Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #1 Skrevet 11. juni 2022 Jeg skal ikke snakke om nordmenn på en dårlig måte generellt,for vi er etter hva jeg ser,hører og erfarer,snille mennesker. Vi er det tilmed på nett i forhold til andre,og det går ikke upåaktet hen på utenlandske forum. Vi henvender oss mye høfligere og hyggeligere mot andre,og vi trakkaserer ikke andre i særlig stor grad. På et svensk forum blir vi rost for å være lette å diskutere med uten å angripe meddebbatanter,og der skriver de tilmed at vi har et snilt språk! En som skriver at han ville ikke klart å ta en trussel på norsk akvorlig,for det høres alt for snilt ut! Det var jo en morsom ting å lese,men mer alvorlig så syns jeg vi skal være litt stolte av oss selv når det kommer til å kommunisere med andre. Vi er heller ikke av dem som brøyter oss frem og tar stor plass,så vi blir i det store og hele oppfattet som et behagelig folkeferd. Selvfølgelig er det ikke alltid empatiske og hyggelige kommentarer og innlegg i kommentarfelt eller på diverse forum her heller,men alt i alt så er vi greie mot hverandre i forhold til hva de er mange andre steder. Det er bare det at vi også er blitt veldig late og unnvikende. Vi blir hjemme fra jobb med grunner som lett kan oppfattes som skulk noen ganger. Sykefraværet er stort. Vi tåler veldig lite når sant skal sies. Litt snufs og litt kvalm og litt hodepine,så legger vi oss nedpå og blir blodig fornærmet om noen krever noe av oss i den tilstanden. Vi liker ikke å bli krevd noe av i det hele tatt. Vi er kjent for å vite hva vi kan kreve da,men vi spør veldig sjelden hvilke muligheter vi har isteden. Dette påvirker også barneoppdragelsen og idrett og barn. Det skal ikke kreves noe,alt skal være frivillig etter hvilke følelser som styrer. Jeg er veldig glad for at vi tar barn mer på alvor. De er like viktige som større mennesker,og de skal vises samme respekt. De trenger bare at noen stiller krav til dem. Du går på skolen selv om du ikke har lyst. Du gjør leksene dine selv om du er trøtt. Du må henge opp tøyet ditt selv om du har en dårlig dag,og du rydder rommet selv om du helst vil noe annet. En mor klaget et sted på at hun ikke engang kunne gå på do uten å ha med babyen sin. Hun hadde en klistremerkebaby må vite.Jeg blir så paff,for hva tror hun vil skje om babyen ligger trygt i babynest i fem minutter,om den gråter eller viser annen misnøye? Det skjer absolutt ingenting som vil skade babyen! Med sånn innstilling så lurer jeg på hvordan dette barnet og barn med lignende foreldre vokser opp? Som jeg startet med å si,så vil jeg ikke snakke oss ned på generell basis. Vi er gode mennesker stort sett,men vi bør lære oss viktigheten av selvdisiplin. Vi er snille,beskjedne og konfliktsky,men vi må ta oss selv i nakken når det gjelder latskap. Ikke minst må vi lære oss at vi kan,om vi bare stiller litt krav til oss selv og andre. Også når vi er trøtte,snufsete,har litt hodepine eller har sovet dårlig. Vi trenger ikke å gå ned for telling for det. Anonymkode: 267b7...4ba
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #2 Skrevet 11. juni 2022 Jøss. Dette må være tidenes generalisering. Anonymkode: 79bbe...0f8
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #3 Skrevet 11. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jøss. Dette må være tidenes generalisering. Anonymkode: 79bbe...0f8 ...og argumentene dine er? Anonymkode: 267b7...4ba
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #4 Skrevet 11. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): ...og argumentene dine er? Anonymkode: 267b7...4ba Mot det du skriver? At det er tidenes generalisering. Anonymkode: 79bbe...0f8
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #5 Skrevet 11. juni 2022 For et ufattelig tåpelig innlegg. Det er heldigvis sjelden man leser en slik samling nonsens. Anonymkode: fd0d6...30d
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #6 Skrevet 11. juni 2022 Huff. Her var det mye å ta tak i. Jeg velger meg ut to punkter: 1. Det skal være mellomrom etter tegnsetting. 2. Det heter "til og med". Anonymkode: 71e7b...d96
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #7 Skrevet 11. juni 2022 Takk for viktige reaksjoner. Jeg mener det seriøst 😊 HI Anonymkode: 267b7...4ba
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #8 Skrevet 11. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Takk for viktige reaksjoner. Jeg mener det seriøst 😊 HI Anonymkode: 267b7...4ba Ja, jeg er også seriøs. Det er urovekkende at noen behersker sitt eget morsmål så dårlig som du tilsynelatende gjør. Anonymkode: 71e7b...d96
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #9 Skrevet 11. juni 2022 Pass på deg selv du, og jobb gjerne med språket ditt. Selv har jeg jobbet meg gjennom seks år på universitetet, har 50-60 timers arbeidsuker, og jobber med at barna mine skal stille lavere krav til seg selv enn de gjør. Anonymkode: f7142...489
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #10 Skrevet 11. juni 2022 Jeg kjenner meg ikke igjen i dette, men det er kanskje miljøavhengig. Min omgangskrets har høye ambisjoner, og står på for å nå målene sine. Vi har også høy arbeidsmoral, men for egen del må jeg si at jeg er blitt flinkere til å holde meg hjemme hvis jeg tror jeg har noe som er smittsomt. Da avtaler jeg bare hjemmekontor med nærmeste leder. Anonymkode: cd245...c0f
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #11 Skrevet 11. juni 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Ja, jeg er også seriøs. Det er urovekkende at noen behersker sitt eget morsmål så dårlig som du tilsynelatende gjør. Anonymkode: 71e7b...d96 Jeg behersker ikke språket dårlig. Hvis du tenker at jeg gjør det fordi det ikke er mellomrom etter tegnsetting,og fordi jeg skrev ett ord feil, så er det nok mer urovekkende at du hisser deg sånn opp over det. Jeg vet jo selvfølgelig at det er helt andre ting som irriterer deg,og det er fint. Anonymkode: 267b7...4ba
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #12 Skrevet 11. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Pass på deg selv du, og jobb gjerne med språket ditt. Selv har jeg jobbet meg gjennom seks år på universitetet, har 50-60 timers arbeidsuker, og jobber med at barna mine skal stille lavere krav til seg selv enn de gjør. Anonymkode: f7142...489 Nå handlet vel ikke innlegget om deg. Etter seks års jobb på universitetet burde du lett ha forstått det. Anonymkode: 267b7...4ba
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #13 Skrevet 11. juni 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jeg kjenner meg ikke igjen i dette, men det er kanskje miljøavhengig. Min omgangskrets har høye ambisjoner, og står på for å nå målene sine. Vi har også høy arbeidsmoral, men for egen del må jeg si at jeg er blitt flinkere til å holde meg hjemme hvis jeg tror jeg har noe som er smittsomt. Da avtaler jeg bare hjemmekontor med nærmeste leder. Anonymkode: cd245...c0f Jeg bare undrer..men er det sånn at du kun er observant på din omgangskrets? Ser du ikke og reflekterer over samfunnet forøvrig? Anonymkode: 267b7...4ba
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #14 Skrevet 11. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg bare undrer..men er det sånn at du kun er observant på din omgangskrets? Ser du ikke og reflekterer over samfunnet forøvrig? Anonymkode: 267b7...4ba Jeg kjenner meg ikke igjen i din beskrivelse av samfunnet, men det er ikke dermed sagt at det ikke finnes områder/kulturer hvor det er slik. Selv om mitt inntrykk er annerledes kan jeg ikke avfeie alt du sier ved å generalisere ut fra min erfaring. Anonymkode: cd245...c0f
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #15 Skrevet 11. juni 2022 Jeg er nok i målgruppen med mine barn. Ja, sett fra sidelinjen ser det ut som at vi ikke krever noe av våre barn. De som kjenner oss vet at barnet som har asperger trenger ro, å ikke bli presset, å ikke bli overstimulert. Asperger barnet blir mye fortere overstimulert enn andre barn. Storesøsteren som har ptsd og sosial angst må også skjermes. Etter en dag i byen er hun fullstendig utslitt. Skolen er krevende og selv om hun gjør mindre enn andre, klarer hun ikke mer. Holdninger som dette er ødeleggende for de som ikke klarer å følge samfunnets normer. Åpne øynene, så ser du at det er ofte en grunn til at folk ikke klarer alt. Anonymkode: bc482...1b5
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #16 Skrevet 11. juni 2022 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Jeg behersker ikke språket dårlig. Hvis du tenker at jeg gjør det fordi det ikke er mellomrom etter tegnsetting,og fordi jeg skrev ett ord feil, så er det nok mer urovekkende at du hisser deg sånn opp over det. Jeg vet jo selvfølgelig at det er helt andre ting som irriterer deg,og det er fint. Anonymkode: 267b7...4ba Nei, det er langt flere feil i innlegget ditt enn de to jeg påpekte. Du behersker norsk dårlig. Anonymkode: 71e7b...d96
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #17 Skrevet 11. juni 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Jeg kjenner meg ikke igjen i din beskrivelse av samfunnet, men det er ikke dermed sagt at det ikke finnes områder/kulturer hvor det er slik. Selv om mitt inntrykk er annerledes kan jeg ikke avfeie alt du sier ved å generalisere ut fra min erfaring. Anonymkode: cd245...c0f Sjekk sykefraværet. Dessuten er skolevegring et økende fenomen. Det er bare to ting du absolutt burde vite om. Anonymkode: 267b7...4ba
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #18 Skrevet 11. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Nei, det er langt flere feil i innlegget ditt enn de to jeg påpekte. Du behersker norsk dårlig. Anonymkode: 71e7b...d96 Da må du nesten påpeke alle de andre også. Anonymkode: 267b7...4ba
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #19 Skrevet 11. juni 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jeg er nok i målgruppen med mine barn. Ja, sett fra sidelinjen ser det ut som at vi ikke krever noe av våre barn. De som kjenner oss vet at barnet som har asperger trenger ro, å ikke bli presset, å ikke bli overstimulert. Asperger barnet blir mye fortere overstimulert enn andre barn. Storesøsteren som har ptsd og sosial angst må også skjermes. Etter en dag i byen er hun fullstendig utslitt. Skolen er krevende og selv om hun gjør mindre enn andre, klarer hun ikke mer. Holdninger som dette er ødeleggende for de som ikke klarer å følge samfunnets normer. Åpne øynene, så ser du at det er ofte en grunn til at folk ikke klarer alt. Anonymkode: bc482...1b5 Jeg har et barn med diagnose selv. Jeg vet veldig godt at det er krevende og at det må taes noen hensyn. Det er ikke dermed sagt at jeg ikke stiller krav. Det har jeg alltid gjort, og det tror jeg har vært riktig også. Jeg har heller aldri gått i offerrollen på grunn av det, som jeg oppfatter at du gjør her. Jeg har ikke skrevet noe om at alle skal bli stilt samme krav til, har jeg det? Anonymkode: 267b7...4ba
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #20 Skrevet 11. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg skal ikke snakke om nordmenn på en dårlig måte generellt,for vi er etter hva jeg ser,hører og erfarer,snille mennesker. Vi er det tilmed på nett i forhold til andre,og det går ikke upåaktet hen på utenlandske forum. Vi henvender oss mye høfligere og hyggeligere mot andre,og vi trakkaserer ikke andre i særlig stor grad. På et svensk forum blir vi rost for å være lette å diskutere med uten å angripe meddebbatanter,og der skriver de tilmed at vi har et snilt språk! En som skriver at han ville ikke klart å ta en trussel på norsk akvorlig,for det høres alt for snilt ut! Det var jo en morsom ting å lese,men mer alvorlig så syns jeg vi skal være litt stolte av oss selv når det kommer til å kommunisere med andre. Vi er heller ikke av dem som brøyter oss frem og tar stor plass,så vi blir i det store og hele oppfattet som et behagelig folkeferd. Selvfølgelig er det ikke alltid empatiske og hyggelige kommentarer og innlegg i kommentarfelt eller på diverse forum her heller,men alt i alt så er vi greie mot hverandre i forhold til hva de er mange andre steder. Det er bare det at vi også er blitt veldig late og unnvikende. Vi blir hjemme fra jobb med grunner som lett kan oppfattes som skulk noen ganger. Sykefraværet er stort. Vi tåler veldig lite når sant skal sies. Litt snufs og litt kvalm og litt hodepine,så legger vi oss nedpå og blir blodig fornærmet om noen krever noe av oss i den tilstanden. Vi liker ikke å bli krevd noe av i det hele tatt. Vi er kjent for å vite hva vi kan kreve da,men vi spør veldig sjelden hvilke muligheter vi har isteden. Dette påvirker også barneoppdragelsen og idrett og barn. Det skal ikke kreves noe,alt skal være frivillig etter hvilke følelser som styrer. Jeg er veldig glad for at vi tar barn mer på alvor. De er like viktige som større mennesker,og de skal vises samme respekt. De trenger bare at noen stiller krav til dem. Du går på skolen selv om du ikke har lyst. Du gjør leksene dine selv om du er trøtt. Du må henge opp tøyet ditt selv om du har en dårlig dag,og du rydder rommet selv om du helst vil noe annet. En mor klaget et sted på at hun ikke engang kunne gå på do uten å ha med babyen sin. Hun hadde en klistremerkebaby må vite.Jeg blir så paff,for hva tror hun vil skje om babyen ligger trygt i babynest i fem minutter,om den gråter eller viser annen misnøye? Det skjer absolutt ingenting som vil skade babyen! Med sånn innstilling så lurer jeg på hvordan dette barnet og barn med lignende foreldre vokser opp? Som jeg startet med å si,så vil jeg ikke snakke oss ned på generell basis. Vi er gode mennesker stort sett,men vi bør lære oss viktigheten av selvdisiplin. Vi er snille,beskjedne og konfliktsky,men vi må ta oss selv i nakken når det gjelder latskap. Ikke minst må vi lære oss at vi kan,om vi bare stiller litt krav til oss selv og andre. Også når vi er trøtte,snufsete,har litt hodepine eller har sovet dårlig. Vi trenger ikke å gå ned for telling for det. Anonymkode: 267b7...4ba Ved siden av setninger som burde ha blitt delt opp og mangel på tegnsetting. Det er jo det aller verste for leseflyten. Anonymkode: 71e7b...d96
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #21 Skrevet 11. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Ved siden av setninger som burde ha blitt delt opp og mangel på tegnsetting. Det er jo det aller verste for leseflyten. Anonymkode: 71e7b...d96 Seriøst? Du gikk gjennom teksten og fant så "mange" feil? Uff 🙂 Anonymkode: 267b7...4ba
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #22 Skrevet 11. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Seriøst? Du gikk gjennom teksten og fant så "mange" feil? Uff 🙂 Anonymkode: 267b7...4ba Ja, jeg er grei. Men jeg dropper det mest krevende arbeidet, da. Det må du betale for. Anonymkode: 71e7b...d96
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #23 Skrevet 11. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Seriøst? Du gikk gjennom teksten og fant så "mange" feil? Uff 🙂 Anonymkode: 267b7...4ba Det er enda flere feil også. For eksempel skrives det «trakassere» og å henvende seg TIL. Ingen tvil om at du har vært lat når det kommer til språkopplæring. Anonymkode: f7142...489
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #24 Skrevet 11. juni 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Sjekk sykefraværet. Dessuten er skolevegring et økende fenomen. Det er bare to ting du absolutt burde vite om. Anonymkode: 267b7...4ba En del av forklaringen på sykefraværet er at vi har en svært stor andel av befolkningen i arbeid. At det er rom for folk med suboptimal helse i arbeidslivet er positivt (og burde utvides og forsterkes videre). Har du opplevd mennesker med skolevegring selv? Eller kjenner du til det ptofesjonelt? Hvis ikke tenker jeg du gjør klokt i å ikke rope så høyt. Det er et enormt problem for familiene det rammer. Ingen barn vil heller sitte inne på rommet enn å være sammen med venner uten grunn. Det er en vond, sår, komplisert og sammensatt problematikk. Anonymkode: cd245...c0f
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #25 Skrevet 11. juni 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Ja, jeg er grei. Men jeg dropper det mest krevende arbeidet, da. Det må du betale for. Anonymkode: 71e7b...d96 Du gjorde en slett jobb, for "alle" de du påsto var feil var ikke det. Sånn. Er du ferdig snart? Anonymkode: 267b7...4ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå