Gå til innhold

Slite med å bli gravid etter 35 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har fått barn etter dere ble 34/35 år, brukte du lang tid? 
jeg leste at eggproduksjonen går betraktelig ned etter den alderen. 
jeg har slitt med å finne den rette og har endelig funnet en, og vi vil starte familie etterhvert. Jeg er 34 år og nå og redd det er for sent.

Noen med erfaring?

Anonymkode: 9d953...8af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var 35 da jeg ble gravid med minste. Det holdt men én prøving, for å si det sånn… 😉

Anonymkode: 80843...8d0

Skrevet

Nei, ble gravid på første forsøk 33 år gammel og 36 år gammel (tvillinger) . Det du bør huske på er at syklusen er mer ustabil og jeg ville prøvd hardt ca 1 uke etter mens ;) Lykke til 

Anonymkode: 2374c...812

Skrevet

Jeg har hatt to graviditeter etter den alderen, og begge gikk forholdsvis fort. Ved den siste så ammet jeg i tillegg, hvilket også kan redusere fruktbarheten😅

Skrevet
49 minutes ago, Anonym bruker said:

Dere som har fått barn etter dere ble 34/35 år, brukte du lang tid? 
jeg leste at eggproduksjonen går betraktelig ned etter den alderen. 
jeg har slitt med å finne den rette og har endelig funnet en, og vi vil starte familie etterhvert. Jeg er 34 år og nå og redd det er for sent.

Noen med erfaring?

Anonymkode: 9d953...8af

Kan ikke si det, fikk mine 2 siste når jeg var 37 og 39

Anonymkode: 37900...57a

Skrevet

Gravid på første forsøk to ganger etter fylte 35. Fikk førstemann når jeg var 32. Da prøvde vi i ett år.

Nå er jeg over 40. Syklusen er fortsatt stabil og jeg kjenner eggløsning hver mnd. Men om jeg ville blitt gravid vet jeg jo ikke.

Anonymkode: 2db95...516

Skrevet

At fruktbarheten går kraftig ned, betyr jo ikke at den forsvinner. Når du spør på denne måten, vil du også få svar fra kun de som har gode erfaringer og kan trøste og berolige deg, og det er bra, men du bør likevel belage deg på at det kan ta litt tid. Se for deg at det tar 1 år, og så kan du heller bli positivt overrasket hvis det går fortere 😊

Anonymkode: ba456...b81

Skrevet

To av mine tre ble unnfanget da jeg var 35 og 38. Det tok henholdsvis 2 og 4 mnd. 

Dette er veldig individuelt og du burde ikke vente for lenge med å begynne å prøve. Etter du er 35 burde du oppsøke lege hvis du ikke er gravid etter 6 mnd prøving. 

Skrevet

Ble gravid ved et uhell som 40-åring med en mann jeg traff en helg annenhver måned. Eggproduksjonen går ikke ned. Du er født med alle dine egg.

Anonymkode: 45338...610

Skrevet

Jeg har blitt gravid 4 ganger etter 35 år 🥵🥵 meget fruktbar med andre ord..  ikke stress. 

Anonymkode: 18521...ef7

Skrevet

Jeg fikk minste når jeg var 38år (vi har 3 barn). Ble gravid uten å prøve, et "uhell" var alt som trengtes. Ble gravid t.o.m utenfor vanlig syklus. 

Anonymkode: 67b34...87f

Skrevet

Ble gravid på første forsøk da jeg var 38. Hadde to SA men tredje gang gikk det bra. Kom i overgangsalderen da jeg var 43 så går ut fra jeg hadde griseflaks siden vi fikk det til så raskt. 

Anonymkode: 1c8c2...78b

Skrevet

Det er jo helt individuelt. Bare å prøve. De fleste er fortsatt fruktbare i den alderen. Hvis du ikke har fått det til etter ca 9 mnd ville jeg vurdert å være litt rask med å få hjelp, så får du fikset det med prøverør. 

Anonymkode: 9f173...40e

Skrevet

Jeg fikk barn da jeg var 35 og 36. Jeg prøvde i én måned med den første, og ikke i det hele tatt med den andre - han var en overraskelse. 
Lykke til! 

Anonymkode: b58c4...c67

Skrevet

4 svangerskap etter 35 år, mistet to og bar frem to. 6 mndr prøvetid på alle fire. Da siste kom hadde jeg bikket 42 år. Brukt lenger tid på disse enn de to jeg fikk i starten av 20-åra, de satt begge på første forsøk, og ingen MA i mellom.

Anonymkode: 17990...332

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...