Anonym bruker Skrevet 11. juli 2022 #1 Skrevet 11. juli 2022 Må vel ikke ha egen solkrem for barn lenger? Tenkte å kjøpe La roche posay solkrem,men skal du ha til barn er det jo 50+.. Skal på sørlandet og være ved havet hele dagen men regner med at 30 holder.. Anonymkode: b0c4d...553
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2022 #2 Skrevet 11. juli 2022 Ja, ingen problem. Men hadde kjøpt med en på f 50 og. Ser mange som blir solbrent, og når det gjelder en 10 åring som springer rundt hele dagen, hadde jeg smørt med 50. Han kommer til å bli brun uansett og dere slipper at ferien kan bli ødelagt av solbrenthet. Lett å smøre ut og Anonymkode: 69079...012
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2022 #3 Skrevet 11. juli 2022 Jeg har aldri kjøpt egen solkrem til barnet. Han har alltid brukt samme solkrem som meg. Her bruker vi faktor 20 å det er mere nok. Anonymkode: 90d2a...295
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2022 #4 Skrevet 11. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg har aldri kjøpt egen solkrem til barnet. Han har alltid brukt samme solkrem som meg. Her bruker vi faktor 20 å det er mere nok. Anonymkode: 90d2a...295 Folk gjør som de vil, men husk at det er foreldrene som har ansvar når det gjelder huden til barna. Kreftforeningen anbefaler ikke under f 30 nå for vi ligger for høyt oppe i hudkreft tilfeller. Apotek skal slutte å selge solkremer på 20,15 og under nå pga dette. Og dess høyere uvb filter, dess høyere uva, som er de farlige strålene. Men igjen, kjøp hva du vil Anonymkode: 69079...012
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2022 #5 Skrevet 11. juli 2022 Mine bruker 30 akkurat som meg Egen til barna har jeg ikke kjøpt siden de gikk i barnehagen og hadde en stående der.... Anonymkode: 2ac74...337
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 11. juli 2022 #6 Skrevet 11. juli 2022 Minst 30 på alle her. Jeg ville kjøpt både 30 og 50. Bedre med høy faktor enn å gamble på at 20 holder. Vi bruker forøvrig samme solkrem.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2022 #7 Skrevet 11. juli 2022 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Apotek skal slutte å selge solkremer på 20,15 og under nå pga dette. Og dess høyere uvb filter, dess høyere uva, som er de farlige strålene. Men igjen, kjøp hva du vil Anonymkode: 69079...012 Ser for meg at det vil bli færre som bruker solkrem da. Det er mange som ikke ønsker å bruke høyere faktor enn feks 15. Hvis de ikke får tak i faktor 15, og må bruke 30, tipper jeg de kommer til å droppe solkremen, dessverre. Anonymkode: 965de...618
Spurvugla Skrevet 11. juli 2022 #8 Skrevet 11. juli 2022 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Jeg har aldri kjøpt egen solkrem til barnet. Han har alltid brukt samme solkrem som meg. Her bruker vi faktor 20 å det er mere nok. Anonymkode: 90d2a...295 Jeg har gjort det omvendt, barnesolkrem på hele familien. Faktor 50 eller 30, avhengig av hvor mye vi skal være ute.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2022 #9 Skrevet 11. juli 2022 Vi bruker samme alle sammen. Eneste var at de hadde solkrem i hylla i barnehagen og på skolen. At jeg bruker høyere enn jeg kanskje vil og hadde trengt bryr meg lite, jeg skal ha det enklest mulig slik at vi får smørt oss så ofte vi skal. Skal vel sies jeg ikke bryr meg like mye om jeg blir brun eller ei. Jeg skal ikke bli brent og skulle jeg få hudkrft skal jeg hvertfall vite jeg har gjort det jeg kunne. Anonymkode: e206d...8ae
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2022 #10 Skrevet 11. juli 2022 Om du bruker Cosmica eller Dermica kan du godt bruke solkrem til voksne for barn, da disse er uten skadelige stoffer. Andre solkremmerker er jeg stort sett skeptisk til. Tenker også 50 om man skal være ute en stund, og å smøre OFTE. Solfaktor 30 er kanskje nok om man skal være ute kort, typ under en time, eller det er overskyet. Et barn med ganske brun hud og tåler sola godt tenker jeg at å smøre godt og ofte med solfaktor 30 er nok uansett. Min eldste er slik og hun bruker gjerne solfaktor 30. Min yngste har lys hud (som meg) og vi smører henne godt med solfaktor 50, bruker også ofte UV-klær på begge to og prøver å oppsøke skygge og ikke være i sola midt på dagen Anonymkode: 9e558...44c
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 11. juli 2022 #11 Skrevet 11. juli 2022 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Ser for meg at det vil bli færre som bruker solkrem da. Det er mange som ikke ønsker å bruke høyere faktor enn feks 15. Hvis de ikke får tak i faktor 15, og må bruke 30, tipper jeg de kommer til å droppe solkremen, dessverre. Anonymkode: 965de...618 Hvorfor er det mange som ikke ønsker å bruke høy nok faktor ? De fleste er da opplyst på farer ved soling nå?
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2022 #12 Skrevet 11. juli 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (7 minutter siden): Hvorfor er det mange som ikke ønsker å bruke høy nok faktor ? De fleste er da opplyst på farer ved soling nå? Det vet jeg ikke. De vil kanskje bli brune raskere da? Det er noen diskusjoner jeg ikke orker å ta. Hvorfor velger noen fremdeles å røyke/snuse/drikke alkohol? De fleste er vel opplyst om de farene nå? Anonymkode: 965de...618
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2022 #13 Skrevet 11. juli 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (59 minutter siden): Hvorfor er det mange som ikke ønsker å bruke høy nok faktor ? De fleste er da opplyst på farer ved soling nå? Er du seriøs nå? Du kan nok tenke deg grunnen til det, helt av deg selv. Anonymkode: 7d57e...716
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2022 #14 Skrevet 11. juli 2022 Takk for svar 😊 Da tar jeg med de vi har + at jeg kjøper en med faktor 50 i tillegg..Kjøper da la roche posay for barn,så bruker vi litt om hverandre 👍 Hi Anonymkode: b0c4d...553
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2022 #15 Skrevet 11. juli 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (2 timer siden): Hvorfor er det mange som ikke ønsker å bruke høy nok faktor ? De fleste er da opplyst på farer ved soling nå? Det sitter igjen fra nittitalls-tankegang og manglende kompetanse. Man tenker det er bra og sunt og bli brun. De har jo funnet ut at brunfarge er tegn på at huden er skadet. Og man får mye mer d-vitamin av å ta en d-vitamin-pille uansett (om man er redd for at høy solfaktor og å unngå sola midt på dagen gir for lite d-vitamin) https://www.self.com/story/this-is-what-actually-happens-to-your-body-when-you-get-a-tan Jeg har selv en dagkrem med solfaktor 15. Den bruker jeg på vår/høstdager der det eneste jeg ser av dagslys er når jeg går til toget om morgenen og om ettermiddagen før/etter 8 timer på kontoret. På vinteren når det er mørkt når jeg går og kommer hjem fra jobb bruker jeg ikke solfaktor. Og i sommerhalvåret (med unntatt av regnfulle dager) bruker jeg solfaktor 50 i ansiktet uansett, selv om jeg skal være på kontoret hele dagen. prøver å gå meg en tur ut i lunsjen. Anonymkode: 9e558...44c
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2022 #16 Skrevet 11. juli 2022 Jeg kjøper samme solkrem som vi har brukt i flere år, til hele familien, spf 50, stor tube fra Cliniderm. Den bruker vi også som ansiktskrem til daglig. Vi blir ordentlig brune både voksne og barn, aldri brent, og skjønner ikke hvorfor det er et mål å bruke lavest mulig spf? Yngste ønsker seg av en eller annen grunn solkrem i sprayform, så nå har jeg bestilt merket P20, spray, spf 50, så får vi se om det blir en ny favoritt. Anonymkode: 226d5...383
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2022 #17 Skrevet 11. juli 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Ser for meg at det vil bli færre som bruker solkrem da. Det er mange som ikke ønsker å bruke høyere faktor enn feks 15. Hvis de ikke får tak i faktor 15, og må bruke 30, tipper jeg de kommer til å droppe solkremen, dessverre. Anonymkode: 965de...618 Jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønner hvorfor. Nå er jeg på dag 9 på Kreta og har kun brukt faktor 50 og 30 hver dag (flere ganger om dagen) og er likevel kjempebrun. Det er jo ikke sånn at høy faktor hindrer en i å bli brun(?). Anonymkode: 6efd5...cbb
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2022 #18 Skrevet 11. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønner hvorfor. Nå er jeg på dag 9 på Kreta og har kun brukt faktor 50 og 30 hver dag (flere ganger om dagen) og er likevel kjempebrun. Det er jo ikke sånn at høy faktor hindrer en i å bli brun(?). Anonymkode: 6efd5...cbb Noen tenker vel det da. Jeg vet ikke. Det jeg vet, er at mange mennesker ikke har anlegg for brunfarge. Blant annet meg selv. Jeg kan bli solbrent, i ansiktet kan jeg få god farge. På beina har jeg aldri vært brun. Aldri. Det går helt fint det altså, men at du blir brun med 50 og 30, betyr ikke at andre blir det. Anonymkode: 965de...618
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2022 #19 Skrevet 11. juli 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Noen tenker vel det da. Jeg vet ikke. Det jeg vet, er at mange mennesker ikke har anlegg for brunfarge. Blant annet meg selv. Jeg kan bli solbrent, i ansiktet kan jeg få god farge. På beina har jeg aldri vært brun. Aldri. Det går helt fint det altså, men at du blir brun med 50 og 30, betyr ikke at andre blir det. Anonymkode: 965de...618 Man BLIR brun med høy faktor. Det er ikke noen som blir og noen som ikke blir. Anonymkode: eaf29...a36
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2022 #20 Skrevet 11. juli 2022 Vi bruker P20 sf 30 på voksne og 50 på barna. Bruke blir vi alle sammen🤷🏻♀️ Anonymkode: 945ca...fd6
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2022 #21 Skrevet 11. juli 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Man BLIR brun med høy faktor. Det er ikke noen som blir og noen som ikke blir. Anonymkode: eaf29...a36 Nei, det er helt feil. Jeg vet at jeg aldri har vært brun. Anonymkode: 965de...618
Spurvugla Skrevet 11. juli 2022 #22 Skrevet 11. juli 2022 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønner hvorfor. Nå er jeg på dag 9 på Kreta og har kun brukt faktor 50 og 30 hver dag (flere ganger om dagen) og er likevel kjempebrun. Det er jo ikke sånn at høy faktor hindrer en i å bli brun(?). Anonymkode: 6efd5...cbb På Kreta blir alle brune selv med faktor 50 og 30, me ikke her hjemme. I hvertfall ikke hvis man ikke kan være ute hele dagen. Nå syns ikke jeg det er så viktig å bli brun, men for noen er det jo det.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2022 #23 Skrevet 11. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Nei, det er helt feil. Jeg vet at jeg aldri har vært brun. Anonymkode: 965de...618 Da er du et unikum. Det er bare å Google. Du finner lett info om at man blir brun selv om man bruker høy faktor. Det tar bare lenger tid. Anonymkode: eaf29...a36
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2022 #24 Skrevet 11. juli 2022 Her bruker vi samme solkrem, vil bare tipse om Änglamark fra COOP, den er parfymeri og ikke klissete. Finnes i mange forskjellige faktorer og er rimelig. Den får grønt smilefjes i tester. På OBS har de 30% rabatt i sommer når du bruker medlemskortet. Anonymkode: 4012d...6d2
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2022 #25 Skrevet 11. juli 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Det sitter igjen fra nittitalls-tankegang og manglende kompetanse. Man tenker det er bra og sunt og bli brun. De har jo funnet ut at brunfarge er tegn på at huden er skadet. Og man får mye mer d-vitamin av å ta en d-vitamin-pille uansett (om man er redd for at høy solfaktor og å unngå sola midt på dagen gir for lite d-vitamin) https://www.self.com/story/this-is-what-actually-happens-to-your-body-when-you-get-a-tan Jeg har selv en dagkrem med solfaktor 15. Den bruker jeg på vår/høstdager der det eneste jeg ser av dagslys er når jeg går til toget om morgenen og om ettermiddagen før/etter 8 timer på kontoret. På vinteren når det er mørkt når jeg går og kommer hjem fra jobb bruker jeg ikke solfaktor. Og i sommerhalvåret (med unntatt av regnfulle dager) bruker jeg solfaktor 50 i ansiktet uansett, selv om jeg skal være på kontoret hele dagen. prøver å gå meg en tur ut i lunsjen. Anonymkode: 9e558...44c «De har funnet ut at brunfarge er tegn på at huden er skadet»? Da lurer jeg veldig på hvem «de» er? Du må kunne dokumentere bedre enn å si at «de» har funnet ut! Anonymkode: 7cf04...581
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå