Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #26 Skrevet 11. juni 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Du gjorde en slett jobb, for "alle" de du påsto var feil var ikke det. Sånn. Er du ferdig snart? Anonymkode: 267b7...4ba Det var de jo, og så var det jaggu flere jeg hadde oversett. På toppen av det kommer jo dårlig setningsoppbygging. Anonymkode: 71e7b...d96
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #27 Skrevet 11. juni 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): En del av forklaringen på sykefraværet er at vi har en svært stor andel av befolkningen i arbeid. At det er rom for folk med suboptimal helse i arbeidslivet er positivt (og burde utvides og forsterkes videre). Har du opplevd mennesker med skolevegring selv? Eller kjenner du til det ptofesjonelt? Hvis ikke tenker jeg du gjør klokt i å ikke rope så høyt. Det er et enormt problem for familiene det rammer. Ingen barn vil heller sitte inne på rommet enn å være sammen med venner uten grunn. Det er en vond, sår, komplisert og sammensatt problematikk. Anonymkode: cd245...c0f Hvis du velger å yro det. Drt er blitt ropt varsko mange ganger om sykefravær i Norge, for vi har et høyt nettopp i forhold til arbeidstagere. Du må nesten argumentere for hvorfor skolevegring er et stort problem, og ikke bare være dramatisk ved å skrive hvor forferdelig det er for de som er rammet. Anonymkode: 267b7...4ba
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #28 Skrevet 11. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg skal ikke snakke om nordmenn på en dårlig måte generellt,for vi er etter hva jeg ser,hører og erfarer,snille mennesker. Vi er det tilmed på nett i forhold til andre,og det går ikke upåaktet hen på utenlandske forum. Vi henvender oss mye høfligere og hyggeligere mot andre,og vi trakkaserer ikke andre i særlig stor grad. På et svensk forum blir vi rost for å være lette å diskutere med uten å angripe meddebbatanter,og der skriver de tilmed at vi har et snilt språk! En som skriver at han ville ikke klart å ta en trussel på norsk akvorlig,for det høres alt for snilt ut! Det var jo en morsom ting å lese,men mer alvorlig så syns jeg vi skal være litt stolte av oss selv når det kommer til å kommunisere med andre. Vi er heller ikke av dem som brøyter oss frem og tar stor plass,så vi blir i det store og hele oppfattet som et behagelig folkeferd. Selvfølgelig er det ikke alltid empatiske og hyggelige kommentarer og innlegg i kommentarfelt eller på diverse forum her heller,men alt i alt så er vi greie mot hverandre i forhold til hva de er mange andre steder. Det er bare det at vi også er blitt veldig late og unnvikende. Vi blir hjemme fra jobb med grunner som lett kan oppfattes som skulk noen ganger. Sykefraværet er stort. Vi tåler veldig lite når sant skal sies. Litt snufs og litt kvalm og litt hodepine,så legger vi oss nedpå og blir blodig fornærmet om noen krever noe av oss i den tilstanden. Vi liker ikke å bli krevd noe av i det hele tatt. Vi er kjent for å vite hva vi kan kreve da,men vi spør veldig sjelden hvilke muligheter vi har isteden. Dette påvirker også barneoppdragelsen og idrett og barn. Det skal ikke kreves noe,alt skal være frivillig etter hvilke følelser som styrer. Jeg er veldig glad for at vi tar barn mer på alvor. De er like viktige som større mennesker,og de skal vises samme respekt. De trenger bare at noen stiller krav til dem. Du går på skolen selv om du ikke har lyst. Du gjør leksene dine selv om du er trøtt. Du må henge opp tøyet ditt selv om du har en dårlig dag,og du rydder rommet selv om du helst vil noe annet. En mor klaget et sted på at hun ikke engang kunne gå på do uten å ha med babyen sin. Hun hadde en klistremerkebaby må vite.Jeg blir så paff,for hva tror hun vil skje om babyen ligger trygt i babynest i fem minutter,om den gråter eller viser annen misnøye? Det skjer absolutt ingenting som vil skade babyen! Med sånn innstilling så lurer jeg på hvordan dette barnet og barn med lignende foreldre vokser opp? Som jeg startet med å si,så vil jeg ikke snakke oss ned på generell basis. Vi er gode mennesker stort sett,men vi bør lære oss viktigheten av selvdisiplin. Vi er snille,beskjedne og konfliktsky,men vi må ta oss selv i nakken når det gjelder latskap. Ikke minst må vi lære oss at vi kan,om vi bare stiller litt krav til oss selv og andre. Også når vi er trøtte,snufsete,har litt hodepine eller har sovet dårlig. Vi trenger ikke å gå ned for telling for det. Anonymkode: 267b7...4ba Er uenig med deg i alt. Anonymkode: 2ac11...2d7
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #29 Skrevet 11. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Er uenig med deg i alt. Anonymkode: 2ac11...2d7 Åja! Takk for info Anonymkode: 267b7...4ba
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #30 Skrevet 11. juni 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Hvis du velger å yro det. Drt er blitt ropt varsko mange ganger om sykefravær i Norge, for vi har et høyt nettopp i forhold til arbeidstagere. Du må nesten argumentere for hvorfor skolevegring er et stort problem, og ikke bare være dramatisk ved å skrive hvor forferdelig det er for de som er rammet. Anonymkode: 267b7...4ba Skolevegring er internasjonalt anerkjent som en «public health issue”. Jeg har verken tid til eller interesse av å drive voksenopplæring, men kjør et søk på «school refusal” på PubMed eller lignende så får du mange interessante artikler du kan lese for å sette deg bedre inn i det. Anonymkode: cd245...c0f
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #31 Skrevet 11. juni 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Skolevegring er internasjonalt anerkjent som en «public health issue”. Jeg har verken tid til eller interesse av å drive voksenopplæring, men kjør et søk på «school refusal” på PubMed eller lignende så får du mange interessante artikler du kan lese for å sette deg bedre inn i det. Anonymkode: cd245...c0f Da må du la være å gå inn i debatter om du ikke forklarer deg med et par setninger etter en påstand, eller kan argumentere. At du bruker hersketeknikk og skriver noe så latterlig som at du ikke driver med voksenopplæring, forteller meg bare at du ikke vet noe som helst om det selv. Da kan du heller la være å protestere kun for protestens skyld. Anonymkode: 267b7...4ba
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #32 Skrevet 11. juni 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Da må du la være å gå inn i debatter om du ikke forklarer deg med et par setninger etter en påstand, eller kan argumentere. At du bruker hersketeknikk og skriver noe så latterlig som at du ikke driver med voksenopplæring, forteller meg bare at du ikke vet noe som helst om det selv. Da kan du heller la være å protestere kun for protestens skyld. Anonymkode: 267b7...4ba Du innbyr overhodet ikke til en fruktbar diskusjon. Hvorfor skal jeg forsøke å diskutere med deg og informere deg hvis jeg ikke får noe ut av det selv? Hadde det vært en saklig meningsutveksling ville jeg lagt mer i det. Hvis du ønsker bedre svar må du jobbe med formidlingsevne din. Anonymkode: cd245...c0f
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #33 Skrevet 11. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Pass på deg selv du, og jobb gjerne med språket ditt. Selv har jeg jobbet meg gjennom seks år på universitetet, har 50-60 timers arbeidsuker, og jobber med at barna mine skal stille lavere krav til seg selv enn de gjør. Anonymkode: f7142...489 Hvis du har 60 timers uker, så har du jo strengt tatt ikke tid til å lære barna dine noe som helst, da du ikke ser dem i våken tilstand. Anonymkode: 0aa40...b5b
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #34 Skrevet 11. juni 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Du innbyr overhodet ikke til en fruktbar diskusjon. Hvorfor skal jeg forsøke å diskutere med deg og informere deg hvis jeg ikke får noe ut av det selv? Hadde det vært en saklig meningsutveksling ville jeg lagt mer i det. Hvis du ønsker bedre svar må du jobbe med formidlingsevne din. Anonymkode: cd245...c0f Nå var det du som gikk inn på min tråd. Du går rundt i ulike tråder og bruker hersketeknikk nå. Ro deg ned og slutt å drikke du. Anonymkode: 267b7...4ba
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #35 Skrevet 11. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg behersker ikke språket dårlig. Hvis du tenker at jeg gjør det fordi det ikke er mellomrom etter tegnsetting,og fordi jeg skrev ett ord feil, så er det nok mer urovekkende at du hisser deg sånn opp over det. Jeg vet jo selvfølgelig at det er helt andre ting som irriterer deg,og det er fint. Anonymkode: 267b7...4ba Det er ikke ETT ord feil. Jeg tror faktisk ikke du har skrevet en eneste setning uten språklige feil. Anonymkode: cdb90...a11
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #36 Skrevet 11. juni 2022 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Nå var det du som gikk inn på min tråd. Du går rundt i ulike tråder og bruker hersketeknikk nå. Ro deg ned og slutt å drikke du. Anonymkode: 267b7...4ba Er du seriøs? For et ubehagelig menneske du er! Anonymkode: fd0d6...30d
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #37 Skrevet 11. juni 2022 Herlighet for en smørje. Du kan ha god nytte av et retteprogram for å plukke vekk de drøyeste feilene. Og slutt med den tullete generaliseringen. Du er ikke så dyp og reflektert som du tror selv. Anonymkode: 9739f...8c8
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #38 Skrevet 11. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Er du seriøs? For et ubehagelig menneske du er! Anonymkode: fd0d6...30d Akkurat. Etter å ha brukt hersketeknikker gjennom tråden så får du rett i offerrollen når du får passet påskrevet. Er det ikke typisk.... Anonymkode: 267b7...4ba
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #39 Skrevet 11. juni 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Herlighet for en smørje. Du kan ha god nytte av et retteprogram for å plukke vekk de drøyeste feilene. Og slutt med den tullete generaliseringen. Du er ikke så dyp og reflektert som du tror selv. Anonymkode: 9739f...8c8 Dyp og reflektert? Hva snakker du om? Anonymkode: 267b7...4ba
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #40 Skrevet 11. juni 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg skal ikke snakke om nordmenn på en dårlig måte generellt... Men det er bare noe jeg sier for at det skal høres litt penere ut, egentlig ønsker jeg å rakke ned på nordmenn generelt (med én l), fordi jeg føler meg bedre når jeg kan rakke ned på andre. Det er bare det at jeg også er blitt veldig late og unnvikende. Jeg blir hjemme fra jobb med grunner som lett kan oppfattes som skulk noen ganger. Sykefraværet er stort. Jeg tåler veldig lite når sant skal sies. Litt snufs og litt kvalm og litt hodepine,så legger jeg meg nedpå og blir blodig fornærmet om noen krever noe av meg i den tilstanden. Jeg liker ikke å bli krevd noe av i det hele tatt. Jeg er kjent for å vite hva jeg kan kreve da,men jeg spør veldig sjelden hvilke muligheter jeg har isteden. Dette påvirker også barneoppdragelsen og idrett og barn. Det skal ikke kreves noe,alt skal være frivillig etter hvilke følelser som styrer. Jeg er veldig glad for at jeg tar barn mer på alvor. De er like viktige som større mennesker,og de skal vises samme respekt. De trenger bare at noen stiller krav til dem, slike noen burde stilt krav til meg. Som jeg startet med å si,så latet jeg bare som om jeg ikke ville snakke oss ned på generell basis. Jeg er et godt menneske stort sett,men jeg bør lære meg viktigheten av selvdisiplin. Jeg er kanskje snill, men ikke beskjeden og konfliktsky,men jeg må ta meg selv i nakken når det gjelder latskap. Ikke minst må jeg lære meg at jeg kan,om jeg bare stiller litt krav til meg selv. Også når jeg er trøtt,snufsete,har litt hodepine eller har sovet dårlig. Jeg trenger ikke å gå ned for telling for det. Og jeg lover å bruke tiden på å forbedre språket mitt til neste gang jeg vil late som om jeg ønsker å starte en generell diskusjon, men egentlig bare ønsker å rakke ned på andre. Anonymkode: 267b7...4ba Sånn, da rettet jeg opp teksten din, HI, trakk fra litt og la til et par vesentlige ting. Flott at du vil ta tak i deg selv og det du selv trenger å forbedre både personlig og praktisk. Anonymkode: 92348...893
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #41 Skrevet 11. juni 2022 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Akkurat. Etter å ha brukt hersketeknikker gjennom tråden så får du rett i offerrollen når du får passet påskrevet. Er det ikke typisk.... Anonymkode: 267b7...4ba Offerrollen? Den ikler du visst ganske bra selv. Jeg har kun ett innlegg i tråden fra før. Anonymkode: fd0d6...30d
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #42 Skrevet 11. juni 2022 Snakk for deg selv, din beskrivelse av vi er definitivt ikke meg. Skolevegring er ett problem som handler om mye annet enn sarte barn. Ett skolesystem som gradvis har fjernet pusterom, kreativitet, motivasjon og læringsglede. Holder de flinke nede og lar de kjede seg gjennom skoledagen uten utfordringer eller heiarop når de hevder seg. Alle skal være like vet du. Anonymkode: 1312b...cdb
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #43 Skrevet 11. juni 2022 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Sånn, da rettet jeg opp teksten din, HI, trakk fra litt og la til et par vesentlige ting. Flott at du vil ta tak i deg selv og det du selv trenger å forbedre både personlig og praktisk. Anonymkode: 92348...893 ❤ Anonymkode: 267b7...4ba
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #44 Skrevet 11. juni 2022 Snakk forræsjæl. Jeg mangler ikke selvdisiplin. Anonymkode: 2ca4d...08f
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #45 Skrevet 11. juni 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Hvis du velger å yro det. Drt er blitt ropt varsko mange ganger om sykefravær i Norge, for vi har et høyt nettopp i forhold til arbeidstagere. Du må nesten argumentere for hvorfor skolevegring er et stort problem, og ikke bare være dramatisk ved å skrive hvor forferdelig det er for de som er rammet. Anonymkode: 267b7...4ba Det er jo et systemproblem. Hvis skolevegringen f eks starter med mobbing, noe som ofte er tilfelle, da har jo skolen svikta barnet og dets krav på trygt læringsmiljø. Anonymkode: 2ca4d...08f
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #46 Skrevet 11. juni 2022 «tilmed»? Hva er det med folk som skriver det «ordet»? Det er jo ikke et ord. Det brer om seg med feilstaving her inne. Skal man bli tatt seriøst bør man kunne mestre eget morsmål. Det er et minimum! Anonymkode: 0d997...cad
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #47 Skrevet 11. juni 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Hvis du har 60 timers uker, så har du jo strengt tatt ikke tid til å lære barna dine noe som helst, da du ikke ser dem i våken tilstand. Anonymkode: 0aa40...b5b Det vet vel du absolutt ingenting om? Jeg er sammen med barna fra de kommer fra skolen og til de legger seg, og så logger jg på pc'en igjen. Jeg jobber ofte til midnatt. Med andre ord: Jobb fra 8-16 og fra 21-00 = 11 timer per dag x 5 = 55, pluss at jeg legger inn noen timer i helgen. Slik er det for de av oss som har en karriere og ikke bare en jobb. Anonymkode: f7142...489
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #48 Skrevet 11. juni 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Det vet vel du absolutt ingenting om? Jeg er sammen med barna fra de kommer fra skolen og til de legger seg, og så logger jg på pc'en igjen. Jeg jobber ofte til midnatt. Med andre ord: Jobb fra 8-16 og fra 21-00 = 11 timer per dag x 5 = 55, pluss at jeg legger inn noen timer i helgen. Slik er det for de av oss som har en karriere og ikke bare en jobb. Anonymkode: f7142...489 Jeg har også karriere. Men jeg har også barn. Så nei, det er ikke slik for alle. Anonymkode: 0aa40...b5b
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #49 Skrevet 11. juni 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Jeg har også karriere. Men jeg har også barn. Så nei, det er ikke slik for alle. Anonymkode: 0aa40...b5b Da har vel du bare lavere ambisjoner enn meg da, greit nok det. Poenget er uansett at det er fullt mulig med 50-60 timers arbeidsuke uten å la barna gå for lut og kaldt vann slik du insinuerte. Anonymkode: f7142...489
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #50 Skrevet 11. juni 2022 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Jeg skal ikke snakke om nordmenn på en dårlig måte generellt,for vi er etter hva jeg ser,hører og erfarer,snille mennesker. Vi er det tilmed på nett i forhold til andre,og det går ikke upåaktet hen på utenlandske forum. Vi henvender oss mye høfligere og hyggeligere mot andre,og vi trakkaserer ikke andre i særlig stor grad. På et svensk forum blir vi rost for å være lette å diskutere med uten å angripe meddebbatanter,og der skriver de tilmed at vi har et snilt språk! En som skriver at han ville ikke klart å ta en trussel på norsk akvorlig,for det høres alt for snilt ut! Det var jo en morsom ting å lese,men mer alvorlig så syns jeg vi skal være litt stolte av oss selv når det kommer til å kommunisere med andre. Vi er heller ikke av dem som brøyter oss frem og tar stor plass,så vi blir i det store og hele oppfattet som et behagelig folkeferd. Selvfølgelig er det ikke alltid empatiske og hyggelige kommentarer og innlegg i kommentarfelt eller på diverse forum her heller,men alt i alt så er vi greie mot hverandre i forhold til hva de er mange andre steder. Det er bare det at vi også er blitt veldig late og unnvikende. Vi blir hjemme fra jobb med grunner som lett kan oppfattes som skulk noen ganger. Sykefraværet er stort. Vi tåler veldig lite når sant skal sies. Litt snufs og litt kvalm og litt hodepine,så legger vi oss nedpå og blir blodig fornærmet om noen krever noe av oss i den tilstanden. Vi liker ikke å bli krevd noe av i det hele tatt. Vi er kjent for å vite hva vi kan kreve da,men vi spør veldig sjelden hvilke muligheter vi har isteden. Dette påvirker også barneoppdragelsen og idrett og barn. Det skal ikke kreves noe,alt skal være frivillig etter hvilke følelser som styrer. Jeg er veldig glad for at vi tar barn mer på alvor. De er like viktige som større mennesker,og de skal vises samme respekt. De trenger bare at noen stiller krav til dem. Du går på skolen selv om du ikke har lyst. Du gjør leksene dine selv om du er trøtt. Du må henge opp tøyet ditt selv om du har en dårlig dag,og du rydder rommet selv om du helst vil noe annet. En mor klaget et sted på at hun ikke engang kunne gå på do uten å ha med babyen sin. Hun hadde en klistremerkebaby må vite.Jeg blir så paff,for hva tror hun vil skje om babyen ligger trygt i babynest i fem minutter,om den gråter eller viser annen misnøye? Det skjer absolutt ingenting som vil skade babyen! Med sånn innstilling så lurer jeg på hvordan dette barnet og barn med lignende foreldre vokser opp? Som jeg startet med å si,så vil jeg ikke snakke oss ned på generell basis. Vi er gode mennesker stort sett,men vi bør lære oss viktigheten av selvdisiplin. Vi er snille,beskjedne og konfliktsky,men vi må ta oss selv i nakken når det gjelder latskap. Ikke minst må vi lære oss at vi kan,om vi bare stiller litt krav til oss selv og andre. Også når vi er trøtte,snufsete,har litt hodepine eller har sovet dårlig. Vi trenger ikke å gå ned for telling for det. Anonymkode: 267b7...4ba Det er altså knapt en korrekt skrevet setning i hele dette innlegget. Setningene med skrivefeil og/eller tegnsettingsfeil er markert med uthevet skrift. Jeg tenker at du har en god jobb med å feie for egen dør før du kan begynne å oppdra andre. Anonymkode: fd0d6...30d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå