Gå til innhold

Skulle kjøre naboer til konsert


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er enslig og tilbudte meg å kjøre 2 par til konsert, ingen drosjer der vi ferierer. Det var ikke fullt på konserten og idet jeg kjørte dem, bestemte jeg meg for å delta sammen med dem, heiv meg liksom bare på. Merket ganske umiddelbart at dette ikke ble bra mottatt av den ene deltakeren for denne gruppa. Hun overså meg totalt, men det er greit.

Det jeg reagerte mest på var at hun snudde alle stolene, slik at alle satt med ryggen  til meg. Jeg hadde selskap, men det var helt tilfeldig. Det var flere som forsøkte å få kontakt men fortsatt satt hun med ryggen til. Mannen hennes flyttet seg, ved siden av meg og da ble hun sittende alene, som den eneste med ryggen til oss andre. Det var da hun begynte å slite med hvilke vei hun skulle sitte og endte opp med å flytte seg.

I etterkant, traff jeg henne og da spurte hun: Kjenner du ingen andre på dette feriestedet?

Jeg tolker dette spørsmålet slik at hun egentlig mente at det ikke var nødvendig at jeg satt med "hennes gjeng"  liksom. 

Er det virkelig slik at man ikke kan slenge seg ned på et vilkårlig bord lengre? Og det var jo egentlig ikke vilkårlig, jeg var jo sjåfør til denne gruppa. Jeg forlot selskapet edru og litt før de andre. De kom seg hjem på egenhånd.

Må si at jeg blir litt bekymret dersom man ikke skal kunne sette seg ned sammen med de man trodde man var med? Alle andre likte jo at jeg var der.

Anonymkode: 863b8...e57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Man drar da virkelig ikke på konsert for å være med folk.

Anonymkode: e830e...110

Drar du på konsert alene?  Er vel helt vanlig å dra sammen?

Anonymkode: 863b8...e57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Drar du på konsert alene?  Er vel helt vanlig å dra sammen?

Anonymkode: 863b8...e57

Kan dra sammen om det fsller seg sånn, men er aldri opptatt av de andre mens konserten pågår. Står heller ikke sammen.

Anonymkode: e830e...110

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Kan dra sammen om det fsller seg sånn, men er aldri opptatt av de andre mens konserten pågår. Står heller ikke sammen.

Anonymkode: e830e...110

Her snakker vi om en mini konsert hvor det er bord og stoler. 

Anonymkode: 863b8...e57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vanskelig denne. For det første så skulle hun selvfølgelig ikke oppført seg som hun gjorde. Samtidig så var det sånn at du tilbød deg å kjøre selv, de spurte ikke så det var ikke snakk om at de utnyttet deg. Det er mulig de skulle på en slags dobbeltdate, og da ble du et forstyrrende element for å si det sånn. Så at du bare slang deg med kunne nok virke påtrengende. Ingen vet hvorfor hun ikke liker deg eller hva som plager henne, men oppførselen var ugrei uansett. 

Hvordan har du blitt kjent med dem? Det kan ha noe å si for saken det også. 

Anonymkode: 29124...d8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Litt vanskelig denne. For det første så skulle hun selvfølgelig ikke oppført seg som hun gjorde. Samtidig så var det sånn at du tilbød deg å kjøre selv, de spurte ikke så det var ikke snakk om at de utnyttet deg. Det er mulig de skulle på en slags dobbeltdate, og da ble du et forstyrrende element for å si det sånn. Så at du bare slang deg med kunne nok virke påtrengende. Ingen vet hvorfor hun ikke liker deg eller hva som plager henne, men oppførselen var ugrei uansett. 

Hvordan har du blitt kjent med dem? Det kan ha noe å si for saken det også. 

Anonymkode: 29124...d8a

Jeg kjenner dem fordi vi er naboer, men også fordi vi har barn som omgås.

Anonymkode: 863b8...e57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg kjenner dem fordi vi er naboer, men også fordi vi har barn som omgås.

Anonymkode: 863b8...e57

Men ferierer dere sammen? 

Anonymkode: 29124...d8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Men ferierer dere sammen? 

Anonymkode: 29124...d8a

Vi ferierer ikke sammen, vi er bare naboer.

Anonymkode: 863b8...e57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Vi ferierer ikke sammen, vi er bare naboer.

Anonymkode: 863b8...e57

Du skriver at det ikke er drosjer der dere ferierer? 

 

Anonymkode: 29124...d8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det var litt rart at du bare slang deg med uten å avtale det. 

Anonymkode: 34a08...5e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Du skriver at det ikke er drosjer der dere ferierer? 

 

Anonymkode: 29124...d8a

Det stemmer.

Anonymkode: 863b8...e57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Syns det var litt rart at du bare slang deg med uten å avtale det. 

Anonymkode: 34a08...5e5

Hvorfor det? Er jo åpent for alle.

Anonymkode: 863b8...e57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom vi var to vennepar som skulle på konsert ville jeg ikke satt pris på at en nabo slang seg med. Men oppførselen hennes er selvsagt ufin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HeiteH skrev (3 minutter siden):

Dersom vi var to vennepar som skulle på konsert ville jeg ikke satt pris på at en nabo slang seg med. Men oppførselen hennes er selvsagt ufin.

De hadde reservert bord til 10 stk. Bordet var ikke fullt, det var plass til meg der. Likevel gjorde hun som hun gjorde. Jeg var klar til å flytte meg straks bordet ble fullt. Det jeg egentlig lurer mest på er om de hadde syntes det var bedre om jeg var mann. Hadde jeg vært mer velkommen dersom jeg var mann?

Kan en mann slå seg ned på et bord - han er velkommen - men fordi jeg er enslig dame, så funket det ikke?

Anonymkode: 863b8...e57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Syns det var litt rart at du bare slang deg med uten å avtale det. 

Anonymkode: 34a08...5e5

Det ville jo samtidig blitt litt sært om hun fant ut at hun ville se konserten (som er åpen for alle), og så satt seg alene selv om hun kjørte andre som skulle dit?

Jeg ville nok spurt «Er det ok om jeg sitter med dere?», ikke bare slått meg ned, men ville blitt litt overrasket om jeg fikk et nei. Jeg ville ikke spurt om det var greit at jeg også gikk på konserten, det har de jo ikke noe med. 

Anonymkode: 5e063...d3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hvorfor det? Er jo åpent for alle.

Anonymkode: 863b8...e57

Da kunne du satt seg ved ett annet bord? Enn å kræsje en dobbel date. 

Anonymkode: 34a08...5e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det ville jo samtidig blitt litt sært om hun fant ut at hun ville se konserten (som er åpen for alle), og så satt seg alene selv om hun kjørte andre som skulle dit?

Jeg ville nok spurt «Er det ok om jeg sitter med dere?», ikke bare slått meg ned, men ville blitt litt overrasket om jeg fikk et nei. Jeg ville ikke spurt om det var greit at jeg også gikk på konserten, det har de jo ikke noe med. 

Anonymkode: 5e063...d3a

Enig med deg at hun burde sagt det du skrev :"Er det greit jeg sitter med dere?" 

Anonymkode: 34a08...5e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Da kunne du satt seg ved ett annet bord? Enn å kræsje en dobbel date. 

Anonymkode: 34a08...5e5

Det var ikke en dobbel date, de hadde reservert bord til 12 personer, var mange som satt der, og flere ledige stoler.

Anonymkode: 863b8...e57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

De hadde reservert bord til 10 stk. Bordet var ikke fullt, det var plass til meg der. Likevel gjorde hun som hun gjorde. Jeg var klar til å flytte meg straks bordet ble fullt. Det jeg egentlig lurer mest på er om de hadde syntes det var bedre om jeg var mann. Hadde jeg vært mer velkommen dersom jeg var mann?

Kan en mann slå seg ned på et bord - han er velkommen - men fordi jeg er enslig dame, så funket det ikke?

Anonymkode: 863b8...e57

De hadde vel en avtale med personer tilsvarende tallet de hadde reservert bord til. Hvorfor skulle noe endres om du var mann?

Jeg går sjelden ut. De gangene jeg gjør det ønsker jeg ikke bruke tid på naboer og andre perifere, men på vennene jeg går sammen med. Andre tenker gjerne annerledes. Lurt å lodde stemningen, ikke bare krasje festen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HeiteH skrev (4 minutter siden):

De hadde vel en avtale med personer tilsvarende tallet de hadde reservert bord til. Hvorfor skulle noe endres om du var mann?

Jeg går sjelden ut. De gangene jeg gjør det ønsker jeg ikke bruke tid på naboer og andre perifere, men på vennene jeg går sammen med. Andre tenker gjerne annerledes. Lurt å lodde stemningen, ikke bare krasje festen. 

Mennene som var på samme konsert ble invitert til bordet. Dette var en uformell konsert men ja, jeg skulle nok ha spurt de jeg kjørte om det er i orden at jeg sitter med dem. Får gjøre det annen gang 😊

Anonymkode: 863b8...e57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Å ta i mot en tjeneste (sjåfør) og deretter være ufin mot den som kjører, det er litt krise.

Anonymkode: d09ae...c59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...