Gå til innhold

Jeg ble kalt for en "løs kanon"


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det betyr jo at man ikke kan ha tillit til deg, eller stole på deg når det gjelder hva du sier. Det er ikke akkurat positivt.

Anonymkode: 0ddd2...082

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det betyr jo at man ikke kan ha tillit til deg, eller stole på deg når det gjelder hva du sier. Det er ikke akkurat positivt.

Anonymkode: 0ddd2...082

Det kommer vel an på situasjonen?. Dersom man er i en rettssak og så sier motpart at du er løs kanon. Da kan jo betydningen bli annerledes. De kan være redd for å bli "felt".

Anonymkode: e9507...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Det kommer vel an på situasjonen?. Dersom man er i en rettssak og så sier motpart at du er løs kanon. Da kan jo betydningen bli annerledes. De kan være redd for å bli "felt".

Anonymkode: e9507...8de

Ja fordi de ikke vet hva du kan komme til å si ja. Samme betydning det. 

Anonymkode: 0ddd2...082

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ja fordi de ikke vet hva du kan komme til å si ja. Samme betydning det. 

Anonymkode: 0ddd2...082

Da har de all grunn til å frykte 😊. De er altså redd meg?

Anonymkode: e9507...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Er det positivt, eller negativt ment?

Anonymkode: e9507...8de

Det er negativt. Du har tydeligvis et problem. 

Anonymkode: ad5fe...47d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Det betyr jo at man ikke kan ha tillit til deg, eller stole på deg når det gjelder hva du sier. Det er ikke akkurat positivt.

Anonymkode: 0ddd2...082

Det er på ingen måte det det betyr.

Løs kanon betyr noen som er implusive, som handler eller snakker før de tenker, som er vanskelige å styre.

Anonymkode: 08941...cf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Da har de all grunn til å frykte 😊. De er altså redd meg?

Anonymkode: e9507...8de

Løs kanon er ikke positivt.

Løs kanon = Noen som ikke har styr på seg selv

Anonymkode: 08941...cf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er på ingen måte det det betyr.

Løs kanon betyr noen som er implusive, som handler eller snakker før de tenker, som er vanskelige å styre.

Anonymkode: 08941...cf5

Ja, og det handler om å ikke kunne ha tillit eller stole på! En du ikke vet hvor du har kan du jo stole på, kan du det? Det er ingen person man har tillit til. Hvor vanskelig skal det være da? Og det har kun med det verbale å gjøre, ikke handlinger. 

Anonymkode: 0ddd2...082

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ja, og det handler om å ikke kunne ha tillit eller stole på! En du ikke vet hvor du har kan du jo stole på, kan du det? Det er ingen person man har tillit til. Hvor vanskelig skal det være da? Og det har kun med det verbale å gjøre, ikke handlinger. 

Anonymkode: 0ddd2...082

Det kan jo også være at hun kan klikke uten grunn. 

Anonymkode: ad5fe...47d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Da har de all grunn til å frykte 😊. De er altså redd meg?

Anonymkode: e9507...8de

Når motparten sier dette, så er det for å fortelle at du er istand til å si hva som helst. Vil jo tro at vedkommende er redd for hva du vil si ja. 

Anonymkode: 0ddd2...082

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det kan jo også være at hun kan klikke uten grunn. 

Anonymkode: ad5fe...47d

Vær så snill?!

Anonymkode: 0ddd2...082

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, løs kanon på et skip skyter jo tilfeldig. Når et menneske blir omtalt som løs kanon, kan det jo ramme hvem som helst, også internt. Jeg spør om det er positivt å bli omtalt som dette? Det må vel komme an på hvem som er i samme skip? Altså, jeg er på jakt etter definisjonen. Jeg jobber i et firma som er ved å selges. Og så ble jeg omtalt som en løs kanon. Da antar jeg at jeg er en løs kanon for firmaet som skal selges og at de er redd for hva jeg kommer til å si? For om jeg sier at mitt firma som jeg arbeider i, har mange skjellet i skapet, så blir jo mitt firma, som jeg arbeider i, mindre verdt? 

 

 

Anonymkode: e9507...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Altså, løs kanon på et skip skyter jo tilfeldig. Når et menneske blir omtalt som løs kanon, kan det jo ramme hvem som helst, også internt. Jeg spør om det er positivt å bli omtalt som dette? Det må vel komme an på hvem som er i samme skip? Altså, jeg er på jakt etter definisjonen. Jeg jobber i et firma som er ved å selges. Og så ble jeg omtalt som en løs kanon. Da antar jeg at jeg er en løs kanon for firmaet som skal selges og at de er redd for hva jeg kommer til å si? For om jeg sier at mitt firma som jeg arbeider i, har mange skjellet i skapet, så blir jo mitt firma, som jeg arbeider i, mindre verdt? 

 

 

Anonymkode: e9507...8de

Nei. Det er du som blir mindre verdt og ansett som en arbeidstaker de neppe vil ha med seg i overdragelsen. 

Anonymkode: 08941...cf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...