Gå til innhold

Hva er din beste start på dagen i ferien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan liker du å starte dagen din?

Anonymkode: bf08c...44d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sove til jeg våkner ( noe som uansett er tidlig) - kose meg med en god kopp kaffe i ett stille hus mens jeg tenker på dagens ønsker eller oppgaver, skroller over nyheter eller ser en episode av en serie. 
Etter denne stunden for meg selv, er jeg klar til å fortsette dagen - dette gjør jeg i helger og andre fridager og, ikke kun i ferien. 

Anonymkode: 64485...f4a

Skrevet

Ser for meg at min start på dagen i ferien vår blir omtrent slik; står opp tidlig og gjerne får med meg soloppgangen. Løper meg en tur og etter det blir det noen runder i bassenget. Etter dette blir det laget kaffe på et beist av en kaffemaskin og den skal nytes i solen mens jeg skal lese litt i boken min. Det blir nok i alle fall 3 timer for meg selv mens huset sover! Helt nydelig 😊

Skrevet

Står opp, koker kaffe og går opp på den nærmeste fjellknausen for å drikke den. Gjør det hver dag nå i ferien.. En tur på en og en halv time, utrolig deilig start. 

Anonymkode: 8d11d...1e2

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Hvordan liker du å starte dagen din?

Anonymkode: bf08c...44d

Jeg liker best å komme meg opp relativt tidlig, men uten vekkerklokke og stress. Kaffe, frokost og så er jeg klar for en fin dag, enten det er stranda, tur eller en aktivitet.

Anonymkode: e0811...f88

Skrevet

Sitte på verandaen og se på vannet før det blir for varmt 

Jeg sitter i skyggen utpå dagen, men på morgenen, før ungene står opp sitter jeg i sola.

Akkurat nå sitter jeg og gubben ute, han har gått tur med bikkja og jeg ryddet kjøkkenet etter nattens tenåringsraid. Nå sitter han i sola og jeg med kroppen i skyggen og leggene i sola og ser på vannet glitre 🌞

Anonymkode: 0c1e4...646

Skrevet

Den er faktisk hjemme, etter vi flyttet til sentrum. Først en kaffe i sola, deretter rusle ned til bakeriet for å kjøpe surdeigsbrød. Innom en innvandrerbutikk for å kjøpe avocado og lime, tar med en ekte baristakaffe fra cafe. Hjem å lage ristet surdeig med avocado og posjert egg. Deretter pusle litt i hagen, lese avisa, drømme litt om planene for uteområdet. Se humlene suse i lavendelen. 

Anonymkode: 691d4...731

Skrevet

Sitter ute og drikker kaffe, spiser helst vafler eller boller med ost, og leser nyheter, surfer litt rundt på nettet og hører på bølgeskvulp og måkeskrik nå og da. 

Anonymkode: 79970...346

Skrevet

Sove lenge! Deretter ikke så farlig.

Anonymkode: 9024c...d30

Skrevet

Opp i sekstida og rett på tur. 

Anonymkode: a8b3f...019

Skrevet

Sove 'nok', sex, kaffe på senga, løpetur, god frokost. Evt mer sex og deretter fjelltur med kjæresten. 

Anonymkode: 74bd0...539

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Sove 'nok', sex, kaffe på senga, løpetur, god frokost. Evt mer sex og deretter fjelltur med kjæresten. 

Anonymkode: 74bd0...539

Høres veldig bra ut! 

Anonymkode: 8d11d...1e2

Skrevet

Står opp, dusjer, solkrem, lager en kopp te, setter på meg solbriller og solhatten og tar med meg tekoppen og en god bok ut til favorittplassen min i hagen. 30 min der så er jeg klar for dagen. 

Anonymkode: e59d7...bde

Skrevet

Det har vært å kunne nyte en kaffekopp eller tre i ro frem til det blir liv i heim eller hytta. Er jeg på hytta då nyter jeg en kaffekopp sammen med pappa, han er stum som en ørsterst frem til han er ferdig med kopp nr 2 han også. Eneste vi sier er vel hei til bikkja til min søster som vi slipper ut i hagen når vi står opp, den vil ikke sove når noen er våkene og den er for happy hver morgen til at vi orker å ha den ved beina våre. 

