Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #1 Skrevet 27. juni 2022 Er det slik at dere driter i at personalet på matbutikker, apotek, klesbutikker osv har lyst å stenge og gå hjem til familien sin, når det er stengetid ? Bare lurer , da jeg ikke føler folk bryr seg. Kommer gjerne kl 20, som er stengetid for vanlige butikker, og skal ha hjelp til ditt og datt, eller får inn på dagligvare butikk 5 min før stengetid, og skal ta ukeshandelen! Er sjeldent at desse tingene haster , men er det noen som har vært hos legevakt og trenger noe viktig, er det ok å holde åpent , men ikke for noen kremer og shampoer Anonymkode: e5017...ca0
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #2 Skrevet 27. juni 2022 Nei, absolutt ikke. Veldig opptatt av å ikke være til bry og komme i siste liten. Anonymkode: c9aac...d10
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #3 Skrevet 27. juni 2022 Selvsagt ikke. Kl 20 sover jeg enten på sofaen eller i senga sammen med vesla. 20 er jo svarte natta. 😂😂😂 Anonymkode: acf0f...476
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #4 Skrevet 27. juni 2022 Jeg gjorde dette på lørdag, men ikke med vilje. Jeg trodde butikken stengte tre, men så var det to. Det er sikkert en del som er hensynsløse, men du skal ikke se bort i fra at noen bare er sløve og ikke følger med på klokka også. Anonymkode: 4ed75...a9d
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #5 Skrevet 27. juni 2022 Ikke i det hele tatt, men dette er ikke noe som bare skjer i butikker. Jobber i barnehage og der er det foreldre som kommer 2 minutter før stengetid og setter seg ned og tegner med barnet, vil snakke om smått og stort eller la barnet kle på seg selv mens de ansatte står og tripper og aner at bussen forsvinner i det fjerne og at de må vente en time på neste. Anonymkode: 1bc9a...6a8
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #6 Skrevet 27. juni 2022 På ingen måte. Tenker man skal ha respekt for andres tid. Og jeg er vel også av typen som hater å bry folk… så nei. Anonymkode: 7a43d...1f4
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #7 Skrevet 27. juni 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Jeg gjorde dette på lørdag, men ikke med vilje. Jeg trodde butikken stengte tre, men så var det to. Det er sikkert en del som er hensynsløse, men du skal ikke se bort i fra at noen bare er sløve og ikke følger med på klokka også. Anonymkode: 4ed75...a9d Tipper at viss de som ikke følger med på klokka eller bare er sløve, skulle prøvd å jobbe ettermiddags vakt i butikk, så hadde de forhåpentligvis forstått at de ansatte har et liv utenom jobb og. Så det er tydelig at de fleste aldri har hatt en slik jobb . Mannen min var lik ( har kontor jobb) , helt til han vart irritert at jeg var sen hjem da jeg jobbet kveld. Forklarte hvorfor, og nå forstår han det. Han var jo den som måtte ta alt med barna på kveldene… Anonymkode: 098aa...f62
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #8 Skrevet 27. juni 2022 Jeg driver ikke i det, men jeg er ikke så veldig opptatt av det heller. Butikkjeden må lage et system som fungerer. Hvis de slipper inn kunder til klokka 20 må kunden rekke å handle også. Hvis det er viktig at alle har betalt før 20 får de stenge dørene 19.45 og ikke la noen stille seg i køen etter 1955 eller hvor mye tid som trengs. Det er ikke kundenes problem om det er for få folk i kassene rundt stengetid. Anonymkode: 5d540...c14
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #9 Skrevet 27. juni 2022 Mange er sånn. Jeg har en ekstra jobb som renholder i en elektro butikk. Jeg kommer når de stenger kl 20. Men ofte er kl 20.10 og 20.15 før butikken er tom for kunder Anonymkode: a666a...b2e
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #10 Skrevet 27. juni 2022 Det har skjedd én gang at jeg har vært i en butikk etter stengetid. Var på HM med sønnen min for å handle klær til ham, og det tok lenger tid enn jeg hadde regnet med, med prøving osv, og jeg fulgte ikke med på klokka. Plutselig stoppet musikken i butikken, og da så jeg på klokka og gikk rett til kassa. Så var vel et par minutter over før vi var ute. Ellers hender det jeg går inn i en butikk 10-15 min før stengetid, men da passer jeg på å være rask, så jeg er ute før det stenger. Anonymkode: c92de...8e9
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #11 Skrevet 27. juni 2022 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Jeg driver ikke i det, men jeg er ikke så veldig opptatt av det heller. Butikkjeden må lage et system som fungerer. Hvis de slipper inn kunder til klokka 20 må kunden rekke å handle også. Hvis det er viktig at alle har betalt før 20 får de stenge dørene 19.45 og ikke la noen stille seg i køen etter 1955 eller hvor mye tid som trengs. Det er ikke kundenes problem om det er for få folk i kassene rundt stengetid. Anonymkode: 5d540...c14 Så du er en av dem som ikke liker at butikk ansatte har fritid? Du vet at mange ansatte kanskje ikke får betalt for all den tiden de bruker etter stengetid? Vi rekker ikke å ta ned gitteret kl 20 alltid, og tar vi det ned til halvt, kryper nye kunder under etter stengetid. Sier du må gå ut og får spørsmål : har dere stengt???? Hva skjer, hva får folk til å holde på slik?? Tragisk Anonymkode: 098aa...f62
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #12 Skrevet 27. juni 2022 Jeg pleier å være nøye med å passe på tiden, men det har nesten blitt tradisjon at jeg er «en av disse» på påskeaften! Har vel vært 3-4 ganger de siste årene, jeg går for å handle rundt kl. 16, og suller litt rundt! Glemmer alltid at de stenger 16 den dagen! Får håpe jeg husker det neste år! Det er utrolig respektløst å dra ut tiden, uansett hvilket yrke det er snakk om! Respekter åpne/stengetider! Anonymkode: f6113...4df
Ekspatt Skrevet 27. juni 2022 #13 Skrevet 27. juni 2022 Bevisst; selvfølgelig ikke. Jeg har akkursat samme respekt for apotekteknikerens tid som for alle andres. Hvis jeg gjør det uten å være klar over det (fordi jeg trodde det stengte senere eller at klokken var noe annet) hadde jeg taklet det helt fint og sagt "beklager" om en ansatt gjorde meg oppmerksom på det. Har dere ikke lov til å si ifra? Som med ølsalget på lørdager - det hjelper ikke å være et minutt over da. Kan man ikke gjøre det samme med kassene?
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #14 Skrevet 27. juni 2022 Selvfølgelig ikke. Det hender en sjelden gang at jeg kommer innom nærbutikken rett før stengetid, men da er det bare for å ta med få ting, og jeg planlegger å være ute av butikken senest et minutt eller to før stengetid - og de gangene dette skjer beklager jeg at jeg kommer så sent. De ansatte smiler alltid og er blid og sier at det er så greit med meg, for jeg er alltid innenfor tiden (underforstått andre er det ikke). En eneste gang var jeg så sent på butikken at den ble to minutter over stengetid før jeg gikk ut, da fordi personen foran meg handlet myyyye. Anonymkode: 04139...ee7
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #15 Skrevet 27. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Er det slik at dere driter i at personalet på matbutikker, apotek, klesbutikker osv har lyst å stenge og gå hjem til familien sin, når det er stengetid ? Bare lurer , da jeg ikke føler folk bryr seg. Kommer gjerne kl 20, som er stengetid for vanlige butikker, og skal ha hjelp til ditt og datt, eller får inn på dagligvare butikk 5 min før stengetid, og skal ta ukeshandelen! Er sjeldent at desse tingene haster , men er det noen som har vært hos legevakt og trenger noe viktig, er det ok å holde åpent , men ikke for noen kremer og shampoer Anonymkode: 098aa...f62 Det er alltid noen... Anonymkode: 48a7d...848
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #16 Skrevet 27. juni 2022 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Så du er en av dem som ikke liker at butikk ansatte har fritid? Du vet at mange ansatte kanskje ikke får betalt for all den tiden de bruker etter stengetid? Vi rekker ikke å ta ned gitteret kl 20 alltid, og tar vi det ned til halvt, kryper nye kunder under etter stengetid. Sier du må gå ut og får spørsmål : har dere stengt???? Hva skjer, hva får folk til å holde på slik?? Tragisk Anonymkode: 098aa...f62 Det er svært sjelden jeg handler i en butikk i det heletatt og i hvertfall ikke i nærheten av stengetid. Jeg kan ikke huske å ha betalt etter stengetid. Likevell mener jeg dette er et problem som må løses av ledelsen i butikken. Begge mine døtre har ekstrajobb i butikk. De liker å ha stengevakt. Da gar de i utgangspunktet betalt til 20 minutter etter stengetid for at de skal ha tid til å ta seg av de siste kundene og gjøre småting for å klargjøre til neste dag. Som regel kan de gå 10 minutter før arbeidstiden formelt er slutt. Anonymkode: 5d540...c14
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #17 Skrevet 27. juni 2022 Jeg handler ofte like før stengetid på lørdager. Det er fordi at da ryddes det for varer som nærmer seg utgått dato. Som alenemor med lav inntekt og med dagens priser på alt, så er det gull for meg å handle på tilbud. På den måten får jeg masse mat i fryseren som ikke koster skjorta. Jeg har selv jobbet i butikk og vet hvor irriterende det er med kunder som haster inn 5 min før stengetid. Så jeg passer på å være ute av butikken 5 min før de stenger. Anonymkode: 808c1...5d4
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #18 Skrevet 27. juni 2022 Jeg har lov til å bruke butikken helt fram til stengetid, men ikke etterpå. Og i «min» nærbutikk sier de fra når man kommer inn 5 minutter før stengetid. «Vi stenger om 5 minutter». Da løper jeg så klart av gårde og grafser til meg de to tingene jeg har glemt. Tar ikke storhandel da. Anonymkode: 8e83e...1a1
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2022 #19 Skrevet 28. juni 2022 Jobber på kontor med fleksitid, har alltid respekt for åpningstid og folk i serviceyrker generelt (restaurant, taxi, bussjåfør osv) Anonymkode: c7cd7...0b8
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2022 #20 Skrevet 28. juni 2022 Nei. Om jeg en sjelden gang kommer til butikken fem minutter før stengetid, løper jeg og henter det jeg skal ha og så til kassa. Er alltid ute til stengetid Anonymkode: b315a...c26
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2022 #21 Skrevet 28. juni 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Jeg har lov til å bruke butikken helt fram til stengetid, men ikke etterpå. Og i «min» nærbutikk sier de fra når man kommer inn 5 minutter før stengetid. «Vi stenger om 5 minutter». Da løper jeg så klart av gårde og grafser til meg de to tingene jeg har glemt. Tar ikke storhandel da. Anonymkode: 8e83e...1a1 Problemet med dette, er at viss 15 personer har akkurat samme holdning som deg, så står personalet fort 1/2-1 time overtid….. er som regel 1-2 personer på jobb på kveld, og de som jobber på klesbutikk, der kundene skal bare kjøpe det alle barna trenger og kanskje prøve klærne og, på apotek der ofte de som kommer sent har myyye på resept og ofte noe som må ordes opp i, eller dagligvarer der flere har stor handlekurv, da står en der og prøver å smile for alt det er verdt. Er ikke noe godfølelse nei, selv om en prøver det en kan å yte god service Anonymkode: 098aa...f62
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2022 #22 Skrevet 28. juni 2022 Ikke med vilje, men jeg kan ofte gå i butikk både uten å sjekke klokka og vite butikkens åpningstider. Tenker som hun over at det er butikkens ansvar å lage et system for å formidle dette til kundene, alternativt beregne ansatte et stykke over åpningstid. Anonymkode: 3dd76...be5
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2022 #23 Skrevet 28. juni 2022 Litt tullete spørsmål, da jeg antar at butikkene ville vært fulle ved stengetid om dette var tilfellet. De gangene jeg er sent ute og kommer rett før stengetid, er butikken så og si tom. Det er vel alltid noen, som av ulike grunner kommer i siste liten og ikke gjør seg ferdig før stengetid. Noen driter i at de ansatte vil hjem, andre er ubevisste og tenker ikke over det - mens andre igjen tar feil av stengetid. Noen gjør unna ærendet sitt kjapt, selv om de er sent ute. De fleste handler ikke rett før stengetid. Anonymkode: 0059b...930
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2022 #24 Skrevet 28. juni 2022 Jeg jobber i butikk, og det er ikke mange "fem-på" kunder, men det er noen. Ofte de samme igjen og igjen også. Det synes jeg er litt vittig, at folk tror de er anonyme i flokken av kunder, men vi kjenner de igjen på lik linje med at de kjenner oss igjen altså Så mitt svar er at de aller aller fleste kunder respekterer åpningstiden, men noen ytterst få gjør det ikke. Og du over her som mener butikkene må slutte å slippe inn kunder kvart på, lykke til med å endre praksisen i de tusenvis av butikker som finnes i dette landet, og ikke minst lykke til med å endre forventningene til alle de millioner av kunder som tenker at når butikken er åpen til åtte så kan vi komme frem til åtte Det er de kundene som kommer fem over også, når gitteret er nede, som står og rister og roper, for de skal bare. Nei, dessverre, så har vi stengt. Jammen, jeg skal bare.... Anonymkode: a7be9...915
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2022 #25 Skrevet 28. juni 2022 Anonym bruker skrev (19 timer siden): Jeg driver ikke i det, men jeg er ikke så veldig opptatt av det heller. Butikkjeden må lage et system som fungerer. Hvis de slipper inn kunder til klokka 20 må kunden rekke å handle også. Hvis det er viktig at alle har betalt før 20 får de stenge dørene 19.45 og ikke la noen stille seg i køen etter 1955 eller hvor mye tid som trengs. Det er ikke kundenes problem om det er for få folk i kassene rundt stengetid. Anonymkode: 5d540...c14 Butikkjeden trenger da virkelig ikke lage noe system for dette. Kunder bør være så reflekterte at de selv tilpasser når de kommer i forhold til hvor mye de skal ha i butikkene. Skal man storhandle kommer man minst 30 minutter før stengetid, mens en bestemt ting kan en gjerne løpe inn minuttet før. Butikker skal ikke trenge å stenge ute småkunder det siste kvarteret for at andre skal slippe å tenke selv. Bruk klokka, åpningstidene er opplyst i stor skrift av en grunn. Anonymkode: 30acd...4b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå