Anonym bruker Skrevet 13. juli 2022 #76 Skrevet 13. juli 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Prøv litt hardere med hersketeknikken da😂går ikke barna dine med sko? Og jeg vil at barna skal ha korte, velpleide negler uten skittrand under. Så nei, negler slites ikke ned ved vanlig bruk. Har du sett bilder av folk som har levd ‘vilt’ i skog osv? Har du da sett at neglene er svært lange? Tror du at de har hatt en iPad i grotten sin? Når man trodde at man ikke kunne lese noe dummere. Anonymkode: 07436...9bd Selvsagt går de ikke med sko hele tiden🤣 Gjør dine det?? Mine barn har aldri hatt skittrand, for de har jo aldri så lange negler. De leker mye ute, og bruker kroppen. Nå snakker vi om barn da, ikke voksne. Vi voksne sliter dem ikke ned på samme måte, de er tykkere og vi bruker rett og slett ikke hender slik at de slites på samme måte. Det hører leken til. Blir litt matt av slike bobleplastforeldre som ikke lar barna virkelig få leke. Å bli skitten og grace i bakken hører med. Anonymkode: bcf1c...313
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2022 #77 Skrevet 13. juli 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Selvsagt går de ikke med sko hele tiden🤣 Gjør dine det?? Mine barn har aldri hatt skittrand, for de har jo aldri så lange negler. De leker mye ute, og bruker kroppen. Nå snakker vi om barn da, ikke voksne. Vi voksne sliter dem ikke ned på samme måte, de er tykkere og vi bruker rett og slett ikke hender slik at de slites på samme måte. Det hører leken til. Blir litt matt av slike bobleplastforeldre som ikke lar barna virkelig få leke. Å bli skitten og grace i bakken hører med. Anonymkode: bcf1c...313 Jeg har jobbet i barnehage for over tyve år siden, før iPad og pc-spill, og ingen av ungene slapp å klippe neglene fordi de slet de ned😂jeg tror dine barn bør forskes på, ev må de slippes inn i hus iblant. Her på Nordvestlandet er det ikke varmt nok til å gå barbeint slik at neglene slites ned heller. Jeg tror rett og slett at du lyver. Anonymkode: 07436...9bd
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2022 #78 Skrevet 13. juli 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Selvsagt går de ikke med sko hele tiden🤣 Gjør dine det?? Mine barn har aldri hatt skittrand, for de har jo aldri så lange negler. De leker mye ute, og bruker kroppen. Nå snakker vi om barn da, ikke voksne. Vi voksne sliter dem ikke ned på samme måte, de er tykkere og vi bruker rett og slett ikke hender slik at de slites på samme måte. Det hører leken til. Blir litt matt av slike bobleplastforeldre som ikke lar barna virkelig få leke. Å bli skitten og grace i bakken hører med. Anonymkode: bcf1c...313 🤣 Anonymkode: 9052a...c50
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2022 #79 Skrevet 13. juli 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Og når du har prøvd alt dette og 2-åringen fortsatt slår seg vrang? Du kan kjenne en 2-åring ut og inn, men en 2-åring er fortsatt en 2-åring. Så hva ville du ha gjort når alt dette er prøvd? Anonymkode: b621d...52a Har ikke opplevd å komme til et punkt hvor det ikke gikk. Mine barn kunne man snakke med... det er ofte barn som opplever å ikke ha medbestemmelsesrett som setter seg på bakbeina... det betyr ikke at de får bestemme. Men de får velge noe, feks hvilken klipper, hvor det gjøres osv. Dette er ikke vanskelig.... Men som sagt, er barnet vant med at foreldrene bare gjør ting, så holder de igjen. Naturlig nok. Anonymkode: bcf1c...313
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2022 #80 Skrevet 13. juli 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Så kom med forslag da! Du/dere som sier det ikke er nødvendig å bruke tvang sier bare at det finnes andre måter å løse det på, men dere kommer ikke med noen forslag. Så kom igjen, kom med gode forslag. Anonymkode: b621d...52a Vi har da kommer med masse forslag. Herregud, hva slags forelder er du? Er virkelig det her der grensa går for hva du mestrer? Anonymkode: bcf1c...313
Twintipp Skrevet 13. juli 2022 #81 Skrevet 13. juli 2022 (endret) Jeg hadde ikke brukt fysisk makt! Noen barn har større sensoriske ubehag enn andre. Har du prøvd neglfil? Endret 13. juli 2022 av Twintipp
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2022 #82 Skrevet 13. juli 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Han sier at det er vondt! Jeg vet at han ikke lyver, jeg tror på han. Han syns også enkelte klær er vonde å gå med. Anonymkode: 085e4...3c2 La han gjøre det selv, da kjenner han jo om det gjør vondt. Etter bad evt; myke negler Anonymkode: bcf1c...313
