Anonym bruker Skrevet 2. juni 2022 #26 Skrevet 2. juni 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Ja, det gjør jeg. Merker du at du nå både gjør en tolkning av det jeg har skrevet og begynner å tilegne meg egenskaper som jeg ikke har skrevet noe om? Det jeg skriver gir deg en oppfatning av hvordan jeg er som person og og trekker det inn i diskusjonen, akkurat som du beskylder meg for. Anonymkode: e9d7a...21a Det er fakta at du kompliserer ting. Ikke noe jeg tolker :-) Anonymkode: 84758...fc3
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2022 #27 Skrevet 2. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er fakta at du kompliserer ting. Ikke noe jeg tolker :-) Anonymkode: 84758...fc3 Jeg tror ikke du helt vet hva det betyr å tolke. Det som skjer fra øynene dine ser en tekst til hjernen din oppfatter de dvarte strekene som ord med mening er en tolkning. Det er ikke så innviklet men vi må ta med mye mer enn bare akkurat hvordan strekene ser ut for å forstå budskapet. Hvis du leser bokstavene FART i Norge vil du sansynlig vis tenke at det betyr noe annet enn om du mester FART i England. Da bruker du kunnskapen om at det er forskjeller på språk i Norge og England til å avgjøre hva som er en god tolkning i akkurat den situasjonen. Slik må vi gjøre hele tiden, men vanligvis trenger vi ikke tenke så mye på det. I det daglige går det ganske automatisk. Anonymkode: e9d7a...21a
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2022 #28 Skrevet 4. juni 2022 Anonym bruker skrev (På 2.6.2022 den 16.11): Hun kan jo forvente svar på akkurat det hun spør om? Hvis du ikke vet, så svarer du det. Vet du hvorfor han får permisjon, eller tror du vet det, så svarer du det. Du svarer ikke med å angripe trådstarter for en holdning eller mening du tror hun har! Det sier seg jo selv hvis du vil ha en konstruktiv diskusjon uten at man må korrigere folk pga stråmenn. Anonymkode: 84758...fc3 Hvis du mener vi bare skal svare nøyaktig på det det blir spurt om og helt uten hensyn til hvordan den som skriver fremstår, hvorfor holder ikke du deg til den regelen selv? Anonymkode: e9d7a...21a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå