Gå til innhold

Så lei trøttsomme snerpekjerringer.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Selv om formidlingen muligens gjør at poenget her forsvinner, så har du unektelig ett poeng. Bare i dag har jeg lest min andel av, da jeg hadde hus på 80-tallet var renta 16 % 🤮 Er så lei av den kommentaren om dagen. 

Anonymkode: 769a0...fe0

Men det er jo en realitet, og selvom det nok ikke blir 16 % rente igjen så kommer renta til å stige flere prosentpoeng. Jeg er alenemor og kjøpte ut min eksmann for 3 år siden. Renta har vært og var også da veldig lav, men til tross for det så evnet jeg å ta en vurdering på om jeg ville klare å betale avdrag og renter hvis renta steg med 5 %. Det er det man må gjøre, og de som ikke tåler noe renteheving har rett og slett tabbet seg ut og ikke vurdert økonomien før de kjøpte hus. 

Anonymkode: c9a25...0c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Kom igjen da, du klarer bedre enn det der 😂 Eneste ynkelige her er folk som ikke har en ringeste snøring om økonomi og derav tror det er sammenlignbart å dra frem rente på 80-tallet som argument. Vanskelig å se det i forhold til årlig lønnsvekst, skatteregler og alt det der vet du 😉

Det er akkurat det også. De plaprer og skvaldrer uten å ha peiling i det hele tatt, for det de har snappet opp har de vært den sirompa gubben si noe om. Så leker de papegøyer og tror de gjentar relevante ting som er blitt sagt. Det er ingen i verden som irriterer meg mer enn disse kjærringene. Jeg har problemer med å se noe positivt de bidrar med sosialt, men det er jo mulig at de bak det plirende nysgjerrige blikket og snerpete oppsynet kan være snille bestemødre. Gud vet. 

Anonymkode: 3d7ae...50c

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Men det er jo en realitet, og selvom det nok ikke blir 16 % rente igjen så kommer renta til å stige flere prosentpoeng. Jeg er alenemor og kjøpte ut min eksmann for 3 år siden. Renta har vært og var også da veldig lav, men til tross for det så evnet jeg å ta en vurdering på om jeg ville klare å betale avdrag og renter hvis renta steg med 5 %. Det er det man må gjøre, og de som ikke tåler noe renteheving har rett og slett tabbet seg ut og ikke vurdert økonomien før de kjøpte hus. 

Anonymkode: c9a25...0c2

Ja, det er realitet at det var 16 % rente. Samtidig økte gjennomsnitt inntekt fra 86 000 årlig til 186 000 i løpet av 80-tallet. Den lå i snitt over 8 % hvert år gjennom 80-tallet. Før skattereformen i 92 var det ubegrenset fradrag for renter. Inflasjonen var høy. Derfor var det tøft de første årene med huslån, men forholdet mellom inntekt og lån ble raskt utjevnet grunnet den høye lønnsveksten. I 1990 kunne du kjøpe en leilighet på 50 kvm for prisen av 2* årsinntekt. Det er ikke realiteten i dag. 

Renta må tilbake til ett normalnivå, man kan i retroperspektiv spørre seg om det var riktig å holde den så kunstig lav så lenge. Men nå ser vi en renteøkning utover varslet i tillegg til unormal prisøkning på flere nødvendige varer. Det vil ramme de som har minst hardt og det har aldri historisk sett vært en god ting for samfunnet når det skjer. Selv om vi har fått på plass en del sikkerhetsventiler i finansverden, spesielt etter finanskrisen, tar selv banken kun høyde for en viss rente. En ting er styringsrente som øker, men pengemarkedsrente kan også øke på toppen nå. 

Personlig startet jeg allerede denne tilpasningen i fjor sommer, jeg var helt overbevist om at 2022 ville bli ett vanskelig år. Men jeg er i en viss alder, godt etablert, godt gift og har muligheten. Det er mulig å se at ikke alle andre er der i livet. Ingen god grunn til å være besserwisser mot folk som ufrivillig fikk livet snudd opp/ned siste årene. Noen har selvfølgelig ett idiotisk forbruk, de går jo på trynet selv i medvind. En del har dessverre opplevd situasjoner som er utenfor egen kontroll. Enten ved å bli enke, aleneforsørger eller syk. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Det er akkurat det også. De plaprer og skvaldrer uten å ha peiling i det hele tatt, for det de har snappet opp har de vært den sirompa gubben si noe om. Så leker de papegøyer og tror de gjentar relevante ting som er blitt sagt. Det er ingen i verden som irriterer meg mer enn disse kjærringene. Jeg har problemer med å se noe positivt de bidrar med sosialt, men det er jo mulig at de bak det plirende nysgjerrige blikket og snerpete oppsynet kan være snille bestemødre. Gud vet. 

Men DU! DU har peiling! DU plirer ikke, DU er ikke papegøye og DU skjønner alt. DU er en gave til menneskeheten og er hevet over alle andre. 

Det er bare litt dumt at DU er den eneste som skjønner hvor klok du er😅

Anonymkode: c0437...56e

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Men DU! DU har peiling! DU plirer ikke, DU er ikke papegøye og DU skjønner alt. DU er en gave til menneskeheten og er hevet over alle andre. 

Det er bare litt dumt at DU er den eneste som skjønner hvor klok du er😅

Herregud......

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Men helt seriøst. Hvis man nå tror man Kommer til å slite til høsten. Sitter man da helt stille og venter da??

Anonymkode: 8a059...6dd

Har hørt flere som er i den situasjonen som sier at de skal på ferie, for nå fortjener de det i hvert fall...

Anonymkode: 469db...ff3

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Herregud......

Ja, har jeg ikke rett? Det er jo DU som har rett på vettet og som skjønner så mye mer enn snerpekjerringene. Det er jo det hele hi handler om. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Ja, har jeg ikke rett? Det er jo DU som har rett på vettet og som skjønner så mye mer enn snerpekjerringene. Det er jo det hele hi handler om. 

Hvorfor har du behov for å forsvare slike kjærringer som alltid er nabolagets skrekk, den kollegaen med den mest brysomme og sladrete oppførselen, og hun som alltid skal moralisere og snakke om ting hun ikke har greie på?

Det er der som kan interessant her, men mest sannsynlig er du typen selv. Du svarer ikke akkurat spesielt oppvakt heller. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Hvorfor har du behov for å forsvare slike kjærringer som alltid er nabolagets skrekk, den kollegaen med den mest brysomme og sladrete oppførselen, og hun som alltid skal moralisere og snakke om ting hun ikke har greie på?

Det er der som kan interessant her, men mest sannsynlig er du typen selv. Du svarer ikke akkurat spesielt oppvakt heller. 

Jeg har ingen slike naboer eller kollegaer. Men så er jeg normal, hyggelig og oppegående selv. Folk liker meg, skjønner du. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Jeg har ingen slike naboer eller kollegaer. Men så er jeg normal, hyggelig og oppegående selv. Folk liker meg, skjønner du. 

Du har en besynderlig måte å vise at du er hyggelig på. Du angriper da stadig folk her som du av en eller annen grunn får mot. Jeg tipper vi kan si at du viser et ansikt utad fordi du er unnvikende. Typisk for slike som deg å ta det ut viralt. Ikke vær dette i nærheten av et svar på det jeg spurte om heller. God dag mann økseskaft. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Du har en besynderlig måte å vise at du er hyggelig på. Du angriper da stadig folk her som du av en eller annen grunn får mot. Jeg tipper vi kan si at du viser et ansikt utad fordi du er unnvikende. Typisk for slike som deg å ta det ut viralt. Ikke vær dette i nærheten av et svar på det jeg spurte om heller. God dag mann økseskaft. 

Den største snerpekjerringen her er jo du som starter en tråd kun for å klage på andre. Det er veldig morsomt at du ikke ser det. 

Ellers er jeg som Fantomet, god mot de gode og hard mot de slemme (ev dumme) 😉

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Sa den største snerpekjerringa.

Anonymkode: 22953...c52

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Stadig? Du vet jo ikke hvem du snakker til her så du kan ikke påstå at noen som er anonym "stadig" gjør noe som helst. Mener du i tråden din så er det faktafeil, mener du på resten av forumets tråder så er det et meningsløst utsagn.

Anonymkode: ef5da...7ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...