Gå til innhold

Etternavn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvilket etternavn får dine barn? Ditt? Partners? Begge? Hvilket først og sist? Bindestrek eller ei (mellomnavn)?

Anonymkode: 18520...a41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt etternavn som mellomnavn og hans etternavn som etternavn  - uten bindestrek. Med bindestrek må man bruke begge navnene hele tiden, og det ville blitt tungvint for oss. Av og til kan det være greit å kunne skrive (fiktive navn) Ole T. Johansen, istedenfor Ole Tangerud-Johansen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begges, med bindestrek. Navnene er korte og klinger godt sammen. 

Anonymkode: eadc3...3a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

begges, midt som mellomnavn, mest fordi jeg var lei av å stave det hele tiden. men ville at det  skulle gå videre. hans til slutt, veldig vanlig men midt utgjør forskjellen i haugen av like navn. og så ble forkortelsene  med mitt til slutt et ugunstig ord som jeg ikke ønsket å se skrevet eller bli ropt.

 

Vi har ikke likt etternavn, ingen av oss ville bytte til den andre...

Anonymkode: d1cc5...331

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har begge etternavn som ender på-sen. Blir for mye med "Hansen Olsen". 

Mannen, jeg og barna har dobbelnavn, så ble logisk å bare ha ett etternavn. Jeg ville ta mannens etternavn jeg, pga familiehistorikk. 

Anonymkode: 1f8b1...22f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barna har kun mitt etternavn. Det er sjeldent, mens mannens navn er mer vanlig. Han har beholdt sitt eget etternavn. Hele familien er fornøyd med dette valget. 

Anonymkode: beea9...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berre hans. Det er så sjelden. Men angrer litt av og til. Syns det er trasig å ikkje hq samme navn som barnet vårt..  men samtidig syns eg det er greit å sleppe å ha så mange navn. Dersom me går frå kvarandre er avtalen at då skal barna få mitt navn også 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alle sammen begge nå, men bytter snart til gårdsnavnet til gården vi har kjøpt. Alle sammen likt. For oss følges det som at det knytter oss sammen som familie.

Anonymkode: 9bea0...940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/24/2022 at 9:47 PM, Anonym bruker said:

Hvilket etternavn får dine barn? Ditt? Partners? Begge? Hvilket først og sist? Bindestrek eller ei (mellomnavn)?

Anonymkode: 18520...a41

bare mitt

Anonymkode: 327db...919

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...