Gå til innhold

Hva er det som er avsporende med å holde seg til trådens tema?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Admin skrev (10 minutter siden):

Tråden er ryddet for avsporinger.

Admin

Men du slettet innlegget der jeg skrev at hvis "meningen med livet" (som er trådens tema, overskriften er "hva gir livet mening") er subjektiv så er hva som helst svar på spørsmålet.

Hvorfor mener du det er avsporing å svare det?

Anonymkode: fae91...dac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når det ryddes for avsporinger ryddes det tilogmed selve innlegget som er årsaken til avsporingen.

Admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (1 time siden):

Når det ryddes for avsporinger ryddes det tilogmed selve innlegget som er årsaken til avsporingen.

Admin

Men innlegget er jo der fortsatt? Kommentarene ble fjernet derimot.

Min kommentar var ikke årsaken til avsporingene. Det er de som avsporer som er årsaken til avsporingene.

Det er ikke bra hvis det modereres slik, for da kan hvem som helst sitere noen og spore av, og så henvise til at den opprinnelig siterte kommentaren var årsak til avsporingen og slik få fjernet alle kommentarer en ikke liker.

Sett at Hanne skriver en kommentar om at "jeg liker å sole meg", noen siterer kommentaren og sporer av, og så ber deg om å slette Hannes kommentar, som holdt seg til trådens tema, som det ikke var noe galt med, fordi "den er årsaken til at jeg sporet av tråden", så må jo Hannes kommentar slettes. Selv om det ikke var noe galt med den egentlig.

Anonymkode: fae91...dac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En avsporing er innlegg som over lengre tid beveger seg bort fra trådens tema, i dette tilfellet var trådens tema hva gir livet mening og har du ett godt liv?

I dette tilfellet utartet det seg til en diskusjon om hva som ansees som dette og hvordan dette ble sett på. Eventuelt kunne vi vurdert å dele det ut til en egen tråd med om barn er meningen med livet, men da resten av innleggene hovedsakelig også sporet av fra dette temaet ble det fjernet som avsporinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (57 minutter siden):

En avsporing er innlegg som over lengre tid beveger seg bort fra trådens tema, i dette tilfellet var trådens tema hva gir livet mening og har du ett godt liv?

I dette tilfellet utartet det seg til en diskusjon om hva som ansees som dette og hvordan dette ble sett på. Eventuelt kunne vi vurdert å dele det ut til en egen tråd med om barn er meningen med livet, men da resten av innleggene hovedsakelig også sporet av fra dette temaet ble det fjernet som avsporinger.

Nei, det gikk fra "finnes det et objektivt svar på spørsmålet" til forskjellige angrep fordi folk ikke vil erkjenne at spørsmålet er subjektivt - med mindre det finnes noe utenfor mennesket som gjør svaret objektivt.

Det var avsporingene. Forsøk på å angripe svaret.

I så måte har du ikke gjort annet enn å bidra til det.

Anonymkode: fae91...dac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i og med at du selv erkjenner at kommentaren (jeg prater om kommentarene altså, ikke innlegget) holdt seg til reglene men likevel ble fjernet så forklarer det jo hvorfor folk kan bli utestengt fra Kvinneguiden uten å ane noe om hvorfor.

Kommentarer blir slettet basert på følelser, ikke regelverk.

Anonymkode: fae91...dac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Men innlegget er jo der fortsatt? Kommentarene ble fjernet derimot.

Min kommentar var ikke årsaken til avsporingene. Det er de som avsporer som er årsaken til avsporingene.

Det er ikke bra hvis det modereres slik, for da kan hvem som helst sitere noen og spore av, og så henvise til at den opprinnelig siterte kommentaren var årsak til avsporingen og slik få fjernet alle kommentarer en ikke liker.

Sett at Hanne skriver en kommentar om at "jeg liker å sole meg", noen siterer kommentaren og sporer av, og så ber deg om å slette Hannes kommentar, som holdt seg til trådens tema, som det ikke var noe galt med, fordi "den er årsaken til at jeg sporet av tråden", så må jo Hannes kommentar slettes. Selv om det ikke var noe galt med den egentlig.

Anonymkode: fae91...dac

Din kommentar var årsak til avsporingene jo. Du var godt på vei til avsporing, du svarte ikke på spørsmålet som ble stilt. 

Anonymkode: caaed...2ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Din kommentar var årsak til avsporingene jo. Du var godt på vei til avsporing, du svarte ikke på spørsmålet som ble stilt. 

Anonymkode: caaed...2ca

Men kommentaren var både innenfor trådens tema og fulgte resten av reglene.

Det var altså de andre kommentarene, de som sporte av, som burde vært tatt.

Anonymkode: fae91...dac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Men kommentaren var både innenfor trådens tema og fulgte resten av reglene.

Det var altså de andre kommentarene, de som sporte av, som burde vært tatt.

Anonymkode: fae91...dac

Det får du bare mene. Hvis det innlegget som er årsaken til avsporingene, blir stående,  vil det mest sannsynlig fortsette med avsporing.  Det har vært helt vanlig at innlegget som er årsaken til avsporingene, blir slettet. Kommentarene som sporet av er slettet. 

Anonymkode: caaed...2ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det får du bare mene. Hvis det innlegget som er årsaken til avsporingene, blir stående,  vil det mest sannsynlig fortsette med avsporing.

Det er ikke innlegget som er årsaken til avsporingen, ei heller kommentaren min. Det er den manglende viljen hos folk til å erkjenne at svarene er subjektive som gjør at de sporer av. Det er deres problem. Det er de svarene som sporer av som må tas. Går det tre ganger med moderering uten at folk lærer seg så låses tråden. Sånn er det.

Det er her det fremkommer at @Admin ikke bryr seg om reglene. Det er ikke fordi @Admin er uenig med meg, det har jeg ikke inntrykk av, men det er fordi det er lettere å gjøre som majoriteten vil. Det er lettere å håpe at det blir stille om en følger majoritetens vilje fremfor å gjøre det som er rett.

Anonymkode: fae91...dac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Det er ikke innlegget som er årsaken til avsporingen, ei heller kommentaren min. Det er den manglende viljen hos folk til å erkjenne at svarene er subjektive som gjør at de sporer av. Det er deres problem. Det er de svarene som sporer av som må tas. Går det tre ganger med moderering uten at folk lærer seg så låses tråden. Sånn er det.

Det er her det fremkommer at @Admin ikke bryr seg om reglene. Det er ikke fordi @Admin er uenig med meg, det har jeg ikke inntrykk av, men det er fordi det er lettere å gjøre som majoriteten vil. Det er lettere å håpe at det blir stille om en følger majoritetens vilje fremfor å gjøre det som er rett.

Anonymkode: fae91...dac

Jo, det er innlegget ditt som er årsaken til at det ble avsporinger. Uansett hva du måtte mene om det, er det slik det er.

Anonymkode: caaed...2ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Jo, det er innlegget ditt som er årsaken til at det ble avsporinger. Uansett hva du måtte mene om det, er det slik det er.

Anonymkode: caaed...2ca

Hvilket innlegg? Det er ikke jeg som er HI i den tråden.

Anonymkode: fae91...dac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Hvilket innlegg? Det er ikke jeg som er HI i den tråden.

Anonymkode: fae91...dac

Det du refererer til i tråden her. Jeg har skjønt at du ikke er hi i den tråden. 

Anonymkode: caaed...2ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det du refererer til i tråden her. Jeg har skjønt at du ikke er hi i den tråden. 

Anonymkode: caaed...2ca

Jeg referer ikke til noe innlegg. Din kommentar har sporet av fra trådens tema.

Anonymkode: fae91...dac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Jeg referer ikke til noe innlegg. Din kommentar har sporet av fra trådens tema.

Anonymkode: fae91...dac

Ok, du får rapportere da. Jeg bryr meg fint lite 😊

Anonymkode: caaed...2ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Ok, du får rapportere da. Jeg bryr meg fint lite 😊

Anonymkode: caaed...2ca

Hva var meningen med å spore av da?

Anonymkode: fae91...dac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Hva var meningen med å spore av da?

Anonymkode: fae91...dac

Innlegget ditt = kommentaren din i tråden!
Og jo, det var en avsporing. Ingen var uenig med deg at svarene som kom var subjektive. Det ble skrevet «meningen med mitt liv», noe som er et subjektivt svare. Du begynte å kverulere på formuleringen i tittelen, noe som ikke var trådens tema.

Anonymkode: a71ab...59b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Innlegget ditt = kommentaren din i tråden!
Og jo, det var en avsporing. Ingen var uenig med deg at svarene som kom var subjektive. Det ble skrevet «meningen med mitt liv», noe som er et subjektivt svare. Du begynte å kverulere på formuleringen i tittelen, noe som ikke var trådens tema.

Anonymkode: a71ab...59b

Ingenting av dette er sant. Men det er sikkert sant for deg.

Anonymkode: fae91...dac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Ingenting av dette er sant. Men det er sikkert sant for deg.

Anonymkode: fae91...dac

Det er det! Min subjektive mening og tolkning av situasjonen! 

Anonymkode: a71ab...59b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Ingenting av dette er sant. Men det er sikkert sant for deg.

Anonymkode: fae91...dac

Jo.

Anonymkode: caaed...2ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der ser du hvem som ble slettet😂det var jo du det, som vanlig. Du skulle ikke ta til etterretning at det tydeligvis er du som misforstår, gang etter gang?  

Anonymkode: e81f9...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med dine svar i tråden, HI, det var at du kun ville forholde deg til tittelen på den tråden, men kritiserte alle som valgte å svare på innholdet i hovedinnlegget. Jeg forsøkte å forklare deg at tittelen var et mer overordnet spørsmål, og at spørsmålet i hovedinnlegget spurte etter subjektive opplevelser. Da jeg forsøkte å forklare deg dette rapporterte du meg for avsporing. Og før mitt svar hadde du også gått i strupen på flere av de som svarte på hva som var deres subjektive oppfattelse av meningen i livet, som jo HI i tråden også etterspurte i hovedinnlegget ditt.

Du får en langt lettere tilværelse på forumet om du også tilegner deg evnen til å ta til deg konstruktiv kritikk, for da slipper du å ødelegge for deg selv og andre i det som du kanskje ikke mener skal være avsporinger, men som i realiteten blir det.

Det var riktig å slette innleggene dine som ble slettet i den tråden.

Anonymkode: 2412b...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...