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2022 #83 Skrevet 13. juli 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Det er ikke vold å gi barnet nødvendig helsehjelp for eks. Det er heller ikke vold å måtte holde fast et barn for tannpuss for forhindre hull og smerter i forbindelse med det. Når det er sagt, så gjør man kun dette når alt annet er prøvd. Men, må man så må man. Anonymkode: b621d...52a Men virker ikke som folk prøver så hardt før de tyr til vold. Låser det seg er det bare å vente litt feks, du kommer ikke gjennom da. Det er jo så utrolig mye en kan gjøre. Men ærlighet og kommunikasjon er det beste. Anonymkode: bcf1c...313
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2022 #84 Skrevet 13. juli 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Det er ingen som sier at det er greit å bruke vold! Nå må du gi deg! Å holde et barn fast mens man utfører en nødvendig handling er ikke vold eller overgrep. Å si slikt er en hån mot mishandlede barn. Jeg tror at når han oppdager at det ikke er så ille som han frykter og at det faktisk er noe som blir gjennomført uansett, så vil han snart gi seg. Det handler om å vise at enkelte ting er absolutte. Man må pusse tenner, ta medisin og klippe hår og negler. Anonymkode: 07436...9bd Du tar så feil. Anonymkode: bcf1c...313
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2022 #85 Skrevet 13. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Barnet vil ikke klippe negler eller pusse tenner. Grunnen kan være så mangt, men de må lære at de ikke kan velge det bort. Derfor må foreldrene forklare på forhånd at fordi dette er nødvendig så må vi holde deg fast slik at det blir gjort. Få det gjort så hurtig som mulig, trøst, ros og skryt i etterkant. Da skjønner barnet at det ikke ble gjort for å være slem. Det vil et normalt barn skjønne. Om det når inn til deg er jeg i større tvil om. Anonymkode: 07436...9bd Et normalt barn ville ikke nektet å gjøre det etter å ha blitt forklart av normale foreldre hva/hvorfor ting må gjøres. Da trenger man ikke tvang/vold. Enten så er foreldrene inkompetente eller synes tvang er lettere, eller så er ikke barnet "normalt". Altså, ungene mine har trukket brukket tann, sydd, gipsen osv. Dette er heller ikke noe de vil, men de nekter jo ikke. Vi trygger og kommuniserer, og de har aldri nektet noe slikt. Hadde de visst at tvang satt løst hadde de sikkert vært mer skeptiske, litt tid trenger de jo i noen situasjoner. Anonymkode: bcf1c...313
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2022 #86 Skrevet 13. juli 2022 Den perfekte mor, påan igjen skrev (5 timer siden): Dette er åpenbart et barn med utfordringer. Dere bør ta kontakt med kommunen og få tildelt en koordinator (så fremst diagnose er satt), og få hjelp og veiledning til å takle slike situasjoner. Dette er en MOR med utfordringer tenker jeg vi sier. Fullstendig håpløs! Anonymkode: bb6bb...50d
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2022 #87 Skrevet 13. juli 2022 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Jeg har jobbet i barnehage for over tyve år siden, før iPad og pc-spill, og ingen av ungene slapp å klippe neglene fordi de slet de ned😂jeg tror dine barn bør forskes på, ev må de slippes inn i hus iblant. Her på Nordvestlandet er det ikke varmt nok til å gå barbeint slik at neglene slites ned heller. Jeg tror rett og slett at du lyver. Anonymkode: 07436...9bd Da forklarer jo det saken. Disse barna var innpakket, det sier seg jo selv at ikke neglene slites da. Ser du ikke det? Anonymkode: bcf1c...313
amandine Skrevet 13. juli 2022 #88 Skrevet 13. juli 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Haha, gå en tur ut med barna kanskje? Sandkassa, i skogen osv. Hørt om sånt? Når de graver i bakken, leker og klatrer så slites de ned, faktisk. Tror du huleboerne hadde negleklippere? De slites naturlig bed ved bruk av hender. Men de må jo brukes til annet enn å trykke på en ipad da. Anonymkode: bcf1c...313 Jeg har hatt fire barn i naturbarnehage ute i skogen til alle årstider. Selvfølgelig klippes neglene! De slites ikke naturlig ned, det er helt sikkert.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2022 #89 Skrevet 13. juli 2022 Det er lov å spørre, så lenge det er åpent spørsmål om de kan forsøke, ikke en forventning. Mange som jobber i barnehage som både kjenner barnet og har opparbeidet seg gode triks gjennom lang erfaring. Hvorfor ikke tenker jeg 😃 Anonymkode: e3949...0ef
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2022 #90 Skrevet 13. juli 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Da forklarer jo det saken. Disse barna var innpakket, det sier seg jo selv at ikke neglene slites da. Ser du ikke det? Anonymkode: bcf1c...313 Jeg ser at du enten ikke har barn eller ikke skjønner at barna dine biter negler. Menneskenegler slites ikke ved bruk. Jeg har en mann med et hardt fysisk yrke, han bruker hendene hele dagene og de er fulle av træler og sår, han må likevel klippe negler, gitt. Anonymkode: 07436...9bd
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2022 #91 Skrevet 13. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg ser at du enten ikke har barn eller ikke skjønner at barna dine biter negler. Menneskenegler slites ikke ved bruk. Jeg har en mann med et hardt fysisk yrke, han bruker hendene hele dagene og de er fulle av træler og sår, han må likevel klippe negler, gitt. Anonymkode: 07436...9bd Du er en mann ja, ikke er barn. Litt forskjell der kanskje? Mine barn biter ikke negler, de slites. Anonymkode: bcf1c...313
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2022 #92 Skrevet 13. juli 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Du er en mann ja, ikke er barn. Litt forskjell der kanskje? Mine barn biter ikke negler, de slites. Anonymkode: bcf1c...313 Negler slites ikke ved bruk. Det er faktisk så enkelt. Anonymkode: 07436...9bd
Twintipp Skrevet 13. juli 2022 #93 Skrevet 13. juli 2022 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Dette er en MOR med utfordringer tenker jeg vi sier. Fullstendig håpløs! Anonymkode: bb6bb...50d At det går an å snakke sånn til andre mennesker! Hva er det som trigger deg så innmari? Husk at selv om dine barn ikke har hatt disse utfordringene så er ikke det synonymt med andre barn. Selv om dine barn responderer på veiledning er det ikke sikkert andre gjør det på lik linje. Dette er en mor som vil ha hjelp. Hvorfor behandle henne som det du gjør her?
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2022 #94 Skrevet 13. juli 2022 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Dette er en MOR med utfordringer tenker jeg vi sier. Fullstendig håpløs! Anonymkode: bb6bb...50d Og hvilke utfordringer har du som kan snakke slik til andre? Du må mangle mye. Anonymkode: 07436...9bd
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2022 #95 Skrevet 13. juli 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Negler slites ikke ved bruk. Det er faktisk så enkelt. Anonymkode: 07436...9bd Barns negler gjør jo det🤣🤣 Anonymkode: bcf1c...313
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2022 #96 Skrevet 13. juli 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Negler slites ikke ved bruk. Det er faktisk så enkelt. Anonymkode: 07436...9bd Jeg ser jo også at min høyrehånd aldri får like lange fine negler som på venstre. Naturlig nok, jeg er høyrehendt og bruker den hånda mer, så der slites de mer. Vet ikke folk slikt? Altså... Anonymkode: bcf1c...313
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2022 #97 Skrevet 13. juli 2022 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Dette er en MOR med utfordringer tenker jeg vi sier. Fullstendig håpløs! Anonymkode: bb6bb...50d Korrekt! Anonymkode: 53488...2ed
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2022 #98 Skrevet 13. juli 2022 Mine barn er både i utebarnehage og glad i å klatre i trær. Negler slites ikke. Jeg vil tippe at de river dem av selv... Hi, hvor lange negler har han nå? Hva med å se på bilder av folk med absurd lange negler og fortelle at slik blir Det? Anonymkode: 89c90...095
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2022 #99 Skrevet 13. juli 2022 2 minutes ago, Anonym bruker said: Jeg ser jo også at min høyrehånd aldri får like lange fine negler som på venstre. Naturlig nok, jeg er høyrehendt og bruker den hånda mer, så der slites de mer. Vet ikke folk slikt? Altså... Anonymkode: bcf1c...313 Mine blir lengre på høyre hånda fordi jeg vasker den oftere når jeg lager mat.. Anonymkode: 89c90...095
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2022 #100 Skrevet 13. juli 2022 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Barns negler gjør jo det🤣🤣 Anonymkode: bcf1c...313 Nei. Anonymkode: 07436...9bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå