Anonym bruker Skrevet 18. juli 2022 #1 Skrevet 18. juli 2022 Gjelder ikke klima. Min venninne mener det er egoistisk at de som har mye penger drar til utlandet med familien når de selv ikke har råd til det. Anonymkode: 3ffd2...a01
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2022 #2 Skrevet 18. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Gjelder ikke klima. Min venninne mener det er egoistisk at de som har mye penger drar til utlandet med familien når de selv ikke har råd til det. Anonymkode: 3ffd2...a01 Det er jo bare idiotisk. Hun får begynne å tjene penger slik at hun også kan dra på ferie. For øvrig betyr ikke ferie i utlandet automatisk mindre miljøvennlig. Anonymkode: 4beb9...3df
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2022 #3 Skrevet 18. juli 2022 Nei, absolutt ikke, så bare reis. Her i huset bryr vi oss ikke, ferierer der vi vil og har råd. Men i år har vi valgt en 2 dagers til Danmark, resten i Norge . Og det er helt ok, til og med barna synes det er ok. Anonymkode: 44243...b9f
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2022 #4 Skrevet 18. juli 2022 Selvfølgelig er det egoistisk. Det er noe man gjør for å glede seg selv, kose seg, oppleve og ha det fint. Det er ingenting ved å reise til utlandet man gjør for andre, så det er helt klart en egoistisk handling. Men det er ikke noe man gjør for å provosere de som ikke har råd, sånn snakker bare et smålig og misunnelig menneske som ikke unner andre å kose seg med de pengene man har tjent... Anonymkode: be19b...d75
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2022 #5 Skrevet 18. juli 2022 I et verdensperspektiv er det dumt at noen har i overflod, mens andre lever i fattigdom. Det blir likevel merkelig å skulle legge listen ved utenlandsreiser. Det vil alltid være noen som har råd til noe annet enn andre. Skal en familie kunne gå på kino når en annen ikke har råd? Skal man kunne dra til frisøren når andre ikke kan prioritere det? Kan man få flere enn ett barn når andre ikke har råd til det? Skal man kunne kjøpe friske grønnsaker i butikken når andre ikke har råd osv. Det er jo en hel haug med ting noen har råd til som andre ikke har råd til. Skal man legge listen etter de som har dårligst råd? Gjelder det uansett årsak? Noen ganger er det uforskyldt at man ikke har råd, andre ganger prioriterer man annerledes eller tar veldig dårlige økonomiske valg og har sløst og levd over evne. Anonymkode: a3d33...7f4
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2022 #6 Skrevet 18. juli 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Gjelder ikke klima. Min venninne mener det er egoistisk at de som har mye penger drar til utlandet med familien når de selv ikke har råd til det. Anonymkode: 3ffd2...a01 Din venninne er misunnelig. Hun får det verken bedre eller verre av at du gjør noe hyggelig. Hun får heller ikke flere penger av at du bruker dine på en ferie. Gæren kjerring. Anonymkode: 426c8...2d2
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2022 #7 Skrevet 18. juli 2022 Jeg går ut fra at de velger ferie ut fra hva de selv har lyst til, altså er det en egoistisk begrunnelse, men det er en helt grei grunn (ser fortsatt bort fra klimadelen). Anonymkode: 392c3...8d6
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2022 #8 Skrevet 18. juli 2022 Hun er helt ute å kjører. Dessuten bør hun se det som en fordel at de som har råd til det reiser ut av landet, tenk så fult det ville blitt på ferieplasser i Norge om alle skulle feriere her? Anonymkode: 628f0...324
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2022 #9 Skrevet 18. juli 2022 Selvfølgelig er det egoistisk. De fleste valg vi tar, styres av egoisme. Men venninna di er misunnelig og ikke noe annet. At hun ikke har råd, er absolutt ikke ditt problem. Anonymkode: 5645b...d8a
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2022 #10 Skrevet 18. juli 2022 Nå er jeg en av de fattige, og folk må da virkelig ikke slutte å reise til utlandet. Bare fordi jeg ikke har råd. Og jeg unner faktisk andre mennesker både pengene deres, reiser, fine hjem, biler osv. Så gjør jeg det beste ut av min situasjon. Nå driver jeg og sparer til en England tur, og håper jeg klarer å spare nok. Tenåringen min har veldig lyst til å reise, og det skjer en event der, som tenåringen veldig gjerne vil være med på. Er først til neste år, så det går nok. Vi har jo heller ikke vært på ferie på 3 år. Anonymkode: 5bba0...ccf
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 18. juli 2022 #11 Skrevet 18. juli 2022 De som ikke har råd får jo ikke bedre råd av at andre velger å holde seg i Norge i ferien. Norgesferie trenger heller ikke å koste mindre enn utenlandsferie. Det var et argument helt uten mening rett og slett😅
Superdolly Skrevet 18. juli 2022 #12 Skrevet 18. juli 2022 For mange år siden sa en dame til meg, med dårlig skjult misunnelse, at jeg ikke burde bruke svigerforeldrene mine som barnevakter siden hun ikke hadde den muligheten. Den uttalelsen du gjengir om utenlandsferier er temmelig nøyaktig like saklig.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2022 #13 Skrevet 18. juli 2022 Jeg vet om noen som drar på storbyferie flere ganger i mnd, det er egoistisk men ikke pga.de som ikke har råd. Det er egoistisk pga. Miljøbelastningen. Hadde det ikke vært for det så hadde jeg sagt: Reis i vei! Anonymkode: 6fec6...d82
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2022 #14 Skrevet 18. juli 2022 Det er like egoistisk som at vi akkurat kjøpte oss en ny bil selv om naboen også trenger den, men ikke har råd Anonymkode: 83573...cb6
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2022 #15 Skrevet 18. juli 2022 De aller fleste valg man gjør i livet er egoistiske, så ja, det er det Anonymkode: ffed3...3a9
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2022 #16 Skrevet 18. juli 2022 Superdolly skrev (9 timer siden): For mange år siden sa en dame til meg, med dårlig skjult misunnelse, at jeg ikke burde bruke svigerforeldrene mine som barnevakter siden hun ikke hadde den muligheten. Den uttalelsen du gjengir om utenlandsferier er temmelig nøyaktig like saklig. Komisk! Skal tro om hennes liv hadde blitt noe bedre dersom dine barn hadde vært mindre hos farmor og farfar? Anonymkode: 426c8...2d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå