Gå til innhold

Kan barnehagen klippe neglene til barnet?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Har enda ikke fått klippet neglene! I går prøvde jeg og min søster å klippe de. Etter 1 time måtte vi gi opp. 

Anonymkode: 085e4...3c2

Du kan jo spørre? 😊Verste som kan skje er at du får nei. 

Vi har verdens beste barnehage, lett å snakke med de ansatte så jeg hadde turt å spørre. 

Anonymkode: 72455...e99

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Som sagt til deg før så må du slutte å være så tafatt å vise hvem som bestemmer! Du kan ikke la en 5 åring bestemme i huset deres! Hold han med makt å klipp neglene,verre er det ikke. 

Anonymkode: df2d5...92e

Hvem er du? Måten du svarer på, og de fæle rådene du gir.. Holde med makt? Du er gal. 

Anonymkode: 72455...e99

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Så fint at du slapp å bruke tvang. Men poenget er, hva om babyen hadde protestert? Hva da? Mine hadde også tannbørster som tyggeleke før de fikk tenner, og de fikk «pusse» selv først dersom de ønsket det etter at tennene kom. Likevel ville de ikke alltid la meg pusse tennene deres skikkelig. Så hva er alternativet da, mener du? Å la tannpussen fare, fordi man aldri skal bruke tvang?

Anonymkode: 27b3b...54e

Da måtte du jo bare funnet en metode som virket? Snakket om det, kommunisert, og prøvd deg fram. Tror få må bruke tvang på sånt altså, litt innsats må da foreldre legge inn for å unngå det.

Anonymkode: bcf1c...313

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Da måtte du jo bare funnet en metode som virket? Snakket om det, kommunisert, og prøvd deg fram. Tror få må bruke tvang på sånt altså, litt innsats må da foreldre legge inn for å unngå det.

Snakke og kommunisere med en på 8 mnd? Kom nå med fornuftige råd om du skal blande deg. 

Anonymkode: 07436...9bd

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Snakke og kommunisere med en på 8 mnd? Kom nå med fornuftige råd om du skal blande deg. 

Og før du får hetta så skal man selvsagt både snakke og kommunisere med babyer, men man kan ikke forvente at de skal ta det til etterretning. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Snakket om det med en baby?

Anonymkode: b621d...52a

Annonse

Eh ja, selvsagt!!? Ikke kom her å si du ikke snakker med babyer?? Når de er 8 har de begynt å få noen ord selv, og forstår mye av det som blir sagt. Og der er jo slik de lærer da.... nå ble jeg helt satt ut... altså du har ikke barn, håper jeg? 

Snakket med og overtalt en baby på 7-8 mnd? Jaja, jeg holdt dem fast og gjorde jobben.

Anonymkode: 27b3b...54e

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Eh ja, selvsagt!!? Ikke kom her å si du ikke snakker med babyer?? Når de er 8 har de begynt å få noen ord selv, og forstår mye av det som blir sagt. Og der er jo slik de lærer da.... nå ble jeg helt satt ut... altså du har ikke barn, håper jeg? 

Nå begynner jeg faktisk å lure på om du i det heletatt har barn selv. Man, snakker med og kommuniserer med babyer, ja, men å få snakket fornuft med en på 8 mnd, og forvente at han/hun skal forstå hvorfor de må pusse tenner eller ta medisin er ikke reelt. Ingen av mine barn sa et eneste ord da de var 8 mnd forresten. Og ingen av de forstod hvorfor de måtte pusse tenner. De er alikevel veldig oppegående i  dag, om du skulle stille spørsmålstegn ved det. 

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Hva gjør du når han blir sånn, da? Jeg hadde etter lang erfaring med spetakkel, en inngang til jenta, rustet til kamp. Var hele tiden forberedt på at det kom til å bli grining og bråk. Jeg hadde bestemt meg for at jeg skulle være konsekvent, og det var jeg; konsekvent sinna omtrent. Vendepunktet for oss kom da jeg ble minnet på at det er mange måter å være konsekvent på. Jeg bestemte meg for å være rolig i enhver situasjon, fordi det å møte sinne med sinne, bare eskalerte situasjonen. Og hun kunne hyle i en time. 
Jeg begynte å sette meg ned sammen med henne, puste rolig for meg selv, og bare være sammen, uten å si noe, til hun roet seg. Til å begynne med tok det veldig lang tid, men etter å ha gjort dette konsekvent i noen uker, gikk det fortere over. 
Nå er det 3 år senere. Hun er fremdeles følsom og har enkelte utbrudd, men hun er en helt annen jente. Hun har blitt eldre og modnet, likevel er jeg overbevist om at håndteringen har hatt mye å si for utviklingen. 
Håper du finner veien med ditt lille troll 🥰

Anonymkode: 98efd...a24

Jeg gjør som deg. Jeg er der for han. Sitter med han, sier at jeg er her. Jeg kan ikke ta på han (stryke og trøste) da blir det verre. Jeg møter han alltid på en mild måte ❤️

Hi

Min datter har leddgikt, en av gangene hun skulle i narkose en gang fir tapping av ledd da ba jeg de om å klippe tånegler imens hun sov for det var umulig for oss å få klipt de ordentlig. 🙈🙈  

Anonymkode: 2635e...50d

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Min datter har leddgikt, en av gangene hun skulle i narkose en gang fir tapping av ledd da ba jeg de om å klippe tånegler imens hun sov for det var umulig for oss å få klipt de ordentlig. 🙈🙈  

Anonymkode: 2635e...50d

Så godt å høre at det er flere ❤️

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Hi her, samme med dette barnet, han er også nr 3, de to første barna mine kan ikke sammenlignes. Merkelig at folk ikke klarer å forstå. Men de har helt sikkert ikke opplevd det vi har opplevd. 

Mitt barn viser tydelig hvis han ikke vil noe, jeg kan prøve i timesvis, og da går det over i meltdown. Blir rasende og gråter gjerne i 1 time. 

Hvis du fortsette å prøve i timesvis skjønner jeg ungen godt. Du må jo da ta pause og lytte til barnet

Annonse

Ingen av dere som stusser over at hvordan de barnehage ansatte får til disse tingene ute problem? Det er fordi barna respektere de voksne. Man må være tydelige voksen og trygge. Da må man være klare på at normal hygiene som tannpuss og negl klipping må gjøres. Har hatt mange barn i bhg hvor jeg har gjort disse tingene på. Og vasket ører. Hadde de i bhg fortalt meg at de hadde måtte gjort det samme med mitt hadde jeg skjemtes og tenkt at jeg har feilet som mor. Jeg tenker mitt om foreldre til disse barna, jeg noterer det i barnas  papirer.  

Anonymkode: 7bac5...6b3

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Ingen av dere som stusser over at hvordan de barnehage ansatte får til disse tingene ute problem? Det er fordi barna respektere de voksne. Man må være tydelige voksen og trygge. Da må man være klare på at normal hygiene som tannpuss og negl klipping må gjøres. Har hatt mange barn i bhg hvor jeg har gjort disse tingene på. Og vasket ører. Hadde de i bhg fortalt meg at de hadde måtte gjort det samme med mitt hadde jeg skjemtes og tenkt at jeg har feilet som mor. Jeg tenker mitt om foreldre til disse barna, jeg noterer det i barnas  papirer.  

Anonymkode: 7bac5...6b3

Det er trist at en som jobber i barnehage ikke har mer forståelse enn det du viser her. Grunnen til at barn ofte lar andre få lov til ulike ting er ikke av respekt, men fordi de føler seg tryggere med foreldre og drar det selvfølgelig lengre. Du feiler heller ikke som mor om du mislykkes i noe, for det gjør absolutt alle foreldre. Det fins ikke den foreldre som ikke gjør feil på en eller flere måter. Det er alltid en diskusjon om hva som er rett og galt, og det som var riktig for fem år siden, stilles det spørsmålstegn ved i dag. Nå diskuteres det også om det å være konsekvent til enhver tid er så viktig. For noen år siden lærte vi at det var noe av det viktigste i barneoppdragelsen. Jeg har aldri vært 100 % konsekvent, jeg kjøpte meg fri fra konflikt ved å love dem.en is. Jeg gjorde slike ting en gang i blant, og det er sånn man erfarer hva man bør være konsekvent på og ikke. Du jobber med ulike barn som har ulike foreldre, og som igjen har forskjellige måter å oppdra barn på. Du tenker ditt, men det du tenker tar jeg veldig stor avstand fra. Jeg syns det er en veldig merkelig holdning som tyder på både lite kunnskap og forutinntatthet, og akkurat det sier meg jo at du har gjort dine kanskje større feil selv. 

Dere som jobber med barn må jo ihvertfall ikke drive med den sjamingen av mødre, men jeg antar at du ikke har utdannelse, men er assistent. Uansett burde du visst bedre enn dette.

Dette er en stort sett nedslående tråd syns jeg, hvor maktbruk mot både babyer og litt større barn er akseptabelt. Hvor det er slike som deg som vil påføre andre skam. 

Jeg trodde vi var kommet lenger, men det er tydeligvis en del som aldri gjør det. 

Anonymkode: 77486...2d1

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Det er trist at en som jobber i barnehage ikke har mer forståelse enn det du viser her. Grunnen til at barn ofte lar andre få lov til ulike ting er ikke av respekt, men fordi de føler seg tryggere med foreldre og drar det selvfølgelig lengre. Du feiler heller ikke som mor om du mislykkes i noe, for det gjør absolutt alle foreldre. Det fins ikke den foreldre som ikke gjør feil på en eller flere måter. Det er alltid en diskusjon om hva som er rett og galt, og det som var riktig for fem år siden, stilles det spørsmålstegn ved i dag. Nå diskuteres det også om det å være konsekvent til enhver tid er så viktig. For noen år siden lærte vi at det var noe av det viktigste i barneoppdragelsen. Jeg har aldri vært 100 % konsekvent, jeg kjøpte meg fri fra konflikt ved å love dem.en is. Jeg gjorde slike ting en gang i blant, og det er sånn man erfarer hva man bør være konsekvent på og ikke. Du jobber med ulike barn som har ulike foreldre, og som igjen har forskjellige måter å oppdra barn på. Du tenker ditt, men det du tenker tar jeg veldig stor avstand fra. Jeg syns det er en veldig merkelig holdning som tyder på både lite kunnskap og forutinntatthet, og akkurat det sier meg jo at du har gjort dine kanskje større feil selv. 

Dere som jobber med barn må jo ihvertfall ikke drive med den sjamingen av mødre, men jeg antar at du ikke har utdannelse, men er assistent. Uansett burde du visst bedre enn dette.

Dette er en stort sett nedslående tråd syns jeg, hvor maktbruk mot både babyer og litt større barn er akseptabelt. Hvor det er slike som deg som vil påføre andre skam. 

Jeg trodde vi var kommet lenger, men det er tydeligvis en del som aldri gjør det. 

Hjelpes, du er virkelig ikke til å tro, du er jo selve parodien på en dib-bruker 😂😂😂

Shaming av mødre… maktbruk mot babyer… får du blitt enda litt mer dramatisk tror du, bare for underholdningens del? 😆

Og snakk om å gå ned i den dypeste dal av mislykkethet når du må ty til «du har sikkert ikke utdannelse»… ubetalelig 😂😂😂

Anonymkode: 680f0...88c

Anonym bruker skrev (På 13.7.2022 den 13.44):

Har han blitt utredet? Det er noen med noen type diagnoser som har store problemer med lapper/sømmer i klær for eks. 

Jobber med bruker som er veldig sensitiv. Noe det høres ut som din sønn også er. Er han var for andre lyder, lukter, smaker også. Han jeg jobber med er voksen, men reagerer når en skal klippe negler om det blir litt bøy på neglen i det en skal klippe av. Da mener han det er vondt.  Løsninga har vært å klippe bittelitt av gangen og aller helst bruke neglfil. Har dere prøvd med neglfil? Tenker det er jo det samme om en filer eller klipper, bare neglene blir kortere. Krever en del tålmodighet da... 

Anonymkode: b447a...42d

Det er en fallitterklæring som forelder å ikke makte basic ting som neglklipping, tannpuss, hygiene og gjennomføre hårklipp hos frisør. Jeg hadde vært så flau! Og jeg blir helt satt ut av at flere synes det er greit å pålegge ansatte i barnehagen å utføre slike oppgaver! Helt sjokkert over at det er mulig å faile på så grunnleggende ting! Hva gjør dere når barnet blir sykt og ikke ha medisin? Tilkaller ansatte fra barnehagen? 🤣

Anonymkode: bb6bb...50d

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Hjelpes, du er virkelig ikke til å tro, du er jo selve parodien på en dib-bruker 😂😂😂

Shaming av mødre… maktbruk mot babyer… får du blitt enda litt mer dramatisk tror du, bare for underholdningens del? 😆

Og snakk om å gå ned i den dypeste dal av mislykkethet når du må ty til «du har sikkert ikke utdannelse»… ubetalelig 😂😂😂

Anonymkode: 680f0...88c

Skal jeg ta denne kommentaren med tusen emoijes alvorlig? 

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jobber med bruker som er veldig sensitiv. Noe det høres ut som din sønn også er. Er han var for andre lyder, lukter, smaker også. Han jeg jobber med er voksen, men reagerer når en skal klippe negler om det blir litt bøy på neglen i det en skal klippe av. Da mener han det er vondt.  Løsninga har vært å klippe bittelitt av gangen og aller helst bruke neglfil. Har dere prøvd med neglfil? Tenker det er jo det samme om en filer eller klipper, bare neglene blir kortere. Krever en del tålmodighet da... 

Anonymkode: b447a...42d

Ja, han er svært var på lys, lukter, vann og mat. Og klær selvsagt.

Tusen takk for godt tips. Kan prøve å file 🤗

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det er en fallitterklæring som forelder å ikke makte basic ting som neglklipping, tannpuss, hygiene og gjennomføre hårklipp hos frisør. Jeg hadde vært så flau! Og jeg blir helt satt ut av at flere synes det er greit å pålegge ansatte i barnehagen å utføre slike oppgaver! Helt sjokkert over at det er mulig å faile på så grunnleggende ting! Hva gjør dere når barnet blir sykt og ikke ha medisin? Tilkaller ansatte fra barnehagen? 🤣

Anonymkode: bb6bb...50d

Du vet tydeligvis ikke hva du snakker om 

HI, du har spurt om råd før. Med tanke på andre ting enn negler også; f eks på temaet kranglende barn. 
Finn fram de trådene. Jeg var blant dem som ga deg tips da, helt konkrete tips, men da lot du bare tråden «dø». Du virket ikke til å ta det til deg. Men du trenger desperat til helt basal rådgivning omkring din foreldrerolle, det er tydelig. Hvis du ikke klarer å ta ledelsen og bestemme hva som skal skje i ditt hjem, mens barna bestemmer det i stedet - helt ned til slike detaljer som at de nekter å stelle seg - da er du jo nede på grunnfjellet, altså. Hvis du seriøst mener at barnehagen skal klippe negler - hvilke metoder tenker du at de kan bruke som ikke DU kan bruke? Hvor tafatt mener du det er OK å være?  

Anonymkode: a9381...2a5

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Du vet tydeligvis ikke hva du snakker om 

Nei, hun er helt to the point. Dette er grunnleggende og noe man bare MÅ få til. Man må sette seg i førersetet. Der skal ikke barna sitte! 

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Du har virkelig ingen autoritet å flagge hvis ditt triks var å kjøpe ungene med is. 

Anonym bruker skrev (18 timer siden):

HI, du har spurt om råd før. Med tanke på andre ting enn negler også; f eks på temaet kranglende barn. 
Finn fram de trådene. Jeg var blant dem som ga deg tips da, helt konkrete tips, men da lot du bare tråden «dø». Du virket ikke til å ta det til deg. Men du trenger desperat til helt basal rådgivning omkring din foreldrerolle, det er tydelig. Hvis du ikke klarer å ta ledelsen og bestemme hva som skal skje i ditt hjem, mens barna bestemmer det i stedet - helt ned til slike detaljer som at de nekter å stelle seg - da er du jo nede på grunnfjellet, altså. Hvis du seriøst mener at barnehagen skal klippe negler - hvilke metoder tenker du at de kan bruke som ikke DU kan bruke? Hvor tafatt mener du det er OK å være?  

Du vet ingenting om oss. Tremenningen hans måtte flytte ut av hjemmet pga søsken gikk ikke overens! Er de tafatt også? (Barna er 9 og 11)

Bhg sa at de kunne klippe neglene! Ingen problem for de å prøve 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...