Gå til innhold

Hvorfor blir svensk tekstet på norsk fjernsyn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner det bare ikke. Hvorfor blir et fullt forståelig språk tekstet? Alle nordmenn skjønner da svensk?

Anonymkode: 855ac...158

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Jeg skjønner det bare ikke. Hvorfor blir et fullt forståelig språk tekstet? Alle nordmenn skjønner da svensk?

Heldigvis gjør det det. Norsk burde og  vært tekstet!!!

Anonymkode: 280b1...1ea

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Heldigvis gjør det det. Norsk burde og  vært tekstet!!!

Anonymkode: 280b1...1ea

Hvorfor skal man liksom tekste språk som alle nordmenn forstår? Hvis man er norsk og ikke skjønner svensk, da er det enten noe alvorlig gærent med øret, ellers er man bare rett og slett helt stokk dum!

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Det er ikke norsk, derfor. Dumt spørsmål. 

Anonymkode: 9e26e...942

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Takk og lov for at det blir tekstet. Hva med barn? 

Teskst er bra på norsk også det. 

Anonymkode: 1a15b...061

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Hvorfor skal man liksom tekste språk som alle nordmenn forstår? Hvis man er norsk og ikke skjønner svensk, da er det enten noe alvorlig gærent med øret, ellers er man bare rett og slett helt stokk dum!

Hva er du driver med? 

Fant du en anledning til å rakke ned andre?  Føles det bedre ut nå. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Du er klar over st teksting ikke bare er for folk som ikke forstår hva som blir sagt, ja? 

Anonymkode: 7dc06...317

Skrevet

Da er det nok en innstilling på tvn din. Du får snoke rundt på innstillingene. 

Anonymkode: 5c53d...799

Skrevet

Kjekt med teksting av flere grunner enn at noen forstår språket eller ikke. Akkurat det burde de fleste forstå. 

Skrevet

Svensk er stort sett lett å forstå. Bortsett fra et par dialekter. Vakkert språk er det også, og veldig beroligende faktisk :-) 

Det må nok tekstes fordi at misforståelser ikke skal oppstå da alt ikke er like lett å skjønne. 

Anonymkode: 3c647...c6c

Skrevet

Jeg har god hørsel og god språkforståelse, trenger likevel teksting for å få med meg det som blir sagt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Hva er du driver med? 

Fant du en anledning til å rakke ned andre?  Føles det bedre ut nå. 

Er vel en av de mange trollene her... 

Anonymkode: 9e26e...942

Skrevet
Optatium skrev (32 minutter siden):

Jeg har god hørsel og god språkforståelse, trenger likevel teksting for å få med meg det som blir sagt. 

Skjønner ikke du svensk?

Skrevet

Jeg foretrekker teksting på norsk også, jeg. Det handler ikke om å ikke forstå språket, men om å klare å høre alt de sier når de f.eks. hvisker, det er bakgrunnsstøy, jeg selv spiser noe som knaser el. Som regel leser jeg ikke teksten, uansett om det er norsk, svensk eller engelsk, men jeg setter pris på at den er der til når jeg trenger den.

Anonymkode: d07ef...f66

Skrevet

Ikke alle har perfekt hørsel. Et teksten til noen personlig ulempe for deg, hi?

Anonymkode: c7c2a...fbc

Skrevet

Jeg skjønner utmerket svensk og norsk. Men vil likevel ha det tekstet, da jeg ikke alltid klarer å høre hva som blir sagt. Samme med engelske program, men da velger jeg teksting på engelsk. 

Anonymkode: 6498b...06a

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Skjønner ikke du svensk?

Kan du ikke lese? 

Skrevet
Optatium skrev (21 timer siden):

Kan du ikke lese? 

Hvorfor skjønner du ikke svensk? Det er jo dritlett.

Skrevet

Du vet at det finnes hørselshemmede? Eller...??

Anonymkode: d16ec...2e5

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Jeg synes dansk er dritlett, så vi kan jo slutte å tekste danske program også... eller?

Anonymkode: 4732f...a25

Skrevet
Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Du må være litt treg? Jeg sier jo at jeg forstår det helt fint, dansk og engelsk og. Jeg har likevel utfordringer med å oppfatte hva som blir sagt på tv/film, og foretrekker derfor at det er tekstet. 

Skrevet
Optatium skrev (1 minutt siden):

Du må være litt treg? Jeg sier jo at jeg forstår det helt fint, dansk og engelsk og. Jeg har likevel utfordringer med å oppfatte hva som blir sagt på tv/film, og foretrekker derfor at det er tekstet. 

Så du sliter altså også med å få med deg hva som blir sagt på norske filmer hvor alle snakker standard østlandsk?

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Så du sliter altså også med å få med deg hva som blir sagt på norske filmer hvor alle snakker standard østlandsk?

Vet ikke om jeg kan si det tydeligere jeg, men JA, det gjør jeg. Har sjekket hørselen, den er helt fin, men jeg syns det kan være vanskelig gjennom film/tv. 

Spør en gang til a. Se om du får et annet svar da 😂

Skrevet

Det er mange hørselshemmede som gjerne vil få med seg hva som skjer på skjermen!

Anonymkode: d29cd...be0

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det er mange hørselshemmede som gjerne vil få med seg hva som skjer på skjermen!

Anonymkode: d29cd...be0

NRK har en egen kanal for folk som er tunghørte.

Anonymkode: 3d401...379

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...