Anonym bruker Skrevet 24. juni 2022 #1 Skrevet 24. juni 2022 Jeg synes det virker så håpløst der borte. Det føles som om samme hva folk velger videre så blir det galt. Det er jo ingen måte å få "ugjort" dette på. Jeg har diskutert med noen amerikanere, noen av de prater om sex-streik. Men det er jo det disse konservative vil og ønsker, de vil at kvinner skal være under låst med kyskhetsbelte frem til de er gift. Jeg tror dette er det verste som er skjedd i år. Eller siden årtusenskiftet til og med. Jeg føler det som at dette bare er begynnelsen. Anonymkode: 48eea...c99
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2022 #2 Skrevet 24. juni 2022 Jeg tror også dette er starten på noe langt verre! Corona var ingenting i forhold til hva som venter oss fremover…. Anonymkode: f5257...87d
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2022 #3 Skrevet 25. juni 2022 Det er en sorgens dag. Vi nærmer oss sakte men sikkert handmaids tale Anonymkode: a7df3...b15
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2022 #4 Skrevet 25. juni 2022 Amerika har vært et shit-show lenge. Verre skal det bli. Anonymkode: 4dd4e...6da
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2022 #5 Skrevet 25. juni 2022 Det er merkelig, at et så stor land, med så mange opplyste mennesker, blir styrt av så konservative folk. At en kjerne med konservative mennesker kan lage et lovverk som så utrolig mange amerikanere er imot, det undrer meg altså. Jeg er glad jeg ikke bor der. Ikke fordi jeg noen gang har tatt abort eller har tenkt til å gjøre det, men det er skremmende hvor lite "mannen i gata" har å si når forholdene blir så store. Anonymkode: c529f...b89
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2022 #6 Skrevet 25. juni 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Det er merkelig, at et så stor land, med så mange opplyste mennesker, blir styrt av så konservative folk. At en kjerne med konservative mennesker kan lage et lovverk som så utrolig mange amerikanere er imot, det undrer meg altså. Jeg er glad jeg ikke bor der. Ikke fordi jeg noen gang har tatt abort eller har tenkt til å gjøre det, men det er skremmende hvor lite "mannen i gata" har å si når forholdene blir så store. Anonymkode: c529f...b89 Nå er det vel få som ‘har tenkt å ta abort’. Det er sånn som livet kan komme med. Anonymkode: a9e6a...8df
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2022 #7 Skrevet 25. juni 2022 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Det er merkelig, at et så stor land, med så mange opplyste mennesker, blir styrt av så konservative folk. At en kjerne med konservative mennesker kan lage et lovverk som så utrolig mange amerikanere er imot, det undrer meg altså. Jeg er glad jeg ikke bor der. Ikke fordi jeg noen gang har tatt abort eller har tenkt til å gjøre det, men det er skremmende hvor lite "mannen i gata" har å si når forholdene blir så store. Anonymkode: c529f...b89 Her er det ikke politikere, men høyesterettsdommere som har avgjort dette. På grunn av klovnen Trump. USA fremstår som et u-land. En rik elite og en stadig økende gruppe mennesker som lever i fattigdom uten tilgang til fornuftig helsehjelp eller tilstrekkelig utdannelse. Anonymkode: 08d6f...905
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2022 #8 Skrevet 25. juni 2022 En kvinne er bare fruktbar noen uker av året og kommer også i overgangsalderen. Er en en kvinne gravid går det vanligvis ca 1 år (graviditet + noen måneder etter fødsel for de fleste) før de kan bli gravid igjen. Det er svært vanskelig for en kvinne å voldta en mann på en slik måte at hun blir gravid uten hans samtykke. En mann er fruktbar det meste av livet og da fruktbar hver dag. Selv om han har fått en kvinne gravid, kan han fortsette å gjøre andre kvinner gravide samtidig. Så fremt kvinnen er fruktbar er det ikke vanskelig for en mann å voldta en kvinne slik at hun blir gravid. Likevel er det kvinner som må bruke prevensjon.... (mener å ha lest en plass at prevensjon for menn ble forkastet da det hadde for mye bivirkninger - som likevel var mindre enn bivirkninger for kvinner....) Nå gjør mange stater abort ulovlig.... En abort er en påkjenning for kvinnen både fysisk og psykisk og de fleste tar dermed ikke abort på gøy. Det å gjøre abort ulovlig vil nok ikke redusere antall aborter veldig. Hovedskifte vil være å gå fra lovlig til ulovlig der de med penger kan reise ut og få det lovlig og trygt utført der, mens de uten midler vil måtte gjøre dette ulovlig og usikkert. Regner med dødsfallene vil øke. De som smugler narkotika kan nå også begynne å smugle piller for kjemisk abort. Vil man uønsket abort til livs burde man starte med å redusere uønsket graviditet. Og hvor er det da mer naturlig å starte enn ved mannen. I tillegg til at mannen er den mest fruktbare og også lettere kan gjøre en kvinne gravid uten samtykke, er en operasjon (om man velger operasjon fremfor f.eks. prevensjonsmidler i form av piller) et mye mindre inngrep på en mann og det kan også reverseres relativt enkelt på de fleste om mannen ønsker barn senere. Når den politiske eliten er menn som velger inn andre konservative (gjerne menn) til maktposisjoner blir fokus helt feil og igjen øker lidelsen for kvinner... Anonymkode: c96f3...5f6
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2022 #9 Skrevet 25. juni 2022 I USA så er det altså helt finfin å bo i campingvogn og på gata. gå bankerott av å bli syk eller få syke barn.. man kan ha så mange våpen man vil og og skyte og drepe. står du for det og erklærer uhell kan du slippe å bli straffet. MEN nåde deg om du blir gravid og det ikke er tingen så kan man ikke ta vekk fosteret?? og la kvinnen bestemme over egen kropp? vet alle menn best da? og kan skyte hvem de vil? URK Anonymkode: 3841c...5a9
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2022 #10 Skrevet 25. juni 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): I USA så er det altså helt finfin å bo i campingvogn og på gata. gå bankerott av å bli syk eller få syke barn.. man kan ha så mange våpen man vil og og skyte og drepe. står du for det og erklærer uhell kan du slippe å bli straffet. MEN nåde deg om du blir gravid og det ikke er tingen så kan man ikke ta vekk fosteret?? og la kvinnen bestemme over egen kropp? vet alle menn best da? og kan skyte hvem de vil? URK Anonymkode: 3841c...5a9 Liv er bare hellig så lenge det befinner seg i livmoren. Når man ser dagens lys er det ikke så nøye med det menneskeverdet de hyler så høyt om. Anonymkode: a9e6a...8df
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2022 #11 Skrevet 25. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Liv er bare hellig så lenge det befinner seg i livmoren. Når man ser dagens lys er det ikke så nøye med det menneskeverdet de hyler så høyt om. Anonymkode: a9e6a...8df Ingen som står og tar imot disse barna med åpne armer når mor enten ikke kan eller vil ta vare på barnet. De havner i forsterhjemssystemet, der så mange traumatiseres og rømmer fra til gata og lever av narkotikasalg og prostitusjon. Anonymkode: ac86b...700
LillaGorilla♥♥ Skrevet 25. juni 2022 #12 Skrevet 25. juni 2022 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Ingen som står og tar imot disse barna med åpne armer når mor enten ikke kan eller vil ta vare på barnet. De havner i forsterhjemssystemet, der så mange traumatiseres og rømmer fra til gata og lever av narkotikasalg og prostitusjon. Anonymkode: ac86b...700 Nei, og når et jentebarn på 12 blir gravid etter å ha blitt voldtatt av sin egen far er det heller ikke så nøye med henne lenger. Det er til å grine av.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2022 #13 Skrevet 25. juni 2022 Anonym bruker skrev (42 minutter siden): Ingen som står og tar imot disse barna med åpne armer når mor enten ikke kan eller vil ta vare på barnet. De havner i forsterhjemssystemet, der så mange traumatiseres og rømmer fra til gata og lever av narkotikasalg og prostitusjon. Anonymkode: ac86b...700 Nei det er rart det der. Pro-life bevegelsen er bare pro-life til det ufødte liv. I det øyeblikket du er født betyr du ikke en dritt lenger. Anonymkode: 0f6a6...439
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2022 #14 Skrevet 25. juni 2022 Tragisk! Nå må vi stå opp for rettighetene våre her hjemme også. Ikke gi dere. Det er våre døtre vi kjemper for, de skal ha samme muligheter som vi fikk. Startet i det små her også da Solberg fikk behov for KrF i regjering, vi må ikke rikke en millimeter fremover, Norge skal være og forbli en trygg havn for alle, både medsøstre og skeive medsøstre. Hold på prinsippene dine, dette blir en bumpy ride. Anonymkode: 3387c...c8f
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2022 #15 Skrevet 26. juni 2022 On 6/25/2022 at 12:49 AM, Anonym bruker said: Jeg synes det virker så håpløst der borte. Det føles som om samme hva folk velger videre så blir det galt. Det er jo ingen måte å få "ugjort" dette på. Jeg har diskutert med noen amerikanere, noen av de prater om sex-streik. Men det er jo det disse konservative vil og ønsker, de vil at kvinner skal være under låst med kyskhetsbelte frem til de er gift. Jeg tror dette er det verste som er skjedd i år. Eller siden årtusenskiftet til og med. Jeg føler det som at dette bare er begynnelsen. Anonymkode: 48eea...c99 kjempe bra, et barn i magen har ingen rettigheter Anonymkode: cbfb4...5cd
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2022 #16 Skrevet 26. juni 2022 USA er et u-land på så mange ting, og nå i helgen har det blitt enda verre. Anonymkode: bdbac...8cb
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2022 #17 Skrevet 26. juni 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): kjempe bra, et barn i magen har ingen rettigheter Anonymkode: cbfb4...5cd Feil, i dagens USA i mange stater har en liten celleklump sterkere rettigheter enn fødte jenter og kvinner. Way to go... Anonymkode: 8580d...60a
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2022 #18 Skrevet 26. juni 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): kjempe bra, et barn i magen har ingen rettigheter Anonymkode: cbfb4...5cd Er det bedre at den lille tolvåringen som har blitt voldtatt tvinges til å bære frem barnet. Er det sånn du vil ha det? Anonymkode: 6c49f...3dc
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2022 #19 Skrevet 26. juni 2022 Dere er klare over at Joe Biden støttet avgjørelsen, ikke sant? https://www.nytimes.com/2019/03/29/us/politics/biden-abortion-rights.html Anonymkode: 48eea...c99
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2022 #20 Skrevet 26. juni 2022 https://www.snopes.com/fact-check/joe-biden-roe-v-wade-quote/ Anonymkode: 48eea...c99
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2022 #21 Skrevet 26. juni 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Dere er klare over at Joe Biden støttet avgjørelsen, ikke sant? https://www.nytimes.com/2019/03/29/us/politics/biden-abortion-rights.html Anonymkode: 48eea...c99 Nei, det gjør han ikke. Det er gammelt og han har endret mening siden da, det står til og med i linken din. Anonymkode: 6c49f...3dc
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #22 Skrevet 27. juni 2022 Du har rett, HI, dette er bare begynnelsen. Fascismen er på fremmarsj i hele verden. Å få kontroll på kvinnene og de fattige er et ledd på veien. Anonymkode: 72ec3...fb7
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #23 Skrevet 27. juni 2022 Anonym bruker skrev (På 26.6.2022 den 12.22): kjempe bra, et barn i magen har ingen rettigheter Anonymkode: cbfb4...5cd Det skal det da heller ikke ha. Før fosteret er levedyktig kan det ikke betraktes som juridisk person. Anonymkode: 72ec3...fb7
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2022 #24 Skrevet 30. juni 2022 On 6/26/2022 at 8:21 PM, Anonym bruker said: Feil, i dagens USA i mange stater har en liten celleklump sterkere rettigheter enn fødte jenter og kvinner. Way to go... Anonymkode: 8580d...60a bryr meg ikke hva du mener. det er et liv uansett, et bankende hjerte allerede uke 8 Anonymkode: cbfb4...5cd
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2022 #25 Skrevet 30. juni 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): bryr meg ikke hva du mener. det er et liv uansett, et bankende hjerte allerede uke 8 Anonymkode: cbfb4...5cd Så da du synes det er greit at et barn som har blitt voldtatt og blir gravid, skal bli tvunget til å bære det frem? Anonymkode: 6c49f...3dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå