Gå til innhold

Veldig dårlig sjakktrekk for å få flere utenfor risikogruppa til å vaksinere seg...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Theodor trodde han skulle dø av koronavaksinen – fikk 2.000 kr i erstatning – NRK Norge – Oversikt over nyheter fra ulike deler av landet

Han fikk altså to tusen kroner i erstatning. Et slag i ansiktet, det hadde vært bedre å gi avslag. Dette er en ung person som i utgangspunktet ikke trengte vaksinen, men tok den av solidaritet med andre. Solidariteten har straffet seg. Så hva er planen videre for å få denne gruppen til å vaksinere seg i solidaritet under neste vaksinerunde? "Dere ofrer dere for andre, men hvis det skjer noe galt, så driter vi i dere"? Et ganske så klart signal, spør dere meg. I 13 saker er det utbetalt 71 000 kroner, er minsteutbetaling er på ETT TUSEN (!) kroner. Samme greia som etter svinevaksina. Jeg ble megadårlig etter dose 2 med Moderna, og skal i hvert fall ikke ha noen dose 3 når ståa er slik. 

Anonymkode: 35dd7...8cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Overrasket? 

Anonymkode: 6c848...dca

Jeg er ikke overrasket. Men neste gang noen shamer meg for å ikke ville være videre på vaksinekarusellen, vil jeg gjerne slå i bordet med denne saken og spørre dem - hva skjer hvis jeg blir ufør på grunn av vaksinen, får et par tusenlapper i erstatning og ikke kan forsørge barna mine?  

Anonymkode: 35dd7...8cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er ikke overrasket. Men neste gang noen shamer meg for å ikke ville være videre på vaksinekarusellen, vil jeg gjerne slå i bordet med denne saken og spørre dem - hva skjer hvis jeg blir ufør på grunn av vaksinen, får et par tusenlapper i erstatning og ikke kan forsørge barna mine?  

Anonymkode: 35dd7...8cb

Helt enig med deg jeg. Jeg takket også nei til vaksinen, og ble shamet daglig av «venner,» bekjente, familie og folk her inne for å være usolidarisk, egoistisk og til og med at jeg bidro til dødsfall. 

Anonymkode: 6c848...dca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg. Jeg har tatt 3 doser selv helt uten bivirkninger, men synes ikke de som får alvorlige bivirkninger skal lide økonomisk for dette. Det er så få av dem at det burde være fullt mulig å gi litt ekstra for "tort og svie" også.

Anonymkode: fb91f...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Jeg er ikke overrasket. Men neste gang noen shamer meg for å ikke ville være videre på vaksinekarusellen, vil jeg gjerne slå i bordet med denne saken og spørre dem - hva skjer hvis jeg blir ufør på grunn av vaksinen, får et par tusenlapper i erstatning og ikke kan forsørge barna mine?  

Anonymkode: 35dd7...8cb

Da ler vi av deg og overdrivelser dine.

Anonymkode: 36af7...e35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Da ler vi av deg og overdrivelser dine.

Anonymkode: 36af7...e35

Jeg er uvaksinert i risikogruppen. Ble ikke dårlig av korona. Samboer har tatt alle og ble kjempedårlig av korona. Omikron. Men jeg ler ikke.

Du er hjernevasket. 

Anonymkode: fba40...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Da ler vi av deg og overdrivelser dine.

Anonymkode: 36af7...e35

Selvfølgelig, troll som deg ler av alvorlig syke mennesker. Gratulerer med dagens drittsekk-premien. 

Anonymkode: 35dd7...8cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at det skal utbetales store erstatninger når man ikke har fått varige men? Han ble syk ja, men så frisk. 

Anonymkode: 9d6fc...d99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Jeg er uvaksinert i risikogruppen. Ble ikke dårlig av korona. Samboer har tatt alle og ble kjempedårlig av korona. Omikron. Men jeg ler ikke.

Du er hjernevasket. 

Anonymkode: fba40...5bf

Samme her, uvaksinert og i risikogruppe, hadde en liten forkjølelse på 4-5 dager med korona. Jeg ler heller ikke av hvor idiotiske og lettlurte andre mennesker kan være. Jeg ler heller ikke av hvor manipulerende myndighetene kan opptre overfor befolkningen. Vi ser akkurat samme mønster når det gjelder klimautfordringer og utfordringer knyttet til innvandring. Myndighetene har vedtatt sannheten for oss, og kveler enhver konstruktiv diskusjon. 
Som sagt jeg ler ikke, jeg er skremt av alt dette.

Anonymkode: 8beb4...c44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Samme her, uvaksinert og i risikogruppe, hadde en liten forkjølelse på 4-5 dager med korona. Jeg ler heller ikke av hvor idiotiske og lettlurte andre mennesker kan være. Jeg ler heller ikke av hvor manipulerende myndighetene kan opptre overfor befolkningen. Vi ser akkurat samme mønster når det gjelder klimautfordringer og utfordringer knyttet til innvandring. Myndighetene har vedtatt sannheten for oss, og kveler enhver konstruktiv diskusjon. 
Som sagt jeg ler ikke, jeg er skremt av alt dette.

Anonymkode: 8beb4...c44

Akkurat det med klimahysteri har jeg også følt på meg. Nei, jeg er ingen klimafornekter, jeg resirkulerer, unngår unødvendig kjøring og prøver å spise kortreist mat der det går. Jeg har kjøkkenhage og handler egg rett fra den økologiske bonden i nærheten. Men jeg har ingen tro på at avgifter generelt vil gjøre noe med miljøet. Jeg kommer til å besøke familien med bil eller fly like ofte, selv om jeg må betale mer. Dobbelavgifter (ingen veiavgift på elbiler når de med fossile biler betaler BÅDE avgifter på drivstoff OG veiavgift, selv om virvling av partiklene fra asfalten ofte er større etter de tyngre elbilene) er også en vits. Det ser ut som avgift er løsningen på alt i Norge. Da har vi kvittert for at vi har foretatt oss noe - hva dette "noe" er, er mindre relevant.

Anonymkode: 35dd7...8cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Dere ofrer dere for andre

Er du seriøs?

Anonymkode: 62010...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg er ikke overrasket. Men neste gang noen shamer meg for å ikke ville være videre på vaksinekarusellen, vil jeg gjerne slå i bordet med denne saken og spørre dem - hva skjer hvis jeg blir ufør på grunn av vaksinen, får et par tusenlapper i erstatning og ikke kan forsørge barna mine?  

Anonymkode: 35dd7...8cb

Du får da ikke et par tusenlapper om du blir ufør!

Han fikk et par tusenlapper fordi han ble frisk igjen og ikke har noen varige men. At han hadde tenkt å søke krigsskolen, men måtte utsette et år har han ikke sendt inn noe dokumentasjon på, så da kan de selvfølgelig ikke utbetale på det...

Jeg er enig i at de som fikk såpass alvorlige bivirkninger kanskje burde få noe for tort og svie, men sånn er ikke systemet lagt opp i Norge.

Hadde du blitt ufør, og kunne vise til at vaksinen var årsaken, og at du måtte leve resten av livet på 66% av lønnen din, da hadde du selvfølgelig fått mer.

Anonymkode: a166b...9dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er helsepersonell og har tatt tre doser. Jeg kommer ikke til å ta flere nå. Jeg tar ikke sjansen. Det var et så voldsomt press på jobb for å få oss til å vaksinere oss at jeg blir helt kvalm. Blir det lignende press nå for å få oss til å ta flere vaksiner, så slutter jeg. 

Anonymkode: 63e0d...f61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...