Gå til innhold

Hva var det beste og det verste du spiste som barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg likte veldig godt stekt fiskepudding, kokte poteter og raspa gulrøtter. Likte også godt koteletter og surkål med poteter og brun saus på søndager. Så likte jeg blodpudding med sukker på og kokte poteter med smeltet smør.

Det jeg likte minst var alle slags kokte grønnsaker unntatt poteter,og det verste var asparges.

Anonymkode: f3313...09c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var glad i stekt makrell og kjøttkaker og mislikte sterkt lever og hermetisk torskerogn. 

Skrevet

Jeg var utrolig glad i fiskeboller i hvit saus, med litt karri i sausen og skikkelig møre poteter til. Og lasagne. Fra Toro. Jeg visste ikke bedre 😅

Det verste jeg fikk var raspeballer eller noe med store løkbiter i seg. Jeg kastet opp eller brakk meg av det flere ganger. 

Anonymkode: 80e08...baf

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Jeg likte veldig godt stekt fiskepudding, kokte poteter og raspa gulrøtter. Likte også godt koteletter og surkål med poteter og brun saus på søndager. Så likte jeg blodpudding med sukker på og kokte poteter med smeltet smør.

Det jeg likte minst var alle slags kokte grønnsaker unntatt poteter,og det verste var asparges.

Anonymkode: f3313...09c

Likte heller ikke asparges - noe jeg elsker nå!

Favorittmaten var vilt. Reinkjøtt med fløtesaus var jeg glad i. 

Anonymkode: 68f7c...a9c

Skrevet

Jeg likte det meste som barn tror jeg, men var spesielt glad i krabber, brun lapskaus og kyllingvinger. De rettene jeg husker at jeg ikke likte var spinatsuppe, wienerpølser og levergryte.

Anonymkode: b63fc...307

Skrevet

Jeg likte ikke og liker fortsatt ikke fiskeboller i hvit saus. Jeg likte godt stekt fisk med stekt løk, smeltet smør og poteter, pizza, lasange, pølser i brød, spagetti og kjøttdeig, og fiskepinner . Det aller beste jeg viste var Kjøttboller, smørbrød og sosekjøtt. Når vi hadde fiskeboller så fikk jeg alltid stekte fiskepinner istedenfor. 

Anonymkode: f7ef0...380

Skrevet

Kjøttkaker, kokt potet, makaroni og tyttebær var godt. Mamma lagde makaroni som siderett til veldig mange potetmiddager 🙈

Var også glad i pizza på tykk bunn og kjøttpølse i små terninger og ost på.

Blodklubb i terninger, stekt i melk, med sukker til var også noe jeg likte godt.

Kunne ikke fordra hermetisk torskerogn. Var heller ikke glad i hvit saus eller kabaret

Anonymkode: 9e368...326

Skrevet

Noe av det beste jeg fikk av bestemor og bestefar var kavring med surmelk og sukker. Har ikke smakt det i voksen alder, da. 
Og meg og en venninne laget alltid Toro lasagne på overnatting, fordi det liksom var det beste vi visste. Vi visste lite. 

Verste som jeg kommer på er aspargessuppe som søsteren til farmor stadig serverte. Med hermetiske hvite asparges. Spiste vi ikke den fikk vi ikke dessert, så jeg husker at jeg prøvde så hardt å tvinge det i meg, men det gikk ikke. Det var virkelig ikke verdt desserten altså. 

Anonymkode: 3ce04...e56

Skrevet

Det aller beste jeg fikk var fårikål. Det er fortsatt favoritten.

Det verste var blodmat. Blodpølse, blodpudding og blodklubb. Både lukt og smak. På en god andreplass der kom lungemos. Altså, mat laget av blod eller most lunge... Jeg husker at mine foreldre og besteforeldre sammen kjøpte en hel gris før jul hvert år. Den ble slaktet ute i gården hos oss, og jeg som eldste barn sto alltid og rørte i bøtta med blod. Helt uaktuelt å spise noe av det.

Skrevet

Jeg elsket alt som hadde med pastas og ris å gjøre. De fleste pastasauser (grønnsakene ble gjerne most for meg da jeg var liten for jeg var litt skeptisk til grønnsaker). Elsket faktisk også lungemos, vi pleide å ha det med tomatsaus og pasta. NAM. 

Som pålegg var leverpostei og salami favorittene.

Jeg brakk meg av brød med frø i (som voksen liker jeg det). Jeg likte heller ikke de fleste grønnsaker, eller bær. Skjønte absolutt ikke hvorfor voksne skulle torturere seg selv med å spise salat :D 

Anonymkode: c8f49...fc2

Skrevet

Likte kylling og ris godt, og joikakaker......

Hatet lever og fiskekaker.

Er vegetarianer i dag.

Anonymkode: 1b3ed...10b

Skrevet

Likte:

Farmors kylling surret i rømme i stekepannen over lang tid.

Bestemors hjemmelagde kjøttkaker med brun saus .

Hatet:

Fiskeboller i hvit saus.

Stekt fiskepudding.

Skrevet

Min mor var ikke særlig god på kjøkkenet så det var mye kokt fisk og ihjelkokte grønnsaker. 

Innmat har jeg aldri laget eller spist i voksen alder. Ikke engang leverpostei. 

Det beste jeg fikk var flesk og pannekaker og hjemmelaget pizza med ferdigfyll og makaroni 🙈

Skrevet

Det beste
spagetti og koteletter som pappa lagde på lørdagene

Det verste
kokt torsk og ihjelkokte gulrøtter, klarer ikke torsk eller kokte gulrøtter nå heller, brekker meg av lukta av torsk

Anonymkode: 84e44...5a7

Skrevet

Det beste var potetball med tilbehør, rømmegrøt, pinnekjøt, lasagne og pizza. Pappa lagde alltid med grov bunn, uvisst kvifor. Alt dette er framleis på favorittlista.

Det verste var overkokt fisk med overkokte poteter, overkokte gulrøtter og smelta margarin. Desverre var dette ofte på menyen. Kombinasjonen har slettes ikkje vokst på meg, ei heller dei enkelte komponentene. Eg vil ikkje ha fisk som har vore i ein kjele, med mindre det er klippfisk.

Skrevet

Jeg hatet fiskeboller og pannekaker. 

Jeg elsket risengrynsgrøt og taco. 

Anonymkode: 0fa5b...8a2

Skrevet

Likte ikke stek, koteletter . 
likte  makaroni grateng , laks. 

Anonymkode: 67aff...be3

Skrevet

Beste: kleppmelk, Fiskeboller i karrisaus, joikaboller, finnbiff

Verste: gryterett med bananbiter eller eplebiter, Brød med ekte smør

Skrevet

Jeg var vàr for konsistenser som barn, så jeg likte ikke yoghurt, puddinger, hermetisk sjampinjong og tomatsuppe. Vokste av meg det meste, men liker fortsatt ikke tomatsuppe eller hermetisk sjampinjong (elsker andre typer sopp og hjemmelaget tomatsuppe).

Det beste jeg fikk var bacalao. 

Anonymkode: 021ff...fc2

Skrevet

Det beste var kylling med ris og Toro karrisaus. Fortsatt trist at den ikke er i salg lenger. 😛

Var også veldig glad i blodpudding med sukker. Og lungemos. Det klarer jeg ikke å spise lenger. 😛

Det verste var kokt torsk med poteter og grønnsaker. Ingen saus eller noe. Tørt, smakløst og ekkel konsistens.

Anonymkode: 20bf8...adf

Skrevet

Verste jeg spiste var lever. Taklet ikke lukta og det gjør jeg fortsatt ikke 🤮

Favoritten var nok kjøttkaker i brun saus og fiskeboller i hvit saus. 

Anonymkode: 979e5...a1b

Skrevet

Beste jeg fikk var biff med bearnaise,  med stekte baguetter ved siden av med masse smør på, vet ikke hvorfor vi hadde baguetter ved siden av men 🙈  og hjemmelaget pizza. 

Hatet gryterett,  det gjør jeg fortsatt. Og ihjel stekte tørre koteletter  .

Anonymkode: e6734...be1

Skrevet

Lever og blodmat var, og er, totalt uaktuelt. 

Det beste var mors hjemmelagde lapskaus. Lys lapskaus med ordentlig kjøtt, ikke no' pølser og "tull", dessuten var det alltid noen biter av gammel spekeskinke. Denne tørre,salte og gjerne litt harske skinka ga en helt spesiell og god smak. 

Anonymkode: 1376b...fab

Skrevet

Verste- lungemos

Beste- nærmest alt med mammas hjemmelagde saus på 🤩 

Skrevet

Verste - lever i fløtesaus, komper og hønsefrikassé 

Beste - spagetti og kjøttsaus, bacalao, klippfisk med hvit saus, pinnekjøtt, arabisk gryte, hjemmelaget pizza med kjøttdeig 

Anonymkode: e2c41...736

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...