Gå til innhold

Italia … årets reisemål ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det ser ut som om Italia er stedet alle skal til i sommer. Er det flottere å reise dit enn til typiske charter reisemål?

Anonymkode: b078e...174

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var i Italia tidligere i sommer. Kombinert storby og strandferie. Var helt fantastisk 😍

Anonymkode: 7dafa...346

Skrevet
1 hour ago, Anonym bruker said:

Synes det ser ut som om Italia er stedet alle skal til i sommer. Er det flottere å reise dit enn til typiske charter reisemål?

kommer ikke og sette mine ben i italia, de støtter russland

Anonymkode: 9d702...b80

Skrevet

Spania, Hellas og Danmark er årets destinasjoner. 

Jeg synes Italia var flott å reise til med leie av feriehus, men det er på ingen måte en favoritt. 

Anonymkode: 975d2...8e7

Skrevet

Årets? Mange drar dit hvert år. Har ikke inntrykk av at i år drar "alle" dit. 

Anonymkode: acc6b...8c7

Skrevet

Jeg liker landet, men ikke folka som bor der. Arrogante, selvopptatte, skrytete, kjører på deg om de får mulighet, gestikulerer og skriker og er generelt frekke. Går rett foran i kassakø, kjefter på deg hvis du gjør noe «feil,» og himler med øynene. Niks, gidder ikke Italia en gang til. 

Anonymkode: 376a4...e25

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg liker landet, men ikke folka som bor der. Arrogante, selvopptatte, skrytete, kjører på deg om de får mulighet, gestikulerer og skriker og er generelt frekke. Går rett foran i kassakø, kjefter på deg hvis du gjør noe «feil,» og himler med øynene. Niks, gidder ikke Italia en gang til. 

Anonymkode: 376a4...e25

Hilsen konfliktsky, defensiv og lettkrenket typisk nordmann. 

Anonymkode: f90d9...55b

Skrevet

Det er flere land i Europa som er interessante om en er opptatt av historie og kultur. Det er bare ikke derfor de fleste drar. De fleste drar fordi landet er populært og det er jo Italia. Det er mye attraksjoner, god mat og nordmenn har alltid likt Italia av en eller annen grunn.

Det drar mange nordmenn dit hvert år, og de er gode på turisme. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Hilsen konfliktsky, defensiv og lettkrenket typisk nordmann. 

Nja, hva kan man si om italienere da? Når de bare legger på hvis noen snakker engelsk. Det vil jeg kalle ganske passiv aggressivt, spesielt når en jobber ved en internasjonal arbeidsplass som har rettet seg mot turister. De imponerte ikke på den fronter, for å si det sånn. 

Skrevet

Kjenner mange som har vært og som skal til Italia i sommer. Nydelig land som treffer på mange punkter for oss. Kultur, natur, språk, klima, historie og ikke minst mat. Ingen land slår Italia når det gjelder mat😊😊

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Kjenner mange som har vært og som skal til Italia i sommer. Nydelig land som treffer på mange punkter for oss. Kultur, natur, språk, klima, historie og ikke minst mat. Ingen land slår Italia når det gjelder mat😊😊

Kultur og historie? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Kultur og historie? 

Ja! Italia er rikt på begge deler. 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (6 minutter siden):

Ja! Italia er rikt på begge deler. 

Jeg håpet på noen eksempler siden du er opptatt av det. Jeg liker Italia med akkurat historien og kulturen vet jeg ikke helt hvor interessant er i turistøyemed. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg håpet på noen eksempler siden du er opptatt av det. Jeg liker Italia med akkurat historien og kulturen vet jeg ikke helt hvor interessant er i turistøyemed. 

Kunst,mat,arkitektur,bebyggelse og musikk feks. Forskjellene i arkitekturen etter hvilket område man besøker feks. Hva man finner i Puglia er noe helt annet enn i Piemonte. Eller Tyrol. Matkultur ; noe annet i sør enn i nord. Firenze ; byen kunsten står i sentrum. Kultur og historie finner man over alt. 

Skrevet

" Jeg liker Italia med akkurat historien og kulturen vet jeg ikke helt hvor interessant er i turistøyemed. "

Det utsagnet forteller meg at du ikke er så interessert i kultur og historie kanskje?

Turister er heldigvis ikke en homogen gruppe. Noen vil i badeland, andre drar på museum. For meg har Italia en spennende arkitekturhistorie med mange flotte byer, byrom og flotte bygninger. Kan ikke forstå et utsagn om at Italia ikke har kultur og historie som er interessant?

Anonymkode: 7b766...519

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (22 minutter siden):

Kunst,mat,arkitektur,bebyggelse og musikk feks. Forskjellene i arkitekturen etter hvilket område man besøker feks. Hva man finner i Puglia er noe helt annet enn i Piemonte. Eller Tyrol. Matkultur ; noe annet i sør enn i nord. Firenze ; byen kunsten står i sentrum. Kultur og historie finner man over alt. 

Akkurat som i omtrent alle andre land med ander ord.

Anonymkode: abd8f...a79

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Akkurat som i omtrent alle andre land med ander ord.

Anonymkode: abd8f...a79

Alle land har kultur, jeg liker Italias kultur og historie spesielt godt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

"Flottere"? Som i status? Altså velger du etter det kriteriet? Da går du glipp av mye.

Anonymkode: 86e38...160

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Du tuller nå, sant?

Skrevet

Tråden er ryddet for negativ brukerdebatt.

Admin

Skrevet

Har så lyst å reise til en storby i Italia. Har noen gjort det i lavsesong eks mars /april. Er det mindre folk da og man slipper køer til severdighetene? 

Anonymkode: c1c9c...246

Skrevet
Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Har så lyst å reise til en storby i Italia. Har noen gjort det i lavsesong eks mars /april. Er det mindre folk da og man slipper køer til severdighetene? 

Det er alltid roligere i lavsesong😊

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Ja, og det er veldig fin tid å reise på, i hvert fall april. Behagelig temperatur, stå i kø i 40 varmegrader med kun stein overalt er ganske ubehagelig, april så er det helt innafor. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Ville valgt April foran Mars.

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (På 3.7.2022 den 14.56):

Har du vært i Israel? Der har du et land som går Italia en høy gang på mat!

Anonymkode: 453a0...fe1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...