Gå til innhold

Atter en gang holder de muslimske lederenre munn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor står ikke Imanen  frem og fordømmer ??

Anonymkode: de8cb...64c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har han gjort noe galt eller bedt noen gjøre noe galt? 

Anonymkode: ac016...ba1

Skrevet

Hvorfor står ikke Imamen frem og fordømmer ??

Anonymkode: e4de6...078

Skrevet

Hvorfor poster du samme tråd en gang til

Anonymkode: 696cf...48f

Skrevet

Atter en gang viser Norges mest mislykkede, mentalt ressurssvake og latterlige megger seg bak en ynkelig anonymknapp mens resten av landet forsøker å bearbeide helgens terror. 

Skrevet

Leder for Islamsk råd Norge, 

BA901A75-C012-4A28-9C7E-6795DD4E056D.jpeg

Anonymkode: 8fa8c...d31

Skrevet

Uansett religion er det en tapt mulighet for religiøse ledere som velger å sitte stille i båten nå. Politikere, kongehus og kulturpersonligheter har gått ut med støtte til de rammede og kritikk av terroren, det burde religiøse overhodet også gjøre. Verken imamer, prester, muslimer, kristne eller andre enn terroristen selv (og muligens enkelte han omgås) er ansvarlige for dette, men på samme måte som politikere, kongehus og andre kan deres ord ha påvirkningskraft. 

Anonymkode: 0e9ef...b2d

Skrevet
40 minutes ago, Anonym bruker said:

Hvorfor står ikke Imanen  frem og fordømmer ??

Anonymkode: de8cb...64c

men kjære vene, han har vel ikke gjort noe galt.

Anonymkode: 5c004...88f

Skrevet

Tråden er slått sammen med tilsvarende emne.

Rhodiola, mod.

Skrevet

Fordi de lever etter koranen som fordømmer homofili. Innerst inne er de alle enige.

Anonymkode: a6dfc...e6e

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Fordi de lever etter koranen som fordømmer homofili. Innerst inne er de alle enige.

Anonymkode: a6dfc...e6e

Bibelen fordømmer også homofili (mellom menn). Kan du da si at innerst inne er alle kristne enige? Religiøse er ikke homogene grupper. Selvfølgelig vil mange blant både kristne, muslimer og andre religiøse ta avstand fra hat mot kjærlighet. 

Anonymkode: 0e9ef...b2d

Skrevet

Skal alle trosledere stå frem og fordømme hver gang noen tilhørende deres religion gjør noe galt, eller gjelder det bare i islam?

Anonymkode: 02028...c32

Skrevet

Imamen er for f**n ikke ansvarlig for hva en kriminell og traumatisert mann har gjort. Jeg skal ikke ha på meg måtte beklage på vegne av hvite kristne når vi snakker om ABB altså. Vet du hva. 

Skrevet
Optatium skrev (Akkurat nå):

Imamen er for f**n ikke ansvarlig for hva en kriminell og traumatisert mann har gjort. Jeg skal ikke ha på meg måtte beklage på vegne av hvite kristne når vi snakker om ABB altså. Vet du hva. 

Så er du vel heller ingen prest heller.

Anonymkode: ea8e1...3d6

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Så er du vel heller ingen prest heller.

Anonymkode: ea8e1...3d6

Neimen det var da vel ingen prester som på vegne av kristne beklaget ABB sine handlinger????

Skrevet
Optatium skrev (1 time siden):

Når noen bruker religionen som påskudd for drepe, da er det absolutt på sin plass at ledere innen den religionen offentlig går ut og tar avstand fra disse meningene og handlingene.

I akkurat denne saken vet vi ikke nok enda, men vi vet at siktede har hatt kontakt med islamske ekstremister i Norge som viste bilder av brennende regnbueflagg og har oppfordret til handlinger mot bl.a. homofile. Dette er noe islamske ledere må ta avstand fra! Det er ytterst få islamske ledere som offentlig tar avstand fra slike handlinger, selv om noen få gjør det - men ikke mange nok.

Det samme ville jeg forventet om en kristen gikk rundt og drepte visse grupper og sa han gjorde det i Guds navn og forsvarte det med noe som stod i Bibelen. Hadde dette skjedd er jeg overbevist om at norske prester raskt ville gått ut i offentligheten og tatt tydelig avstand fra slike bestialske handlinger.

Anonymkode: 2dde3...77b

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Når noen bruker religionen som påskudd for drepe, da er det absolutt på sin plass at ledere innen den religionen offentlig går ut og tar avstand fra disse meningene og handlingene.

I akkurat denne saken vet vi ikke nok enda, men vi vet at siktede har hatt kontakt med islamske ekstremister i Norge som viste bilder av brennende regnbueflagg og har oppfordret til handlinger mot bl.a. homofile. Dette er noe islamske ledere må ta avstand fra! Det er ytterst få islamske ledere som offentlig tar avstand fra slike handlinger, selv om noen få gjør det - men ikke mange nok.

Det samme ville jeg forventet om en kristen gikk rundt og drepte visse grupper og sa han gjorde det i Guds navn og forsvarte det med noe som stod i Bibelen. Hadde dette skjedd er jeg overbevist om at norske prester raskt ville gått ut i offentligheten og tatt tydelig avstand fra slike bestialske handlinger.

Men det et jo hele poenget mitt. Ingen prester gikk ut og unnskyldte for hva ABB gjorde, enda han hadde et helt tydelig kristent utgangspunkt for sine handlinger. 

Skrevet
Optatium skrev (17 minutter siden):

Men det et jo hele poenget mitt. Ingen prester gikk ut og unnskyldte for hva ABB gjorde, enda han hadde et helt tydelig kristent utgangspunkt for sine handlinger. 

Det er ikke snakk om å unnskylde handlingene, det er snakk om å offentlig fordømme dem og å gjøre det tydelig at dette ikke er det deres religion handler om eller forsvarer. Og det var det mange prester som gjorde etter 22. juli.

Skrevet

Å herregud. Du må slutte å gruppere en masse mennesker i samme haugen og si "én av dem gjorde noe uakseptabelt, da kan jeg kritisere alle som tror på samme guden som ham". Å tro på en gud er ikke å støtte alle handlinger gjort av folk som tilfeldigvis har samme religion.
Jeg er norsk og støtter ikke alle nordmenn heller, jeg er trønder og støtter ikke alle handlinger eller meninger som finner sted her i Trøndelag, jeg er kvinne og ikke enig med alle kvinner i verden, jeg er lærer, men ofte uenig med andre lærere, og ateist uten å føle at jeg kan grupperes sammen med andre ateister. Du må slutte å tillegge folk meninger de ikke har eller plassere dem i grupper der de ikke nødvendigvis tilhører.

Anonymkode: 7712a...01e

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke snakk om å unnskylde handlingene, det er snakk om å offentlig fordømme dem og å gjøre det tydelig at dette ikke er det deres religion handler om eller forsvarer. Og det var det mange prester som gjorde etter 22. juli.

Nei, det gjorde de da ikke? De sa at det var fælt og sjokkerende, de sa ikke at drapene hadde noen sammenheng med kristen tro.

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Nå har ikke denne galningen engang forklart seg, og alt du er opptatt av er at andre skal beklage hans ugjerninger? Bare slutt. Det er ingen andre sitt ansvar at han utfører slike handlinger, og det minste en kan forvente er at du først får vite som oss andre hva forklaringen hans er. Du må legge ansvaret der det hører hjemme og slutte å mistenkeliggjøre og klandre andre for denne ugjerningen. Rydd opp i tankene dine. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Nei, det gjorde de da ikke? De sa at det var fælt og sjokkerende, de sa ikke at drapene hadde noen sammenheng med kristen tro.

Hovedbudskapet til den gjerningsmannen var i all hovedsak politisk, mer enn religiøst, noe som også kom svært godt frem ved at han gikk etter politiske mål.

Mange norske prester tok sterk avstand fra slike handlinger og fordømmet dem i etterkant.

I de tilfellene begrunnelsen for terror i all hovedsak er religiøs forventer jeg at aktuelle religiøse ledere tar avstand fra og fordømmer slike angrep, uansett religion.

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Nå har ikke denne galningen engang forklart seg, og alt du er opptatt av er at andre skal beklage hans ugjerninger? Bare slutt. Det er ingen andre sitt ansvar at han utfører slike handlinger, og det minste en kan forvente er at du først får vite som oss andre hva forklaringen hans er. Du må legge ansvaret der det hører hjemme og slutte å mistenkeliggjøre og klandre andre for denne ugjerningen. Rydd opp i tankene dine. 

Jeg har allerede skrevet at vi ikke vet nok i denne saken. Men vi VET at han har vært i kontakt med islamistiske ekstremister i Norge som nylig gikk ut og viste bilder av brennende regnbueflagg.

Det er ikke mine tanker som må ryddes opp i, det er disse miljøene.

Jeg har også vært tydelig på at jeg forventer det samme av religiøse ledere, uansett religion, når religion brukes som begrunnelse for terror. Det er en generell betraktning.

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Men det vet da de aller fleste? Hvorfor må de fortelle dette om og om igjen?

Anonymkode: 02028...c32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...