Gå til innhold

Vil ikke "tilgi" SAS. Feiler visse mennesker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror det er på tide å avvikle influenserbransjen. Akkurat det har jeg ment lenge, for det er en så høl i hue-bransje som får meg til å gremmes. Nå går moren til en av influenserne ut og hyler opp om at ferien måtte avbestilles. Hun er rasende og vil ikke "tilgi" SAS. Er det på det nivået den intellektuelle kapasiteten er? Jeg skjønner godt at folk blir skuffet pga avlyst ferie, men når du som godt voksen dame tar det som et personlig slag og ikke vil tilgi SAS? Gå å gjem deg, som det ble sagt i gamle dager. Dette er jo bare ett av mange corny utspill fra folk i den rosa delen av bransjen da. Få influensere vekk. Please. 

Anonymkode: 57d3c...12d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så du er sint på denne influenseren fordi MOREN hennes sier noe dumt?

Anonymkode: a61de...a3a

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Så du er sint på denne influenseren fordi MOREN hennes sier noe dumt?

Anonymkode: a61de...a3a

Sint er jeg ikke. Moren deg da så absolutt delaktig i influenserrollen til datteren. 

Skrevet

Influenserbransjen går bort når pengene blir borte. Enn så lenge folk gir sin oppmerksomhet og påvirkning til bransjen så vil den bestå. 

Jeg personlig støtter ikke produkter som kommer ut,promoteres eller etc av påvirkere. Men nå har jeg ikke oversikt over alle produkter da jeg ikke følger en eneste påvirker, men det jeg vet om det støtter jeg ikke. 

Skrevet

Skjønner dem godt jeg, uansett yrke er det bittert når ferien blir ødelagt og penger går tapt. Det er ikke bare influensere som reagerer slik, tusenvis av "vanlige" gjør også det. Det er bare så utrolig mye enklere for influensere og andre kjendiser å nå ut i media.

Skrevet
It's all about me skrev (Akkurat nå):

Skjønner dem godt jeg, uansett yrke er det bittert når ferien blir ødelagt og penger går tapt. Det er ikke bare influensere som reagerer slik, tusenvis av "vanlige" gjør også det. Det er bare så utrolig mye enklere for influensere og andre kjendiser å nå ut i media.

Username checks out..

Anonymkode: 98f90...9b5

Skrevet
Elina skrev (4 minutter siden):

Influenserbransjen går bort når pengene blir borte. Enn så lenge folk gir sin oppmerksomhet og påvirkning til bransjen så vil den bestå. 

Jeg personlig støtter ikke produkter som kommer ut,promoteres eller etc av påvirkere. Men nå har jeg ikke oversikt over alle produkter da jeg ikke følger en eneste påvirker, men det jeg vet om det støtter jeg ikke. 

Jeg følger heller ingen, men jeg følger sånn delvis med. 

It's all about me skrev (2 minutter siden):

Bittert når ferien blir ødelagt? Joda, med krig i Europa, masse ulykker og en nylig terroraksjon i Oslo, så er det så klart bittert når SAS VÅGER å kansellere nettopp deres fly til Hellas. Slutt a? Dem skulle fått et telt og blitt tvunget til å campe der det er mest mygg og knott i to uker. Med kjølig drag i luften og iskaldt fjellvann. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Bittert når ferien blir ødelagt? Joda, med krig i Europa, masse ulykker og en nylig terroraksjon i Oslo, så er det så klart bittert når SAS VÅGER å kansellere nettopp deres fly til Hellas. Slutt a? Dem skulle fått et telt og blitt tvunget til å campe der det er mest mygg og knott i to uker. Med kjølig drag i luften og iskaldt fjellvann. 

Vet du hva? Hvis vi begynner der med at det er krig , barn er sultne i Afrika og all annen elendighet og benytter det som en joker når noen er misfornøyd eller klager over noe så kan man aldri klage over noe som helst fordi noen alltid har det verre. 

Hvorfor skulle de også blitt tvunget til det du skisserer ? Fordi de uttaler seg om noe mange er opptatt av i media? 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Vet du hva? Hvis vi begynner der med at det er krig , barn er sultne i Afrika og all annen elendighet og benytter det som en joker når noen er misfornøyd eller klager over noe så kan man aldri klage over noe som helst fordi noen alltid har det verre. 

Hvorfor skulle de også blitt tvunget til det du skisserer ? Fordi de uttaler seg om noe mange er opptatt av i media? 

Kanskje det er mulig å ha litt evne til refleksjon og nyanser? Det er ufint uansett av en såkalt "kjendis" og hyle opp på den måten som at hun tar det som en personlig fornærmelse. Det tyder på at hun tenker at hun er viktigere enn andre, ikke sant? Vil ikke TILGI SAS?! Hva faen liksom. Hun har jo mista bakkekontakten helt, og hun må jo tenke litt timing her. Jeg bryr meg ikke om vanlige folk klager her inne eller på some. Jeg skjønner at folk blir skuffa. Men idet du går ut og hyler opp på den måten når du er så privilegert ellers helt uten annen grunn enn at du har fått x antall unger med x antall italienere...så Ja. Det er faen meg flaut. 

Så..Det er fra det perspektivet. Jeg trodde det var opplagt for alle men..

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Kanskje det er mulig å ha litt evne til refleksjon og nyanser? Det er ufint uansett av en såkalt "kjendis" og hyle opp på den måten som at hun tar det som en personlig fornærmelse. Det tyder på at hun tenker at hun er viktigere enn andre, ikke sant? Vil ikke TILGI SAS?! Hva faen liksom. Hun har jo mista bakkekontakten helt, og hun må jo tenke litt timing her. Jeg bryr meg ikke om vanlige folk klager her inne eller på some. Jeg skjønner at folk blir skuffa. Men idet du går ut og hyler opp på den måten når du er så privilegert ellers helt uten annen grunn enn at du har fått x antall unger med x antall italienere...så Ja. Det er faen meg flaut. 

Så det at hun har fått barn med flere menn har mye med dette å gjøre? Ja, hun var uklok i sin uttalelse , men så stopper det der altså. 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Så det at hun har fått barn med flere menn har mye med dette å gjøre? Ja, hun var uklok i sin uttalelse , men så stopper det der altså. 

Jeg skrev at det er derfor hun er blitt privilegert! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hennes bakgrunn spiller virkelig ingen rolle. Det er uansett barn som ble skuffet i den saken og det er trist for de barna at ferien ikke ble noe av. Det var nok mest frustrasjon som kom ut. Ingen big deal.

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Hvordan tenker du når du skriver slik som dette? Skal man ikke kunne glede seg til ferie fordi det er krig i verden og barn sulter? Det blir for dumt og man kan bare ikke ta deg alvorlig. 

Anonymkode: b6af4...3e6

Skrevet

Den der hylingen i media, sutring fra en navlenloens dronning, er så pinlig at jeg blir helt flau. Det er pinlig, det er kvalmt, og det bekrefter alle mine fordommer mot såkalte influensere. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Har hun blitt privilegert fordi hun har fått mange barn med mange menn? Hvem er det snakk om her, egentlig?

Anonymkode: b6af4...3e6

Skrevet
amandine skrev (13 minutter siden):

Den der hylingen i media, sutring fra en navlenloens dronning, er så pinlig at jeg blir helt flau. Det er pinlig, det er kvalmt, og det bekrefter alle mine fordommer mot såkalte influensere. 

Navleloens dronning! der har du det perfekte navnet til en influenser. 

Skrevet
frk Nilsen skrev (1 minutt siden):

Navleloens dronning! der har du det perfekte navnet til en influenser. 

Mindre nyttig "yrke" skal man vel lete lenge etter. 

Skrevet

Jeg lurer jo på hvorfor hun tenker at SAS skulle bry seg så veldig med at akkurat hun "aldri kan tilgi dem". Da snakker man høye tanker om seg selv. 

Når det er sagt er vel ikke kundeservicen til SAS så mye å skryte av da, selv om jeg bryr meg katta om ferien til overprivilegerte fjotter. 

Skrevet

Å gå til media og klage for tapt ferie er jo litt teit om det er bare for å klage. Det er noe annet om det er konstruktiv kritikk. Det er også leserne sin feil at slike saker kommer på trykk. Om avisene ikke får klikk på artiklene er de ikke så interessert i de senere. Avisene følger også med på blogger etc. til kjendiser og om de poster sin frustrasjon der så kontaktes de gjerne av media der media ønsker å skrive en artikkel. Det er dermed ikke sikkert det er de selv som har tatt kontakt med media. 

Uttalelensen om at "Jeg tilgir aldri SAS" har jeg hørt mange si (om man bytter ut SAS med andre flyselskaper også). Det betyr jo ikke at man mener at det er personlig, at man er privilegert osv. Det betyr bare at dette var en hendelse som gjør at man velger andre alternativer enn SAS senere.  Jeg har selv et slikt forhold til KLM (uten å ha ytret de ordene). Jeg flyr ikke KLM med mindre jeg må da de er eksperter på å rote vekk bagasje og i tillegg dårlig på kundeservice. Man kan tåle en del fra bedrifter om de har ok kundeservice. Har de dårlig kundeservice velger man dem bort. Har ikke lest artikkelen så mulig hun uttaler seg som om SAS bør gjøre noe for henne, men om dette er en generell uttalelse er den ikke så uvanlig. 

Så er det diskusjonen om man kan klage på en tapt ferie ettersom andre har det verre. Slik som krig, nød og fattigdom er i verden er det lite man kan klage på om dette skal sette listen. Men det er greit å holde det mer privat enn å gå til pressen (selv om det er pressen som er den som tar kontakt. det er lov å takke nei). 

Diskusjonen rundt influensere i seg selv er også en interessant diskusjon. Det er et merkelig og, i mange tilfeller, et farlig yrke. Noen av disse er mennesker som motiveres av klikk, liks osv for egen inntjening og som dermed promoterer produkter, livsstil og syn på livet som ikke er bra (ref. promotere kosmetiske operasjoner der det overhode ikke er behov for det). En del influenserer er veldig usunn for unge menneskers selvbilde. Vi er flere som har begynt å kalle dem influensaer.  

Anonymkode: 8757e...49a

Skrevet

Klarer ikke å synes synd på folk som ikke har klart å forutse at dette ikke er sommeren å reise verden rundt med fly. Heller ikke synd på de som får ødelagt flyferie nr 4 i år.  De eier ikke klimaskam.

Influencere er vår tids prostituerte. De selger seg selv og familien sin til en billig penge og flasher gratisprodukt som russiske nyrike. 

Anonymkode: d89ba...16b

Skrevet
Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

"Kjendis"? Er hun virkelig litt kjent? Jeg aner ikke hvem hun er eller hvem influenserbarnet er. Hva heter influenseren?

Anonymkode: cc2ad...697

Skrevet

Dersom det er damen som det er en artikkel om i VG, kan ikke jeg si at jeg aner hvem barnet er heller. Når det er sagt, må jeg si at SAS er verstinger til å kansellere og endre fly i siste liten. Samtlige flyvninger jeg har hatt med dem de fem siste gangene har enten blitt kansellert eller endret. Slik opplever jeg ikke med andre flyselskap. 

Anonymkode: 764f2...ccc

Skrevet

Ah, så deilig at noen skriver akkurat det jeg tenkte når jeg leste artikkelen 😂 Samtidig tenkte jeg, jaja, de om det. De får være sure da. Bryr jo egentlig ikke meg. 

Jeg satt akkurat å snakket med en som har vært utsatt for grov svikt i helsevesenet, verdens snilleste fyr, han holdt på å miste livet grunnet systematisk svikt. Vil aldri bli helt som før, men når han endelig kom til riktig spesialist, får han oppfølging som gjør at han kan leve og ha ett noenlunde normalt hverdagsliv. Vet du, det var ingen bitterhet å spore, han har bestemt seg for å fokusere på de som hjalp, nyte når humla suser, tenke på det som var godt i alt det vonde. Ferien som ikke er mulig å gjennomføre var liksom minste bekymring. Så det ligger mye i sitatet folk gikk av skaftet over for kort tid siden. Det er ikke hvordan du har det, men hvordan du tar det. Voksne mennesker som legger sin egen lykke i andres hender vil alltid bli bitre, uansett hvor stor eller liten motbakke du må gå i livet. Akkurat ferie ER en relativt liten motbakke i livet. 

Anonymkode: 74370...441

Skrevet

Om flok slutter å følge de, kjøpe varene de promoterer eller droppe de programmene de er med i så blir de snart borte, da vil de kun sitte igjen med betalte fans fra Russland. 

Anonymkode: 66442...41c

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Sint er jeg ikke. Moren deg da så absolutt delaktig i influenserrollen til datteren. 

Så hvis moren dreper noen, skal datter i fengsel? Det er ikke 1500-tallet, altså. Vi er ikke ansvarlig for våre foreldres dumme handlinger i kraft av arvesynden.

Anonymkode: 29816...c2d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...