Anonym bruker Skrevet 13. juni 2022 #1 Skrevet 13. juni 2022 Hvor mye er inntekten deres på per år? Antall barn? Biler? Andre lån? Alder? Hvordan oppfatter du deres økonomiske situasjon? Lever dere trangt? Vi ser på ett hus til 7mill. Har 3mill i egenkapital i nåværende hus. Har tre barn, en i barnehage, og tvillinger på Sfo i første klasse. De skal gå på Sfo ett år til, etter dette kan de være hjemme noen timer alene, dette da jeg jobber turnus. Per i dag betaler vi frivillig 16 000kr på huslånet, 6000kr mer enn vi må. Dette startet vi med for noen år siden for å teste ut hvordan det blir å måtte betale mer i lån ettersom vi var på boligjakt. Dette går helt fint, oppfatter at vi har god økonomi. Mannen tjener ca 900 000/år, jeg 400 000/år. Jeg har jobbet deltid men vil tjene ca 600 000/år i 100% jobb. Derimot usikker på om det lar seg kombinere med småbarn per nå å jobbe turnus, derfor redusert stilling å jobber ekstra der det passer meg. Ingen andre lån. Vi er 34 år og 40år. Anonymkode: e25ee...9c0
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2022 #2 Skrevet 13. juni 2022 Har litt over 4 mill i boliglån. Samlet inntekt på rundt 2 mill. En bil. Ingen andre lån. 42 år. Vi lever ikke trangt p.t, men det blir ikke morsomt hvis renta går opp til 8 %. Barna blir for øvrig bare dyrere når de blir eldre. Man har kanskje ikke lenger SFO-regning, men fritidsaktivitetene kompenserer. Anonymkode: 6fa55...088
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2022 #3 Skrevet 13. juni 2022 Vi har en del mer i lån, ca. 5.7 mill. Samlet årsinntekt er 1.7 millioner, vi har to biler og fire barn. Vi har også utleiedel der vi får inn 12 000 kr i måneden. Økonomien vår er ganske romslig, men vi er ikke steinrike heller akkurat. Hva som er godt nok til forbruk før man føler at man har det trangt økonomisk, er vel avhengig av vaner man har. Vi er ikke typen som bruker så mye penger på ting som frisør, café, restauranter, kino osv., men hadde vi gjort det, kan det være vi hadde opplevd at vi hadde det trangere økonomisk også. Anonymkode: 7adc6...cfa
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2022 #4 Skrevet 13. juni 2022 Vi har 3,5 i lån. Mannen tjener 550.000 i årer, jeg tjener 400.000. Har ingen annen gjeld Har to biler 4 hjemmeboende barn, men bare to av dem er under 18. De to eldste får kost og losji så lenge de er under utdanning, men de jobber og tjener egner lommepenger osv. Vi lever på grensen til trangt. Ingen luksus. Alt må planlegges og tenker gjennom. Ingen dyre ferier, merkeklær osv. Men vi har det helt greit, mangler ingenting Anonymkode: e6ce7...b37
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2022 #5 Skrevet 13. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Har litt over 4 mill i boliglån. Samlet inntekt på rundt 2 mill. En bil. Ingen andre lån. 42 år. Vi lever ikke trangt p.t, men det blir ikke morsomt hvis renta går opp til 8 %. Barna blir for øvrig bare dyrere når de blir eldre. Man har kanskje ikke lenger SFO-regning, men fritidsaktivitetene kompenserer. Anonymkode: 6fa55...088 Bare sko og mat er mer enn sfo 😂 Har en lang slamp med skyhøy forbrenning og 47 i sko, ikke bare å finne sko i den størrelsen på tilbud. Kjipt å betale så mye i rente, men det går jo greit. Vi har 3,3 i huset, med studie og bil nesten 4. 1,3 samlet inn. Det skal gå helt fint med 8 %. Anonymkode: 13784...f83
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2022 #6 Skrevet 13. juni 2022 Hvor mye betaler dere med den gjelden i lån i måneden? Anonymkode: 5085e...688
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2022 #7 Skrevet 13. juni 2022 Huslån på ca 5 mill. Vi er 35 år. 5 barn. 4 biler. 2 mill i billån. Vi tjener ca 2 mill i året til sammen. Betaler 20.000 på huslån i mnden og 22.000 på billån. Anonymkode: 76bdb...d46
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå