Gå til innhold

Kan barnehagen klippe neglene til barnet?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (På 14.7.2022 den 18.09):

Grunnen til at barn ofte lar andre få lov til ulike ting er ikke av respekt, men fordi de føler seg tryggere med foreldre og drar det selvfølgelig lengre.

Nei, vet du hva. Det er fordi barnet VET at foreldrene i disse tilfellene ikke greier å være konsekvente og gjennomføre, og vet at de selv har mer makt enn mor og far til sammen. Det er ikke fordi de er utrygge på den barnehageansatte, altså.

Anonymkode: a9381...2a5

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du vet ingenting om oss. Tremenningen hans måtte flytte ut av hjemmet pga søsken gikk ikke overens! Er de tafatt også? (Barna er 9 og 11)

Bhg sa at de kunne klippe neglene! Ingen problem for de å prøve 

Anonymkode: 085e4...3c2

Jeg vet alt det du selv har valgt å fortelle og det er nok. Hva tremenningen har med saken å gjøre vet jeg ikke, men ja, det fins flere enn en tafatt familie i verden, så det er de sikkert der også.

Og eksakt HVA mener du de ansatte i bhg skal gjøre som ikke du også kan få til? Vær konkret. 

Jeg vet alt det du selv har valgt å fortelle og det er nok. Hva tremenningen har med saken å gjøre vet jeg ikke, men ja, det fins flere enn en tafatt familie i verden, så det er de sikkert der også.

Og eksakt HVA mener du de ansatte i bhg skal gjøre som ikke du også kan få til? Vær konkret. 

Det har med saken å gjøre at kanskje det er noen diagnoser ute å går....

Konkret: klippe neglene 

Nei, vet du hva. Det er fordi barnet VET at foreldrene i disse tilfellene ikke greier å være konsekvente og gjennomføre, og vet at de selv har mer makt enn mor og far til sammen. Det er ikke fordi de er utrygge på den barnehageansatte, altså.

De er ikke like trygg i bhg og hjemme..

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det har med saken å gjøre at kanskje det er noen diagnoser ute å går....

Konkret: klippe neglene 

Klippe dem ved å holde barnet fast eller argumentere med barnet eller bestikke barnet eller hva?

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Klippe dem ved å holde barnet fast eller argumentere med barnet eller bestikke barnet eller hva?

Det vet jeg ikke! Men det jeg vet er at bhg klarer å få på han ull, ikke sjans hjemme!  Hjemme gråter han fordi bhg tar på han ull og han vil slutte i bhg...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det vet jeg ikke! Men det jeg vet er at bhg klarer å få på han ull, ikke sjans hjemme!  Hjemme gråter han fordi bhg tar på han ull og han vil slutte i bhg...

Jaja, det er vel ikke lenge før han kryper inn igjen.

Anonym bruker skrev (På 13.7.2022 den 10.31):

Det er umulig!

Anonym bruker skrev (På 13.7.2022 den 10.32):

Men hva skal jeg gjøre? Ser at de pusser tennene på et annet barn 

Anonym bruker skrev (På 13.7.2022 den 12.40):

Han sier at det er vondt! Jeg vet at han ikke lyver, jeg tror på han. Han syns også enkelte klær er vonde å gå med. 

Anonym bruker skrev (På 13.7.2022 den 12.42):

Det var inhalasjon... sa han trengte det fordi han er syk. Det gikk ikke. Legevakten ga opp 😔

Anonym bruker skrev (På 13.7.2022 den 12.42):

Dere som sier det er greit å bruke vold. Skal jeg bruke vold flere ganger i mnd da? Jeg syns ikke det er greit. 

DU forteller jo selv i klartekst at ditt barn skal pakkes i plysj og slippe forventninger om normal atferd. Ha på klær, gjøre normalt kroppsstell og ta medisiner - man kan ikke slippe dette med mindre man er et foster i mors mage.

Annonse

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

DU forteller jo selv i klartekst at ditt barn skal pakkes i plysj og slippe forventninger om normal atferd. Ha på klær, gjøre normalt kroppsstell og ta medisiner - man kan ikke slippe dette med mindre man er et foster i mors mage.

Ok

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Du vil jo helst at femåringen skal være et beskyttet foster. Lykke til med det.

Er du rar?

Merket fort at hun ikke ønsket meg noe godt, motivet ser ut til å være å såre mest mulig, så da orker jeg ikke å svare sånne mennesker

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Merket fort at hun ikke ønsket meg noe godt, motivet ser ut til å være å såre mest mulig, så da orker jeg ikke å svare sånne mennesker

Det er ikke DU som er et offer her, altså. Step up og ta ansvar for barnet ditt! 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er ikke DU som er et offer her, altså. Step up og ta ansvar for barnet ditt! 

Det gjør jeg !! Orker bare ikke å høre på anklagene dine

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det gjør jeg !! Orker bare ikke å høre på anklagene dine

Nei det gjør du faen meg ikke!!

På hvilken måte da mener du? 

Anonym bruker skrev (På 13.7.2022 den 11.20):

Ikke enig. Vet du hva det gjør med barnet? Tilknytning og tillit? Negler trenger ikke klippes, de slites ned for et normalt aktivt barn. Fliser kommer ut etterhvert. 

Må dere ty til tvang har dere feilet grovt med kommunikasjon og tygging. 

Anonymkode: bcf1c...313

Herregud, nå må du gi deg, det får være måte på. 

Jeg er foreldreveileder. Det er absolutt ingenting i veien med å måtte holde fast barnet for å F.eks sette en sprøyte, fjerne en flis, pusse tenner eller klippe negler. Det ødelegger overhodet INGENTING når det gjelder verken tilknytning eller tillit. 
Hold fast, gjør det som må gjøres, forklar etterpå.

Reparert. Ferdig. 

Anonymkode: c0ca1...a43

Anonym bruker skrev (På 13.7.2022 den 14.35):

Dette er like dumt som å gi ungene et klaps, og etterpå forklare hvorfor, trøste osv 

Skremmende at dette er noe dere tror er greit. Det er ikke det. Få hjelp av noen så dere klarer å oppdra barna uten å utsette dem for slike overgrep. Det er hjelp å få. 

Anonymkode: 77486...2d1

Du er fader meg ikke sann. Du slenger om deg med ord som overgrep og vold. Dette har null og niks med verken det ene eller det andre å gjøre, og er et hån mot de som faktisk har opplevd vold og overgrep. 
Du bør ta deg en ørliten bolle. 

Jeg har jobbet med barn i mange år og møtt mange foreldre av typen som mener at man aldri under noen omstendigheter skal gjøre noe et barn ikke er enig i, uavhengig av om det er moden nok til å forstå konsekvensene av å la være.

Noen av dem har brukt timer på å f. Eks legge eller hente og levere barn hver dag, og/eller har fått store problemer når barnet har fått søsken og barna vil forskjellige ting,krangler eller f.eks tar leker fra hverandre. Noen av dem får det til å halte og gå ved å in)konsekvent avlede og bestikke ett av barna, men det eldste styrer showet. Disse familiene har lite struktur på hverdagen og det går ut over barna på måter som voksne burde forstå, men som barna ikke kan skjønne selv når de f.eks ikke legger seg av fri vilje. Det er ganske vanlig at barna ikke sover nok, og er slitne og i dårlig humør nesten hele dagen hver eneste dag som konsekvens, det øker uroen og konfliktnivået i familiene enda mer. Det gjør det vanskeligere for barna å utvikle velfungerende vennskap, og å fungere i gruppe.

Jeg hadde gjerne hjulpet med å klippe negler, erfaringsmessig hadde det vært mindre problematisk og det hadde det blitt en vanlig ting som barnet ikke tok notis av. Jeg har gjort slike ting for å hjelpe mange ganger, blant annet har jeg etter avtale med fastlege dryppet øynene til barn hvor foreldrene ikke har vært komfortable med å holde øyet oppe selv om infeksjonen har vært så alvorlig at barnets syn har stått på spill. 

Noen ganger må jeg holde barn fast for å hindre at de skader seg selv og andre. Jeg holder også barn som vi reise seg og gå på scenen under f.eks teaterforestillinger fast på fanget. Om de ikke roer seg og protesterer tar jeg det med ut.

Jeg har selvsagt mange metoder jeg bruker for å veilede barn, men det skjer at de ikke fungerer for et barn eller i en situasjon. Når konsekvensene for barnet eller omgivelsene blir for store, må en handle og ikke vente på at enkeltbarnet skal bestemme seg for å samarbeide.

Anonymkode: f458d...279

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har jobbet med barn i mange år og møtt mange foreldre av typen som mener at man aldri under noen omstendigheter skal gjøre noe et barn ikke er enig i, uavhengig av om det er moden nok til å forstå konsekvensene av å la være.

Noen av dem har brukt timer på å f. Eks legge eller hente og levere barn hver dag, og/eller har fått store problemer når barnet har fått søsken og barna vil forskjellige ting,krangler eller f.eks tar leker fra hverandre. Noen av dem får det til å halte og gå ved å in)konsekvent avlede og bestikke ett av barna, men det eldste styrer showet. Disse familiene har lite struktur på hverdagen og det går ut over barna på måter som voksne burde forstå, men som barna ikke kan skjønne selv når de f.eks ikke legger seg av fri vilje. Det er ganske vanlig at barna ikke sover nok, og er slitne og i dårlig humør nesten hele dagen hver eneste dag som konsekvens, det øker uroen og konfliktnivået i familiene enda mer. Det gjør det vanskeligere for barna å utvikle velfungerende vennskap, og å fungere i gruppe.

Jeg hadde gjerne hjulpet med å klippe negler, erfaringsmessig hadde det vært mindre problematisk og det hadde det blitt en vanlig ting som barnet ikke tok notis av. Jeg har gjort slike ting for å hjelpe mange ganger, blant annet har jeg etter avtale med fastlege dryppet øynene til barn hvor foreldrene ikke har vært komfortable med å holde øyet oppe selv om infeksjonen har vært så alvorlig at barnets syn har stått på spill. 

Noen ganger må jeg holde barn fast for å hindre at de skader seg selv og andre. Jeg holder også barn som vi reise seg og gå på scenen under f.eks teaterforestillinger fast på fanget. Om de ikke roer seg og protesterer tar jeg det med ut.

Jeg har selvsagt mange metoder jeg bruker for å veilede barn, men det skjer at de ikke fungerer for et barn eller i en situasjon. Når konsekvensene for barnet eller omgivelsene blir for store, må en handle og ikke vente på at enkeltbarnet skal bestemme seg for å samarbeide.

Så du mener at jeg er en sånn forelder?

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Så du mener at jeg er en sånn forelder?

Jeg mener at det er mange sånne i denne tråden. 

Det jeg har list av dine innlegg (nå får jeg ut i fra at du er HI) er at du har et barn med utfordringer som dere ikke vet hva er. Jeg syns din løsning om å be barnehagen om hjelp er veldig god, et barn som er sensitiv på de tingene du nevner her må en ha en god dialog med foreldrene om uansett, min erfaring er at en kan hjelpe hverandre til å forstå barnet bedre og møte behovene. 

Det er ikke like lett å være forelder til alle barn. 

(forresten syns jeg ikke han skal måtte gå med stoffer og sømmer som er ubehagelig for ham med mindre dere bor et sted der det er vanlig at temperaturen er under minus ti og ull er helt nødvendig)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...