Gå til innhold

Baby og avslutningsfest på skolen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et barn som skal ha avslutningsfest med utdeling av vitnemål fra grunnskolen, og baby. Babyen vil være nesten fire måneder når det er fest. Han tar ikke flaske, men vi øver på det. 
Dersom vi ikke lykkes med flasketrening kan ikke jeg dra fra han lenger en kort tid. Problemet er at 10. klassingen ikke ønsker å ha med baby på festen. Hun er ikke flau over han, men frykter at han skal lage noe «nummer». Det vil si skrike uten at han lett lar seg trøste/roe. Det er pr i dag ikke noe problem. Hun sier at det enten blir bare meg, eller så må jeg være hjemme med baby. Faren hennes kommer på festen. Jeg har også lyst til å komme, men er usikker på hvor «hardt» jeg skal kjempe for det. Hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde skaffet barnevakt og sørget for at baby var mett. Da kan det være at hn gråter fordi hn vil ha pupp, men utsultet er den ikke. 

Det er vel uansett ikke snakk om så lenge du må være borte? 

Anonymkode: 76a63...b0b

Skrevet

Dette må du prioritere å få til, det er en stor og høytidelig dag for datteren din. 

Anonymkode: 71a99...400

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde skaffet barnevakt og sørget for at baby var mett. Da kan det være at hn gråter fordi hn vil ha pupp, men utsultet er den ikke. 

Det er vel uansett ikke snakk om så lenge du må være borte? 

Jeg trenger ikke barnevakt, han kan være hjemme hos sin far. Men jeg blir borte for lenge til at han kan være uten mat og drikke. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Dette må du prioritere å få til, det er en stor og høytidelig dag for datteren din. 

Anonymkode: 71a99...400

Ja, men hvordan? Som sagt så øver vi på flaske, og jeg håper vi får det til. Men hva hvis ikke?

Skrevet
Den perfekte mor, påan igjen skrev (Akkurat nå):

Jeg trenger ikke barnevakt, han kan være hjemme hos sin far. Men jeg blir borte for lenge til at han kan være uten mat og drikke. 

Ok. Da hadde jeg lagt inn en stor innsats i å få til flasken. Ev at baby og pappa er med og triller tur under seremonien. 

Skrevet
Den perfekte mor, påan igjen skrev (Akkurat nå):

Ja, men hvordan? Som sagt så øver vi på flaske, og jeg håper vi får det til. Men hva hvis ikke?

Hva hvis du blir skadet og ikke kan amme? Da må man jo bare få det til. 

Har du prøvd med kopp?

Skrevet

Kan ikke faren være utenfor med babyen? Så kan du gå ut hvis du må

Anonymkode: e083e...bce

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Ok. Da hadde jeg lagt inn en stor innsats i å få til flasken. Ev at baby og pappa er med og triller tur under seremonien. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Kan ikke faren være utenfor med babyen? Så kan du gå ut hvis du må

Anonymkode: e083e...bce

Det er selvsagt ikke umulig, men han må jo også ta seg av 2-åringen. En slik fest varer fort ca fire timer, og det er ganske lenge å trille, og sannsynligvis heller ikke noe baby finner seg i. Det er en god halvtimes kjøring hver vei også, så å kjøre frem og tilbake er også en dårlig løsning…

Skrevet

Jeg ville lagd en plan som innebar at babyen er hjemme med sin pappa, med en backup som kan være hjemme med to-åringen. Da kan babyen og faren kjøre den halvtimen det tar å komme dit du er hvis det er krise, du kan gå ut og amme babyen og så gå inn igjen til avslutningen.

Skrevet

Babyen er stor nok til å ha barnevakt ett par timer altså. 

Tenk å være ungdom å ha sin mammas hele og fulle oppmerksomhet. 

Anonymkode: 84672...4e4

Skrevet

Om det blir for lenge kan vel far komme kjørende med baby, du amme litt i bilen og far tar med baby igjen. Slik gjorde vi det når jeg jobbet en kort periode. 

Anonymkode: b97ba...212

Skrevet

Om han ikke tat flaske tar han nok kopp, de fleste babyer gjør det. Er de sultne og det kommer lunken morsmelk inn i munnen "av seg selv" så svelger de unna.

Om det overhodet ikke går får far komme kjørende, du gå ut i bilen og amme også gå inn igjen.

Anonymkode: e3e8b...dd0

Skrevet

En baby på 4 mnd spiser ikke annenhver time lenger. Festen varer vel ikke mer enn 2-3 timer? Baby klarer seg på den tiden

Anonymkode: a3577...ec3

Skrevet

Jeg ammet før jeg dro og så trillet pappaen babyen når babyen ble trøtt. Riktignok var babyen et halvt år, og jeg var borte litt kortere, men vi fikk det til. Vitnemålsutdelingen er viktig å få med seg. 

Øv masse på flaske, evt koppmating og så må enten du dra tidligere hvis krise eller pappaen må komme med baby. Evt ha barnevakt til toåringen og så må pappaen trille i området rundt seremonien. Det er kanskje det letteste, for da kan du amme rett før, ingen vekker den sovende babyen og du kan ta en tur ut for å amme hvis nødvendig. Lykke til! 

Anonymkode: 537e9...767

Skrevet

Far kan trille babyen, komme med babyen midtveis så du kan amme, gå på besøk til noen i mellomtiden osv. her finnes det ganske mange løsninger hvis dere er villig til å tenke litt rundt situasjonen. 

Anonymkode: 965d6...02e

Skrevet

Jeg trodde HI lagde en problemstilling for å se hvor mange som ville protestere på at ungdommen ga moren et sånt ultimatum. Men nei, det var det ingen som gjorde.

Jeg vet fader ikke om jeg skal le eller gråte her noen ganger. "Hun er ikke flau over han" hva betyr det? Øh 

Og så får moren beskjed om å bli hjemme heller enn å komme med babyen. 

Hahahaha! Ha en fin avslutning mitt barn, hadde jeg sagt. Og helt klart blitt hjemme med babyen.

Hva feiler dere her??? 

Anonymkode: 4a8be...dc3

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Babyen er stor nok til å ha barnevakt ett par timer altså. 

Tenk å være ungdom å ha sin mammas hele og fulle oppmerksomhet. 

Anonymkode: 84672...4e4

Det er han, men det er 4-5 timer det er snakk om her, og på kvelden. På kvelden trengs det hyppigere påfyll enn tidligere på dagen. Jeg trenger som sagt ikke barnevakt heller, siden faren er en høyst oppegående mann som utfyller farsrollen sin aldeles utmerket.

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Jeg trodde HI lagde en problemstilling for å se hvor mange som ville protestere på at ungdommen ga moren et sånt ultimatum. Men nei, det var det ingen som gjorde.

Jeg vet fader ikke om jeg skal le eller gråte her noen ganger. "Hun er ikke flau over han" hva betyr det? Øh 

Hahahaha! Ha en fin avslutning mitt barn, hadde jeg sagt. Og helt klart blitt hjemme med babyen.

Hva feiler dere her??? 

Nja, ultimatumet tar jeg ikke så veldig bokstavelig, og det tror jeg ikke hun gjør heller. Det er mer for å si at hun veldig gjerne håper at han kan bli hjemme. Og det ønsker jeg helst å kunne gi henne. 

At hun ikke er flau over han betyr bokstavelig talt det det står. Mange tenåringer er flaue over at foreldrene åpenbart har et sexliv. Hun har heldigvis en fornuftig tilnærming til det, selv om hun nok velger å fortrenge hvordan han ble laget.

Jeg ser at jeg virker negativ, men alle forslagene dere kommer med, har jeg tenkt gjennom. For oss fungerer det dårlig både å trille i nærområdet, og at far kjører til meg ved behov. Egentlig så er det som fungerer best at han tar flaske, evt kopp, før festen, eller at han blir med. Da vil han sannsynligvis sove gjennom mesteparten av festen.

Endret av Den perfekte mor, påan igjen
Skrevet

Mitt barn hadde aldri tatt flaske, aldri prøvd engang, var fullammet da han var fire måneder. Så ble jeg skadet og lagt inn og pappaen tok over. Kjøpte flasker og ordnet opp. Det går fint. Ingen barn sulter ihjel når de tilbys mat, flaske er helt ok. 

Anonymkode: cbf1e...196

Skrevet
Den perfekte mor, påan igjen skrev (3 minutter siden):

Det er han, men det er 4-5 timer det er snakk om her, og på kvelden. På kvelden trengs det hyppigere påfyll enn tidligere på dagen. Jeg trenger som sagt ikke barnevakt heller, siden faren er en høyst oppegående mann som utfyller farsrollen sin aldeles utmerket.

Nja, ultimatumet tar jeg ikke så veldig bokstavelig, og det tror jeg ikke hun gjør heller. Det er mer for å si at hun veldig gjerne håper at han kan bli hjemme. Og det ønsker jeg helst å kunne gi henne. 

At hun ikke er flau over han betyr bokstavelig talt det det står. Mange tenåringer er flaue over at foreldrene åpenbart har et sexliv. Hun har heldigvis en fornuftig tilnærming til det, selv om hun nok velger å fortrenge hvordan han ble laget.

Jeg ser at jeg virker negativ, men alle forslagene dere kommer med, har jeg tenkt gjennom. For oss fungerer det dårlig både å trille i nærområdet, og at far kjører til meg ved behov. Egentlig så er det som fungerer best at han tar flaske, evt kopp, før festen, eller at han blir med. Da vil han sannsynligvis sove gjennom mesteparten av festen.

Kjeder du deg? Du lager et innlegg som egentlig ikke inneholder noen reell problemstilling. Ihvertfall ikke etter at jeg skrev at det var et helt urimelig ultimatum av datteren din. 

Nei da så. Vi kan kjede oss alle mann iblant.... 

Skrevet
Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Hva feiler dere her??? 

Det samme tenkte jeg.

Anonymkode: 409eb...635

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Kjeder du deg? Du lager et innlegg som egentlig ikke inneholder noen reell problemstilling. Ihvertfall ikke etter at jeg skrev at det var et helt urimelig ultimatum av datteren din. 

Nei da så. Vi kan kjede oss alle mann iblant.... 

Hva mener du? Jeg var egentlig ute etter å høre om det fantes andre løsninger enn de jeg selv hadde tenkt på. Kopp har jeg faktisk ikke forsøkt, men de andre forslagene har jeg tenkt på. Gode forslag, men de fungerer dårlig i vårt tilfelle.

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Mitt barn hadde aldri tatt flaske, aldri prøvd engang, var fullammet da han var fire måneder. Så ble jeg skadet og lagt inn og pappaen tok over. Kjøpte flasker og ordnet opp. Det går fint. Ingen barn sulter ihjel når de tilbys mat, flaske er helt ok. 

Det skal jo et par dager til for at han skal sulte ihjel, men det er jo måte på hvor stort ubehag han, far og storebror skal påføres for denne festen. Hverken storesøster eller jeg hadde heller kunnet kose oss på fest når vi visste at han (og broren som også frustrert/redd om lillebror er utrøstelig) skrek hele kvelden vi var borte. Han «nekter» jo ikke å ta flaske, han forstår bare ikke hvordan den skal brukes. Du hadde også blitt sulten om du ikke fikk mat før du løst en avansert matematisk gåte.

Endret av Den perfekte mor, påan igjen
Skrevet

Jeg ville skaffet barnevakt til 2-åringen og bedt pappaen og babyen bli med om ikke det lot seg gjøre med flaske eller kopp. 

Skrevet
Den perfekte mor, påan igjen skrev (1 minutt siden):

Det skal jo et par dager til for at han skal sulte ihjel, men det er jo måte på hvor stort ubehag han, far og storebror skal påføres for denne festen. Hverken storesøster eller jeg hadde heller kunnet kose oss på fest når vi visste at han (og broren som også frustrert/redd om lillebror er utrøstelig) skrek hele kvelden vi var borte. Han «nekter» jo ikke å ta flaske, han forstår bare ikke hvordan den skal brukes. Du hadde også blitt sulten om du ikke fikk mat før du løst en avansert matematisk gåte.

Ikke la lillebror uforskyldt ta skylden for at ikke dere skal kose dere! Det er selvfølgelig viktig med mat til en baby, men det er UTROLIG viktig å kunne delta på den avslutningen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...