Gå til innhold

Hjelpe meg, naboungen griner HELE tiden!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker unger, har gjerne huset fullt og har til vanlig høy terskel og selektiv hørsel når det gjelder ‘bråk’, men naboungen får meg snart til å title! Det er fint vær så folk er ute om ettermiddag/kveld. Noen griller, noen slår gresset, noen leker - og naboungen griner! Hele tiden og for alt! Gress som sitter fast under føttene? Vræl! Storebror fikk is først? Vræl!
Verdens navle får is først? Dobbelt vræl fordi den ble gitt feil. Pappa leker med storebror? Vræl! (Selv om verdens navle har tilbud om å være med). 

Det går seriøst ikke 10 min uten at det er en pågående krise. Hadde det vært min unge hadde hn fått portforbud for hvert vræl. 

Sånn - jeg er klar for å høre for et forferdelig menneske jeg er som har lyst å pælme ungen i kjelleren på ubestemt tid (til første regnværsdag skulle holde). 

Anonymkode: b9b8a...de7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste er enige med deg, men fåtallet tør å innrømme det. 

Anonymkode: 40ba9...e1b

Skrevet

Selvsagt er alle enige. Slik støy er slitsom. Jeg har en slik nabo. Da barnet var tre fikk jeg vite at det hadde barneautisme. Jeg kjente jeg umiddelbart fikk høyere toleranse og forståelse. Sier ikke nabobarnet ditt har en diagnose. Men for din egen skyld så kanskje prøve å forstå at ikke alle småbarn er like. 

Anonymkode: 244e5...4cf

Skrevet

Noen barn er jo litt ekstra krevende, diagnose eller ei. Sønnen min er snart fire og kan være et prakteksemplar, men i varmen og særlig mot kvelden, kommer ikke hans beste sider frem. I dag på stranda har det surving hvert fjerde minutt før vi måtte fra. Tipper folk syns det var irriterende, akkurat som meg. Men man prøver jo på en viss oppdragelse og her handler det for oss også om at storesøster må få litt også (jeg er alene med de og kan ikke bare reise når lillebror ikke samarbeider mer). 

Så finnes selvfølgelig de barna med dårlig oppdragelse da. Dem er det en del av og det er irriterende. 

Anonymkode: 34246...44c

Skrevet

Dette er nok et barn som er livredd for å bli glemt og forbigått. 

Anonymkode: d8d0d...fb0

Skrevet

Jeg tenker to ting:

Det ene er at jeg er skikkelig glad for at jeg slipper å sitte i din hage og høre på.

Det andre er at jeg synes det er fint at foreldrene faktisk lar ungen grine litt. Det betyr vel at han (?) ikke alltid får viljen sin, men må vente på tur noen ganger og avfinne seg med at han ikke alltid er sentrum i verden. Og det synes jeg er fint, for det gir meg håp om at han en gang blir litt lettere å forholde seg til enn det høres ut som han er nå.

Skrevet

Grin tilbake! Stå i hagen og grin for alt du også. Kanskje tar de hintet, kanskje slutter naboene å hilse… Uansett- do it!!

Anonymkode: 512ec...aec

Skrevet

Slitsomt å høre på ja. Men jeg tror jeg liker den ungen. Han eller hun blir kanskje en ener på sitt felt, krever mer enn hva de stengt tatt har rett på. Sånne mennesker klarer seg nok bra, når de slutter å grine og heller vet hvordan å jobbe for og oppnå ting. 

Det kan så klart gå andre veien også, men jeg heier på ungen! 

Anonymkode: 25eae...0f7

Skrevet

Skjønner at det er slitsomt. Samtidig har jeg selv et barn som griner for alt, og spesielt hvis hun er sulten eller trøtt. Som over, det at han/hun griner betyr at de ikke duller og gir hn alt hn peker på. Slitsomt, ja, men nødvendig. Helt sikkert mer slitsomt for foreldrene enn for deg. 

Skrevet
On 6/30/2022 at 5:48 PM, Anonym bruker said:

Jeg liker unger, har gjerne huset fullt og har til vanlig høy terskel og selektiv hørsel når det gjelder ‘bråk’, men naboungen får meg snart til å title! Det er fint vær så folk er ute om ettermiddag/kveld. Noen griller, noen slår gresset, noen leker - og naboungen griner! Hele tiden og for alt! Gress som sitter fast under føttene? Vræl! Storebror fikk is først? Vræl!
Verdens navle får is først? Dobbelt vræl fordi den ble gitt feil. Pappa leker med storebror? Vræl! (Selv om verdens navle har tilbud om å være med). 

Det går seriøst ikke 10 min uten at det er en pågående krise. Hadde det vært min unge hadde hn fått portforbud for hvert vræl. 

Sånn - jeg er klar for å høre for et forferdelig menneske jeg er som har lyst å pælme ungen i kjelleren på ubestemt tid (til første regnværsdag skulle holde). 

er så enig med deg, slike unger er så slisomme, min har en venn som er slik, hn skal bestemme ,hvis ikke det skjer griner hn, blir veldig slitsomt

Anonymkode: f77c1...7bb

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

er så enig med deg, slike unger er så slisomme, min har en venn som er slik, hn skal bestemme ,hvis ikke det skjer griner hn, blir veldig slitsomt

Det er også slitsom med voksne som ikke kan de enkleste rettskrivingsregler! 

Skrevet

Det er da du blir høy og mørk over gjerdet.

Anonymkode: 5d2bf...6a8

Skrevet
On 7/3/2022 at 3:10 PM, Anonym bruker said:

Det er også slitsom med voksne som ikke kan de enkleste rettskrivingsregler! 

jaja, skrivepolitiet, whatever

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...