Gå til innhold

Datter 7 år tok en leke fra venninne


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei hei alle! 

En liten hendelse jeg ønsker å dele, da jeg føler for noen råd og tips.

Vår datter var med en venninne hjem her forleden. Dagen etterpå kom det en melding fra venninnens foreldre at venninnen manglet et Pokemon kort og lurte på om vår datter kanskje hadde fått med seg dette hjem. Jeg spurte selvsagt vår datter om dette, og hun kom ned med kortet med en gang, og lurte på om det var dette hun manglet. Så visste tydelig hva jeg snakket om. Hun sa først at hun trodde at venninnen lurte på om hun ville passe på det, og så hadde hun glemt å levere det tilbake. Jeg forstod at dette ikke helt stemte, og det kom tilslutt fram at hun syns det var så kult, og derfor tok det. Hun ble kjempe lei seg, og sa hun hadde vondt inni seg.

Jeg forklarte da hvorfor hun hadde disse følelsene, og å ta ting fra venninner ikke er greit. Hun skal levere kortet tilbake.

Er dette en OK måte å håndtere dette på? 

Er det noe annet vi bør tenke på her?

Tusen takk for alle råd :)

 

Anonymkode: ceafe...b4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var bra at hun ikke prøvde å lyve det bort. Tror det er bra som det er, og husk å ikke dramatisere dette veldig mye for deg selv. De fleste barn rapper noe en gang, men de betyr altså at de ikke gjør det igjen. Hun bør be om unnskyldning til jenta selvfølgelig, og si at hun ikke vil gjøre noe sånt igjen. Så håper jeg foreldrene der er greie og oppegående mennesker som heller ikke gjør et enormt nummer ut av dette. 

Anonymkode: 85734...7e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Anonym bruker said:

Det var bra at hun ikke prøvde å lyve det bort. Tror det er bra som det er, og husk å ikke dramatisere dette veldig mye for deg selv. De fleste barn rapper noe en gang, men de betyr altså at de ikke gjør det igjen. Hun bør be om unnskyldning til jenta selvfølgelig, og si at hun ikke vil gjøre noe sånt igjen. Så håper jeg foreldrene der er greie og oppegående mennesker som heller ikke gjør et enormt nummer ut av dette. 

Anonymkode: 85734...7e7

Tusen Takk for svar! Enig med deg, jeg er nok litt god på å overdramatisere her også 😞

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 24.6.2022 den 11.14):

Hei hei alle! 

En liten hendelse jeg ønsker å dele, da jeg føler for noen råd og tips.

Vår datter var med en venninne hjem her forleden. Dagen etterpå kom det en melding fra venninnens foreldre at venninnen manglet et Pokemon kort og lurte på om vår datter kanskje hadde fått med seg dette hjem. Jeg spurte selvsagt vår datter om dette, og hun kom ned med kortet med en gang, og lurte på om det var dette hun manglet. Så visste tydelig hva jeg snakket om. Hun sa først at hun trodde at venninnen lurte på om hun ville passe på det, og så hadde hun glemt å levere det tilbake. Jeg forstod at dette ikke helt stemte, og det kom tilslutt fram at hun syns det var så kult, og derfor tok det. Hun ble kjempe lei seg, og sa hun hadde vondt inni seg.

Jeg forklarte da hvorfor hun hadde disse følelsene, og å ta ting fra venninner ikke er greit. Hun skal levere kortet tilbake.

Er dette en OK måte å håndtere dette på? 

Er det noe annet vi bør tenke på her?

Tusen takk for alle råd :)

 

Anonymkode: ceafe...b4a

Du må gi henne husarrest og venneforbud i et år! Sånn oppførsel er helt uakseptabelt!

Anonymkode: b5eec...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...