Anonym bruker Skrevet 5. juli 2022 #1 Skrevet 5. juli 2022 ikke hunder! Generelt sett. Den her er ok. Han dilter etter meg, og jeg koser med den og sånn når jeg er der.. men ugg passe hund ei hel uke! Venninna mi er i beta, så føler jeg må hjelpe! Men jeg liker virkelig ikke hunder.. de slikker seg i rumpehullet, røyter, bjeffer, og nei.. Venninna mi vet ikke at jeg ikke er noe hundemenneske, og hunden er utrolig nok glad for å se meg, så hun tror vel jeg ser frem i mot å ha den. Hadde dere hjulpet venninnen?? Ugg, ser for meg kjedelige gåturer av plikt flere ganger hver dag, hundehår og usj! Anonymkode: 52ab8...b0e
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2022 #2 Skrevet 5. juli 2022 Hvis det er skikkelig krise hadde jeg gjort det. Liker heller ikke hunder Anonymkode: 43558...26e
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2022 #3 Skrevet 5. juli 2022 Jeg liker hunder, men i ditt tilfelle ville jeg sagt nei. Et par dager hadde jeg nok tatt hvis det var viktig, men ikke en uke. Anonymkode: c3780...ccc
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2022 #4 Skrevet 5. juli 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): ikke hunder! Generelt sett. Den her er ok. Han dilter etter meg, og jeg koser med den og sånn når jeg er der.. men ugg passe hund ei hel uke! Venninna mi er i beta, så føler jeg må hjelpe! Men jeg liker virkelig ikke hunder.. de slikker seg i rumpehullet, røyter, bjeffer, og nei.. Venninna mi vet ikke at jeg ikke er noe hundemenneske, og hunden er utrolig nok glad for å se meg, så hun tror vel jeg ser frem i mot å ha den. Hadde dere hjulpet venninnen?? Ugg, ser for meg kjedelige gåturer av plikt flere ganger hver dag, hundehår og usj! Anonymkode: 52ab8...b0e Hva er å være i beta? Anonymkode: daa90...939
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2022 #5 Skrevet 5. juli 2022 Hvis du har muligheten til det, at det ikke ødelegger planene dine og det er en liten og/eller rolig/godt oppdratt hund slik at du klarer å håndtere den selvom du ikke er vant til hunder så synes jeg du skal si ja. Det er bare noen dager og du behøver ikke å aktivesere og kose med den hele tiden eller gi den tilgang til hele huset ditt hvis du ikke liker hunder så godt. Lukk døra til rom du ikke vil ha den på, dekk til sofaen med et fleeceteppe hvis du ikke vil ha hundehår i sofaen. Så lenge du klarer å gi den de nødvendige lufteturene, mat og litt kos og klapp så er det bra nok for en ukes tid og det greier du. Anonymkode: b2e80...d12
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2022 #6 Skrevet 5. juli 2022 Det kommer an på hva krisen er. Sykehusinnleggelse eller at hun må i begravelse, ja. Hvis det var for å dra på ferie, nei. Anonymkode: 3b87f...fec
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2022 #7 Skrevet 5. juli 2022 Jeg synes ikke du trenger å gjøre det når du synes det er så ekkelt, men du bør benytte sjansen til å fortelle venninna di at du virkelig ikke liker hunder, slik at hun er klar over det til en annen gang. Anonymkode: 2e3c5...c4a
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2022 #8 Skrevet 5. juli 2022 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Hva er å være i beta? Anonymkode: daa90...939 Beita vel. Anonymkode: 610df...1a4
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2022 #9 Skrevet 5. juli 2022 En uke er for lenge, og jeg liker tilogmed hunder. Men! Hvis det er at hun må på sykehus, er ute av stand til å gå noe særlig eller annet som er krise, så hadde jeg gjort det. Anonymkode: 67dac...fe2
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2022 #10 Skrevet 5. juli 2022 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Beita vel. Anonymkode: 610df...1a4 Kremt. Både beta og beita er fremmedord i denne sammenhengen, ihvertfall for meg. 🙈 Anonymkode: a7337...c22
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2022 #11 Skrevet 5. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Kremt. Både beta og beita er fremmedord i denne sammenhengen, ihvertfall for meg. 🙈 Anonymkode: a7337...c22 Å være i beita er det samme som å være i knipe. https://snl.no/være_i_beit Anonymkode: 240fb...b32
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2022 #12 Skrevet 5. juli 2022 Jeg er ikke så glad i hunder. Kan fint passe pelsdotten til mine foreldre en dag, men ikke mer. Unntaket må være hvis det er skikkelig krise; at noen må i begravelse, blir innlagt på sykehus, står streikefast på ferie osv. Anonymkode: 240fb...b32
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2022 #13 Skrevet 5. juli 2022 Jeg er ikke noe hundemenneske selv, men passer hunder innimellom. En uke er max av hva jeg orker. Jeg koser og leker med hundene, så jeg er ikke bare æsj. Vi passa veninna til ett barns hund en helg for ungene mente de klarte å omvende meg, flaks for meg så fristet ikke hund de etterpå. Det var nemlig ikke kult når jeg ikke gadd å gå tur med den tidlig i regnevær. Så passe hund en sjelden gang er helt greit, men folk vet jeg ikke er den som roper etter å passe en hund. Anonymkode: 8393a...a8f
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2022 #14 Skrevet 5. juli 2022 Vi er hundemennesker. Det er bare en hund vi passer i en uke og lengre. De andre er maks 5 dager. Grunnen er at eierne til de andre har dessverre ikke oppdratt sine hunder, så det er slitsomt å ha uoppdratte hunder på overnatting over tid. Denne ene som vi kan fint passe i evigheter er en ganske stor hund, men er så utrolig veloppdragen og rolig at det er virkelig ikke noe innhogg i hverdagen at vi passer den. Anonymkode: 1f2ed...896
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2022 #15 Skrevet 5. juli 2022 Har hun forsøkt å få noen som virkelig vil ha en hund til å passe den. Selv har jeg fått kontakt med flere via ei Facebook gruppe som heter Dyrepass ++ (kommer litt an på hvor i landet dere bor). Nå har jeg katt da, men der genialt å bli kjent med flere som har katt som er med på å bytte litt på å passe de. Anonymkode: b2108...34e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå