Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #1 Skrevet 27. juni 2022 Alle ferier. Høstferie, juleferie (med unntak av julaften som fortsatt skal være annenhvert år, men avreise 1. juledag), vinterferie, påskeferie og 6 uker sommerferie. Det vil jo si at det blir null ferie igjen på bostedsforelderen. Man går vel ikke med på det? Anonymkode: d3ccf...b38
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #2 Skrevet 27. juni 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Alle ferier. Høstferie, juleferie (med unntak av julaften som fortsatt skal være annenhvert år, men avreise 1. juledag), vinterferie, påskeferie og 6 uker sommerferie. Det vil jo si at det blir null ferie igjen på bostedsforelderen. Man går vel ikke med på det? Anonymkode: d3ccf...b38 Nei. Samværsforelder får også ha plikt til å tilpasse seg. Anonymkode: 06fe1...e03
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #3 Skrevet 27. juni 2022 Nei. Men det er vel rimelig at han kan ha halvparten av alle ferier? Anonymkode: 21619...b53
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #4 Skrevet 27. juni 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Nei. Men det er vel rimelig at han kan ha halvparten av alle ferier? Anonymkode: 21619...b53 Det er sånn samværet er nå. Hver 3. helg og feriene delt på to Anonymkode: d3ccf...b38
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #5 Skrevet 27. juni 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Det er sånn samværet er nå. Hver 3. helg og feriene delt på to Anonymkode: d3ccf...b38 Hvis det blir så langt unna at hver 3.helg er vanskelig, så får den som flytter komme opp med en plan for å slå sammen litt, da. Hva med at hver 6.helg blir en langhelg, og at dere søker permisjon fra skolen for en dag eller to? Anonymkode: 06fe1...e03
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #6 Skrevet 27. juni 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Hvis det blir så langt unna at hver 3.helg er vanskelig, så får den som flytter komme opp med en plan for å slå sammen litt, da. Hva med at hver 6.helg blir en langhelg, og at dere søker permisjon fra skolen for en dag eller to? Anonymkode: 06fe1...e03 Det er ikke aktuelt. Spørsmålet er om man skal si nei til alle ferier slik at man bare får 2 uker med barna hvert år Anonymkode: d3ccf...b38
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #7 Skrevet 27. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke aktuelt. Spørsmålet er om man skal si nei til alle ferier slik at man bare får 2 uker med barna hvert år Anonymkode: d3ccf...b38 Ferier deles så enkelt er det. Anonymkode: 33019...596
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #8 Skrevet 27. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ferier deles så enkelt er det. Anonymkode: 33019...596 Ja, men når den ene er urokkelig på ønsker, og mener den skal ha barna alle ferier fordi den mister helger, så blir det vanskelig å komme frem til enighet. Men er jo bare å si nei, og se hva som skjer videre. Kan bli en lang diskusjon ser jeg for meg Anonymkode: d3ccf...b38
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #9 Skrevet 27. juni 2022 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Ja, men når den ene er urokkelig på ønsker, og mener den skal ha barna alle ferier fordi den mister helger, så blir det vanskelig å komme frem til enighet. Men er jo bare å si nei, og se hva som skjer videre. Kan bli en lang diskusjon ser jeg for meg Anonymkode: d3ccf...b38 Du virker jo ikke lett å samarbeidet du heller. Du fikk ett veldig godt tips om at hver 6.helg blir en langhelg så far får se barnet mer. Noe du helt nekter. Det lyser lang vei at du ønsker at far skal se barnet minst mulig. Din egoist! Anonymkode: ed47b...225
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #10 Skrevet 27. juni 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Ja, men når den ene er urokkelig på ønsker, og mener den skal ha barna alle ferier fordi den mister helger, så blir det vanskelig å komme frem til enighet. Men er jo bare å si nei, og se hva som skjer videre. Kan bli en lang diskusjon ser jeg for meg Anonymkode: d3ccf...b38 Da får han bare ta det til retten. Du og barnet skal vel ikke lide for at han velger å flytte så langt unna. Barnet kommer til å bli mest skadelidende av å måtte reise bort i alle ferier, da h*n mister kontakt med venner og alt annet som skjer på hjemstedet i ferier Anonymkode: 08d27...e75
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #11 Skrevet 27. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Du virker jo ikke lett å samarbeidet du heller. Du fikk ett veldig godt tips om at hver 6.helg blir en langhelg så far får se barnet mer. Noe du helt nekter. Det lyser lang vei at du ønsker at far skal se barnet minst mulig. Din egoist! Anonymkode: ed47b...225 Hun sier jo ingenting om at det er hun som nekter hver 6. helg. Kan vel godt hende det er far som bare ønsker ferier og ikke er åpen for noen annen løsning Anonymkode: 08d27...e75
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #12 Skrevet 27. juni 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Du virker jo ikke lett å samarbeidet du heller. Du fikk ett veldig godt tips om at hver 6.helg blir en langhelg så far får se barnet mer. Noe du helt nekter. Det lyser lang vei at du ønsker at far skal se barnet minst mulig. Din egoist! Anonymkode: ed47b...225 Jeg nekter ikke. Det er ikke en gang mitt barn. Men den som flytter nekter å ha barna langhelger Anonymkode: d3ccf...b38
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 27. juni 2022 #13 Skrevet 27. juni 2022 Hvorfor har han samvær bare 3. hver helg? Er det han som har flyttet bort eller barnet? Hver ferie er uansett urimelig, og noe jeg aldri ville gått med på.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #14 Skrevet 27. juni 2022 Den perfekte mor, påan igjen skrev (7 minutter siden): Hvorfor har han samvær bare 3. hver helg? Er det han som har flyttet bort eller barnet? Hver ferie er uansett urimelig, og noe jeg aldri ville gått med på. Samværet bare ble sånn tror jeg. Det et samværsforelder som flytter til ny kjæreste Anonymkode: d3ccf...b38
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #15 Skrevet 27. juni 2022 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Du virker jo ikke lett å samarbeidet du heller. Du fikk ett veldig godt tips om at hver 6.helg blir en langhelg så far får se barnet mer. Noe du helt nekter. Det lyser lang vei at du ønsker at far skal se barnet minst mulig. Din egoist! Anonymkode: ed47b...225 Så den som flytter skal få det som den vil, hva den som bor med barnet daglig mener, er ikke relevant. Det er uansett ikke far sin rett til å se barnet som er det viktige her. Det som er viktig, er barnets rett til å se sin far. Og det er det samvær handler om. Noe de fleste ser ut til å ha glemt. Fars rett meg i ræva ass. Og hvorfor skal far dure i vei, flytte langt avgårde og de som sitter igjen skal sleike ræva til far? Kommer det noe godt ut av det, tenker du? Anonymkode: 6d491...381
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #16 Skrevet 27. juni 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Så den som flytter skal få det som den vil, hva den som bor med barnet daglig mener, er ikke relevant. Det er uansett ikke far sin rett til å se barnet som er det viktige her. Det som er viktig, er barnets rett til å se sin far. Og det er det samvær handler om. Noe de fleste ser ut til å ha glemt. Fars rett meg i ræva ass. Og hvorfor skal far dure i vei, flytte langt avgårde og de som sitter igjen skal sleike ræva til far? Kommer det noe godt ut av det, tenker du? Anonymkode: 6d491...381 Det er mor som flytter, ikke far Anonymkode: d3ccf...b38
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #17 Skrevet 27. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ja, men når den ene er urokkelig på ønsker, og mener den skal ha barna alle ferier fordi den mister helger, så blir det vanskelig å komme frem til enighet. Men er jo bare å si nei, og se hva som skjer videre. Kan bli en lang diskusjon ser jeg for meg Anonymkode: d3ccf...b38 Den som flytter "mister" jo ikke helger, den velger det bort ved å bo langt unna barnet/barna sine. Samværsforelder kan ikke kreve full dekning i alle ferier. Det er urimelig ovenfor bostedsforelder og barna. Når det er sagt kan jo bostedsforelder være litt ekstra grei på noen ferier, om feks den skal jobbe en høstferie så kan jo barnet reise en ekstra gang på samvær. Men utgangspunktet bør være deling. Dette bør dere ta en runde på på familievernkontor før vedkommende flytter. Da hjelper de til med veiledning der barnas behov står i fokus. Anonymkode: 943f2...ba7
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #18 Skrevet 27. juni 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det er mor som flytter, ikke far Anonymkode: d3ccf...b38 Ok, forsåvidt det samme. Men, du kunne skrevet det i hi, hvis du synes det er av betydning. Anonymkode: 6d491...381
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #19 Skrevet 27. juni 2022 Det ville jeg ikke gått med på. Hovedsakelig fordi barnet da mister alle feriene hjemme, med kjente venner i gata og rolige morgener hjemme. Anonymkode: 259c6...cda
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #20 Skrevet 27. juni 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Ok, forsåvidt det samme. Men, du kunne skrevet det i hi, hvis du synes det er av betydning. Anonymkode: 6d491...381 Jeg skrev det ikke der fordi det ikke var av betydning frem til kommentaren om fedre Anonymkode: d3ccf...b38
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #21 Skrevet 27. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg skrev det ikke der fordi det ikke var av betydning frem til kommentaren om fedre Anonymkode: d3ccf...b38 Hva med alle som skriver "han"? Det var ikke av betydning? Anonymkode: 6d491...381
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #22 Skrevet 27. juni 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Hva med alle som skriver "han"? Det var ikke av betydning? Anonymkode: 6d491...381 Nei. Det var ikke hets mot fedre eller mødre i de innleggene Anonymkode: d3ccf...b38
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #23 Skrevet 27. juni 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg nekter ikke. Det er ikke en gang mitt barn. Men den som flytter nekter å ha barna langhelger Anonymkode: d3ccf...b38 Hvis den personen som flytter er så lite fleksibel at den ikke vil, kan eller takler å ha barna langhelger, så tenker jeg det er enda et argument til å ikke la vedkommende forelder ha barna i alle ferier. Det er tross alt den forelderen som velger bort samvær med egne barn. Men først og fremst ville jeg gjort det helt tydelig at ferier og høytider deles på to, for barnas skyld, slik at barna kan oppleve høytider og ferier også i det hjemmet som tross alt er deres hjem det aller meste av året. Med tanke på at samværsforelder har ønsket å ha barna så lite og synes så lite ansvarlig og samarbeidsvillig OG flytter så langt unna egne barn, så tenker jeg at her bør alt tas gjennom familievernkontoret. Og nekter vedkommende å møte opp og finne en løsning, da viser dere bare til tidligere avtaler om at ferier og høytider has annenhver gang. Om den forelderen vil forsøke å trumfe gjennom å få alle ferier og høytider, så er det bare å henvise vedkommende til retten. Den kommer nok aldri til å vinne frem med et slikt krav. Anonymkode: 5a2f6...600
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #24 Skrevet 27. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Samværet bare ble sånn tror jeg. Det et samværsforelder som flytter til ny kjæreste Anonymkode: d3ccf...b38 Min mann flyttet til utlandet etter en "det bare ble sånn"-ordning. På papiret hadde han annenhver helg, men i realiteten ble dette sabotert ganske ofte. Det var ikke så mye jobber å få der han bodde, så han sultet regelrett for å kunne betale husleie, barnebidrag osv. Derfor flyttet han til meg. Nå har han råd til å kjøpe ting til barna sine, og han besøker dem i ferier. Nå skulle barna komme hit på ferie, men mor nekter å ordne pass til dem. Hvis du er en slik en, så forstår jeg hvorfor han ikke gidder å samarbeide. Anonymkode: b9396...0f5
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #25 Skrevet 27. juni 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Det er ikke aktuelt. Spørsmålet er om man skal si nei til alle ferier slik at man bare får 2 uker med barna hvert år Anonymkode: d3ccf...b38 Det ville være samværssabotasje, og ikke noe lurt for noen. Men samværsforelder kan ikke forlange alle ferier. Den andre skal også ha fridager sammen med barna. Ikke kun striskjorta og havrelefsa. Kan ikke den nye kjæresten heller flytte? Anonymkode: 06fe1...e03
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå