Gå til innhold

Hvor langt kan man synke? Avvist av en incel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg anså meg selv som rimelig attraktiv. Midt på treet pen, slank, passe morsom, hyggelig.
For et år siden møtte jeg en klassisk incel, en mann som ikke anser seg selv om attraktiv for kvinner. Han definerte seg ikke som incel, men det meste tydet på at han var en. Overvektig, utenfor, ensom. 
Vi kom i prat og fant merkelig nok tonen rimelig kjapt. Han pratet mye om seg selv, jeg lyttet, og etter en stund begynte følelsene for denne mannen å dukke opp. Jeg ga mye av meg selv for han, og da jeg endelig tok mot til meg og fortalte han hva jeg følte, sa han at han ikke var ute etter kjæreste. Fra å klage over ensomheten, at han ikke hadde noen venner eller andre nære, ville han plutselig ikke ha kjæreste.

Jeg forstår altså ingenting. Hvor lavt kan man synke, når ikke engang en incel vil ha meg? Gudbedre, nå er det bare å gi opp.

Anonymkode: 7826d...380

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ha nå litt tålmodighet. Mannen er jo livredd.

Anonymkode: e9471...677

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Ha nå litt tålmodighet. Mannen er jo livredd.

Tror du? Hva burde jeg gjøre nå da?

Hi

Skrevet

Han har kanskje merket måten du ser på han på, den er jo ikke akkurat veldig positiv, akkurat som han er et lite veldedighetsprosjekt.

Anonymkode: 43bf3...2af

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Hi

Få opp selvtilliten og ikke være en handmaiden.

Anonymkode: 00bd6...cb4

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Hi

Gi det litt tid. Se om dere klarer å ha kontakt selv om han sa dette. Og hvis dere kommer tilbake til den gode fortroligheten, så kan du kanskje spørre om det er frykt og sjenanse som stopper ham, eller om det er noe annet. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Han har kanskje merket måten du ser på han på, den er jo ikke akkurat veldig positiv, akkurat som han er et lite veldedighetsprosjekt.

Anonymkode: 43bf3...2af

Overhode ikke. Jeg ble kjempeforelsket i han, og det må han ha merket.

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Gi det litt tid. Se om dere klarer å ha kontakt selv om han sa dette. Og hvis dere kommer tilbake til den gode fortroligheten, så kan du kanskje spørre om det er frykt og sjenanse som stopper ham, eller om det er noe annet. 

Nei! Hvorfor vil du hun skal date en incel? Hun fortjener bedre. HI? Du fortjener bedre!

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nei! Hvorfor vil du hun skal date en incel? Hun fortjener bedre. HI? Du fortjener bedre!

Hun skal date den hun er glad i. Ikke den DU syns er et bedre catch. 

Skrevet

Du virker så dømmende og opphengt i kropp at det ikke er rart de med valgmuligheten faktisk velger deg bort. 

Skrevet
Ekspatt skrev (2 minutter siden):

Du virker så dømmende og opphengt i kropp at det ikke er rart de med valgmuligheten faktisk velger deg bort. 

«Opphengt i kropp?» Jeg er ikke opphengt for det om jeg skisserte han for dere. Han er overvektig…

Hi

Skrevet

Men du sier at han er incel, selvom han ikke selv har sagt det. Det er noe du antar, og det er ganske stygt å anta det basert på utseende og væremåte til folk.
Han er vel bare ikke forelska da, ikke alle menn må bli forelska i alle kvinner selvom de har god kjemi.

Anonymkode: 59b96...bbd

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Men du sier at han er incel, selvom han ikke selv har sagt det. Det er noe du antar, og det er ganske stygt å anta det basert på utseende og væremåte til folk.
Han er vel bare ikke forelska da, ikke alle menn må bli forelska i alle kvinner selvom de har god kjemi.

Han beskrev seg selv som det.

Skrevet

Du er vel ikke hans type da. 

Anonymkode: d9568...215

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Han beskrev seg selv som det.

Du skriver "han definerte seg ikke som det", ergo er han det ikke.

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Overhode ikke. Jeg ble kjempeforelsket i han, og det må han ha merket.

Hi

Du er kanskje forelsket i ham, men likevel stempler du han ganske tydelig.

Kanskje har han også merket din usikkerhet i deg selv. Hovedpoenget ditt i hovedinnlegget er jo ikke at han du er forelsket i ikke vil ha deg og at du har kjærlighetssorg og har det vondt. Hovedpoenget ditt i hovedinnlegget er at du er så usikker at når du blir avvist av det du kaller en incel, så har du sunket lavt. Det virker som om det er en fornærmelse av deg som person. Og det er mildt sagt lite tiltalende holdninger.

