Gå til innhold

Har dere følt på dette før?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare meg eller er det flere som får denne merkelige følelsen når man sitter inne i et fly som letter? Det er en følelse som liksom kan minne om vektløshet, veldig merkelig følelse, egentlig. Og litt ubehagelig. Denne følelsen kommer mens flyet letter, med en gang hjulene ikke lenger rører bakken, så varer denne følelsen i ca. 1 sekund. Også når jeg sitter i en bil som kjører over fjellet, over sånne fjelloverganger så kan jeg også føle på denne følelsen av og til. Hva slags følelse er dette, og hvorfor kommer den?

Anonymkode: bb9aa...d5d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har med fysiske lover å gjøre. Tror det har med G-kraft å gjøre, eller mikrogravitasjon?

Det er helt normalt å kjenne. Jeg synes det er litt morsomt og deilig, et lite sekund med vektløshet :)

Anonymkode: 62f54...312

Skrevet

Ja 

Anonymkode: e2db0...eef

Skrevet

Det er jo selvsagt helt vanlig, det er jo gravitasjonskrefter som "forsvinner" når man letter. Som i berg og dalbane osv.

Anonymkode: 816d6...72e

Skrevet

Ja, merker d spesielt når jeg sitter lengre bak i flyet. Fremme merker jeg ikke til det noe særlig

Skrevet

Hør nrk podcasten som heter "burde vært pensum" eller "skulle vært pensum". Egen episode om vektløshet. 

Anonymkode: ce237...e40

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 3.6.2022 den 17.36):

Er det bare meg eller er det flere som får denne merkelige følelsen når man sitter inne i et fly som letter? Det er en følelse som liksom kan minne om vektløshet, veldig merkelig følelse, egentlig. Og litt ubehagelig. Denne følelsen kommer mens flyet letter, med en gang hjulene ikke lenger rører bakken, så varer denne følelsen i ca. 1 sekund. Også når jeg sitter i en bil som kjører over fjellet, over sånne fjelloverganger så kan jeg også føle på denne følelsen av og til. Hva slags følelse er dette, og hvorfor kommer den?

Anonymkode: bb9aa...d5d

Ja…. Det er faktisk vektløshet 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 8ed1a...69d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...