Anonym bruker Skrevet 11. juli 2022 #26 Skrevet 11. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Da er du et unikum. Det er bare å Google. Du finner lett info om at man blir brun selv om man bruker høy faktor. Det tar bare lenger tid. Anonymkode: eaf29...a36 Ja man blir selvfølgelig brun selv med høy faktor. Men anlegg for å få brunfarge mens noen har det ikke (eller i mindre grad). Det handlerom hvor mye pigmenter man har i huden - altså genetisk bestemt. Anonymkode: 06982...667
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2022 #27 Skrevet 11. juli 2022 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Må vel ikke ha egen solkrem for barn lenger? Tenkte å kjøpe La roche posay solkrem,men skal du ha til barn er det jo 50+.. Skal på sørlandet og være ved havet hele dagen men regner med at 30 holder.. Anonymkode: b0c4d...553 Mine barn har brukt samme solkrem som oss helt fra de var bittesmå. Jeg har aldri orka de feite barnesolkremene så her har vi alltid brukt Cliniderm hele gjengen. Anonymkode: cb169...0e1
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2022 #28 Skrevet 11. juli 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (8 timer siden): Hvorfor er det mange som ikke ønsker å bruke høy nok faktor ? De fleste er da opplyst på farer ved soling nå? Det har ikke så mye å si om du bruker 20, 30 eller 50 i solfaktor. Det vesentlige er at du bruker nok krem, smører deg ofte nok og holder deg i skyggen midt på dagen. Anonymkode: 13c39...d64
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 11. juli 2022 #29 Skrevet 11. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Da er du et unikum. Det er bare å Google. Du finner lett info om at man blir brun selv om man bruker høy faktor. Det tar bare lenger tid. Anonymkode: eaf29...a36 Ikke verst å finne ut at man er et unikum! Eller, jeg kanskje bare halvt unikum. Jeg får farge på øverste del av kroppen, men ikke nederste. Solkrem på bena er ren sløs, for jeg blir ikke engang litt rosa der.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2022 #30 Skrevet 11. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): «De har funnet ut at brunfarge er tegn på at huden er skadet»? Da lurer jeg veldig på hvem «de» er? Du må kunne dokumentere bedre enn å si at «de» har funnet ut! Anonymkode: 7cf04...581 Min gode venninne som er overlege innen dermatologi kan bekrefte påstanden. Brun hud = solskade. Brent hud = verre solskade. Hilsen ei som blir raskt brent og bruker faktor 50 fordi det er mange år siden jeg trodde det var viktig å bli brun. Er det ikke egentlig litt harry å steke seg i sola for å skifte farge? Særlig når vi vet hvor skadelig det er? Sollys og uteliv - gjerne! Sole seg i timesvis - dårlig idé. Anonymkode: 0605b...cbb
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2022 #31 Skrevet 12. juli 2022 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Min gode venninne som er overlege innen dermatologi kan bekrefte påstanden. Brun hud = solskade. Brent hud = verre solskade. Hilsen ei som blir raskt brent og bruker faktor 50 fordi det er mange år siden jeg trodde det var viktig å bli brun. Er det ikke egentlig litt harry å steke seg i sola for å skifte farge? Særlig når vi vet hvor skadelig det er? Sollys og uteliv - gjerne! Sole seg i timesvis - dårlig idé. Anonymkode: 0605b...cbb Mens min hudlege oppmuntrer meg og tenåringene til å være mest mulig i solen (da blir vi bronsebrune ganske fort) så lenge vi bare smører godt med solkrem og tar litt pauser. Dette pga. ulike hudtilstander (kviser, eksem osv). Jeg ser ikke helt for meg at han ville anbefalt det dersom det var så farlig å bli vanlig brun. Noen får jo rett og slett bare lett farge, som oss. Anonymkode: 6efd5...cbb