Mulig du formulerer deg på en måte som gir feil inntrykk av deg, men det du skriver i hovedinnlegget gir ikke et fordelaktig inntrykk av deg. Du ramser bare opp hans mindre heldige sider, og dine egne positive sider. Når man er forelsket så bruker man å være mer opptatt av den andres positive sider. Men det er vel kanskje sårede følelser og en form for sorg hos deg som du nå skjuler bak det å ramse opp hans mindre positive sider og sette en merkelapp på ham. Bare pass på at du ikke gir feil inntrykk neste gang du møter ham, fokuser på det positive ved ham og hvordan han får deg til å føle det, at du setter stor pris på ham og den han er.

Han er en mann som alle andre, han ønsker seg nok en kjæreste. Så er spørsmålet om han snakker sant når han sier han ikke ønsker seg en kjæreste eller om han bare ikke føler det samme som deg - eller om han sier han ikke ønsker seg en kjæreste fordi han er redd for å bli såret av deg. Er han ærlig så må du respektere det. Om det er det siste, at han ikke greier å tro at du er oppriktig med ham og/eller at han er så redd for å bli såret at han heller velger bort det som kunne blitt et godt forhold, da kan det ev. være håp, men da tror jeg han trenger hjelp til å jobbe med det som gjør at han unnviker det som kan bli bra i slike situasjoner. Det kan være "bare" elendig selvtillit, det kan være dårlige erfaringer tidligere med kvinner, eller det kan være personlighetstrekk eller psykisk sykdom.

Er du virkelig forelsket i ham og mener han er en du vil satse på, da tror jeg du må gi ham tid til å bli tryggere på deg og relasjonen, og ev. også at han på ene eller andre måten kan finne ut hvorfor han "ikke vil ha kjæreste", hvis han egentlig ønsker seg kjæreste.

Anonymkode: ff541...83c

Skrevet

Hvor langt kan en synke når man blir avvist av en incel? 

Uff, hva slags menneskesyn har du. Og hvordan kan du være forelsket i noen som du tenker det er et nederlag å bli avvist av? 

Er han trøstepremien din? Det vil ingen føle seg som.. 

Anonymkode: e46e0...1a2

Skrevet

Hva i alle dager er en incel??? 🤔

Anonymkode: a68cf...cf6

Skrevet

Kan dere snart slutte å ta alt som skrives her inne personlig? Jesus christ sier jeg bare! Her skal man vokte seg vel for å ikke tråkke noen på tærne. Dere hyler opp om dømming og feil holdninger, buhuu. SLUTT! Fader dere er vel ikke helt frynsete i kantene alle sammen her??? 

Til HI. 

Phu. Han falt vel bare ikke for deg, og det kan faktisk være at han er mer attraktiv enn du tror? Eller bare at han er veldig kresen. De som er mindre attraktive kan fint være kresne de også. Så er det de typene som alltid forelsker seg i dem de aldri får, og aldri i dem de har reell sjanse på. Ikke godt å si i ditt tilfelle...

Anonymkode: b26b8...542

Skrevet
2 minutes ago, Anonym bruker said:

En ufrivillig sølibat. Som er veldig opptatt av dette. 

Hi viser faktisk veldig vanlige holdninger som incel har. Hun er vondbråten og fornærmet over at en ikke-attraktiv mann (i hennes øyne) kan avvise henne. 

https://www.vox.com/2018/4/28/17290256/incel-chad-stacy-becky

Anonymkode: e46e0...1a2

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Dette er en typisk incel

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Du skriver "han definerte seg ikke som det", ergo er han det ikke.

Jeg er ikke HI. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Du er kanskje forelsket i ham, men likevel stempler du han ganske tydelig.

Kanskje har han også merket din usikkerhet i deg selv. Hovedpoenget ditt i hovedinnlegget er jo ikke at han du er forelsket i ikke vil ha deg og at du har kjærlighetssorg og har det vondt. Hovedpoenget ditt i hovedinnlegget er at du er så usikker at når du blir avvist av det du kaller en incel, så har du sunket lavt. Det virker som om det er en fornærmelse av deg som person. Og det er mildt sagt lite tiltalende holdninger.

Mulig du formulerer deg på en måte som gir feil inntrykk av deg, men det du skriver i hovedinnlegget gir ikke et fordelaktig inntrykk av deg. Du ramser bare opp hans mindre heldige sider, og dine egne positive sider. Når man er forelsket så bruker man å være mer opptatt av den andres positive sider. Men det er vel kanskje sårede følelser og en form for sorg hos deg som du nå skjuler bak det å ramse opp hans mindre positive sider og sette en merkelapp på ham. Bare pass på at du ikke gir feil inntrykk neste gang du møter ham, fokuser på det positive ved ham og hvordan han får deg til å føle det, at du setter stor pris på ham og den han er.

Han er en mann som alle andre, han ønsker seg nok en kjæreste. Så er spørsmålet om han snakker sant når han sier han ikke ønsker seg en kjæreste eller om han bare ikke føler det samme som deg - eller om han sier han ikke ønsker seg en kjæreste fordi han er redd for å bli såret av deg. Er han ærlig så må du respektere det. Om det er det siste, at han ikke greier å tro at du er oppriktig med ham og/eller at han er så redd for å bli såret at han heller velger bort det som kunne blitt et godt forhold, da kan det ev. være håp, men da tror jeg han trenger hjelp til å jobbe med det som gjør at han unnviker det som kan bli bra i slike situasjoner. Det kan være "bare" elendig selvtillit, det kan være dårlige erfaringer tidligere med kvinner, eller det kan være personlighetstrekk eller psykisk sykdom.

Er du virkelig forelsket i ham og mener han er en du vil satse på, da tror jeg du må gi ham tid til å bli tryggere på deg og relasjonen, og ev. også at han på ene eller andre måten kan finne ut hvorfor han "ikke vil ha kjæreste", hvis han egentlig ønsker seg kjæreste.

Jo, du har kanskje rett i at jeg formulerte meg klønete. Jeg er kjempeforelsket i han, og for det meste digger jeg den han er. Han kunne fint gått ned litt i vekt, men det er pga helsa jeg tenker det, ikke pga utseende nødvendigvis.

Da jeg fortalte han at jeg hadde litt ekstra gode følelser for han, svarte han med å takke for komplimentet, men at han var på et sted i livet nå der han måtte fokusere på fremtiden og heller var ute etter vennskapsforhold. Det kan jeg vanskelig forstå, for han har mange ganger uttrykt at han lengter etter noen å dele livet med. Han skrev også at han ikke er en type som tenker i de baner, og at han ikke hadde forstått at signalene han sendte ut kunne forstås på den måten. 
Jeg vet ikke. Jeg er vel bare lei meg.

Hi

Skrevet

Det at det er en stund siden mannen har hatt kjæreste, betyr jo ikke at han skal bli kjæreste ved første anledning. Jeg kjenner gutter som er bestevenner med jenter uten at det er noe mer. Det at han stoler på deg og betror seg til deg betyr jo ikke automatisk at han vil ha deg som kjæreste. Kanskje er han ikke tiltrukket av deg eller kanskje er han redd for å miste vennskapet om dere prøver som kjærester og det ikke går veien?

Jeg var veldig gode venn med en gutt og vi var veldig nære som unge voksne. Han var en herlig fyr og da han ble forelsket i meg skulle jeg virkelig ønske det var gjensidig. Han ville blitt en flott ektemann og far for han satte familie høyt og var utrolig god og snill. Jeg ble rett og slett ikke forelsket. Nå bor vi langt fra hverandre, men vi treffes innimellom og jeg ser at han er blitt en slik ektemann jeg trodde han skulle bli. 

Anonymkode: 3704b...dc2

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Jo, du har kanskje rett i at jeg formulerte meg klønete. Jeg er kjempeforelsket i han, og for det meste digger jeg den han er. Han kunne fint gått ned litt i vekt, men det er pga helsa jeg tenker det, ikke pga utseende nødvendigvis.

Da jeg fortalte han at jeg hadde litt ekstra gode følelser for han, svarte han med å takke for komplimentet, men at han var på et sted i livet nå der han måtte fokusere på fremtiden og heller var ute etter vennskapsforhold. Det kan jeg vanskelig forstå, for han har mange ganger uttrykt at han lengter etter noen å dele livet med. Han skrev også at han ikke er en type som tenker i de baner, og at han ikke hadde forstått at signalene han sendte ut kunne forstås på den måten. 
Jeg vet ikke. Jeg er vel bare lei meg.

Hi

Man kan fort formulere seg uheldig når man er frustrert og lei seg. Og du har jo god grunn til å være lei deg nå.

Når han sier han må fokusere på fremtiden, så antar jeg han har ting han må rydde opp i i livet sitt. Når han har vært tydelig mange ganger på at han lengter etter noen å dele livet med, og nå snakker om vennskapsforhold om deg, så virker det dessverre som om han ikke er interessert i deg som kjærest. Kanskje har dette blitt en variant av "vennskapsfella".

Da blir egentlig spørsmålet om du orker å ha et vennskap til ham fremover, i et håp om at han endrer seg, eller om det er det beste for deg å holde mer avstand. Kanskje trenger han ev. også avstand for å se hva han risikerer å miste i deg.

Jeg vet ikke hva som er best for deg å gjøre nå. Prøv å kjenne på hva som er riktigst for deg, og gjør det. Det er jo tydelig på det du skriver her at du har oppriktige følelser for ham. Men om han enten ikke har samme følelser for deg eller han er redd for større nærhet til en dame, så blir det uansett veldig vanskelig å forholde seg til ham. Bare pass på at du ikke ender som psykologen hans!

Det går fint an å være ærlig med ham og si at det blir vanskelig for deg å opprettholde samme typen forhold som dere har hatt til nå, siden du har følelser for ham og han ikke gjengjelder de.

Ta vare på deg selv, uansett hva du gjør med kontakt med ham ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...