Men i sommer så har rutinen blitt endret. Når jeg hører minsta smeller i døra litt før sju kan jeg stå opp og starte dagen min i ro og fred. Det lille dovendyret jobber tidlig hver morgen og lærte meg fort at jeg skal holde meg uner dyna frem til hun er ute av huset. For er jeg våken så smisker hun at jeg må lage frokost til henne, det ække jeg våken nok til klokka seks. Holder med at jeg er grei og lager matpakke til henne hver kveld, hu pleier ikke å skulle ha frokost i hverdagen men nå skal det være stor frokost. Før tok hun med seg en youghurt, rislunsj eller noe annet hun spiste når hun kom frem på skolen. 
Selv om jeg skulle ønske jeg kunne sovet litt lengre, har det blitt helt greit at jeg våkner av at hun drar. Jeg liker at jeg kan sitte ute uten at jeg svetter i vinkel, det kan jeg gjøre på en tiden. Så hadde jeg sovet noen timer til kunne jeg ikke ha nyti det. 

Anonymkode: 6087b...edf

Skrevet

Feriemorgen betyr kaffe i ro og mak. Deilig. Er mannen hjemme, får jeg den som regel servert på senga. 

Anonymkode: c978c...6cb

Skrevet

Stå opp, spise frokost og dra på trening😊

Anonymkode: dfda7...ceb

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 10.7.2022 den 9.58):

Den er faktisk hjemme, etter vi flyttet til sentrum. Først en kaffe i sola, deretter rusle ned til bakeriet for å kjøpe surdeigsbrød. Innom en innvandrerbutikk for å kjøpe avocado og lime, tar med en ekte baristakaffe fra cafe. Hjem å lage ristet surdeig med avocado og posjert egg. Deretter pusle litt i hagen, lese avisa, drømme litt om planene for uteområdet. Se humlene suse i lavendelen. 

Anonymkode: 691d4...731

Kjenner jeg ble nyskjerrig på hvor i sentrum dette er 😊

Anonymkode: c4ee4...932

Skrevet

Nå på ferie: rusle nedpå stranden med en bok og ligge der og lese i ro og fred. 

Anonymkode: 6fb81...a55

Skrevet

(tenker da ferie i varmere strøk) 

Opp før sola står opp og begynner å steike. En banan evt eller ikke noe, ta ut vannflaska som jeg frøs ned halvfull kvelden før og fylle den opp med vann. Så på med joggesko og ut på joggetur. Alt fra 6 til 12 km avhengig av dagens form.

Hjem til dusj, frokost, en lite dupp så starter dagen med det som måtte passe. Bok under parasoll ved bassenget, eller gå ned til stranda for en dukkert. Evt pakker vi sammen litt utstyr og mat og drar til stranda for å bli til lunsj, eller til kvelds. Det også, alt etter hva vi føler for den dagen. Ut med SUP brett, sparker/kaster ball, badminton eller annet av aktiviteter blir det også hver dag. Men når vi føler for det og så lenge/kort man gidder. Ikke noe stress. Vi kan sette oss inne og se en film midt på dagen også. Det er DET som er ferie. Ta dagene som de kommer, ikke planlegge noe fra dag til dag for det er alltid godvær og man trenger ikke alternativer for hva man skal gjøre om det blir kaldt og regn og vind og dritt. Badeland, dyrepark og andre opplevelser bestemmer vi oss for kvelden før, da vi gjerne må starte tidlig for å rekke fram i god tid og få nok tid på det stedet vi skal. Også VET vi vi kan bare gjøre det for været spolerer ikke dagen uansett.... For oss trøndere er det også en drøm bare det å kunne planlegge grillfest noen dager frem i tid! Det går ikke her på grunn av været. Da må den som griller ha mulighet til å stå under tak og man må ta høyde for at maten må fortæres inne.....

Anonymkode: b6257...e0a

Skrevet

Sove lenge, dvs til 10-11, så sitte i sofaen og drikke kaffe og skrolle på mobilen en times tid. Litt knekkebrød og etter det en løpetur eller tur på sats. 

Skrevet

En rolig morgen med kaffe på verandaen før barna våkner

Anonymkode: 6bfb8...20f

Skrevet

Stå opp rundt 08.30, helt alene og starte dagen med en løpetur👌🏼

Skrevet

Kaffe!!! 

Anonymkode: c978c...6cb

Skrevet
tante grusom master of law skrev (På 12.7.2022 den 14.45):

Sove lenge, dvs til 10-11, så sitte i sofaen og drikke kaffe og skrolle på mobilen en times tid. Litt knekkebrød og etter det en løpetur eller tur på sats. 

Hele dagen har jo gått når du er ferdig med din «start på dagen».😆

Anonymkode: b4980...dda

Skrevet

Hotellfrokost med godt brød

Anonymkode: 25130...1d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...