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2022 #32 Skrevet 12. juli 2022 La Roche Posay fikk best i test, så det er et godt valg😊 Anonymkode: ad680...07f
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2022 #33 Skrevet 12. juli 2022 Anonym bruker skrev (17 timer siden): Jeg kjøper samme solkrem som vi har brukt i flere år, til hele familien, spf 50, stor tube fra Cliniderm. Den bruker vi også som ansiktskrem til daglig. Vi blir ordentlig brune både voksne og barn, aldri brent, og skjønner ikke hvorfor det er et mål å bruke lavest mulig spf? Yngste ønsker seg av en eller annen grunn solkrem i sprayform, så nå har jeg bestilt merket P20, spray, spf 50, så får vi se om det blir en ny favoritt. Anonymkode: 226d5...383 Den P20 var helt fantastisk i sin tid! En smøring var nok, faktisk! Hadde med den til "syden" da barna var forholdsvis små, hadde barnekrem til de. Vi klarte ikke unngå at de ble litt røde/fikk prikker/soleksem(???) av barnekremen. Jeg prøvde den selv en dag ved bassenget da jeg hadde glemt å smøre meg med P20 kremen vi hadde med (Den gang hadde man P20 og P10 og ikke noe annen faktorreferanser). Barnesolkremen la seg som gla'pack på kroppen (skjønner hvorfor ungene var så sleipe og vanskelig og håndtere) jeg følte jeg kokte under kremen og jeg ble rød den dagen. Som barna. (Ikke rart de HATET smøre seg) Enda jeg lå ikke i sola annet enn da vi var og badet. Samme gjaldt jo ungene. Etter den dagen smørte jeg de med P20 før vi gikk ut på morgenen og de ble ikke antydning til rød, det var null motstand mot å bli smørt på morgenen da vi kom med den i stedet for barnekremen, og vi trenge ikke smøre flere gang, bortsett fra om vi var inne for lunsj og dusjet i den forbindelse. Så endret de sammensetning på P20,- og den beholdt bakdelene med å smitte av på klær (blir litt gul) men den er i tillegg blitt mye mer oljete, og den må taes på flere ganger om dagen,- som annen krem, og da klisser den mer og mer for hvert lag. Og lukter ikke godt. Men hører flere synes den er bra, av de som ikke fikk prøve den originale utgaven ihvertfall Så ikke fortvil helt da! Vi bruker faktor 50 alle mann, kan gå ned til 30 på kroppen i løpet av en 2ukers tur. Jeg har 90 i ansiktet og på brystkasse grunnet pigmentflekker. Mulig vi ikke blir like brune som da vi brukte lavere faktor, men fargen sitter MYE lenger, og den er mer gyllen og fin og mye jevnere. Er vi enige om vi ihvertfall. . Anonymkode: 7afbe...137
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2022 #34 Skrevet 12. juli 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Den P20 var helt fantastisk i sin tid! En smøring var nok, faktisk! Hadde med den til "syden" da barna var forholdsvis små, hadde barnekrem til de. Vi klarte ikke unngå at de ble litt røde/fikk prikker/soleksem(???) av barnekremen. Jeg prøvde den selv en dag ved bassenget da jeg hadde glemt å smøre meg med P20 kremen vi hadde med (Den gang hadde man P20 og P10 og ikke noe annen faktorreferanser). Barnesolkremen la seg som gla'pack på kroppen (skjønner hvorfor ungene var så sleipe og vanskelig og håndtere) jeg følte jeg kokte under kremen og jeg ble rød den dagen. Som barna. (Ikke rart de HATET smøre seg) Enda jeg lå ikke i sola annet enn da vi var og badet. Samme gjaldt jo ungene. Etter den dagen smørte jeg de med P20 før vi gikk ut på morgenen og de ble ikke antydning til rød, det var null motstand mot å bli smørt på morgenen da vi kom med den i stedet for barnekremen, og vi trenge ikke smøre flere gang, bortsett fra om vi var inne for lunsj og dusjet i den forbindelse. Så endret de sammensetning på P20,- og den beholdt bakdelene med å smitte av på klær (blir litt gul) men den er i tillegg blitt mye mer oljete, og den må taes på flere ganger om dagen,- som annen krem, og da klisser den mer og mer for hvert lag. Og lukter ikke godt. Men hører flere synes den er bra, av de som ikke fikk prøve den originale utgaven ihvertfall Så ikke fortvil helt da! Vi bruker faktor 50 alle mann, kan gå ned til 30 på kroppen i løpet av en 2ukers tur. Jeg har 90 i ansiktet og på brystkasse grunnet pigmentflekker. Mulig vi ikke blir like brune som da vi brukte lavere faktor, men fargen sitter MYE lenger, og den er mer gyllen og fin og mye jevnere. Er vi enige om vi ihvertfall. . Anonymkode: 7afbe...137 Tro hvor mye rart denne solkremen inneholder for å virke så lenge?? Hadde aldri klint den på barna eller meg selv. Cliniderm hadde og 8 timers smøring før, men pga alt dette med hudkreft og slik, har de og gått tilbake til hver 2-3 time. Anonymkode: 69079...012
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2022 #35 Skrevet 12. juli 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Den P20 var helt fantastisk i sin tid! En smøring var nok, faktisk! Hadde med den til "syden" da barna var forholdsvis små, hadde barnekrem til de. Vi klarte ikke unngå at de ble litt røde/fikk prikker/soleksem(???) av barnekremen. Jeg prøvde den selv en dag ved bassenget da jeg hadde glemt å smøre meg med P20 kremen vi hadde med (Den gang hadde man P20 og P10 og ikke noe annen faktorreferanser). Barnesolkremen la seg som gla'pack på kroppen (skjønner hvorfor ungene var så sleipe og vanskelig og håndtere) jeg følte jeg kokte under kremen og jeg ble rød den dagen. Som barna. (Ikke rart de HATET smøre seg) Enda jeg lå ikke i sola annet enn da vi var og badet. Samme gjaldt jo ungene. Etter den dagen smørte jeg de med P20 før vi gikk ut på morgenen og de ble ikke antydning til rød, det var null motstand mot å bli smørt på morgenen da vi kom med den i stedet for barnekremen, og vi trenge ikke smøre flere gang, bortsett fra om vi var inne for lunsj og dusjet i den forbindelse. Så endret de sammensetning på P20,- og den beholdt bakdelene med å smitte av på klær (blir litt gul) men den er i tillegg blitt mye mer oljete, og den må taes på flere ganger om dagen,- som annen krem, og da klisser den mer og mer for hvert lag. Og lukter ikke godt. Men hører flere synes den er bra, av de som ikke fikk prøve den originale utgaven ihvertfall Så ikke fortvil helt da! Vi bruker faktor 50 alle mann, kan gå ned til 30 på kroppen i løpet av en 2ukers tur. Jeg har 90 i ansiktet og på brystkasse grunnet pigmentflekker. Mulig vi ikke blir like brune som da vi brukte lavere faktor, men fargen sitter MYE lenger, og den er mer gyllen og fin og mye jevnere. Er vi enige om vi ihvertfall. . Anonymkode: 7afbe...137 Solfaktor 90? Finnes det virkelig? Anonymkode: 9ae69...15b
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2022 #36 Skrevet 12. juli 2022 Anonym bruker skrev (På 11.7.2022 den 9.31): Må vel ikke ha egen solkrem for barn lenger? Tenkte å kjøpe La roche posay solkrem,men skal du ha til barn er det jo 50+.. Skal på sørlandet og være ved havet hele dagen men regner med at 30 holder.. Anonymkode: b0c4d...553 Ikke noe problem det. Bor på sørlandet og tror jeg aldri har sett noen bruke mer enn faktor 30, annet enn her inne. Anonymkode: 57840...58d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå