Gå til innhold

Samværsforelder flytter og ønsker samvær i ferier

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg er tante til barna. Men jeg ender opp med å passe de en del da far jobber senere kvelder enn meg. Vi er nesten naboer da, så det går jo greit. Og jeg er eneste slektning i nærheten. Mor har valgt å flytte, og har vært fornuftig nok til å la barna bli her hvor de har alle venner. Først flyttet hun 2 timer unna, og hadde da hver 3. helg fri, nå flytter hun 16 timer unna. Hun ber meg gi henne støtte på å få så mye ferie og har bedt meg snakke med broren min. Men det kan jeg ikke rett og slett. Hun har da sagt at han ikke kan nekte fordi all denne ferien tar igjen de helgene hun ikke får hatt barna

Anonymkode: d3ccf...b38

16 timer unna? Det er avstanden fra Oslo til Fauske - i bil. Eller fra Kirkenes til Bodø (via Sverige og Finland). Da er det vel riktigere å operere med flytid? Ettersom ingen kommer til å KJØRE barna på samvær? 

Anonymkode: 06fe1...e03

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Ja, men når den ene er urokkelig på ønsker, og mener den skal ha barna alle ferier fordi den mister helger, så blir det vanskelig å komme frem til enighet. Men er jo bare å si nei, og se hva som skjer videre. Kan bli en lang diskusjon ser jeg for meg

Da får du bare påpeke at det er hans eget ønske å flytte langt unna, så det er ikke noe å diskuteree.

Anonymkode: c6880...ac2

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Da får du bare påpeke at det er hans eget ønske å flytte langt unna, så det er ikke noe å diskuteree.

Anonymkode: c6880...ac2

Hun kan ikke påpeke noe som helst, da hun ikke er forelder til disse barna.

Anonymkode: b9396...0f5

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Likevel har jeg påpekt at jeg ikke kan støtte det

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Mor til barna, valgte først å flytte langt unna barna, og har nå flyttet mye lenger unna barna sine, og i tillegg setter hun nå helt urimelige krav til samværet, krav som ikke er til barnas beste. Mor har selv valgt å involvere Hi i denne saken, bedt Hi om å manipulere/overtale sin bror til å gå med på en samværsordning som ikke tar hensyn til barnas beste, kun mors beste og mors vilje. Når mor har valgt å involvere HI, da har selvfølgelig HI rett til å påpeke hva hun mener, at mors ønske for samvær ikke er til disse barnas beste, og at hun nekter å manipulere/overtale sin bror til å gå med på en slik elendig løsning for hans og mors barn.

Og selv om barnas mor ikke hadde valgt å involvere Hi i dette i et forsøk på å påvirke barnas far til å ta en beslutning som er mot barnas beste, så har selvfølgelig HI all mulig rett til å snakke med sin bror om dette og si sin mening, siden broren og hun samarbeider om hans barn, med barnepass osv. Det er flott at disse barna har et godt nettverk rundt seg i fars familie når mor velger barna bort fra sitt liv.

Anonymkode: 5a2f6...600

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Du skrev faktisk nær bekjent, med eksakt disse ordene. Du er altså ikke en bekjent likevel? 

Herregud ro deg ned.

Anonymkode: 259c6...cda

Skrevet

Nei, mor kan ikke kreve denne løsningen. Min x-mann forsøkte seg på det på familievernskontoret. De gav klar beskjed om at ferier skal deles, tapt samvær i hverdagen skal ikke tas igjen i ferier.

Anonymkode: 05cf1...a4a

Skrevet

Hvilken mor flytter såå langt unna barna sine? Det er jo helt tragisk og trist. 

Anonymkode: 1ab92...81f

Skrevet
On 6/27/2022 at 4:18 PM, Anonym bruker said:

Det er ikke aktuelt. Spørsmålet er om man skal si nei til alle ferier slik at man bare får 2 uker med barna hvert år

snakk om og være egoistisk, er ikke bare dine barn

Anonymkode: dcd8a...8df

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Snakk om å være egoistisk heter det.

Skrevet

Det er ikke HIs barn i det hele tatt; men hennes brors barn. Og det er ikke noe egoistisk i å ønske seg ferier og fri sammen med ungene. 

Skrevet

Men hva er egoistisk ved å ønske at barna opplever ferier og høytider med begge foreldre?

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Men hva er egoistisk ved å ønske at barna opplever ferier og høytider med begge foreldre?

Hun har et standardsvar i alle slike tråder

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hun har et standardsvar i alle slike tråder

Og hva er det?

Skrevet

Og hva er det?

Svarer kun for å provosere. Det beste er å overse.

Anonymkode: f229f...e8e

Skrevet

Svarer kun for å provosere. Det beste er å overse.

Anonymkode: f229f...e8e

Kan gjerne forsøke å provosere meg. Det er generelt en vanskelig oppgave

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Og hva er det?

Enten: 

ikke noe og sutre for

Eller:

du er egoistisk,er like mye hans barn 

Skrevet

(Komplett med akkurat disse stave- og tegnsettingsfeilene i alle svar.)

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Enten: 

ikke noe og sutre for

Eller:

du er egoistisk,er like mye hans barn 

Ja ja. Det er jo far de bor hos, så da går det jo bra😀 og så er det jo ikke mine barn, så… da kommer man ikke så langt…

Skrivevansker overser jeg om det ikke er barn😀

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...