Gå til innhold

Fortsatt lurt å teste seg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet at pandemien er over i Europa nå, men min datter på 9 år har blitt ekstremt forkjøla. Hun hoster hele tiden og er utrolig snørrete. Hun snyter seg på papir omtrent hvert eneste minutt, og hun klager på dårlig form. Er det lurt av henne å ta en hurtigtest fortsatt selv om pandemien er over, eller er det ikke noe vits i lenger?

Anonymkode: 3b306...c21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo alltid greit å vite hva som er i veien. Jeg tror jeg ville brukt en test, særlig hvis hun ikke har hatt korona før (selv om det kanskje ikke er typiske koronasymptomer).

 

Anonymkode: 8ac3a...cee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja mange tester fortsatt og det rapporteres fortsatt flere hundre smittede hver dag.

Anonymkode: 027f8...26c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tester ikke lenger. Hva er vitsen? Du er jo fortsatt forkjøla og blir ikke frisk av en test. 

Anonymkode: f78df...315

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her la kommunen ut melding i dag om de gjerne ser at folk tester seg med hurtigtest ved symptom og melder inn positive tester, sånn at de har en viss oversikt. 

De la også ut antall meldte positive tester pr uke de siste ukene og det var overraskende mye syns jeg.

Foreldrene min ble smittet etter en liten sammenkomst på 17. mai. De er i 70 årene, i risikogruppe, men fullvaksinert, de var litt pjusk noen dager, men kom seg heldigvis fort til hektene igjen. De testet seg for å få det bekreftet, det er jo greit å vite i tilfelle man skulle bli dårligere og plutselig trenge legehjelp eller kanskje opplever senvirkninger(long-covid)

Sønnen min var syk med høy feber for noen uker siden, men siden vi hadde vært smittet hele gjengen noen uker tidligere, testet jeg ikke han da. 

Anonymkode: d7780...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...