Gå til innhold

Kommentar til moderering - delt fra "Haha! Enig med Mert"


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Admin skrev (10 minutter siden):

Tråden er ryddet for innhold med opphavsrett.

Admin

Nå tuller du, sant? Det bildet har jeg selv tatt. Det er mitt og jeg kan dele det. 

Anonymkode: 3e8ff...fa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Nå tuller du, sant? Det bildet har jeg selv tatt. Det er mitt og jeg kan dele det. 

Anonymkode: 3e8ff...fa4

Bildet av en avisspalte? Så du eier avisen og har skrevet innlegget du avfotograferte? Ja da så.

Anonymkode: 06cb8...4d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Bildet av en avisspalte? Så du eier avisen og har skrevet innlegget du avfotograferte? Ja da så.

Anonymkode: 06cb8...4d9

Fotografiet var av et leserinnlegg. Altså ikke-honorert innhold. 

Anonymkode: 3e8ff...fa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Fotografiet var av et leserinnlegg. Altså ikke-honorert innhold. 

Anonymkode: 3e8ff...fa4

Sukk. Skjønner fortsatt ikke. Aviser koster penger, det er ikke lov å dele innhold fra magasiner, aviser etc. Trodde virkelig dette var noe alle hadde lært nå. 

Anonymkode: 993fb...bff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Sukk. Skjønner fortsatt ikke. Aviser koster penger, det er ikke lov å dele innhold fra magasiner, aviser etc. Trodde virkelig dette var noe alle hadde lært nå. 

Anonymkode: 993fb...bff

Sukk. Aviser betaler ikke for leserinnlegg. Trodde virkelig dette var noe alle hadde lært nå.

Anonymkode: 3e8ff...fa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Sukk. Aviser betaler ikke for leserinnlegg. Trodde virkelig dette var noe alle hadde lært nå.

Anonymkode: 3e8ff...fa4

Sukk. Folk skal betale for å lese det som står i avisen. Uansett om ikke avisen har betalt for stoffet.

Anonymkode: 06cb8...4d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Sukk. Folk skal betale for å lese det som står i avisen. Uansett om ikke avisen har betalt for stoffet.

Anonymkode: 06cb8...4d9

Sukk. Da får du ta deg en kikk på abonnementsavisenes nettsider; ingen meningsytringer har betalingsmur. 

Anonymkode: 3e8ff...fa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 18.7.2022 den 12.01):

Nå tuller du, sant? Det bildet har jeg selv tatt. Det er mitt og jeg kan dele det. 

Anonymkode: 3e8ff...fa4

Bildet inneholder tekst med opphavsrett, derfor ble bildet fjernet. Om du selv har tatt bildet eller ikke har ikke noe å si, det er altså selve teksten som er brudd på norsk lov om det deles offentlig. Du kunne eventuelt benyttet deg av sitatretten:

§ 29.1Sitat

Det er tillatt å sitere fra et offentliggjort verk i samsvar med god skikk og i den utstrekning formålet betinger.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (1 time siden):

Bildet inneholder tekst med opphavsrett, derfor ble bildet fjernet. Om du selv har tatt bildet eller ikke har ikke noe å si, det er altså selve teksten som er brudd på norsk lov om det deles offentlig. Du kunne eventuelt benyttet deg av sitatretten:

§ 29.1Sitat

Det er tillatt å sitere fra et offentliggjort verk i samsvar med god skikk og i den utstrekning formålet betinger.

 

 

Men hadde hun sitert hele den teksten, så hadde vel det blitt slettet da og, siden det heller ikke er lov.

Anonymkode: 7a595...57d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Men hadde hun sitert hele den teksten, så hadde vel det blitt slettet da og, siden det heller ikke er lov.

Anonymkode: 7a595...57d

Du har aldri sett en link eller en referanse?

Anonymkode: 44198...181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Men hadde hun sitert hele den teksten, så hadde vel det blitt slettet da og, siden det heller ikke er lov.

Anonymkode: 7a595...57d

Det stemmer, det sier også loven over der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Admin skrev (På 20.7.2022 den 12.08):

Det stemmer, det sier også loven over der.

Aldri i livet om et sitat av teksten hadde blitt slettet. Mye fint å si om dere administratorer her, men særlig beleste er dere ikke, så ingen her hadde kunnet gjenkjenne den og slette den. :fnise:

Anonymkode: d343f...8b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...