Gå til innhold

Noen fra Arendal -Asdal vs Strømmen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvilke skole som er best av Asdal skole og Strømmen oppvekstsenter? Til sommeren flytter vi midt i grensen mellom disse, og får velge hvilke vi vil ha barna på. Men vet ingenting om noen av dem.. Miljø, lærere, opplegg, fokus osv osv. Begge fremstiller seg greit på nett, men kjekt å høre fra andre som har erfaring.

Anonymkode: f8a79...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en som går på Strømmen og en som går på Asdal.

Strømmen er en mindre skole enn Asdal. Det er en klasse på hvert trinn på Strømmen. 

Det går ca 175 elever på Strømmen. (pluss bhg barna) 

Skole, barnehage og SFO er i samme bygg fysisk. Om du har barnehagebarn er det lett å levere/hente en på skole/sfo og en i barnehage. 

Strømmen er en Olweus skole. De jobber for å få glade, trygge barn med positivt selvbilde som viser hverandre respekt og omsorg. 

Jeg er veldig fornøyd med lærerne. De er engasjerte og rause.

Jeg opplever miljøet på skolen som godt. Mine barn har trivdes /trives. 

Hvilken klasse begynner barna dine i? Jeg tror at dagens 4. klasse på Strømmen er full. Men kan ta feil ang dette. Da kan du vel ikke velge om du ikke sokner dit? 

Strømmenelevene sokner til Stina ungdomsskole. Men du kan søke til Asdal eller andre om det er plass. Det går skolebuss. 

Anonymkode: 5e3a5...338

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 4.6.2022 den 11.02):

Jeg har en som går på Strømmen og en som går på Asdal.

Strømmen er en mindre skole enn Asdal. Det er en klasse på hvert trinn på Strømmen. 

Det går ca 175 elever på Strømmen. (pluss bhg barna) 

Skole, barnehage og SFO er i samme bygg fysisk. Om du har barnehagebarn er det lett å levere/hente en på skole/sfo og en i barnehage. 

Strømmen er en Olweus skole. De jobber for å få glade, trygge barn med positivt selvbilde som viser hverandre respekt og omsorg. 

Jeg er veldig fornøyd med lærerne. De er engasjerte og rause.

Jeg opplever miljøet på skolen som godt. Mine barn har trivdes /trives. 

Hvilken klasse begynner barna dine i? Jeg tror at dagens 4. klasse på Strømmen er full. Men kan ta feil ang dette. Da kan du vel ikke velge om du ikke sokner dit? 

Strømmenelevene sokner til Stina ungdomsskole. Men du kan søke til Asdal eller andre om det er plass. Det går skolebuss. 

Anonymkode: 5e3a5...338

Takk for langt og fint svar :) Etter det jeg har forstått, så sokner de til Strømmen. Men i hovedregel er det fritt skolevalg, var derfor jeg lurte på hvilke som var best. Vi har også barn i barnehagealder, og så at det også var mulig med bhg plass på samme sted. Det virker jo veldig attraktivt! Så lenge kvaliteten er bra. 

Veldig spennende og veldig skummelt å flytte til ny plass. Men det ble nok også veldig fint!

Anonymkode: f8a79...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke mye om Arendal, men jeg vet at det er Norges narkohovedstad.

Anonymkode: 5a2f3...319

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...