Gå til innhold

Dere som har gått på jobb med covid..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Brukte dere munnbind eller sa dere ifra om at dere var smittet?

En kollega sa på slutten av arbeidsdagen  i dag tilfeldig at hun var smittet. Både jeg og min andre kollega ble litt paffe. Begge går ut på ferie fredag. Kjente jeg ble skikkelig irritert. Hadde covid i januar, og ble skikkelig dårlig. Føler meg fortsatt ikke 100%. Nå håper jeg bare jeg ikke er smittet. Synes iallfall hun kunne brukt munnbind…

Anonymkode: 3fbcc...d23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Rasshøl finnes. Dessverre.

Anonymkode: 23374...a5e

Tydeligvis. Fikk beskjed om at ifølge retningslinjene  per dags dato kunne hun gå på jobb, siden hun var i fin form. Er jo fint for henne. Håper bare resten av oss andre er like heldige..

Anonymkode: 3fbcc...d23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har fått beskjed av min arbeidsgiver om at de vil ha oss på jobb med mindre vi er syke- det vil si så syke at vi ikke greier utføre jobben vår. Er formen grei, kan vi komme på jobb. 

Nå har jeg eget kontor da, så jeg hadde jo bare lukket døren og satt meg der, og informert mine kollegaer slik at de kunne holde avstand, samt droppet felleslunsjen. Alternativt kunne jeg tatt hjemmekontor om det passet for arbeidsgiver. 

Så jeg synes ikke det er rart at hun kom på jobb, men det er jo veldig ubetenksomt å ikke informere dere og å ikke holde avstand til andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LillaGorilla♥♥ skrev (5 minutter siden):

Vel, jeg har fått beskjed av min arbeidsgiver om at de vil ha oss på jobb med mindre vi er syke- det vil si så syke at vi ikke greier utføre jobben vår. Er formen grei, kan vi komme på jobb. 

Nå har jeg eget kontor da, så jeg hadde jo bare lukket døren og satt meg der, og informert mine kollegaer slik at de kunne holde avstand, samt droppet felleslunsjen. Alternativt kunne jeg tatt hjemmekontor om det passet for arbeidsgiver. 

Så jeg synes ikke det er rart at hun kom på jobb, men det er jo veldig ubetenksomt å ikke informere dere og å ikke holde avstand til andre. 

Vi jobber tett på hverandre så er derfor vi andre reagerer. Hadde hun holdt avstand eller iallfall brukt munnbind hadde det vert greit. HI

Anonymkode: 3fbcc...d23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt dette med sjefen, for blir en av dere andre syke når dere skal ha ferie, så vil det ikke bare gå utover dere, men også arb.giver som da må regne med sykemelding i ferien og at dere derfor må ta igjen ferien senere.

Antar arb.giver da blir mer gira på å sette grenser, i det minste kreve munnbind og avstand.

På generelt grunnlag er det råttent gjort av kollegaen å ikke si fra, det sier ikke lite om henne!

Anonymkode: 47dde...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Er det virkelig så ille å ikke si ifra? Står jo at man skal leve som normalt hvis almenntilstanden er ok. Står også at det ikke lengre anbefales å teste seg. Fikk selv korona forrige uke, og må nok ærlig innrømme jeg ringte de som var hos meg dagen før for å gi beskjed. I utgangspunktet kunne jeg jo latt være. Skal man lage egne regler utenom de som er satt? Som gi beskjed. Hold deg ikke osv?

Anonymkode: f9a69...6b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 3.7.2022 den 15.11):

Er det virkelig så ille å ikke si ifra? Står jo at man skal leve som normalt hvis almenntilstanden er ok. Står også at det ikke lengre anbefales å teste seg. Fikk selv korona forrige uke, og må nok ærlig innrømme jeg ringte de som var hos meg dagen før for å gi beskjed. I utgangspunktet kunne jeg jo latt være. Skal man lage egne regler utenom de som er satt? Som gi beskjed. Hold deg ikke osv?

Anonymkode: f9a69...6b1

Jeg ble skikkelig dårlig når jeg hadde det.  Hadde jeg blitt smittet av noen på jobb nå rett før ferien, hadde jeg blitt skikkelig irritert! Store deler av ferien liggende rett ut er ikke noe man ønsker. Og vi er bemanningsmessig på et kritisk nivå allerede. 
Så kan man selvsagt bli smittet av noen som ikke vet de er smittet.

Anonymkode: 3fbcc...d23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg ble skikkelig dårlig når jeg hadde det.  Hadde jeg blitt smittet av noen på jobb nå rett før ferien, hadde jeg blitt skikkelig irritert! Store deler av ferien liggende rett ut er ikke noe man ønsker. Og vi er bemanningsmessig på et kritisk nivå allerede. 
Så kan man selvsagt bli smittet av noen som ikke vet de er smittet.

Anonymkode: 3fbcc...d23

Jeg sa selv i fra når jeg var syk, og holdt meg hjemme. Mener bare at nå er det jo ingen restriksjoner lengre, så er jo derfor alle blir sjuke også fordi alle er ute i samfunnet. Jeg aner ikke hvem som smittet meg. 

Anonymkode: f9a69...6b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 3.7.2022 den 15.11):

Er det virkelig så ille å ikke si ifra? Står jo at man skal leve som normalt hvis almenntilstanden er ok. Står også at det ikke lengre anbefales å teste seg. Fikk selv korona forrige uke, og må nok ærlig innrømme jeg ringte de som var hos meg dagen før for å gi beskjed. I utgangspunktet kunne jeg jo latt være. Skal man lage egne regler utenom de som er satt? Som gi beskjed. Hold deg ikke osv?

Anonymkode: f9a69...6b1

Hvis jeg fant ut i ettertid at du hadde covid uten å si fra hadde jeg banket deg opp.

Anonymkode: 23374...a5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må gå på jobb selvom vi er smitta, så lenge formen ikke er for dårlig. Må da bruke munnbind og holde avstand. Synes det var dårlig gjort av kollegaen din å verken si fra eller bruke munnbind, man bør prøve så langt som mulig å unngå å smitte andre.

Anonymkode: 408a3...6dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvis jeg fant ut i ettertid at du hadde covid uten å si fra hadde jeg banket deg opp.

Anonymkode: 23374...a5e

Heeelt sikkert.....🤣

Anonymkode: cce41...4ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen restriksjoner nå. Covid er å anse som et hvilket som helst annet virus. Føler man seg i fin form, går man på jobb som vanlig. Slutt å være hysteriske.

Anonymkode: a7893...f4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hvis jeg fant ut i ettertid at du hadde covid uten å si fra hadde jeg banket deg opp.

Anonymkode: 23374...a5e

Og da hadde du kommet i fengsel. For du vet, det er ulovlig å banke opp folk. Det er ikke ulovlig å la være å dele sine helseopplysninger med alle og enhver. 

Anonymkode: 55516...97b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Vi må gå på jobb selvom vi er smitta, så lenge formen ikke er for dårlig. Må da bruke munnbind og holde avstand. Synes det var dårlig gjort av kollegaen din å verken si fra eller bruke munnbind, man bør prøve så langt som mulig å unngå å smitte andre.

Anonymkode: 408a3...6dd

Hvis det ikke er noen retningslinjer på det, er det ikke dårlig gjort. 

Anonymkode: 55516...97b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hvis jeg fant ut i ettertid at du hadde covid uten å si fra hadde jeg banket deg opp.

Anonymkode: 23374...a5e

Haha, jeg hadde blitt overraska hvis et voksent menneske sa det til meg. Aner ikke hvem som har smitta meg, og ikke er det så farlig heller for smittet ble jeg

Anonymkode: f9a69...6b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Hvis det ikke er noen retningslinjer på det, er det ikke dårlig gjort. 

Anonymkode: 55516...97b

Det er jo ingen regler lengre enn at man bør holde seg hjemme ved sykdom. Ved fin form kan man faktisk gå ut. Ingen anbefaling om testing heller. 

Anonymkode: f9a69...6b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk iallfall munnbind! Selv om DU ikke blir syk, er det fortsatt mulig at kollegaen din blir det..

Anonymkode: 3fbcc...d23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Bruk iallfall munnbind! Selv om DU ikke blir syk, er det fortsatt mulig at kollegaen din blir det..

Anonymkode: 3fbcc...d23

Hvorfor? Alle er jo vaksinert en, to og tre ganger. Går vel bra da?

Anonymkode: a7893...f4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Hvorfor? Alle er jo vaksinert en, to og tre ganger. Går vel bra da?

Anonymkode: a7893...f4d

Trenger ikke bevist ødelegge andre sin ferie. Jeg er vaksinert og var likevel dårlig 1 mnd.

Anonymkode: 3fbcc...d23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat hatt covid og ene ungen har det nå. Gir beskjed til alle rundt meg hvis en kommer i kontakt med noen, så har de mulighet til å holde avstand og vaske hender. Det gjør jeg forøvrig normalt sett ellers også, f eks om en av ungene hjemme har omgangssyken. Spiser gjerne lunsj ved skrivebordet. Selv om ikke det er farlig for de fleste, er det jo innmari kjipt å få sånt rett før ferie. Jeg setter muligheten til å ta valg over eget liv høyt og da innebærer det å gi de rundt meg muligheten også. 

Anonymkode: 9345b...739

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...