eller bror eller nevø eller bekjent)?

Anonymkode: c1027...555

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eldste hadde sitt største veksthopp i 9.klasse, vokste da ut av den ene størrelsen etter den andre i løpet av det skoleåret. Så bremset det opp, men krøp nok et par-tre cm til på årene som kom etter. Skjeggeveksten begynte året før største veksthoppet og ble gradvis tettere og tettere, men han var nok 18-19 år før det var helt tett skjegg altså. Han barberte seg fra 9.klasse, men hårveksten var ujevn og ikke så tett.

Nest eldste hadde sitt største veksthopp i 10.klasse. Han krøp også et par-tre cm etter det, men nå som 18 åring er han nok ferdig utvokst og har ikke vokst i høyden på veldig lenge. Han har barbert seg siden slutten av ungdomsskolen, men har fremdeles litt ujevn behåring i ansiktet. Går det litt tid mellom to barberinger vokser det mye og langt hår noen steder i ansiktet og lite andre steder. Regner med det blir tettere i året som kommer, akkurat som hos eldstemann.

Anonymkode: 587e0...556

Skrevet

Min halvbror sluttet plutselig å vokse like etter konfirmasjonen, han hadde ikke skjeggvegst da. Endte opp som 1.68 til alles overraskelse (ingen menn i vår eller farens familie er under 1.80). Selv har jeg sønner på 15, 18 og 20 år, dvs, de eldste fyller dette om få uker. Eldste tror vi at har stagnert nå, vi håper i hvert fall det siden han er 2 meter,  men han anla skjegg som 17-åring og vokste fortsatt en del cm etter det. Mellomste har nok ikke helt sluttet å vokse, men jeg tror ikke han vil bli mer enn maks 1-2 cm høyere hvis han skal følge kurven sin. 15-åring vokser fortsatt, så konfirmasjonensdressen fra mai begynner faktisk allerede å bli knapp.

Anonymkode: a7c0f...03b

Skrevet

Mine sønner har vært sent utviklet, veksten har ikke skutt fart før ca ved 16 år. Utvokst i løpet av et par år, begge er over 190 høye. 

Anonymkode: acd99...98a

Skrevet
On 7/25/2022 at 10:43 AM, Anonym bruker said:

Min gutt er nå straks 18. Han har vokst mye de siste årene, nå ser det ut til å bremset opp. Men han er fortsatt "barnslig" rund i ansiktet og har ingen skjeggvekst. Så jeg lurer på om han kommer til å vokse enda et par centimeter.

Hvordan var det med sin sønn (eller bror eller nevø eller bekjent)?

Anonymkode: c1027...555

gutt nå 21 , sluttet for 1 år siden : ble 198cm

gutt 17 vokser ennå, er nå på 194

gutt 12 er rundt 182cm

Anonymkode: 8bc38...d28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...