Gå til innhold

Tror dere at turen ikke kommer til å bli?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tur på torsdag neste uke med sas. Hva er oddsen for at den ikke blir? Stor set det ut som. Turen som skulle bli glede ser ut til å bli mareritt. 

Anonymkode: f37cd...23a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke mareritt. Bare avlyst. Ikke ta helt av. Pun intended.

Anonymkode: 42a7e...a91

Skrevet

Turen blir ikke et mareritt om den ikke blir noe av. Men jeg forstår du mener ferien. Oddsen for at pilotene og ledelsen kommer til enighet på en uke når de har prøvd siden november i fjor er dessverre liten.

Anonymkode: 9456f...f27

Skrevet

Lite trolig. De er allrede gått ut med at dette kommer til å bli langvarig. Finn en alternativ ferie. 

Anonymkode: 3d410...36d

Skrevet

Mister vel pengen vi har betalt? Så da er det ikke mer å ta ferie for. 

Skrevet

Godt å se at du tar sorgene på forskudd. Som alltid! 

Anonymkode: 40975...eea

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Ikke mareritt. Bare avlyst. Ikke ta helt av. Pun intended.

Ehh. Så bare fordi man HADDE råd til ferie med fly, så har man ikke rett til å være skuffet når den ikke blir noe av? Hva vet du om alternative feriemuligheter for de som ikke får gjort som planlagt? Og ikke minst,- hvorfor de skulle dit de skulle?

Finn på alternativ ferie? Ikke alle steder i Norge har sommer en gang. Her jeg bor er det ikke uvanlig at 3uker ferie ikke har en eneste dag med sol, så alle aktiviteter man kan gjøre er de man gjør ellers i helgene resten av året. Bortsett fra å ski da. Snø har vi ikke på sommeren. Ikke noe "Nytt og spennende" da det er brukt opp.  Alle tips som kommer med ting man kan gjøre "gratis" med barna er jo det man gjør for å finne på noen i løpet av helgene. Og gjøre dette i ferien er jo greit- men blir kjedelig i lenden og repetere om og om igjen det man "alltid gjør" når man er sammen? 

Nei, det er ikke verdens undergang med det er f...meg lov å være skuffet, sint, lei seg og litt "uten håp" når sånne ting skjer,- også får man ta tak når man får summet seg. Men joda,- akkurat der og da er det et mareritt og få ferien avlyst. Blir jo som regel ikke så ille som man tror, men der og da må det da være lov å ikke se lyst på det. Herregud da mennesker.....

Selv blir jeg den eneste som ikke kommer meg på ferie. Skulle dra litt før resten av familien, gjøre noe praktisk for huseierne (Har leilighet vi låner gjennom slekt, jeg snakker språket og har hjupet med slike ting som betaling for lånet)  også skulle resten dukke opp.  De får sine 14 dager, jeg må bli hjemme de 20 dager jeg skulle ha. Alternative reisemåter har vi ikke råd til, har sjekket det som er. Og nei, vi kjenner ingen med hytte jeg kan låne og teltturer har jeg fått nok av for i år. Fortsatt går jeg i en døs og velt ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg. Men jeg påberoper meg retten til å være lei meg, sint, frustrert og til å ikke se hvordan jeg skal kunne få en fin ferie hjemme i pissværet man varsler denne juli her jeg bor,- ikke ennå ihvertfall. Jeg ser likevel at mange har det verre enn meg/oss,- men det er ikke dermed sagt at man ikke kan synes synd på seg selv, jeg evner fortsatt og synes synd på og bry meg om andre. Og om noen dager så kan det meget godt hende ting ser lysere ut, men innen da er jeg sint og lei meg og INGEN skal si at jeg ikke "fortjener" å få være nettopp sint og lei meg!!!!! 

Anonymkode: 91fac...c2b

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Mister vel pengen vi har betalt? Så da er det ikke mer å ta ferie for. 

Du må lese deg opp på hva dere har krav på dersom turen blir avlyst pga streik. 

Skrevet

Vi skal reise med Apollo, SAS, på søndag. Ser det settes inn noen alternative fly, men aner ikke om vi er så heldige. 

Anonymkode: 56a65...90b

Skrevet

Krysser fingrene for at det likevel blir tur på deg HI, klart du har lov å bli skuffet. Vi har vært gjennom flere år med pandemi, og bor du der vi bor( vestlandet) så er det regn, regn og atter regn nå i ukesvis. Det er ikke alle som har ei hytte i familien eller flust av slekt å besøke rundt i landet. 

Vi var av de heldige som kom oss på ferie( ikke SAS) fløy til spania forrige torsdag og er her enda, flyr hjem om 1 uke. Har veldig vondt av dem som ikke fikk reist, de fleste av oss har spart lenge til tur, det er altså ikke et "luksusfenomen" for de aller fleste. 

Krysser fingrene for ferien deres! 

Anonymkode: 0e512...aad

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Ehh. Så bare fordi man HADDE råd til ferie med fly, så har man ikke rett til å være skuffet når den ikke blir noe av? Hva vet du om alternative feriemuligheter for de som ikke får gjort som planlagt? Og ikke minst,- hvorfor de skulle dit de skulle?

Finn på alternativ ferie? Ikke alle steder i Norge har sommer en gang. Her jeg bor er det ikke uvanlig at 3uker ferie ikke har en eneste dag med sol, så alle aktiviteter man kan gjøre er de man gjør ellers i helgene resten av året. Bortsett fra å ski da. Snø har vi ikke på sommeren. Ikke noe "Nytt og spennende" da det er brukt opp.  Alle tips som kommer med ting man kan gjøre "gratis" med barna er jo det man gjør for å finne på noen i løpet av helgene. Og gjøre dette i ferien er jo greit- men blir kjedelig i lenden og repetere om og om igjen det man "alltid gjør" når man er sammen? 

Nei, det er ikke verdens undergang med det er f...meg lov å være skuffet, sint, lei seg og litt "uten håp" når sånne ting skjer,- også får man ta tak når man får summet seg. Men joda,- akkurat der og da er det et mareritt og få ferien avlyst. Blir jo som regel ikke så ille som man tror, men der og da må det da være lov å ikke se lyst på det. Herregud da mennesker.....

Selv blir jeg den eneste som ikke kommer meg på ferie. Skulle dra litt før resten av familien, gjøre noe praktisk for huseierne (Har leilighet vi låner gjennom slekt, jeg snakker språket og har hjupet med slike ting som betaling for lånet)  også skulle resten dukke opp.  De får sine 14 dager, jeg må bli hjemme de 20 dager jeg skulle ha. Alternative reisemåter har vi ikke råd til, har sjekket det som er. Og nei, vi kjenner ingen med hytte jeg kan låne og teltturer har jeg fått nok av for i år. Fortsatt går jeg i en døs og velt ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg. Men jeg påberoper meg retten til å være lei meg, sint, frustrert og til å ikke se hvordan jeg skal kunne få en fin ferie hjemme i pissværet man varsler denne juli her jeg bor,- ikke ennå ihvertfall. Jeg ser likevel at mange har det verre enn meg/oss,- men det er ikke dermed sagt at man ikke kan synes synd på seg selv, jeg evner fortsatt og synes synd på og bry meg om andre. Og om noen dager så kan det meget godt hende ting ser lysere ut, men innen da er jeg sint og lei meg og INGEN skal si at jeg ikke "fortjener" å få være nettopp sint og lei meg!!!!! 

Så utrolig kjedelig at du ikke fikk turen din. Føler med deg. Man planlegger tur som passer en av forskjellige grunner og gleder seg. Så når det ikke blir man skuffet/sint/lei seg. 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (9 timer siden):

Du må lese deg opp på hva dere har krav på dersom turen blir avlyst pga streik. 

Har lest litt om det så får vente å se hva som skjer. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Godt å se at du tar sorgene på forskudd. Som alltid! 

Anonymkode: 40975...eea

Får bli gledelig overrasket da. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Krysser fingrene for at det likevel blir tur på deg HI, klart du har lov å bli skuffet. Vi har vært gjennom flere år med pandemi, og bor du der vi bor( vestlandet) så er det regn, regn og atter regn nå i ukesvis. Det er ikke alle som har ei hytte i familien eller flust av slekt å besøke rundt i landet. 

Vi var av de heldige som kom oss på ferie( ikke SAS) fløy til spania forrige torsdag og er her enda, flyr hjem om 1 uke. Har veldig vondt av dem som ikke fikk reist, de fleste av oss har spart lenge til tur, det er altså ikke et "luksusfenomen" for de aller fleste. 

Krysser fingrene for ferien deres! 

Anonymkode: 0e512...aad

Håper det ordner seg, men har en klump i magen. Godt dere fikk turen deres. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Sutring.

Skrevet

Vi er i samme situasjon, og er skuffet, sint. Irritert, lei meg osv! Føler vi har mobilisert i korona tiden for å gi barna fine opplevelser hjemme, og er så lite innstilt på å «brette opp armene og gjøre det beste ut av det igjen».

Jeg er gjerne utakknemlig, sutrete osv😂

Anonymkode: cee44...836

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...