Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #1 Skrevet 15. juni 2022 På lengre bilturer eller bilferie med familien, hva går det i på stereoen? Radioen som suser og går i bakgrunn (hvilken kanal?) eller skreddersydd spilleliste for barna, musikk for dere voksne, eller kanskje en felles lydbok? Anonymkode: 876af...9b7
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #2 Skrevet 15. juni 2022 Vi har ofte et par lydbøker (må oppgradere i år) Åsså har barna egen spilleliste på min Spotify , så vi spiller den en runde, så er det radio 24/7 mix. Anonymkode: 4f36f...8aa
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #3 Skrevet 15. juni 2022 Her har barna elsket å høre "Svein og rotta" lydbøkene på biltur. Anonymkode: 1abef...b54
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #4 Skrevet 15. juni 2022 Dvdfilmer med headset så er barna fornøyd Anonymkode: 2b49f...3c0
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #5 Skrevet 15. juni 2022 Lydbøker, musikk, filmer. Ikke at jeg ser på filmer når jeg kjører, men jeg hører jo da Anonymkode: ae2f0...05e
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #6 Skrevet 15. juni 2022 Vi har liste på Spotify med blanding av alles musikk. Men for det meste sitter ungene i sin egen verden og ser hver sin film med headsett på. Anonymkode: 96843...a29
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #7 Skrevet 15. juni 2022 Vi hører på sanger på rundgang, så får alle høre alles favorittmusikk. Ofte blir noen av våre voksnes favoritter repetert av barna, så de får hørt litt bredere utvalg av musikk. Noen ganger hører vi på lydbøker, men det synes de blir litt kjedelig, da får vi jo ikke skravlet sånn vi gjør når vi hører på musikk. Noen ganger har vi gjettekonkurranse, en spiller litt av en sang og så må de andre gjette sang og artist osv. Roadtrip er gøy! Anonymkode: 7e20c...19a
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #8 Skrevet 16. juni 2022 Lydbok med Roald Dahls bøker. Artig for både unger og voksne. Anonymkode: 17a61...82d
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #9 Skrevet 16. juni 2022 Vi hører oftest på radio, og en kanal med mye musikk. Vi snakker så mye både om det vi ser og andre ting, og jeg hadde aldri i verden klart å konsentrere meg om noen lydbok. Hører aldri på det ellers heller da det er helt meningsløst for meg fremfor å lese bøker. Det som er gøy med roadtrip er jo nettopp det å snakke om ting, stoppe å kjøpe is, stoppe for pause på rasteplass. Og være sammen og prate om opplevelser. Anonymkode: 307d9...d52
Juliea Ruler Skrevet 16. juni 2022 #10 Skrevet 16. juni 2022 Vi hører litt på radio. Så hører vi ofte på lydbok, jeg har Fabel så vi velger ofte en derfra ikke så lng for da mister vi fort fokus etterhvert. Jeg har en 5 åring og en 11 åring så de vil ofte ikke høre det samme. Så vi hører litt lydbok for den yngste. Vi hører også ofte på Spotify der alle både voksne og barn kan velge hva vi skal høre på. Vi velger alle sanger på rundgang og legger i kø på Spotify eventuelt lager en liten liste. Det er veldig hyggelig for da får jeg innblikk i hva eldste hører på som ofte overrasker meg positivt for hun hører på en del jeg hørte på da jeg var ung, men det er også mye «party pop» som jeg blir gal av da er det fint med variasjon. Det blir ofte en interessant liste med litt Kaptein Sabeltann, Bli med, Bjørnis, «party/norsk pop» og god kvalitet som Supertramp på våre bilturer. 👌
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #11 Skrevet 16. juni 2022 Stort sett radio, mp3 eller P5. Ellers har minste og jeg felles spilleliste for "roadtrips" som vi bruker når hun og jeg kjører langt Anonymkode: aeb49...8e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå