Anonym bruker Skrevet 22. juli 2022 #1 Skrevet 22. juli 2022 Det er så få som forblir gift. Anonymkode: ba001...7c3
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2022 #2 Skrevet 22. juli 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Det er så få som forblir gift. Anonymkode: ba001...7c3 Mange som giftee seg,er bare ikke så mange som klarer å holde sammen etter de gift. Anonymkode: c885b...df9
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2022 #3 Skrevet 22. juli 2022 Utdatert ja. 50 % skiller seg. Anonymkode: 315f0...fd5
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2022 #4 Skrevet 22. juli 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Utdatert ja. 50 % skiller seg. Anonymkode: 315f0...fd5 Og annenhver er utro. https://www.nettavisen.no/utroskap/nettavisens-sexundersokelse/sex-og-samliv/nar-annenhver-nordmann-har-vart-utro-det-er-hoye-tall/f/5-95-533826 Så det spørs om ekteskap en gang er naturlig. Anonymkode: bc0d8...2ed
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2022 #5 Skrevet 22. juli 2022 Det er langt fra utdatert å gifte seg. Det er noe de fleste gjør. De fleste ekteskap varer også livet ut. Anonymkode: 5a80a...97c
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2022 #6 Skrevet 22. juli 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Det er langt fra utdatert å gifte seg. Det er noe de fleste gjør. De fleste ekteskap varer også livet ut. Anonymkode: 5a80a...97c Helt enig, men i mange av skilsmisse tilfellene, har de enten giftet seg for fort eller bruker ikke tid på å snakke om ting når det gjelder. Anonymkode: 9d5b1...c50
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2022 #7 Skrevet 22. juli 2022 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Helt enig, men i mange av skilsmisse tilfellene, har de enten giftet seg for fort eller bruker ikke tid på å snakke om ting når det gjelder. Anonymkode: 9d5b1...c50 Det må jo i tilfelle tyde PP at giftemål er i overkant moderne, ikke ar det er utdatert. Anonymkode: 5a80a...97c
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2022 #8 Skrevet 22. juli 2022 Nei, ekteskap er den beste samlivsformen, nå som før ❤ Anonymkode: 5625c...258
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2022 #9 Skrevet 22. juli 2022 Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Nei, ekteskap er den beste samlivsformen, nå som før ❤ Anonymkode: 5625c...258 Tydligvis ikke siden folk skiller seg hele tiden. Jeg var i bryllup til en vennine å de var ikke gift i mer enn ett år før de gikk fra hverandre. Anonymkode: c885b...df9
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2022 #10 Skrevet 22. juli 2022 Utrolig mange gifte jeg kjenner er nå skilt💔, men ikke slike mange som skiller lag blant de som er samboere Så jeg forblir samboer. ❤️ Anonymkode: 315f0...fd5
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2022 #11 Skrevet 23. juli 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Utrolig mange gifte jeg kjenner er nå skilt💔, men ikke slike mange som skiller lag blant de som er samboere Så jeg forblir samboer. ❤️ Anonymkode: 315f0...fd5 Jeg har vært samboer i 17 år, nå gift i 10 år med samme mann Anonymkode: 9d5b1...c50
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2022 #12 Skrevet 23. juli 2022 Skilsmissestatistikken i Norge er høy, men det er flere samboere som går fra hverandre.... Jeg har vært gift med samme mann i over 22 år Anonymkode: 2a54b...883
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2022 #13 Skrevet 23. juli 2022 Ja, svært få av mine venner og ingen i nærmeste familie gifter seg, men vi holder sammen alikevell. Ingen grunn for ekteskap i dagens samfunn. Anonymkode: e4ec7...e89
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2022 #14 Skrevet 23. juli 2022 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Det er langt fra utdatert å gifte seg. Det er noe de fleste gjør. De fleste ekteskap varer også livet ut. Anonymkode: 5a80a...97c Vel, ser vel ut som trenden er ferre ekteskap og flere samboerskap, så tipper at om noen år er det flere samboere enn gifte. https://forskning.no/ntb-samliv/andelen-gifte-faller-videre--stadig-flere-er-samboere/1802205 Anonymkode: fa2f1...95f
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2022 #15 Skrevet 23. juli 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Vel, ser vel ut som trenden er ferre ekteskap og flere samboerskap, så tipper at om noen år er det flere samboere enn gifte. https://forskning.no/ntb-samliv/andelen-gifte-faller-videre--stadig-flere-er-samboere/1802205 Anonymkode: fa2f1...95f Mange jeg kjenner velger å ikke gifte seg pga det blir så veldig dyrt. Brudekjole til 8000 kr,slør til 2000,fotograf til bryllupet 15.000,forlovesring 8000,gifteringer 10.000 kr,også dyre lokaler,middag og alkohol. Har full forståelse for at folk heller da velger å bare være samboere. Her har vi snakket om å gifte oss men etter å ha sett de vanvittige prisene på alt så blir det nok ikke noe bryllup. Vi prøvde å finne en forlovelsering til meg til under 5000 kr,da får jeg bare opp på gullmedbutikkene på nettet at det er ingen treff. Altså så "billig" forlovelsering har de ikke. Anonymkode: c885b...df9
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2022 #16 Skrevet 23. juli 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Mange jeg kjenner velger å ikke gifte seg pga det blir så veldig dyrt. Brudekjole til 8000 kr,slør til 2000,fotograf til bryllupet 15.000,forlovesring 8000,gifteringer 10.000 kr,også dyre lokaler,middag og alkohol. Har full forståelse for at folk heller da velger å bare være samboere. Her har vi snakket om å gifte oss men etter å ha sett de vanvittige prisene på alt så blir det nok ikke noe bryllup. Vi prøvde å finne en forlovelsering til meg til under 5000 kr,da får jeg bare opp på gullmedbutikkene på nettet at det er ingen treff. Altså så "billig" forlovelsering har de ikke. Anonymkode: c885b...df9 Vi hadde et lite bryllup med bare i nærmeste, hadde tapas hjemme. Gratis å gifte deg i kirken , fant en fin kjole som kostet ok, fikk leid gratis kjole til datteren samme plass, trenger ikke forlovelsesringer, kjøpte gifteringer da gullsmed hadde kampanje på de. Sååååå trenger ikke bli dyrt, alt etter hva en gjør selv Anonymkode: 9d5b1...c50
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2022 #17 Skrevet 23. juli 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Vi hadde et lite bryllup med bare i nærmeste, hadde tapas hjemme. Gratis å gifte deg i kirken , fant en fin kjole som kostet ok, fikk leid gratis kjole til datteren samme plass, trenger ikke forlovelsesringer, kjøpte gifteringer da gullsmed hadde kampanje på de. Sååååå trenger ikke bli dyrt, alt etter hva en gjør selv Anonymkode: 9d5b1...c50 Jeg blir eventuelt bare de nærmeste her også men pga begge har stor familie så har vi ikke plass til det her hjemme. Akkurat brudekjole har jeg,fant en til 600 kr på fretex men vurderer å selge den igjen ettersom det neppe blir noe bryllup. Ser litt rart ut å fri uten en ring da. Anonymkode: c885b...df9
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2022 #18 Skrevet 23. juli 2022 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Mange jeg kjenner velger å ikke gifte seg pga det blir så veldig dyrt. Brudekjole til 8000 kr,slør til 2000,fotograf til bryllupet 15.000,forlovesring 8000,gifteringer 10.000 kr,også dyre lokaler,middag og alkohol. Har full forståelse for at folk heller da velger å bare være samboere. Her har vi snakket om å gifte oss men etter å ha sett de vanvittige prisene på alt så blir det nok ikke noe bryllup. Vi prøvde å finne en forlovelsering til meg til under 5000 kr,da får jeg bare opp på gullmedbutikkene på nettet at det er ingen treff. Altså så "billig" forlovelsering har de ikke. Anonymkode: c885b...df9 Jeg kjøpte kjole til 700 kr, vi giftet oss på ferie, ambassaden stilte med vitner, og vi kom hjem som gift. Kostet ikke stort det altså 😉 Vi kjøpte hus sammen og måtte enten sette igang med papirmølla med samboerkontrakt, testamente osv eller gifte oss. Vi likte tanken på å være gift og i samfunnets øyne bli sett på som hverandres nærmeste familie så vi giftet oss 22 år siden nå. Vet ikke hvordan det er nå, men den gangen hadde det akkurat vært en sak i media hvor en person var hardt skadet i en ulykke også var samboeren og foreldrene uenige, og da var det foreldrene som ble ansett som nærmeste pårørende så samboeren ble "kastet ut" av alle avgjørelser osv på sykehuset. Er man gift er ektefellen automatisk nærmeste pårørende. Anonymkode: 2a54b...883
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2022 #19 Skrevet 23. juli 2022 Vel, kjole til 500, partytelt i hagen, hjemmelagede tapas, ring til 5000 for begge og gratis vielse, så endte vi totalt på 25 lapper for alt inkl mannens dress. Og for å gifte seg trenger man ikke engang dette. Venninna mi gikk på sorenskriverkontoret og signerte noen papirer og så gikk hun, mannen og forloverne på restaurant og spiste en bedre middag. Å si at man ikke kan gifte seg fordi det blir for dyrt er bare snobberi og unnskyldninger, man kan gifte seg helt totalt gratis om man virkelig vil. Anonymkode: 9b1a7...d65
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2022 #20 Skrevet 23. juli 2022 Gifte seg kan en gjøre billig. Det er fremdeles slik at ekteskap gir enkelte goder samboerkontrakter ikke gir. Jobber i kommunen, og dersom (mot all formodning) partner dør, er det kun gifte som får erstatning. Mange spurte om ikke det gjaldt samboere også, men nei, kun gifte. Var også noe med når en har felles barn og skilsmisse, men der har det muligens endret seg slik at samboere og gifte har samme rettigheter ved brudd når det kommer til fordeling. Anonymkode: 04bae...4da
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2022 #21 Skrevet 23. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg kjøpte kjole til 700 kr, vi giftet oss på ferie, ambassaden stilte med vitner, og vi kom hjem som gift. Kostet ikke stort det altså 😉 Vi kjøpte hus sammen og måtte enten sette igang med papirmølla med samboerkontrakt, testamente osv eller gifte oss. Vi likte tanken på å være gift og i samfunnets øyne bli sett på som hverandres nærmeste familie så vi giftet oss 22 år siden nå. Vet ikke hvordan det er nå, men den gangen hadde det akkurat vært en sak i media hvor en person var hardt skadet i en ulykke også var samboeren og foreldrene uenige, og da var det foreldrene som ble ansett som nærmeste pårørende så samboeren ble "kastet ut" av alle avgjørelser osv på sykehuset. Er man gift er ektefellen automatisk nærmeste pårørende. Anonymkode: 2a54b...883 Sånn går det jo ann å gjøre det,men for min del er hele poenget med å gifte seg å hvertfall ha nærmest familie tilstedet Anonymkode: c885b...df9
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2022 #22 Skrevet 23. juli 2022 Det blir nok færre og færre som gifter seg fremover tipper jeg. Det er jo ikke lengre de store fordelene med å være gift, da man stort sett har samme rettigheter som samboere. Erstatning, som ei over nevnte, pluss inntektsfordeling er vel noen av de få fordelene som enda henger igjen. Anonymkode: 4d44f...347
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2022 #23 Skrevet 23. juli 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg blir eventuelt bare de nærmeste her også men pga begge har stor familie så har vi ikke plass til det her hjemme. Akkurat brudekjole har jeg,fant en til 600 kr på fretex men vurderer å selge den igjen ettersom det neppe blir noe bryllup. Ser litt rart ut å fri uten en ring da. Anonymkode: c885b...df9 Hvorfor må en fri med ring? Ellers kan den samme brukes?? Vi var ca 40 stykker hjemme, ryddet til slik at det var plass , faktisk koseligere enn å ha et stor lokale Anonymkode: 9d5b1...c50
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2022 #24 Skrevet 23. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Sånn går det jo ann å gjøre det,men for min del er hele poenget med å gifte seg å hvertfall ha nærmest familie tilstedet Anonymkode: c885b...df9 Det kan du fint ha uten å bruke flere hundre tusen. Anonymkode: 9b1a7...d65
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2022 #25 Skrevet 23. juli 2022 Klart det er utdatert. Anonymkode: 87707...be6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå