Anonym bruker Skrevet 7. juni 2022 #26 Skrevet 7. juni 2022 De kunne hoppe fra kanten av bassenget og svømme til badetdappa da de var 4. Da de var 6 var de trygge i vann. Anonymkode: 52cc2...df3
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2022 #27 Skrevet 7. juni 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Det virker som mange her ikke vet hva som kreves for å være "svømmedyktig". Jeg tviler på at barna deres kunne svømme 200 meter på rygg og bryst som 5-6-åringer. Eller mente du, HI, å spørre om når de lærte å svømme? Anonymkode: 7f7c7...14f Mine kunne det. Jeg også. Når de har lært å svømme dreier det seg bare om å gidde å prøve. De kunne også svømme med litt klær, men i sjøen vet jeg ikke hvor langt de kunne svømme da de var så små. Det blir straks vanskeligere med kaldt vann, bølger og strøm. Anonymkode: 52cc2...df3
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2022 #28 Skrevet 7. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Bare nysgjerrig: hvordan får dere tid til å være i svømmehallen fire ganger på en uke når dere har tre barn? Mine barn går på masse andre aktiviteter også, i tillegg til svømmekurs en gang i uka.. Anonymkode: 3ed40...f4f Vi begynte med svømmeklubben en dag pr uke når de var 5 og hadde ingen andre aktiviteter. Det var det eneste aktivitet frem til uti 1. klasse. de to åra begge gikk på svømming, på to ulike dager og de hadde 1-2 andre aktiviteter var dte litt hektisk. men det gikk. Vi hadde stående invitasjon til en vennesvømmegruppe og men det ble aldri noe av på fast basis men barna var ofte med der fra 1. klasse av. jeg tror noen av åra hadde vi greid en dag til om vi ville.. Anonymkode: f64df...e75
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2022 #29 Skrevet 7. juni 2022 Alle tre har lært å svømme før skolealder, en av dem lærte sommeren før fylte fire, de to andre var mellom fire og fem år gamle. Alle har svømt under vann, og kommet opp med hodet for å trekke pusten, en stund før de lærte å holde hodet over vannet. Vi har svømmebasseng i hagen og bor på sørlandet, et steinkast fra sjøen, så forholdene ligger absolutt til rette for å lære. Av barnas venner har nok ca halvparten av dem kunnet svømme før skolestart (ut fra hva jeg observerer når de er i bassenget hos oss). Anonymkode: 0e826...2ba
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2022 #30 Skrevet 7. juni 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (4 timer siden): Hva vil det si å være svømmedyktig? Kompetansemålet for svømmedyktighet etter 4. trinn sier at «eleven skal vere svømmedyktig ved å falle uti på djupt vatn, svømme 100 meter på magen, og undervegs dykke ned og hente ein gjenstand med hendene, stoppe og kvile i 3 minutt (imens flyte på magen, orientere seg, rulle over, flyte på rygg), så svømme 100 meter på rygg og ta seg opp på land». En svømmer defineres som en som kan håndtere et uventet fall ut i dypt vann (Whiting, 1971). En svømmedyktig elev behersker grunnleggende svømmeferdigheter som har betydning i forhold til trygghet i vann og selvberging og livredning. Disse ferdighetene er i kompetansemålene knyttet opp mot forståelse og refleksjoner rundt trygg ferdsel i-, ved-, og på vann, båtvett, isvett og sjøvett, og det å ivareta egen sikkerhet og tilkalle hjelp hvis ulykken er ute. I følge dette var faktisk yngste svømmedyktig i en alder av 5 år, men jeg hadde aldri turd å slippe henne av syne likevel. Til gjengjeld var ene 10 år før vi fikk ham til å dykke, da, men han kunne svømme langt. Anonymkode: ab944...e00
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2022 #31 Skrevet 9. juni 2022 On 6/7/2022 at 10:21 AM, Anonym bruker said: Som i at du var trygg på at de kunne flyte, svømme godt over og under vann? Er det viktig for deg at de kan svømme tidlig? Anonymkode: 386e3...416 han var nesten 6 når han fikk det sikkelig til Anonymkode: 03225...e7b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå